Dlaczego odsunięto ekipę Gierka?

Data: 2013-08-17 22:54:15
Autor: jr
Dlaczego odsunięto ekipę Gierka?
Czy jakiś historyk odpowiedział na to pytanie? Żaden z sierpniowych postulatów nie domagał się zmian personalnych we władzach PRL, a jednak zmiana taka nastapiła już kilka dni po podpisaniu porozumień.
Dla mnie odejście ekipy Gierka jest koronnym dowodem na to, że peerelowskim państwem nigdy nie rządził żaden Gierek, ani Jaruzelski, lecz tajne służby. To one wymieniały jednych sekretarzy na drugich w zależności od okoliczności.
Mechanizm był następujący: Gdy na ulicach lała sie krew, wtedy 'obalali tyrana' i wprowadzali 'reformatora', czyli kogoś bardziej popularnego. W sierpniu było odwrotnie: Zamiast krwi na ulicach, było porozumienie. Należało natychmiast odsunąć od władzy tych, którzy do tego dopuscili i szukać ludzi bardziej zdecydowanych.
Z pewnościa pod ten mechanizm podczepiały sie różne partyjne frakcje i powiązane z nimi personalne koterie. Lecz oni mogli jedynie snuć intrygi i wykorzystywać okazje. Kluczowe decyzje zapadały w sztabach, najczęściej na Kremlu.
jb

Data: 2013-08-18 00:03:48
Autor: u2
W dniu 2013-08-17 22:54, jr pisze:
[...]

nie na kremlu ubecka qrwo, ale na lubiance...-;)

--
http://www.youtube.com/watch?v=Qg3A1JTd9rQ

Data: 2013-08-18 13:26:28
Autor: Towarzysz Gnój

| nie na kremlu ubecka qrwo, ale na lubiance...-;)

Na Łubiance był sztab KGB, a to są małe pieski.
Nie wiesz pedalska cioto, gdzie się mieściło 'Akwarium'? To i lepiej tobie o tym nie wiedzieć, żeby cię ktoś przez pomyłke do pieca nie wrzucił...
Buuuuuu-ha-ha-ha-ha!!!!
__
gru.pl

Data: 2013-08-18 17:55:39
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Towarzysz Gnój" <gnojczerwony@gru.pl> napisał w wiadomości news:kuqb22$6ea$2node2.news.atman.pl...

> [...]

nie wiedzieć, żeby cię ktoś przez pomyłke do pieca nie wrzucił...

O kurde! U mnie w domu jest Akwarium! Jestem przerażony! Czym mi to grozi?

ubawiony

--
Dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-08-18 20:17:17
Autor: leszek niewiadomski
Dlaczego odsuniĂŞto ekipĂŞ Gierka?
Am 18.08.2013 17:55, schrieb Bogdan Idzikowski:

> [...]

tobie o tym
nie wiedzieć, żeby cię ktoś przez pomyłke do pieca nie wrzucił...

O kurde! U mnie w domu jest Akwarium! Jestem przeraĹźony! Czym mi to grozi?

ubawiony

Pewnie jakas choroba?
ln.
--
"As an online discussion among Poles grows longer, the probability of a comparison involving a security service, or a calling the opponent an agent of influence, a Volksdeutsch, a Jew or an idiot approaches 1" (The new Godwin's Law)

Data: 2013-08-19 00:03:38
Autor: Towarzysz Gnój

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:5210ee7e$0$1266$65785112news.neostrada.pl...

| Użytkownik "Towarzysz Gnój" <gnojczerwony@gru.pl> napisał w wiadomości

| > |
| > |
| > |

| O kurde! U mnie w domu jest Akwarium! Jestem przerażony! Czym mi to grozi?

U was towarzyszu jest akwarium z rybkami - przez małe a i bez cudzysłowu (nie używajcie do niego pilota TV).

Data: 2013-08-19 08:59:29
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Towarzysz Gnój" <gnojczerwony@gru.pl> napisał w wiadomości news:kuri5l$dc9$1node2.news.atman.pl...

> [...]

U was towarzyszu jest akwarium z rybkami - przez małe a i bez cudzysłowu (nie

A tobie chodzi o fikcję literacką, w której opisane jest "Akwarium"?

ubawiony

Data: 2013-08-19 13:13:50
Autor: Towarzysz Gnój

| Użytkownik "Towarzysz Gnój" <gnojczerwony@gru.pl> napisał w wiadomości

| > |

| > | > |
| > | > |
| > | > |

| > |
| > |

| A tobie chodzi o fikcję literacką, w której opisane jest "Akwarium"?

A o literaturze pogadajcie sobie z rybkami..
__
gru.pl

Data: 2013-08-19 14:08:57
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Towarzysz Gnój" <gnojczerwony@gru.pl> napisał w wiadomości news:kusup4$mv8$2node2.news.atman.pl...

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości

| Użytkownik "Towarzysz Gnój" <gnojczerwony@gru.pl> napisał w wiadomości

| > |

| > | > |
| > | > |
| > | > |

| > |
| > |

| A tobie chodzi o fikcję literacką, w której opisane jest "Akwarium"?

A o literaturze pogadajcie sobie z rybkami..

Mały chłoptaś przeczytał "Akwarium" i szpanuje!

ubawiony

Data: 2013-08-19 23:29:13
Autor: Towarzysz Gnój

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:52120ad9$0$1461$65785112news.neostrada.pl...

| Użytkownik "Towarzysz Gnój" <gnojczerwony@gru.pl> napisał w wiadomości

| > |

| > | > |

| > | > | > |
| > | > | > |
| > | > | > |

| > | > |
| > | > |

| > |

| Mały chłoptaś przeczytał "Akwarium" i szpanuje!

A co tam w telewizji?

Data: 2013-08-20 19:57:53
Autor: Trybun
W dniu 2013-08-19 23:29, Towarzysz Gnój pisze:

| Mały chłoptaś przeczytał "Akwarium" i szpanuje!

A co tam w telewizji?

Celny strzał. Ta antykomusza literatura w której tak się lubujesz do tego stopnia cie oślepia że już nie odróżniasz dobra od zła.

Data: 2013-08-20 21:45:23
Autor: Towarzysz Gnój

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:kv0ank$bfn$2node1.news.atman.pl...
> [...]
| >

| Celny strzał. Ta antykomusza literatura w której tak się lubujesz do
| tego stopnia cie oślepia że już nie odróżniasz dobra od zła.

Cóż tam dobro i zło...
Ważne, ze towarzysz Idzikowski swoje rybki odróżnia.

Data: 2013-08-18 06:09:14
Autor: LeonKame
[...]

Cos w tym jest bo ci co to niby rzadza to same cioty albo podobne scierwo bez jaj.

Data: 2013-08-18 08:41:17
Autor: Trybun
[...]

Bo w gruncie rzeczy był wielce nieudolnym przywódcą. Stanowczo za późno został odsunięty od władzy. Szkody jakie poczynił choćby w środowisku naturalnym są nieodwracalne.

Data: 2013-08-18 12:13:57
Autor: Towarzysz Gnój

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:kupqbe$lv4$1node2.news.atman.pl...

| Bo w gruncie rzeczy był wielce nieudolnym przywódcą. Stanowczo za późno
| został odsunięty od władzy.

Towarzysz Trybun ma rację!

 Szkody jakie poczynił choćby w środowisku
| naturalnym są nieodwracalne.

W  środo-wisku  naturalnym mówicie... Hę?
A nie uważacie towarzyszu Trybun, że towarzysz Gierek powinien wysłać nad Ursus i Radom myśliwce przekraczajace bariere dźwieku, żeby tym warchołom uszy popękały, a przy okazji i szyby w oknach?
A jeśli chodzi o strajki z lipca i sierpnia, szczególnie te na Wybrzeżu, to sprawa jest poważna... Towarzysze radzieccy już rozpisli blankiety wyjazdowe:
http://www.fas.harvard.edu/~hpcws/august28,1980.JPG
Poduszkowce w Bałtijsku grzały silniki (przeciez to odległość strzału z dobrej armaty), ale towarzysz Gierek się ociągał z wysłaniem oficjalnego zaproszenia, później ten Carter zaczął pyskować, Chińczykami grozić.... no i mleko sie rozlało.
Nie uważacie towarzyszu Trybun, że to była główna wina towarzysza Gierka? Bo jeśli sam nie potrafił wyprowadzić wojska na ulice, to bratnie kraje powinien o pomoc poprosić. Nie mam racji?

gnoj.czerwony@gru.pl

Data: 2013-08-19 15:42:22
Autor: Trybun
W dniu 2013-08-18 12:13, Towarzysz Gnój pisze:

| Bo w gruncie rzeczy był wielce nieudolnym przywódcą. Stanowczo za późno
| został odsunięty od władzy.

Towarzysz Trybun ma rację!

Jak zwykle zresztą.. I proszę bez towarzyszy, nie pasałem z tobą gąsek.

> [...]

jeśli sam nie potrafił wyprowadzić wojska na ulice, to bratnie kraje powinien o

W rzeczy samej - przy wsi na której teraz mieszkam były przed epoką Gierka były przepiękne bagna, żurawie, czajki, bataliony czy bekasy.. Kilogramowe karasie złociste. Nawet łosia można było zobaczyć czasem.  Ten bandyta (tak - ekologiczny bandyta!) w ramach wprowadzania swojego widzenia polityki rolnej postanowił te bagna zmeliorować i w ten sposób z tego przepięknego terenu zrobił pustynię.. Mimo że nie ma już tu wody to jednak nic nie chce rosnąć, pozostawił autentyczna pustynię.

A co do tłumienia roszczeniowych wystąpień także wykazywał się skrajna niekompetencją. Warchoły powinny być siłą usuwane z państwowych zakładów produkcyjnych, skoro inne argumenty do nich nie trafiały.

Data: 2013-08-19 23:21:18
Autor: Towarzysz Gnój

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:kut7bn$7a7$1node1.news.atman.pl...
> [...]
| Gierka były przepiękne bagna, żurawie, czajki, bataliony czy bekasy..
| Kilogramowe karasie złociste. Nawet łosia można było zobaczyć czasem.

A na co wam towarzyszu łoś? Od patrzenia na łosia węgla w kraju nie przybędzie!
gnoj.czerwony@gru.pl

Data: 2013-08-20 19:58:10
Autor: Trybun
W dniu 2013-08-19 23:21, Towarzysz Gnój pisze:

> [...]

A na co wam towarzyszu łoś? Od patrzenia na łosia węgla w kraju nie przybędzie!

Węgiel to na Śląsku, czy kawałek dalej w okolicach Konina. Te bagna zostały osuszone nie ze względów ekonomicznych, tylko na skutek nieudolności rządzenia przez Towarzysza Pierwszego Sekretarza.

Data: 2013-08-20 21:48:04
Autor: Towarzysz Gnój

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:kv0ani$bfn$1node1.news.atman.pl...
|W dniu 2013-08-19 23:21, Towarzysz Gnój pisze:

| > |

| Węgiel to na Śląsku

No to zamiast patrzeć na łosie, pakujcie się na Śląsk węgiel kopać! (a jaka ładna tu ekologia po towarzyszu Gierku...)

Data: 2013-08-19 23:25:11
Autor: Towarzysz Gnój
> [...]

| niekompetencją. Warchoły powinny być siłą usuwane z państwowych zakładów
| produkcyjnych, skoro inne argumenty do nich nie trafiały.

 To was na kursach uczyli... Ale w życiu bywa, tak, że strajkuje całe miasto. Ba! cała aglomeracja! I co wtedy towarzyszu Trybun? Będziecie z pożyczoną pałą biegać za każda tramwajarką?
__
gru.pl

Data: 2013-08-20 19:58:30
Autor: Trybun
W dniu 2013-08-19 23:25, Towarzysz Gnój pisze:
> [...]

Ba! cała aglomeracja! I co wtedy towarzyszu Trybun? Będziecie z pożyczoną pałą

Całe miasto niech sobie strajkuje, ale załoga piekarni, piekąca chleb dla obywateli nie ma prawa zawłaszczać zakładu na swoje potrzeby, powtórzę to co juz kiedyś napisałem - rozumiesz to? Rozumiesz na czym polega Komunizm?

Data: 2013-08-20 21:49:45
Autor: Towarzysz Gnój

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:kv0ank$bfn$3node1.news.atman.pl...
| > |

| Całe miasto niech sobie strajkuje

Macie nagane partyjną towarzyszu Trybun!

Data: 2013-08-20 22:05:03
Autor: Towarzysz Gnój

Użytkownik "Towarzysz Gnój" <gnojczerwony@gru.pl> napisał w wiadomości news:kv0hdn$igg$4node1.news.atman.pl...

| Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości
|| > |

| miasto.
| pałą

| Macie nagane partyjną towarzyszu Trybun!

Tramwajarkom, to już żeście odpuścili co? (może wam pały trzeba pozyczyć?)
_
gru.pl

Data: 2013-08-18 09:35:49
Autor: leszek niewiadomski
Am 17.08.2013 22:54, schrieb jr:
[...]

Napisz na ten temat ksiazke. Wlacz w to mafie, iluminatow, masonow, jezuitow, templariuszy i trockistow. Jak firmie zle sie wiedzie to jej wladze, wlasciciele, wierzyciele, klienci itd. robia raban, szukaja odpowiedzialnych, przyczyn kryzysu, sposobow na poprawe, nowych kandydatow do szefowania. A co do PRL to - o ile pamietam - wszystkie sluzby byly kierowane przez biuro polityczne, a to z kolei wylanialo sie z roznych koterii wokol sekretarzy wojewodzkich, branzowych grup nacisku, ktore tworzyly komitet centralny.
ln.

Data: 2013-08-18 12:34:33
Autor: jr

Użytkownik "leszek niewiadomski" <leszek@invalid.invalid> napisał w wiadomości news:kuptgl$pf2$1online.de...

| Napisz na ten temat ksiazke.

Nie jestem historykiem, żeby takie ksiązki pisać. Mam jednak nadzieję, że historycy zabiorą się po rządnie za ten temat wojskowych służb PRL i wtedy wiele rzeczy sie dowiemy.

> [...]
| wladze, wlasciciele, wierzyciele, klienci itd. robia raban, szukaja
| odpowiedzialnych, przyczyn kryzysu, sposobow na poprawe, nowych

Ty zgłoś się do GazWybu! Tam nowych talentów potrzebują.

  A co do PRL to - o ile pamietam - wszystkie

Skąd pamiętasz? Z telewizji? (buuuhaha)

| sluzby byly kierowane przez biuro polityczne, a to z kolei wylanialo sie
| z roznych koterii wokol sekretarzy wojewodzkich, branzowych grup
| nacisku, ktore tworzyly komitet centralny.

Tak mogło być w Związku Sowieckim, gdzie istniał rodzaj równowagi pomiedzy strukturami kompartii, KGB i GRU (Stalin to wymyslił, żeby pilnowali się nawzajem).
W PRL i innych demoludach wszelkie władze partyjne podlegały kontroli GRU poprzez lokalne służby wojskowe. Reagowali głównie wtedy, gdy było zagrożenie wyjścia kraju poda UW. Nie udało im sie zatrzymać Jugosławii i Albanii (może za daleko na 'bratnia pomoc'?:)). Zatrzymali Wegrów, Czechosłowację, no i Polskę przy pomocy oddanego Wojciecha (tak go Breżniew nazywał, nawet bez tytułu 'towarzysza').

Dlaczego odsunięto ekipę Gierka?