Data: 2010-02-09 00:59:13 | |
Autor: Michał | |
Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na bie gu jałowym? | |
Witam
Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? Podczas jazdy spalanie nie uległo znacznie zmniejszeniu ale na biegu jałowym spalanie jest 2 razy mniejsze niż 20 lat temu, dlaczego? Chodzi o silniki benzynowe Pozdrawiam |
|
Data: 2010-02-09 01:17:27 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Dlaczego nowe silniki palą d użo mniej na biegu jałowym? | |
Użytkownik "Michał" <michal_www@onet.pl> napisał w wiadomości news:hkq8gt$hpk$1news.onet.pl...
Witam 20 lat temu były powszechne gaźniki. -- Yogi(n) |
|
Data: 2010-02-09 01:19:58 | |
Autor: Michał | |
Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? | |
Chodzi mi o silniki wtryskowe, wielopunktowe. 20 lat temu to jest Mercedes W126, BMW E32, Opel Senator itp. czyli już w większości wtryski. Czy 4 zawory na cylinder ograniczają spalanie na jałowym? A może nowe silnik działają na super ubogiej mieszance na biegu jałowym? Pozdrawiam |
|
Data: 2010-02-09 08:29:22 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? | |
Michał pisze:
Nie bardzo kojarzę jak wyglądały silniki dokładnie 20 lat temu, ale sądzę że nie były sterowane sondą lambda, a wolne obroty nie były ustawiane silnikiem krokowym, bo to do powszechnego użycia weszło chyba z normami EURO. Myślę że te dwie rzeczy wystarczą żeby zużycie paliwa na biegu jałowym znacznie zmniejszyć. |
|
Data: 2010-02-09 14:00:19 | |
Autor: J.F. | |
Dlaczego nowe silniki pal¹ du¿o mniej na biegu ja³owym? | |
On Tue, 09 Feb 2010 08:29:22 +0100, Tomasz Pyra wrote:
20 lat temu by³y powszechne ga¼niki. Nie bardzo kojarzê jak wygl±da³y silniki dok³adnie 20 lat temu, ale s±dzê ¿e nie by³y sterowane sond± lambda, a wolne obroty nie by³y ustawiane silnikiem krokowym, bo to do powszechnego u¿ycia wesz³o chyba z normami EURO. 20 lat temu wtrysk byl juz powszechny, a gazniki u schylku. Euro1 zaczelo obowiazywac od 1993. My¶lê ¿e te dwie rzeczy wystarcz± ¿eby zu¿ycie paliwa na biegu ja³owym znacznie zmniejszyæ. Ale gaznik trzymal wolne obroty dosc dobrze, a wyregulowac go mozna bylo na przyzwoity CO - czyli nie przepalal paliwa duzo za duzo. J. |
|
Data: 2010-02-09 08:36:23 | |
Autor: Wojtekk | |
Dlaczego nowe silniki palą d użo mniej na biegu jałowym? | |
Użytkownik "Michał" <michal_www@onet.pl> napisał w wiadomości news:hkq9nr$kbf$1news.onet.pl... Chodzi mi o silniki wtryskowe, wielopunktowe. 20 lat temu to jest Mercedes W126, BMW E32, Opel Senator itp. czyli już w większości wtryski. Może teraz precyzyjniej komputer pokazuje? Super uboga mieszanka odpada ze wzgledów na normy ekologiczne, za dużo tlenków azotu powstaje w takim przypadku. Z podobnym problemem zmagali się (chyba właśnie około 20 lat temu) konstruktorzy wtrysków bezpośrednich do silników benzynowych. Potencjalnie były duże możliwości osczędności na paliwie, ale normy ekologiczne nie ułatwiały zadania. Nie wiem jak ostatecznie rozwiązano ten problem, ale pamiętam, z eksperymentowano z odpowiednim rozłożeniem wtrysku w czasie i specjalnym kształtem górnej części tłoka, tak zby spalanie zachodziło lokalnie, a nie w całej objetości cylindra. Może niektóre z tych doświadczeń udało się zaadoptować do silników z klasycznym wielopunktowym wtryskiem? Pozdrawiam Wojtek |
|
Data: 2010-02-09 14:04:59 | |
Autor: J.F. | |
Dlaczego nowe silniki pal¹ du¿o mniej na biegu ja³owym? | |
On Tue, 9 Feb 2010 08:36:23 +0100, Wojtekk wrote:
Super uboga mieszanka odpada ze wzgledów na normy ekologiczne, za du¿o tlenków azotu powstaje w takim przypadku. No i tak sie skonczylo - FSI = Fuel Stratified Injection, uwarstwiony ladunek, ktory ma bogatsza warstwe. Nie wiem czy o tlenki poszlo, czy bardziej o mozliwosc zaplonu. A tlenki moze wylapac pulapka NOx, opracowana dla diesli. Ale to z wtryskiem bezposrednim. Mo¿e niektóre z tych do¶wiadczeñ uda³o siê zaadoptowaæ do silników z klasycznym wielopunktowym wtryskiem? Raczej nie bardzo, bo mialy wtrysk w kolektor. Honda cos tam kombinowala z komora posrednia, ale jej nie wyszlo. J. |
|
Data: 2010-02-09 08:53:26 | |
Autor: MarcinJM | |
Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? | |
Michał pisze:
To raczej kiedys pracowaly na lambda ~0.8 na biegu jalowym. Zwiazane bylo to z malym przeplywem powietrza na jalowym i trudnoscia z utrzymaniem w tych warunkach stabilnej pracy silnika. Wspolczesnie sa odrebne uklady dbajace wylacznie o bieg jalowy, co w polaczeniu z wtyskiem paliwa zapewnia odpowienia prace na jalowym, wiec mozna mieszanke utrzymac w okolicy lambda ~ 1 -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2010-02-09 11:36:28 | |
Autor: Sergiusz Rozanski | |
Dlaczego nowe silniki pal± du¿o mniej na biegu ja³owym? | |
Dnia 09.02.2010 Micha³ <michal_www@onet.pl> napisa³/a:
Wtrysk mechaniczny, nie potrzebuje komputera. W sumie mo¿na to uznaæ za najdoskonalszy ga¼nik jaki wymy¶lono przed ECU. Nie znam tych aut, ale to co¶ jak k-jetronic czy jako¶ tak, pó¼niej przesz³y w ke-jetronic ju¿ mo¿e mieæ z lambda, krokowcem na ja³owym, cutoff, katalizatory i ecu do zarz±dzania, taka mieszanka elektoniczno/mechaniczna - nadal membrany i t³oczki zamiast listwy, ale te mog³y ju¿ paliæ jak te z listw±. O ile pamiêtam odczyty ze sondy regulowa³y ci¶nienie na t³oczkach a tym samym ilo¶æ wtryskiwanego paliwa co pozwala³o dok³adnie dawkowaæ ilo¶æ i realizowaæ cutoff i obs³ugiwaæ tym samym katalizator odpowiednimi spalinami. Wtryski by³y nadal sterowane mechaniczne, co nie pozwala³o w dowolnym zakresie regulowaæ momentu wtrysku przez ecu - co mo¿e wp³ywaæ na wiêksze zu¿ycie paliwa. -- "A có¿ to za sens kupowaæ samochód, ¿eby je¼dziæ po asfalcie? Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest co¶ ciekawego, tam nie ma asfaltu". Strugaccy - Poniedzia³ek zaczyna siê w sobotê. |
|
Data: 2010-02-09 12:45:30 | |
Autor: Mario | |
Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? | |
Michał pisze:
a skąd wiesz że paliły więcej? Wg komputera? ;-) pozdrawiam mario |
|
Data: 2010-02-09 10:06:59 | |
Autor: krzysiek82 | |
Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? | |
Michał pisze:
Chodzi o silniki benzynowe Bo np mają obniżone obroty biegu jałowego, dlatego też stosuje się nieszczęsne duwmasy. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-02-09 10:46:50 | |
Autor: Toworek | |
Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? | |
W dniu 2010-02-09 10:06, krzysiek82 pisze:
Michał pisze:Niby z ilu na ile obniżyli bo jakoś specjalnie nie widzę różnicy. chyba ze nawiązujesz do ssania w starych silnikach, gdzie obroty jałowe potrafiły dochodzić nawet do 3000rpm, ale autor pisał że chodzi o silniki z wielopunktowym wtryskiem a one mają obecnie praktycznie takie same obroty biegu jałowego jak 20 lat temu. Co do dwumasy, to w benzynowym nie jest potrzebna żeby silnik nie telepał całą budą jak klekoty i rzadko jest stosowana więc o co ci chodzi? T. |
|
Data: 2010-02-09 11:20:06 | |
Autor: krzysiek82 | |
Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? | |
Toworek pisze:
Co do dwumasy, to w benzynowym nie jest potrzebna żeby silnik nie telepał całą budą jak klekoty i rzadko jest stosowana więc o co ci chodzi? Mocniejsze silniki benzynowe w niektórych autach wyposażone są w dwumasę. Jeśli chodzi o obniżenie obrotów na biegu jałowym także tego nie zaobserwowałem ale tak twierdzą producenci na pytanie po co wprowadzono dwumasę. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-02-09 11:07:39 | |
Autor: P_ablo | |
Dlaczego nowe silniki pal± du¿o mniej na biegu ja³owym? | |
U¿ytkownik "Micha³" <michal_www@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hkq8gt$hpk$1news.onet.pl...
Witam Po czym wnosisz, ze pala mniej? -- Picasso |
|
Data: 2010-02-09 13:39:47 | |
Autor: Michal Jankowski | |
Dlaczego nowe silniki pal± du¿o mniej n a biegu ja³owym? | |
Ale konkretnie - ile palily kiedys a ile dzis?
MJ |
|
Data: 2010-02-09 13:45:57 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? | |
Michał pisze:
Witam Może najpierw ustalmy czy aby naprawdę, potem będziemy dyskutować dlaczego. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-02-09 13:52:38 | |
Autor: J.F. | |
Dlaczego nowe silniki pal¹ du¿o mniej na biegu ja³owym? | |
On Tue, 09 Feb 2010 00:59:13 +0100, Micha³ wrote:
Dlaczego nowe silniki pal± du¿o mniej na biegu ja³owym? Podczas jazdy spalanie nie uleg³o znacznie zmniejszeniu ale na biegu ja³owym spalanie jest 2 razy mniejsze ni¿ 20 lat temu, dlaczego? A jest ? Wedle J.A.M - naped tych 16 zaworow pochlania wiecej energii. I obroty wcale sie nie zmienily - ciagle w malych silnikach jest ok 850. J. |
|
Data: 2010-02-09 19:16:23 | |
Autor: Karol Y | |
Dlaczego nowe silniki pal¹ du¿o mniej na biegu ja³owym? | |
I obroty wcale sie nie zmienily - ciagle w malych silnikach jest ok A w du¿ych jak to wygl±da? -- Mateusz Bogusz |
|
Data: 2010-02-11 10:26:24 | |
Autor: Marek M. | |
Dlaczego nowe silniki pal¹ du¿o mniej na biegu ja³owym? | |
Dnia Tue, 09 Feb 2010 19:16:23 +0100, Karol Y napisa³(a):
A w du¿ych jak to wygl±da? Nie wiem jak w starszych konstrukcjach. U mnie ja³owy to oko³o 650. -- Pozdrawiam Marek M. Jeep Grand Cherokee WG 2003 - 4.7 V8 QD |
|
Data: 2010-02-09 19:09:43 | |
Autor: BydlÄ™ | |
Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? | |
Michał wrote:
Witam To znaczy ile? -- BydlÄ™ |
|
Data: 2010-02-10 01:11:09 | |
Autor: Michał | |
Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? | |
Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? Np. BMW 735 rocznik 1992 ze starym silnikiem M30 o pojemności 3,5 litra pali na jałowym 2.5 litra a troszkę nowszy silnik M60 4.0 pali 1,5 litra. ten pierwszy: http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_M30 (ten drugi silnik) ten drugi: http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_M60 (ten drugi) w trasie spalanie bardzo podobne. Obydwa silniki sterowane komputerem i wielopunktowy wtrysk. Tylko że ten drugi ma zdaje się 650 rpm na jałowym a ten pierwszy 800 rpm. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-02-10 01:26:42 | |
Autor: P_ablo | |
Dlaczego nowe silniki pal± du¿o mniej na biegu ja³owym? | |
U¿ytkownik "Micha³" <michal_www@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hkstjd$954$1news.onet.pl...
Np. BMW 735 rocznik 1992 ze starym silnikiem M30 o pojemno¶ci 3,5 litra pali na ja³owym 2.5 litra a troszkê nowszy silnik M60 4.0 pali 1,5 litra. Skad masz te dane? -- Picasso |
|
Data: 2010-02-10 01:55:06 | |
Autor: Michał | |
Dlaczego nowe silniki pal� du�o mniej n a biegu ja�owym? | |
Np. BMW 735 rocznik 1992 ze starym silnikiem M30 o pojemno�ci 3,5 litra Z komputerów pokładowych tych aut |
|
Data: 2010-02-10 02:08:08 | |
Autor: P_ablo | |
Dlaczego nowe silniki pal? du?o mniej na biegu ja?owym? | |
U¿ytkownik "Micha³" <michal_www@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hkt05q$f8j$1news.onet.pl...
I co one pokazywaly? Spalanie na 100 km czy na godzine? Uwazasz, ze te urzadzenia sa miarodajne? Wiesz - czasami koputer pokladowy pokazuje mi "0 km to empty" a auto jedzie i jedzie i jedzie... -- Picasso |
|
Data: 2010-02-10 12:43:37 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Dlaczego nowe silniki pal� du�o mniej n a biegu ja�owym? | |
Michał pisze:
Aha :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-02-10 16:47:13 | |
Autor: BydlÄ™ | |
Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? | |
Michał wrote:
>>> Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? >> >> >> >> To znaczy ile? >> > > Np. (...)ze starym silnikiem M30(...) pali na jałowym 2.5 litra > a nowszy silnik M60 (...) pali 1,5 litra. Czyli pytanie sprowadza się do tego: Dlaczego różne silnieki mają różne parametry. Myślałem, że coś więcej się za tym kryje. :-) -- Bydlę |