Data: 2010-02-09 10:06:59 | |
Autor: krzysiek82 | |
Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? | |
Michał pisze:
Chodzi o silniki benzynowe Bo np mają obniżone obroty biegu jałowego, dlatego też stosuje się nieszczęsne duwmasy. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-02-09 10:46:50 | |
Autor: Toworek | |
Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? | |
W dniu 2010-02-09 10:06, krzysiek82 pisze:
Michał pisze:Niby z ilu na ile obniżyli bo jakoś specjalnie nie widzę różnicy. chyba ze nawiązujesz do ssania w starych silnikach, gdzie obroty jałowe potrafiły dochodzić nawet do 3000rpm, ale autor pisał że chodzi o silniki z wielopunktowym wtryskiem a one mają obecnie praktycznie takie same obroty biegu jałowego jak 20 lat temu. Co do dwumasy, to w benzynowym nie jest potrzebna żeby silnik nie telepał całą budą jak klekoty i rzadko jest stosowana więc o co ci chodzi? T. |
|
Data: 2010-02-09 11:20:06 | |
Autor: krzysiek82 | |
Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? | |
Toworek pisze:
Co do dwumasy, to w benzynowym nie jest potrzebna żeby silnik nie telepał całą budą jak klekoty i rzadko jest stosowana więc o co ci chodzi? Mocniejsze silniki benzynowe w niektórych autach wyposażone są w dwumasę. Jeśli chodzi o obniżenie obrotów na biegu jałowym także tego nie zaobserwowałem ale tak twierdzą producenci na pytanie po co wprowadzono dwumasę. -- krzysiek82 |
|