Data: 2020-06-06 01:54:20 | |
Autor: mrbluesky.pl | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
"Jeśli niemieckie gazety są przeciw budowie centralnego lotniska, to znaczy, że może być nam ono bardzo potrzebne.." Niemal w tym samym czasie Frankfurter Allgemeine Zeitung (w Niemczech) oraz należący do niemiecko - szwajcarskiego koncernu medialnego Newsweek (w Polsce) wypuściły teksty krytyczne wobec planów budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego pod Warszawą. Dlaczego niemieckie gazety tak bardzo interesują się tym tematem? Odpowiedź jest prosta - chodzi o kasę. Jeśli CPK powstanie to będzie on gigantyczną konkurencją dla lotniska w Berlinie. O tym, że to lotnisko w Polsce, a nie pod Berlinem, miałoby być dla Chin "bramą do Europy" nawet nie będę wspominał. Jedno jest pewne - jeśli Centralny Port Komunikacyjny rzeczywiście miałby powstać pod Warszawą, to najwięcej stracą na tym Niemcy. Przypomnijmy, że niedaleko Berlina od wielu lat budowane jest wielkie lotnisko przesiadkowe, dla którego największym konkurentem byłby jakikolwiek lotniczy hub przesiadkowo-towarowy zlokalizowany bardziej na wschód (np. w Polsce) i obsługujący całą Europę Środkowo-Wschodnią (Polska, Czechy, Słowacja, Białoruś, Litwa, Ukraina). W kontekście powyższego warto wspomnieć to, co przypomniał na swoim twitterze Cezary Gmyz. Otóż jednym z celów biznesowych lotniska w Berlinie miało być przejęcie pasażerów z Wrocławia, Szczecina, Zielonej Góry, Gorzowa Wlkp. i Poznania. Kiedy jeszcze wydawało się, że pierwotny termin otwarcia tego lotniska (był on już kilkukrotnie przesuwany) zostanie dotrzymany, uruchomiono nawet specjalną kampanię billboardową we wspomnianych miastach. Stąd obecnie bardzo nerwowe reakcje niemieckich mediów (czyli pierwszej linii obrony niemieckich interesów) na pomysł budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego w Polsce. Niemcy zrobią naprawdę wiele, aby powstrzymać tę inwestycje. Wszak może chodzić o utratę dochodów w wysokości setek milionów euro w skali roku. Dodatkowo, jeśli potwierdziłyby się informacje o tym, że to ewentualny hub w Polsce, a nie w oddalonym o kilkaset kilometrów dalej Berlinie, miałby być dla Chin "bramą do Europy", to możemy być niemal pewni o rentowność tego projektu. Na marginesie sprawy z CPK warto również wskazać na pytanie, jakie zadał na Twitterze publicysta Piotr Semka: "Ciekawe czy w polskiej prasie międzywojennej pojawiały się teksty: >> Po co budować od zera Gdynię skoro mamy gwarantowany przez Ligę Narodów dostęp do portu Wolnego Miasta Gdańska << ?". No właśnie - obawiam się, że wówczas w prasie polskojęzycznej nikt takich pytań nie odważyłby się zadać. Czasy się jednak zmieniły i dziś mamy polskich polityków, którzy twierdzą, że nie potrzebne nam nowe lotnisko pod Warszawą, skoro mamy lotnisko pod Berlinem... Źródło: Polen baut neuen Großflughafen (FAZ.net) Źródło: Cezary Gmyz (Twitter.com) Źródło: Piotr Semka (Twitter.com) Źródło: Chiny liczą na Centralny Port Lotniczy. "Brama do Europy" (PolskieRadio.pl) http://niewygodne.info.pl/artykul9/04430-Znamienny-sprzeciw-niemieckiej-prasy-ws-CPK.htm?fbclid=IwAR27jWBGwHK4J5GgPH1fTF5BCdXpn6L_q_du2SoFnFctjfOY46IIspNYJHU |
|
Data: 2020-06-06 14:28:28 | |
Autor: Shrek | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
W dniu 06.06.2020 o 14:01, Robert Tomasik pisze:
"Jeśli niemieckie gazety są przeciw budowie centralnego lotniska, to A walczą? Bo nie widzę postu inicjującego. Wklepałem słowa opa w googla i wypadło niezwykle wiarygodne źródełko: https://niewygodne.info.pl/artykul9/04430-Znamienny-sprzeciw-niemieckiej-prasy-ws-CPK.htm Powołującej się z kolei FAZ, tweetera i polske radio. Aż z ciekawości zajrzałem na tego FAZ i na ile znam niemiecki, to żadnej walki tam nie ma a jedynie stwierdzenie faktu, że _mogłoby_ ono stanowić konkurencję dla berlina... A tak po ludzku, to niemcy nie muszą nas wcale na tym polu zwalczać. Po pierwsze sam model - miasto "wojewódzkie">hab>hab>zadupie odchodzi do lamusa i przekształca się powoli w point to point ewentualnie piont>hub>point. Przy czym, żeby zrobić to drugie trzeba latać huba do wszelkich zadupi i to na różnych kontynentach. Potencjał do tego (w naszym rejonie) ma może ze względu na położenie londyn, moskwa, od biedy istambuł i dubal, historycznie amsterdam, paryż, frankfurt. Skąd pomysł, że ktoś chciałby latać na nowy mega hub, tylko dlatego, że on jest? Można spojrzeć na Madryt - ogromne letnisko, nawet bardzo dużo paxów, ale o żadnym wielkim międzykontynentalnym hubie nie ma mowy. Większość to połączenia europejskie, znaczący procent to wewnętrzne (co nie miałoby u nas sensu, bo te w założeniu ma obsługiwać komponent kolejowy). Leciał ktoś was przez madryt do stanów albo do azji - ono pewnie nie. A max co możemy osiągnąć to właśnie taki madryt. -- Shrek |
|
Data: 2020-06-07 20:57:55 | |
Autor: J.F. | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
Dnia Sat, 6 Jun 2020 14:28:28 +0200, Shrek napisał(a):
A tak po ludzku, to niemcy nie muszą nas wcale na tym polu zwalczać. Po pierwsze sam model - miasto "wojewódzkie">hab>hab>zadupie odchodzi do lamusa i przekształca się powoli w point to point ewentualnie piont>hub>point. Ale z Azja moze byc troche inaczej. Przy czym, żeby zrobić to drugie trzeba latać huba do wszelkich zadupi i to na różnych kontynentach. PiS jest za :-) Potencjał do tego (w naszym rejonie) ma może ze względu na położenie londyn, moskwa, od biedy istambuł i dubal, historycznie amsterdam, paryż, frankfurt. My mamy lepsze polozenie, bo jednak blizej do Azji. Ale Moskwa czy Kijow maja jeszcze lepsze ... A swoja droga - ilu pasazerow lata rocznie miedzy ta daleką Azją a Europą ? Skąd pomysł, że ktoś chciałby latać na nowy mega hub, tylko dlatego, że on jest? Można spojrzeć na Madryt - ogromne letnisko, nawet bardzo dużo paxów, ale o żadnym wielkim międzykontynentalnym hubie nie ma mowy. Większość to połączenia europejskie, znaczący procent to wewnętrzne (co nie miałoby u nas sensu, bo te w założeniu ma obsługiwać komponent kolejowy). Leciał ktoś was przez madryt do stanów albo do azji - ono pewnie nie. A max co możemy osiągnąć to właśnie taki madryt. Ale Madryt to tak po drodze do Ameryki poludniowej. J. |
|
Data: 2020-06-07 22:06:23 | |
Autor: Shrek | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
W dniu 07.06.2020 o 20:57, J.F. pisze:
Dnia Sat, 6 Jun 2020 14:28:28 +0200, Shrek napisał(a): Może, ale nie będzie. Do azji są już huby i lata się głównie przez jakieś dubaje, dohy i istambuły. Z tymi liniami nie mamy żadnych szans - wystaczy popatrzeć na ich wielkość. Gdzie lotowi do tukish, emirates czy qatar? Nie mówiąc już o położeniu - tamte mają lepsze. Przy czym, żeby zrobić to drugie trzeba latać huba do Super, ale dlaczego mamy do tego dopłacać? Pis to chyba głównie chce nasrać warszawie i zniszczyć okęcie i modlin, bo jak inaczej wytłumaczć sraczkę z radomiem? Jest pewien problem z okęciem, bo trzebaby się zastanowić co z nim dalej. Albo zostawiamy gdzie jest jako "miejskie" lotnisko - samoloty coraz cichsze, na drugi równoległy pasa było miejsce, teraz trzeba by przebudować eskę, ale dalej taniej niż CPL. I w tej roli będzie się sprawdzać dobrze. Jeśli przy tej ma zostać, to nie warto go przenosić. A jak przenosić, to trzeba się zastanowić czy jest sens - i wtedy rzcezywiście przyszłościowo - tylko czy nie skończy jak berlin czy właśnie madryt? IMHO nie ma szans na wielki hab - znaczy wielki może i byc, tylko pozostanie pusty. IMHO Okęcie z drugim równoległym pasem i rozbudowa modlina jako zapasu ma najwięcej sensu. okęcie ogarnie 30 milionów spoko, modlin jak trzeba to 20 milionów (w zasadzie sky is the limit - zależy tylko ile w nie zaiwestujesz - jak trzeba to można tam i megalotnisko postawić). Połączyć to koleją i jechane. Potencjał do tego (w Generalnie do azji z europy środkowo-wschodniej nie lata się z europejskich hubów. Więc niemcom niewiele możemy uszczknąć - nikt z nieice latać z polski raczej nei bedzie. A swoja droga - ilu pasazerow lata rocznie miedzy ta daleką Azją a Nie wiem, ale raczej sporo. Myślę, że większość dużych transkontynentalnych z europy jest właśnie do azji (dużych w sensie nie czartery do północnej afryki na wakacje). Skąd pomysł, że ktoś chciałby latać na nowy mega hub, tylko dlatego, że I co? Jest jakimś potentatem w tej dziedzinie? No i ma mniejszą konkurencję. Wystarczy popatrzeć na flightradar i widać, że madryt to zadupie. Mają swoje 50 milionów paxów, ale to żaden transkontynetalny hub. -- Shrek |
|
Data: 2020-06-07 22:52:31 | |
Autor: J.F. | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
Dnia Sun, 7 Jun 2020 22:06:23 +0200, Shrek napisał(a):
W dniu 07.06.2020 o 20:57, J.F. pisze: Hm, a nie lata sie jakos bardziej bezposrednio ? Przy czym, żeby zrobić to drugie trzeba latać huba do Co by nie mowic, to mozliwosci rozwojowe Okecia sie jakby skonczyly. Trzeba cos dalej od miasta. A z drugiej strony - jak sie go nie zniszczy, to warszawiacy beda wybierac Okecie. A Okecie ... na mieszkania. Tylko to troche jakby nie po pisowsku. A moze jednak bardzo chca sprywatyzowac ten teren ... dla siebie :-) A swoja droga - ilu pasazerow lata rocznie miedzy ta daleką Azją a Pytanie, czy jeden hub wystarczy ... Skąd pomysł, że ktoś chciałby latać na nowy mega hub, tylko dlatego, że Teraz to sie niestety nic nie sprawdzi :-( J. |
|
Data: 2020-06-07 23:20:50 | |
Autor: Shrek | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
W dniu 07.06.2020 o 22:52, J.F. pisze:
Może, ale nie będzie. Do azji są już huby i lata się głównie przez Na razie chyba głównie przez huby. Ale rzeczywiście coraz więcej bezpośrednio. Europejskie to jak już bezpośrenio - arabskie przez huby. Polski hub nie jest konkurencją ani dla jednych (skoro bezpośrednio, to równie dobrze dadzą radę z okęcia) ani dla drugich (ani położenie dobre, ani nie jesteśmy w stanie dorównać arabom co do wielkości ich linii). Super, ale dlaczego mamy do tego dopłacać? Pis to chyba głównie chce NIe skończyły się. https://bi.gazeta.pl/im/8/4792/m4792218.jpg Trzy i pół kilometra spokojnie z separacją 800 a nawet 900 metrów od drugiej drogi. Starczy. Trzeba cos dalej od miasta. Trzeba albo nie trzeba. Zależy co chcesz uzyskać. Bo okęcie sobie nieźle radzi. A jest niebezpieczeństwo, że zaorasz okęcie, a otworzysz wcale nie bardziej używane lotnisko na zadupiu. Trzeba by warszawiaków zapytać czy chcą rozbudowy czy zamknięcia okęcia. A Okecie ... na mieszkania. Na razie plan jest taki, że okęcie zostaje - ale nie wiem po co. A swoja droga - ilu pasazerow lata rocznie miedzy ta daleką Azją a Hubów jest wystarczająco dużo, nie muszą być u nas. Tym bardziej, że żeby mieć paxów, trzeba by komuś podebrać. Niemcom nie podbierzesz bo nie pod drodze - zostaje aeroflot, ukrainian (o ile ktoś tym jeszcze lata) turkish, emirates i qatar. Trzej ostatni są raczej nie do ruszenia, bo niby kogo im mamy zabrać? Naszych można i teraz drimkami bezpośrednio bez huba. Jakoś nie widzę, czechów, słowaków, bułgarów czy austryjaków żeby latali na okrętkę przez polskę. Skandynawów? A ilu ich jest? I co? Jest jakimś potentatem w tej dziedzinie? No i ma mniejszą https://pl.wikipedia.org/wiki/Port_lotniczy_Madryt-Barajas Jak na bramę do ameryki południowej to szału nie ma. -- Shrek |
|
Data: 2020-06-08 00:08:57 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
W dniu 2020-06-07 o 23:20, Shrek pisze:
Co by nie mowic, to mozliwosci rozwojowe Okecia sie jakby skonczyly. Ale nadal będą dwa pasy. Gdzie tu skok przepustowości? Robert |
|
Data: 2020-06-08 01:05:04 | |
Autor: Shrek | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
W dniu 08.06.2020 o 00:08, Robert Wańkowski pisze:
W dniu 2020-06-07 o 23:20, Shrek pisze: W niezależności tych pasów. Teraz się krzyżują, więc nie możesz korzystać z dwóch na raz. -- Shrek |
|
Data: 2020-06-08 00:17:52 | |
Autor: J.F. | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
Dnia Sun, 7 Jun 2020 23:20:50 +0200, Shrek napisał(a):
W dniu 07.06.2020 o 22:52, J.F. pisze: O europejskie mi chodzi. Cos ala huby sa - w Londynie, Paryzu, Amsterdamie, Berlinie itp .. Polski hub nie jest konkurencją ani dla jednych (skoro bezpośrednio, to równie dobrze dadzą radę z okęcia) ani dla drugich (ani położenie dobre, ani nie jesteśmy w stanie dorównać arabom co do wielkości ich linii). No, akurat Warszawa wydaje sie dosc dogodnie polozona na trasie Europa-Azja. Tylko jak ich wszystkich namowic, zeby zechcieli korzystac :-) Super, ale dlaczego mamy do tego dopłacać? Pis to chyba głównie chce Z protestami mieszkancow, halasem, zagrozeniem katastrofami ... Trzeba cos dalej od miasta. A po co ich pytac - zamknie sie im Okecie, to beda musieli polubic CPL :-) A Okecie ... na mieszkania. Jako zapasowe by sie przydalo. Ale co - wygasic calkiem i trzymac w gotowosci ? A swoja droga - ilu pasazerow lata rocznie miedzy ta daleką Azją a O, pol Europy mogloby przez na Azji latac. Tylko ... jak ich przekonac ... Ale jak tych paxow duzo, to sobie poleca przez Berlin, Frankfurt, Paryz ... I co? Jest jakimś potentatem w tej dziedzinie? No i ma mniejszą Trudno ocenic. Zobacz lepiej to https://pl.wikipedia.org/wiki/Aerol%C3%ADneas_Argentinas Lataja do Madrytu, Barcelony i Rzymu. J. |
|
Data: 2020-06-08 01:10:27 | |
Autor: Shrek | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
W dniu 08.06.2020 o 00:17, J.F. pisze:
Na razie chyba głównie przez huby. Ale rzeczywiście coraz więcej No i lata się w zasadzie bezpośrenio z nich. Co najwyżej krajówkami dolatujesz, ale u nas to bez sensu. No, akurat Warszawa wydaje sie dosc dogodnie polozona na trasie I przestali z arabskich i swoich bezpośrenich;) NIe skończyły się. https://bi.gazeta.pl/im/8/4792/m4792218.jpg Trzy i To tak jak teraz. Trzeba albo nie trzeba. Zależy co chcesz uzyskać. Bo okęcie sobie nieźle Jest to jakieś wyjście. Przez analogię można zamknąć wszystkie to przestaną lubić latać:P Na razie plan jest taki, że okęcie zostaje - ale nie wiem po co. No bez sensu. Tym bardziej że całości i tak nie ogranie w razie W. Hubów jest wystarczająco dużo, nie muszą być u nas. Tym bardziej, że Tylko jak, skoro mają bezpośrednio? Ale jak tych paxow duzo, to sobie poleca przez Berlin, Frankfurt, No właśnie. https://pl.wikipedia.org/wiki/Port_lotniczy_Madryt-Barajas Sam widzisz, że loty bezpośrednie robią robotę. -- Shrek |
|
Data: 2020-06-08 16:50:24 | |
Autor: J.F. | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5edd73e2$0$17343$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 08.06.2020 o 00:17, J.F. pisze: Na razie chyba głównie przez huby. Ale rzeczywiście coraz więcej No i lata się w zasadzie bezpośrenio z nich. Co najwyżej krajówkami dolatujesz, ale u nas to bez sensu. No, akurat Warszawa wydaje sie dosc dogodnie polozona na trasie I przestali z arabskich i swoich bezpośrenich;) No wlasnie - tak latwo ze swoichh krajowych chyba nie zrezygnuja, nawet jak przez Warszawe bedzie sie wydawalo blizej. Trzeba albo nie trzeba. Zależy co chcesz uzyskać. Bo okęcie sobie nieźle Jest to jakieś wyjście. Przez analogię można zamknąć wszystkie to przestaną lubić latać:P A to dopiero, jak Greta dojdzie do wladzy :-) Hubów jest wystarczająco dużo, nie muszą być u nas. Tym bardziej, że Tylko jak, skoro mają bezpośrednio? Wcale nie tak bezposrednio, bo bezposrednio to maja z kilku lotnisk. Tylko jak Francuza przekonac, ze lepiej miec przesiadke w Warszawie niz w Paryzu :-) https://pl.wikipedia.org/wiki/Port_lotniczy_Madryt-Barajas Sam widzisz, że loty bezpośrednie robią robotę. ale to sa trzy miasta z calej Europy. Wiec wcale nie sa bezposrednie, poza mieszkancami trzech w/w miast. Chyba, ze po prostu zrodlo kiepskie, i lataja tez do innych. Niestety - na wyszukanie musimy pare miesiecy poczekac :-( J. |
|
Data: 2020-06-08 17:08:53 | |
Autor: Shrek | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
W dniu 08.06.2020 o 16:50, J.F. pisze:
I przestali z arabskich i swoich bezpośrenich;) No właśnie - po co niiemiec ma latać lotem przez warszawę jak może bezpośrenio z frankfurtu czy za berlina? Ewentualnie Amsterdamu z którym będzie miał dobre drogowe? Żeby chociaż taniej było, ale lotrm jest drożej. Tylko jak, skoro mają bezpośrednio? Mają "bezpośrenio" bo mają te porty dobrze skomunikowane kolejowo i drogowo. Na jakieś lotnisko i tak muszą dotrzeć, więc jak dojadą do paryża, frankfurtu, czy amsterdamu to już bezpośrednio. A jak muszą tam lecieć, to czemu mieliby akurat do baranowa? Trudno ocenic. Zobacz lepiej to ale to sa trzy miasta z calej Europy. Ale nie to poza madrytem żadne huby, więc lecą tam ci, co im blisko. Chyba, ze po prostu zrodlo kiepskie, i lataja tez do innych. Generalnie jak zapełnisz drimka, to są dwie opcje - albo latasz bezpośrednio, albo z hubem - ale na zasadzie dowozisz też dużymi, a nie hub w stylu baranów i dowozisz z radomia i olsztyna - bym bardziej że w założeniu ma to robić kolej, więc żadnego hubu lotniczego nie będzie. Przerośnięte okęcie z tego wyjdzie. -- Shrek |
|
Data: 2020-06-08 20:51:13 | |
Autor: J.F. | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ede5484$0$500$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 08.06.2020 o 16:50, J.F. pisze: I przestali z arabskich i swoich bezpośrenich;)No wlasnie - tak latwo ze swoichh krajowych chyba nie zrezygnuja, nawet jak przez Warszawe bedzie sie wydawalo blizej. No właśnie - po co niiemiec ma latać lotem przez warszawę jak może bezpośrenio z frankfurtu czy za berlina? Frankfurt i Berlin to nie sa cale Niemcy. Jesli musi do tego Frankfurtu doleciec, to moze i do Warszawy. Tylko jak przekonac Lufthanse, ze lepiej dostarczyc pasazera do Warszawy niz do Frankfurtu ? Aczkolwiek ... cos mi sie obilo o uszy, ze maja raptem kilka sortowni poczty, wszystko leci do takiej sortowni, a potem wylatuje dalej we wlasciwym kierunku. Samoloty sa tanie, sortownie drogie :-) Ewentualnie Amsterdamu z którym będzie miał dobre drogowe? A to nie takie proste - gdzies trzeba ten samochod zostawic, i zaplacic za parking. Drogo sie robi :-( Żeby chociaż taniej było, ale lotrm jest drożej. A to nie wiem, Tylko jak, skoro mają bezpośrednio?Wcale nie tak bezposrednio, bo bezposrednio to maja z kilku lotnisk. Mają "bezpośrenio" bo mają te porty dobrze skomunikowane kolejowo i No fakt, TGV to jest cos. DB nie dorasta :-) drogowo. Na jakieś lotnisko i tak muszą dotrzeć, więc jak dojadą do paryża, frankfurtu, czy amsterdamu to już bezpośrednio. A jak muszą tam lecieć, to czemu mieliby akurat do baranowa? Bo Baranow po drodze do Chin, a tak troche glupio, zeby z Hamburga do Amsterdamu leciec w celu dalszej podrozy do Chin ... Niestety dla nas - pod tym wzgledem Berlin tez bardzo zgrabnie na wschodzie polozony, i smialo moze z Warszawą konkurowac... Trudno ocenic. Zobacz lepiej to ale to sa trzy miasta z calej Europy. Ale nie to poza madrytem żadne huby, więc lecą tam ci, co im blisko. A jak chce leciec do Buenos z Niemiec, Belgii czy Anglii, to jak ? Chyba, ze po prostu zrodlo kiepskie, i lataja tez do innych. Generalnie jak zapełnisz drimka, to są dwie opcje - albo latasz bezpośrednio, albo z hubem No i taki Madryt moze robic za hub dla Ameryki Południowej, a my dla Azji. Tylko jak widac - ruch z Azja na tyle duzy, ze samolotow sporo lata i hubow moze byc sporo ... wiec Warszawa niepotrzebna :-( - ale na zasadzie dowozisz też dużymi, a nie hub w stylu baranów i dowozisz z radomia i olsztyna - bym bardziej że w założeniu ma to robić kolej, więc żadnego hubu lotniczego nie będzie. Lotnisko tam bedzie, wiec dowozic mozna i samolotami. Z Radomia nie ma sensu, ale np z Brukseli ? No i jeszcze zapewniamy pasazerow z Warszawy, a w zasadzie to z pol Polski, wiec moze beda samoloty latac ... i w zasadzie tym zachodnim paxaom tez moze sluzyc. Tylko jak ich przekonac :-) Przerośnięte okęcie z tego wyjdzie. No wlasnie, mimo swietlanych perspektyw tak to chyba jakos wyjdzie :-) J. |
|
Data: 2020-06-09 01:40:09 | |
Autor: Shrek | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
W dniu 08.06.2020 o 20:51, J.F. pisze:
No właśnie - po co niiemiec ma latać lotem przez warszawę jak może bezpośrenio z frankfurtu czy za berlina? Ale jeślu dohechać (autofahrenatzion czy jakoś tak) to już niebaldzo. Tylko jak przekonac Lufthanse, ze lepiej dostarczyc pasazera do Warszawy niz do Frankfurtu ? No jak to. Potęzny lot będzie latać na każde zapupie w europie i wozić potem 380 na inne kontynenty. Megalotnisko to również megalot. Chyba nie zamierzasz oszczędzać? A to nie takie proste - gdzies trzeba ten samochod zostawic, i zaplacic za parking. Parkingi długoterminowe? Można też pociągiem. Żeby chociaż taniej było, ale lotrm jest drożej. Powiem tak. może nie jestem weteranem bo tylko pięć razy ale nigdy lotem. Mają "bezpośrenio" bo mają te porty dobrze skomunikowane kolejowo i Przy tej wielkości państwa, to różnica miedzy 320 a 250 nie jest aż tak istotna. Ważne, żeby nie trzeba było zwalniać na zakrętach i stacjach w pierdziszewach. drogowo. Na jakieś lotnisko i tak muszą dotrzeć, więc jak dojadą do paryża, frankfurtu, czy amsterdamu to już bezpośrednio. A jak muszą tam lecieć, to czemu mieliby akurat do baranowa? Z Hamburga to frankfurtu pewnie. A jak chce leciec do Buenos z Niemiec, Belgii czy Anglii, to jak ? Trzeba sprawdzić na fly4free. A raczej trzeba było sprawdzić. Generalnie jak zapełnisz drimka, to są dwie opcje - albo latasz bezpośrednio, albo z hubem Może ale z tego co pamiętam nie robił. - ale na zasadzie dowozisz też dużymi, a nie hub w stylu baranów i dowozisz z radomia i olsztyna - bym bardziej że w założeniu ma to robić kolej, więc żadnego hubu lotniczego nie będzie. Założenie jest, że koleją. Z Radomia nie ma sensu, ale np z Brukseli ? Pewnie dlatego, że bruksela woli z amsterdamu:P No i jeszcze zapewniamy pasazerow z Warszawy, a w zasadzie to z pol Polski, wiec moze beda samoloty latac ... i w zasadzie tym zachodnim paxaom tez moze sluzyc. To tak jak teraz okęcie:P Przerośnięte okęcie z tego wyjdzie. Spokojnie - nic z tego nie będzie. Elektrownie atomową czwartą dekadę budujemy:P -- Shrek |
|
Data: 2020-06-09 16:05:05 | |
Autor: J.F. | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5edecc57$0$17347$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 08.06.2020 o 20:51, J.F. pisze: No właśnie - po co niiemiec ma latać lotem przez warszawę jak może bezpośrenio z frankfurtu czy za berlina? Ale jeślu dohechać (autofahrenatzion czy jakoś tak) to już niebaldzo. Nie wiem czy normalnie tak dojezdzaja ... parkingi drogie ... Tylko jak przekonac Lufthanse, ze lepiej dostarczyc pasazera do Warszawy niz do Frankfurtu ? No jak to. Potęzny lot będzie latać na każde zapupie w europie i wozić potem 380 na inne kontynenty. Megalotnisko to również megalot. Chyba nie zamierzasz oszczędzać? Jesl to jakis argument, ale LH ma akurat dosc wlasnych pasazerow i samolotow, nie musi sie patrzec na innych. Powiem tak. może nie jestem weteranem bo tylko pięć razy ale nigdy lotem.Żeby chociaż taniej było, ale lotrm jest drożej.A to nie wiem, Jak pisalem obok - ja sie na biletach lotniczych nie znam, bo za duzy rozrzut cenowy :-) Mają "bezpośrenio" bo mają te porty dobrze skomunikowane kolejowo iNo fakt, TGV to jest cos. DB nie dorasta :-) Przy tej wielkości państwa, to różnica miedzy 320 a 250 nie jest aż tak istotna. O ile jest tych 250. Tymczasem pociag z Berlina do Frankfurtu ponad 4h jedzie. 420km w linii prostej. A to nie wszystko - W Berlinie z dworca na lotnisko to dodatkowa godzina. choc moze juz cos poprawili - to bylo dawno temu. Ważne, żeby nie trzeba było zwalniać na zakrętach i stacjach w pierdziszewach. No coz, taki Wroclaw ma 600 tys mieszkancow. Dolny Slask 3 mln. Ci z pierdziszewa tez chca latac ... drogowo. Na jakieś lotnisko i tak muszą dotrzeć, więc jak dojadą do paryża, frankfurtu, czy amsterdamu to już bezpośrednio. A jak muszą tam lecieć, to czemu mieliby akurat do baranowa? Z Hamburga to frankfurtu pewnie. Tez 400km i wcale nie po drodze ... A jak chce leciec do Buenos z Niemiec, Belgii czy Anglii, to jak ?Trzeba sprawdzić na fly4free. A raczej trzeba było sprawdzić. No wlasnie - musimy odstawic dyskusje :-) W miedzyczasie LOT moglby Okęcie wyremontowac, i na wiele lat CPL nie bylby potrzebny :-) - ale na zasadzie dowozisz też dużymi, a nie hub w stylu baranów i dowozisz z radomia i olsztyna - bym bardziej że w założeniu ma to robić kolej, więc żadnego hubu lotniczego nie będzie. Założenie jest, że koleją. Koleja z Olsztyna czy Wroclawia, z Hamburga moze byc samolotem. Z Radomia nie ma sensu, ale np z Brukseli ?Pewnie dlatego, że bruksela woli z amsterdamu:P Ale to tez nie bardzo po drodze :) No i jeszcze zapewniamy pasazerow z Warszawy, a w zasadzie to z pol Polski, wiec moze beda samoloty latac ... i w zasadzie tym zachodnim paxaom tez moze sluzyc. To tak jak teraz okęcie:P No ale okecie male, niewydolne, mieszkancy narzekaja ... Przerośnięte okęcie z tego wyjdzie.No wlasnie, mimo swietlanych perspektyw tak to chyba jakos wyjdzie :-) Spokojnie - nic z tego nie będzie. Elektrownie atomową czwartą dekadę budujemy:P Brukselka moze nas przymusic :-) Jak CPK zaczna, to chyba skoncza. Na zaczecie maja jeszcze 3 lata, i tu trudno powiedziec - pieniedzy w budzecie po epidemii zabraknie, czy wielka inwestycja pobudzi gospodarke. No chyba, ze bedziemy konczyc jak w Berlinie. A za 3 lata ... kto wie, co bedzie, a raczej kto :-) J. |
|
Data: 2020-06-09 17:23:07 | |
Autor: Shrek | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
W dniu 09.06.2020 o 16:05, J.F. pisze:
No jak to. Potęzny lot będzie latać na każde zapupie w europie i wozić potem 380 na inne kontynenty. Megalotnisko to również megalot. Chyba nie zamierzasz oszczędzać? A to świnia jesteś. Antypaństwowa i antypisia. Skoro mamy dość własnych LH, a komponent kolejowy ma obsługiwać krajówkę, to na co nam nowe lotnisko? Mają "bezpośrenio" bo mają te porty dobrze skomunikowane kolejowo iNo fakt, TGV to jest cos. DB nie dorasta :-) Dlatego w berlinie drugą dekadę budują lotnisko;) Będzie 210 km. Średnia niech będzie 180 albo 240. Różnica między 1.05 a 55 minut nie wydaje się dramatyczna;) A to nie wszystko - W Berlinie z dworca na lotnisko to dodatkowa godzina. NIe no - chyba to megalotnisko będzie miało własny dworzec? Ważne, żeby nie trzeba było zwalniać na zakrętach i stacjach w pierdziszewach. We wrocku iceki się zatrzymują. Miałem na myśli że "normalnie" jedziesz 160 a co kilka/kilkanaście km zwolnienie do 120 albo 80. Z Hamburga to frankfurtu pewnie. Tak samo jak baranów. Dokładnie po drodze to nie. W miedzyczasie LOT moglby Okęcie wyremontowac, i na wiele lat CPL nie bylby potrzebny :-) O to, to... Tak naprawdę to CPL wcale nam potrzebny nie jest. Z jakiś powodów władza go chce. Ale nie z powodów racjonalnych "lotniczo". Lotnisko tam bedzie, wiec dowozic mozna i samolotami. No ale po co, skoro mówisz, że paxów na LH mamy wystarczająco swoich? Przecież jak jest wystarczająco dużo paxów żeby zapełnić szerokokadłubowca, to właśnie argument za point-point. Z Radomia nie ma sensu, ale np z Brukseli ?Pewnie dlatego, że bruksela woli z amsterdamu:P Do chin to bardziej po drodze niż baranów. To tak jak teraz okęcie:P Tak jak pisałem - drugi pas to nie problem. A mieszkańcy... zawsze będzie ktoś narzekał. Zapłacić odszkodowania i wyjdzie i tak taniej niż baranów. Spokojnie - nic z tego nie będzie. Elektrownie atomową czwartą dekadę budujemy:P No masz z tymi niemcami. Najpierw zaciekle walczą z CPL a teraz będą przymuszać... Jak CPK zaczna, to chyba skoncza. Na zaczecie maja jeszcze 3 lata, i tu trudno powiedziec - pieniedzy w budzecie po epidemii zabraknie, czy wielka inwestycja pobudzi gospodarke. Jakby to tak działało, to nic tylko gierkować. No ale nie działa. No chyba, ze bedziemy konczyc jak w Berlinie. Bardziej jak żarnowiec. -- Shrek |
|
Data: 2020-06-10 14:42:29 | |
Autor: J.F. | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5edfa95a$0$31100$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 09.06.2020 o 16:05, J.F. pisze: Mają "bezpośrenio" bo mają te porty dobrze skomunikowane kolejowo iNo fakt, TGV to jest cos. DB nie dorasta :-) Dlatego w berlinie drugą dekadę budują lotnisko;) Będzie 210 km. Średnia niech będzie 180 albo 240. Różnica między 1.05 a 55 minut nie wydaje się dramatyczna;) Nie jest, ale 1:30 a 4:20 to juz spora. A przeciez maja technologie Magleva ... A to nie wszystko - W Berlinie z dworca na lotnisko to dodatkowa godzina. NIe no - chyba to megalotnisko będzie miało własny dworzec? Mysle, ze bedzie mialo, moze nawet juz ma. Choc Heathrow na swoje czekalo. Ja tylko pamietam stare czasy, gdy pociag z Wroclawia przyjezdzal na Dworzec Lichtenberg, tam sie sie jechalo metrem-Sbahnem do Zoo, potem kolejna linia - i to juz trwalo. A na koniec autobus. Zreszta dzis dla kolei jakos niewiele sie Lichtenberg [U5] (S+U), Berlin ab 14:27 U 5 Frankfurter Allee (S+U), Berlin an 14:30 Fußweg 3 Min. Berlin Frankfurter Allee ab 14:33 14:33 2 S 42 Berlin Jungfernheide (S) an 14:55 14:55 6 Fußweg 4 Min. Tegeler Weg/Jungfernheide (S), Berlin ab 15:01 15:01 Bus 109 Flughafen Tegel (Airport), Berlin an 15:08 15:08 3 minuty metrem, 22 S-ką, 7 min autobusem - razem 41, bo z przesiadkami i rozkladem Z Hamburga to frankfurtu pewnie.Tez 400km i wcale nie po drodze ... Tak samo jak baranów. Dokładnie po drodze to nie. Franfurt kompletnie nie po drodze. Baranow ... prawie ... W miedzyczasie LOT moglby Okęcie wyremontowac, i na wiele lat CPL nie bylby potrzebny :-) O to, to... Tak naprawdę to CPL wcale nam potrzebny nie jest. Z jakiś powodów władza go chce. Ale nie z powodów racjonalnych "lotniczo". Przemianuja na im Kaczynskich ? Czy o zwyczajowe 10% chodzi ... Lotnisko tam bedzie, wiec dowozic mozna i samolotami. No ale po co, skoro mówisz, że paxów na LH mamy wystarczająco swoich? Przecież jak jest wystarczająco dużo paxów żeby zapełnić szerokokadłubowca, to właśnie argument za point-point. Na wszystkie wieksze niemieckie miasta nie starczy. A jak lata samolot co 2h, to tez jest fajnie. Spokojnie - nic z tego nie będzie. Elektrownie atomową czwartą dekadę budujemy:P No masz z tymi niemcami. Najpierw zaciekle walczą z CPL a teraz będą przymuszać... Do atomowki. Zaczna obcinac CO2 .. Jak CPK zaczna, to chyba skoncza. Na zaczecie maja jeszcze 3 lata, i tu trudno powiedziec - pieniedzy w budzecie po epidemii zabraknie, czy wielka inwestycja pobudzi gospodarke. Jakby to tak działało, to nic tylko gierkować. No ale nie działa. J. |
|
Data: 2020-06-10 10:47:59 | |
Autor: Bruno | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
W dniu środa, 10 czerwca 2020 14:43:16 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5edfa95a$0$31100$65785112@news.neostrada.pl...Tak na rozluźnienie: orędzie Przedstawiciela Władz o oczku wodnym, tuż obok CPK. https://www.youtube.com/watch?v=8cQ_18EqU5I -- Bruno |
|
Data: 2020-06-10 22:31:30 | |
Autor: Shrek | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
W dniu 10.06.2020 o 14:42, J.F. pisze:
Dlatego w berlinie drugą dekadę budują lotnisko;) Będzie 210 km. Średnia niech będzie 180 albo 240. Różnica między 1.05 a 55 minut nie wydaje się dramatyczna;) No fakt. Ale zaraz będą mieku hub w brelinie wuęc przez przez pół. A przeciez maja technologie Magleva ... Amerykanie mają technologię, żeby polecieć na księżyc. Z Hamburga to frankfurtu pewnie.Tez 400km i wcale nie po drodze ... 400 kilometrów średnio po drodze to banał. W miedzyczasie LOT moglby Okęcie wyremontowac, i na wiele lat CPL nie bylby potrzebny :-) A maseczkę masz kaczyńską? Czy o zwyczajowe 10% chodzi ... No właśnie - stac cię na koniak? No ale po co, skoro mówisz, że paxów na LH mamy wystarczająco swoich? Przecież jak jest wystarczająco dużo paxów żeby zapełnić szerokokadłubowca, to właśnie argument za point-point. Dla niemców jak lata z franfurtu czy berlina,to ten z warszawy nei ma znaczenia. -- Shrek |
|
Data: 2020-06-26 05:09:51 | |
Autor: Marcin Debowski | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
On 2020-06-08, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
No i taki Madryt moze robic za hub dla Ameryki Południowej, a my dla Azji. Z tymi połączeniami długodystansowymi przynajmniej, z Azji to jest tak, że np. do takiej Polski, kilkaset+++ kilometrów w tym przy kolejnym segmencie nie robi(ło?) róznicy w cenie biletu. Można było lecieć przez Kopenhagę, Amsterdam, Hesinki, Paryż, do Gdańska czy Warszawy a cena biletu była zwykle nieskorelowana z odległością. Ba, mogło być przecież dalej i taniej z powodu wymienionego niżej. To wskazuje, że cenowo, położenie huba jest jakby wtórne więc czy Berlin czy Wa-wa, jeden pies. To co robiło przy tej samej cenie, to czas podróży, więc przy tej samej cenie, należałoby sprawdzić, komu robi bardziej Warszawa niż ten Berlin, a jeśli gro połączeń idzie do EU, to może wyjść, że nikomu. Ale to pasażerskie. Cargo, nie mam pojęcia. -- Marcin |
|
Data: 2020-07-14 07:42:21 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
Ale to ma być sprzedawane jako "Yaroslav Duckling Afterass".
-- -- - Warszawa wydaje sie dosc dogodnie polozona na trasie Europa-Azja. |
|
Data: 2020-07-14 07:38:25 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
Swoją drogą najczęściej wiejące wiatry to południowo-zachodnie, no ale problem jest dopiero przy dużej sile.
-- -- - https://bi.gazeta.pl/im/8/4792/m4792218.jpg |
|
Data: 2020-07-14 07:51:38 | |
Autor: Shrek | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
W dniu 14.07.2020 o 07:38, ąćęłńóśźż pisze:
Swoją drogą najczęściej wiejące wiatry to południowo-zachodnie, no ale problem jest dopiero przy dużej sile. Jakby budować od początku to rzeczywiście lepiej inaczej. Ale jak masz infre zastaną to wystarczy. W końcu znad piaseczna to domyślny kierunek lądowań i dają radę. -- Shrek |
|
Data: 2020-06-07 00:21:49 | |
Autor: Silver Dream ! | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK całom siłom i godnościom osobistom | |
On 06/06/2020 10:54, mrbluesky.pl@gmail.com wrote:
[...] Źródło: Polen baut neuen Großflughafen (FAZ.net) https://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/polen-baut-neuen-grossflughafen-15620489.html Przeczytałem. Nie ma tam nawet krytycznego stanowiska. Jest tylko quasi-retoryczne pytanie w tytule i nawiazanie w miejscu, w którym jest mowa o tym, że są też krytycy tego projektu, którzy twierdzą, że jest to niepotrzebny projekt prestiżowy rządu. [Jeżeli zostanie zrealizowany to] będzie konkurował nie tylko z innymi polskimi lotniskami ale również z [niby w końcu - przyp. mój] oddawanym do użytku Brandenburgiem. |
|
Data: 2020-06-07 20:29:46 | |
Autor: J.F. | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
Dnia Sat, 6 Jun 2020 01:54:20 -0700 (PDT), mrbluesky.pl@gmail.com
napisał(a): "Jeśli niemieckie gazety są przeciw budowie centralnego lotniska, to znaczy, że może być nam ono bardzo potrzebne.." Niemal w tym samym czasie Frankfurter Allgemeine Zeitung (w Niemczech) oraz należący do niemiecko - szwajcarskiego koncernu medialnego Newsweek (w Polsce) wypuściły teksty krytyczne wobec planów budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego pod Warszawą. Dlaczego niemieckie gazety tak bardzo interesują się tym tematem? Odpowiedź jest prosta - chodzi o kasę. Jeśli CPK powstanie to będzie on gigantyczną konkurencją dla lotniska w Berlinie. O tym, że to lotnisko w Polsce, a nie pod Berlinem, miałoby być dla Chin "bramą do Europy" nawet nie będę wspominał. Moze i bedzie a moze nie bedzie, bo zanim nasz CPK powstanie, to berlinskie sie umocni. Albo i nie, jak sie okaze, ze ludzie wola latac bezposrednio. W dodatku Berlin to jednak wieksza stolica niz Warszawa, wiec bedzie przyciagac wiecej pasazerow i to nie tylko tych azjatyckich. No i ciekawe jak dlugo bedziemy budowac CPK, bo niemcy swoje to juz cos 15 lat buduja i skonczyc nie moga. Wiec jak w koncu skoncza, a my swoje tez 15 lat bedziemy ... W kontekście powyższego warto wspomnieć to, co przypomniał na swoim twitterze Cezary Gmyz. Otóż jednym z celów biznesowych lotniska w Berlinie miało być przejęcie pasażerów z Wrocławia, Szczecina, Zielonej Góry, Gorzowa Wlkp. i Poznania. Kiedy jeszcze wydawało się, że pierwotny termin otwarcia tego lotniska (był on już kilkukrotnie przesuwany) zostanie dotrzymany, uruchomiono nawet specjalną kampanię billboardową we wspomnianych miastach. W dawniejszych latach pare razy latalem z Berlina. Po prostu - lotow np do Londynu wiecej niz Warszawy. A z Wroclawia do Berlina podobnie daleko jak do Warszawy. Aczkolwiek byly i wady ... Stąd obecnie bardzo nerwowe reakcje niemieckich mediów (czyli pierwszej linii obrony niemieckich interesów) na pomysł budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego w Polsce. Niemcy zrobią naprawdę wiele, aby powstrzymać tę inwestycje. Wszak może chodzić o utratę dochodów w wysokości setek milionów euro w skali roku. Dodatkowo, jeśli potwierdziłyby się informacje o tym, że to ewentualny hub w Polsce, a nie w oddalonym o kilkaset kilometrów dalej Berlinie, miałby być dla Chin "bramą do Europy", to możemy być niemal pewni o rentowność tego projektu. Na marginesie sprawy z CPK warto również wskazać na pytanie, jakie zadał na Twitterze publicysta Piotr Semka: "Ciekawe czy w polskiej prasie międzywojennej pojawiały się teksty: >> Po co budować od zera Gdynię skoro mamy gwarantowany przez Ligę Narodów dostęp do portu Wolnego Miasta Gdańska << ?". No ale szybko sie okazalo jak byl gwarantowany, i to byl nasz jedyny port - a lotnisk mamy jednak duzo. J. |
|
Data: 2020-06-15 16:35:35 | |
Autor: Pawel \"O'Pajak\" | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
W dniu 2020-06-06 o 12:07, PiteR pisze:
Zrobienie z Polski fafnastej prowincji Chin i konia trojańskiego w Jestem Polakiem i w moim interesie jest, żeby Polska zatrabiała pieniądze. Obojętne, czy z Chinami, Afryką, USA, czy Butanem. Każdy kraj/kontynent jest dobry, jeśli coś z tego mamy. Natomiast niewiele jest rzeczy, które mnie tak mało interesują, jak zdanie UE, która, mam nadzieję, jest w fazie schyłkowej. Nie widze najmniejszych powodów, by to Niemcy mieli zarabiać np. na cargo, a nie Polska. BTW dla Niemców to my mamy fakturę na jakieś 850 mld $ nie zapłaconą od 80 lat. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2020-06-15 20:17:04 | |
Autor: Shrek | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
W dniu 15.06.2020 o 16:35, Pawel "O'Pajak" pisze:
W dniu 2020-06-06 o 12:07, PiteR pisze: I tu jest clou. Czy ta inwestycja kiedykolwiek się zwróci. -- Shrek |
|
Data: 2020-06-15 12:16:11 | |
Autor: mrbluesky.pl | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
Jestem Polakiem i w moim interesie jest, żeby Polska zatrabiała pieniądze. Obojętne, czy z Chinami, Afryką, USA, czy Butanem. Każdy kraj/kontynent jest dobry, jeśli coś z tego mamy. I tu jest clou. Czy ta inwestycja kiedykolwiek się zwróci -- - Jak wybuchnie Yellowstone i bedziemy ewakuowac lotniczo te czesc POpulacji USA ktora nam przypadnie w udziale lub jesli [duzo mniej oplacalne] Izraelczycy bendom sie ewakuowac z Izraela to CPK bendzie dla nich jak znalazl ;) |
|
Data: 2020-06-16 22:46:16 | |
Autor: Shrek | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
W dniu 06.06.2020 o 12:07, PiteR pisze:
in <news:46785da2-75a1-46ff-8e08-3cbe720cd625ogooglegroups.com> https://www.rp.pl/TURYSTYKA-Transport/306169921-Sasin-Nie-mozna-wykluczyc-kontrolowanej-upadlosci-LOT-u.html Tyle w temacie... -- Shrek |
|
Data: 2020-06-16 23:16:02 | |
Autor: J.F. | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
Dnia Tue, 16 Jun 2020 22:46:16 +0200, Shrek napisał(a):
W dniu 06.06.2020 o 12:07, PiteR pisze: Uuu, czyzby w budzecie zabraklo pieniedzy ? Ale ... "kontrolowana upadlosc" ... a coz to wlasciwie znaczy ? LOT bedzie dalej dzialal, ale jako inna spolka ? J. |
|
Data: 2020-06-16 23:39:23 | |
Autor: Shrek | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
W dniu 16.06.2020 o 23:16, J.F. pisze:
Uuu, czyzby w budzecie zabraklo pieniedzy ? Do czasu jak wybudują CPL raczej na 100% zabraknie. Choć w sumie nie wybudują;) Ale ... "kontrolowana upadlosc" ... a coz to wlasciwie znaczy ? Jak to ma organizować sasin, to spodziewałbym się że konrtolowana upadłość w optymistycznym wariancie znaczy że wszystkie samoloty upadają w kontrolowany sposób na okęciu;) Tyle że ten człowiek organizował już lot do smoleńska, więc w pesymistycznym wariancie to będzie po prostu CFIT:P -- Shrek |
|
Data: 2020-06-17 00:16:31 | |
Autor: J.F. | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
Dnia Tue, 16 Jun 2020 23:39:23 +0200, Shrek napisał(a):
W dniu 16.06.2020 o 23:16, J.F. pisze: Ale to mi wyglada na problem paru miesiecy, wiec CPL nawet nie zaczna. Ale ... "kontrolowana upadlosc" ... a coz to wlasciwie znaczy ? Ja tam mysle, ze powstanie LOT Nowy, ktory przejmie aktywa, po czym LOT zmieni nazwe na Stary, a Nowy na LOT. I tylko wierzyciele zostana z reka w nocniku ... no i stewardessy w ciazy :-) Zreszta patrz na amerykanski GM ... tez upadl. J. |
|
Data: 2020-06-17 06:25:47 | |
Autor: Shrek | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
W dniu 17.06.2020 o 00:16, J.F. pisze:
Do czasu jak wybudują CPL raczej na 100% zabraknie. Choć w sumie nie Ale cpl opiera się o idę potężnego LOTu. Ja tam mysle, ze powstanie LOT Nowy, ktory przejmie aktywa, po czym LOT to już niespecjalnie ma aktywa. -- Shrek |
|
Data: 2020-06-18 01:11:44 | |
Autor: Bruno | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
W dniu wtorek, 16 czerwca 2020 23:15:47 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Tue, 16 Jun 2020 22:46:16 +0200, Shrek napisał(a):O jakże polsko brzmiącej nazwie LOT Polish Airlines: https://www.rynek-lotniczy.pl/mobile/powstala-nowa-spolka-lot-polish-airlines-8773.html Podobny manewr zastosowali Włosi w przypadku Alitalii, z tym że u nas manewr ma przeprowadzać Sasin, a to się może skończyć nieplanowanym wykupem przez Condora ;) -- Bruno |
|
Data: 2020-06-18 15:32:47 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
W dniu 2020-06-18 o 10:11, Bruno pisze:
z tym że u nas manewr ma przeprowadzać Sasin, a to się może skończyć nieplanowanym wykupem przez Condora Że niby jak? Wystawi na Allegro z KUP TERAZ? :-) Robert |
|
Data: 2020-06-18 17:52:57 | |
Autor: Shrek | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
W dniu 18.06.2020 o 15:32, Robert Wańkowski pisze:
W dniu 2020-06-18 o 10:11, Bruno pisze: Nie doceniasz. Ja się boję że kontrolowana uadłość lotu w wykonaniu sasina to będzie controlled flight into terrain. Jeden już zorganizował. -- Shrek |
|
Data: 2021-01-27 21:49:50 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Dlaczego niemcy tak zaciekle walczom z CPK | |
Coś jak Chapter XI.
-- -- - "kontrolowana upadlosc" ... a coz to wlasciwie znaczy? |