Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???

Data: 2019-01-21 14:02:22
Autor: ń
Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???
Data: 2019-01-21 15:14:57
Autor: Robert Tomasik
Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???
W dniu 21-01-19 o 14:02, ń pisze:
www.rp.pl/ZUS/301109995-SN-skladka-chorobowa-musi-wyjsc-z-banku.html
Uważam, że nie masz racji. Przyjęcie, że chwilą uregulowania składki
jest chwila dyspozycji, prowadziłoby do szeregu nieuwzględnionych w
artykule komplikacji. W tym wypadku dyspozycji nie wykonano, bo wpłynęła
zbyt późno. Ale przecież mogłaby nie zostać wykonana z braku środków.

Ogólna zasada jest taka, że za chwilę realizacji zobowiązania uznaje się
chwilę postawienia środków do dyspozycji wierzyciela. Uznanie, że
zobowiązanie zostało uregulowane z chwilą pobrania środków, to i tak
istotny krok w stronę dłużnika.

Data: 2019-01-21 16:19:23
Autor: Piotr Gałka
W dniu 21-01-19 o 14:02, ń pisze:
[...]

Ludzkie by było, że jak ktoś coś opłaca latami co miesiąc i raz się jeden dzień spóźni to powstaje zaległość w wysokości odsetek za zwłokę (zupełnie niezależna od faktu ubezpieczony/ nie ubezpieczony).
Natomiast kuriozalna jest wynikająca z takiego spóźnienia sytuacja, że od tej pory to potem latami płaci a cały czas jest nieubezpieczony !
Uznają to za jakieś wpłaty z niewiadomego powodu i wrzucają na rachunek techniczny i może się kiedyś spadkobierca po to zgłosi...

Kilka miesięcy temu się spóźniłem z ZUSem to w następnym wpłaciłem dzień wcześniej. Ciekawe kiedy mnie to dopadnie. Może wypadłem z sumowania składek do emerytury...

Kilka lat temu dzwoni do mnie w grudniu pielęgniarka, ze szkoły, że syn jest nieubezpieczony. Co się okazało - w sierpniu był ratownikiem na plaży.
Potem się dowiedziałem, że to jest problem wielu studentów, którzy w lecie gdzieś popracują a potem w zimie sobie coś na nartach złamią i muszą płacić za wszystko bo byli nie ubezpieczeni.
P.G.

Data: 2019-01-21 15:26:44
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 21 Jan 2019 14:02:22 +0100, ń napisał(a):

www.rp.pl/ZUS/301109995-SN-skladka-chorobowa-musi-wyjsc-z-banku.html
0. A dlaczego bijesz swoją żonę?
1. Głupiś. Nie zadajemy pytania w temacie a jeśli już, to grzeczność
każe powtórzyć je w treści.
2. Państwo nie walczy. Przedmiotom martwym nie przypisujemy cech
właściwych rzeczom żywym.
3. Trzy pytajniki nie są lepsze od jednego.
4. Kiedy cytujemy kogoś, rozum podpowiada żeby opisać swój stosunek do
cytatu. 5. No, ale czego się spodziewać po "ń". Raczej nie rozumu.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-01-21 19:07:24
Autor: Krzysztof Halasa
Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> writes:

2. Państwo nie walczy. Przedmiotom martwym nie przypisujemy cech
właściwych rzeczom żywym.

Państwo ma wiele cech żywego organizmu. Kwestia definicji "życia".
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-01-21 20:17:48
Autor: z
Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???
Np. pokazuje swoją wyższość przez wytykanie błędów innym dla polepszenia swojego samopoczucia ;-)

Data: 2019-01-24 12:25:42
Autor: Marek
On Mon, 21 Jan 2019 15:26:44 +0100, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:
2. Państwo nie walczy. Przedmiotom martwym nie przypisujemy cech
właściwych rzeczom żywym.

Za kurzym państwem stoją jacyś ludzie, ib ich dotyczy ta cecha w tym wyrażeniu.

--
Marek

Data: 2019-01-24 12:42:14
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 24 Jan 2019 12:25:42 +0100, Marek napisał(a):

[...]

Jasne. Tylko należy klarownie formułować myśli skoro już się je
publikuje.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-01-24 14:42:10
Autor: Liwiusz

wrote:
[...]

Wyraził się jasno.

A ty się czepiasz, a sam nie umiesz "klarownie" formułować myśli, skoro piszesz o publikacji, czyli druku, w internecie.

--
Liwiusz

Data: 2019-01-21 20:14:42
Autor: z
W dniu 2019-01-21 o 14:02, ń pisze:
www.rp.pl/ZUS/301109995-SN-skladka-chorobowa-musi-wyjsc-z-banku.html

A ile spraw by rozwiązało nakazanie robienia sesji co godzinę przez całą dobę?
Że to trudne? LITOŚCI :-)

Data: 2019-01-21 21:44:39
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c461a25$0$488$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale tego nie,bo tu 23:11.

No chyba, zeby tak sesje o 23:30 ...

Moze by raczej ZUS przestal traktowac klientow jak zlodziei - jak ktos pare lat placi, to mozna mu wydluzyc termin.
No tak, ale to nie klient, to petent ...

J.

Data: 2019-01-22 02:42:18
Autor: RoMan Mandziejewicz
Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???
Hello J.F.,

[...]

Nie. Myk ze składka chorobową to tak naprawdę myk na to, żeby
przedsiębiorca płacił składki ZAWSZE. Bo tak naprawdę to nie chodzi o
ten gówniany zasiłek chorobowy tylko o to, że tylko ubezpieczenie
chorobowe pozwala na niepłacenie składek ZUS w czasie choroby. Nie
masz ubezpieczenia - płać.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-01-22 09:06:57
Autor: ń
Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???
Tak z ciekawości: na ile najdłużej lekarz może wystawić 'L4'?
Kiedyś kiedyś za lasami za górami to było bodajże 9 dni (z możliwością przedłużania).

-- -- -
tylko ubezpieczenie chorobowe pozwala na niepłacenie składek ZUS w czasie choroby.

Data: 2019-01-22 09:33:11
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-01-21, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

To raczej kwestia rozwiązań technicznych w banku.
Tylko i wyłącznie.

Jeśli bank potrzebuje czasu by przeprocesować jakieś zewnetrzne
zlecenia (to się rzadko dzieje w czasie rzeczywistym), to może
nie zdążyć.

Moze by raczej ZUS przestal traktowac klientow jak zlodziei - jak ktos pare lat placi, to mozna mu wydluzyc termin.
No tak, ale to nie klient, to petent ...

ZUS raczej traktuje przepisy wprost, a jak ma inaczej?
Ale dobrze by było gdyby faktycznie prawo było bardziej wyrozumiałe
w tym zakresie.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-01-22 09:27:25
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-01-21, z <z@z.pl> wrote:
W dniu 2019-01-21 o 14:02, ń pisze:
www.rp.pl/ZUS/301109995-SN-skladka-chorobowa-musi-wyjsc-z-banku.html
A ile spraw by rozwiązało nakazanie robienia sesji co godzinę przez całą dobę?

Żadnej? Trzeba stosować PRAWO.
https://www.rp.pl/ZUS/311269997-Przelew-skladek-do-ZUS-w-ostatnim-dniu-terminu.html

"Fundamentalne znaczenie ma w tym kontekście treść art. 60 § 1 pkt 2 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jedn. DzU z 2017 r., poz. 201 ze zm.), który jest stosowany z mocy odesłania z art. 31 ustawy systemowej do należności z tytułu składek. Przepis ten stanowi, że za termin dokonania zapłaty podatku uważa się w obrocie bezgotówkowym dzień obciążenia rachunku bankowego podatnika, rachunku podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej lub rachunku płatniczego podatnika w instytucji płatniczej albo instytucji pieniądza elektronicznego na podstawie polecenia przelewu lub zapłaty za pomocą innego niż polecenie przelewu instrumentu płatniczego."

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-01-23 10:51:48
Autor: Piotr Gałka
On 2019-01-21, z <z@z.pl> wrote:
[...]

Ale jak zlecę przelew to kasa mi znika z konta od razu, a nie dopiero jak przyjdzie sesja. Obniża się wartość dostępnych środków. Nie mogę tej samej kasy przelać gdzie indziej, czy skoczyć do bankomatu i ją wypłacić zanim zostanie przelana.

Dla mnie to oznacza, że moje konto zostało obciążone.
A że bank sobie jakieś papiery zrobi dopiero na drugi dzień to powinno mnie już nie obchodzić.
P.G.

Data: 2019-01-23 11:13:19
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-01-23, Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:

[...]

[...]

To zależy od banku i Twojej umowy z bankiem.

Obniża się wartość dostępnych środków. Nie mogę tej samej kasy przelać gdzie indziej, czy skoczyć do bankomatu i ją wypłacić zanim zostanie przelana.

W wielu bankach do czasu "wysłania" przelewu można go anulować.

Dla mnie to oznacza, że moje konto zostało obciążone.
A że bank sobie jakieś papiery zrobi dopiero na drugi dzień to powinno mnie już nie obchodzić.

I myślę ze w niektórych bankach to tak działa.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-01-23 11:15:22
Autor: Kamil Jońca
Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???
Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> writes:

[...]

W wielu bankach do czasu "wysłania" przelewu można go anulować.

W ilu? Bo ja kojarzę tylko mBank.

[...]

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Perhaps, after all, America never has been discovered.  I myself would

Data: 2019-01-23 11:57:35
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-01-23, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

W wielu bankach do czasu "wysłania" przelewu można go anulować.
W ilu? Bo ja kojarzę tylko mBank.

Mi się taka sztuka udała również w Citi, aczkolwiek tam trzeba było zadzwonić na CitiPhone. Podejrzewam, że w każdym by się dało, ale pewnie nie każdy
daje taką opcję online. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-01-23 12:51:57
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2019-01-23 o 11:15, Kamil Jońca pisze:
Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> writes:

[...]

W wielu bankach do czasu "wysłania" przelewu można go anulować.

W ilu? Bo ja kojarzę tylko mBank.

Kiedyś dawno widziałem taką możliwość w mBanku.
Ale jakiś czas później jej nie znalazłem. Uznałem, że zniknęła, ale może po prostu głębiej schowali a ja nie znalazłem.

W każdym razie od tego czasu (a było pewnie z 3..5 lat temu) uważam, że jak zleciłem przelew w mBanku to już nie mogę cofnąć więc moim zdaniem moje konto zostaje obciążone w momencie potwierdzenia zlecenia.
P.G.

Data: 2019-01-23 12:56:41
Autor: Kamil Jońca
Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> writes:

[...]

Eee. "Nadchodzące płatności" -> "Usuń" to jest głęboko?[1]
Powiedz mi jak szukałeś?
KJ

[1] sprawdzone i przetestowane przed chwilą.
--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Jak ktoś ma pecha, to złamie ząb podczas seksu oralnego (S.Sokół)

Data: 2019-01-23 14:25:21
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Obawiam się że możliwość anulowania przelewu nie ma tu nic do rzeczy.
Chodzi raczej o datę operacji (datę obciążenia konta) na wyciągu.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-01-24 07:51:39
Autor: ń
Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???
I to może byłby argument dla sądu.
BTW nie w każdym banku tak się dzieje.

-- -- -

Data: 2019-01-23 09:06:53
Autor: jureq
W dniu Mon, 21 Jan 2019 20:14:42 +0100, użytkownik z napisał:

[...]

Ależ przecież to już od wielu lat istnieje w 98% banków!!! I to częściej niż co godzinę, bo natychmiast. Nazywa się to w bankach przelew ekspresowy, przelew natychmiastowy lub Express Elixir. Ponieważ NBP też takie przelewy przyjmuje, więc od roku nie ma problemu żeby w ten sposób płacić składki ZUS. A jak ktoś płacąc późno wieczorem ostatniego dnia terminu nie użył takiego natychmiastowego przelewu to tylko jego własna wina.

Data: 2019-01-23 10:23:53
Autor: Pete
W dniu 2019-01-23 o 10:06, jureq pisze:
[...]

Po pierwsze, liczba banków uczestniczących w EE jest niewielka. A po drugie, jesteś pewien, że Twój bank wykona taki przelew tego samego dnia?
Bo może właśnie trwa przetwarzanie, albo coś innego...
Więc nie oceniaj tag od razu...

--
Pete

Data: 2019-02-20 13:39:01
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2019-01-23 o 10:23, Pete pisze:

Po pierwsze, liczba banków uczestniczących w EE jest niewielka. A po drugie, jesteś pewien, że Twój bank wykona taki przelew tego samego dnia?
Bo może właśnie trwa przetwarzanie, albo coś innego...

Jak system wciąż potrzebuje przetwarzania, tzn, że jest kiepsko napisany i wypadałoby go zmienić.

Jedyne co mi przychodzi do głowy, to awaria....

--
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2019-02-21 10:43:43
Autor: Pete
W dniu 2019-02-20 o 13:39, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

:D :D :D

Jedyne co mi przychodzi do głowy, to awaria....

Dumaj dalej.

--
Pete

Data: 2019-02-21 11:01:50
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2019-02-21 o 10:43, Pete napisał:
[...]

Tu nie ma się z czego śmiać... na przełomie tysiąclecia były systemy niepotrzebujące operacji przetwarzania. Jest to kwestia dobrego projektu i oprogramowania. Przetwarzanie było dlatego, że źle zaprojektowane systemy musiałyby aby dokonać pełnego księgowania zbyt długo wstrzymywać zbyt wiele tabel (było to związane zarówno z rodzajem transakcji jak i z potrzebnymi zmianami dokonywanymi w wielu rekordach w tabelach), toteż w ciągu dnia wykonywano operacje w sposób uproszczony, a w nocy zapuszczano właśnie proces przetwarzania, który zamieniał wpisy uproszczone na pełne dokumenty. Skoro wtedy było to możliwe (był to okres, gdzie dostęp do netu był słaby, połączenia między oddziałami też do demonów prędkości nie należały, a i moc serwerów pewnie okazałaby się mniejsza  od mocy niektórych smartfonów obecnie używanych), więc jeśli jeszcze są systemy bankowe wymagające przetwarzania dzis, tzn, że podejmujący decyzje o wyborze systemu powinien być zwolniony. (przy systemach bankowych ostatnio pracowałem w 2006 roku, więc nie orientuje się co obecnie jest dostępne na rynku, ale  jak napisałem, skoro wtedy można było, to i teraz też można, a jak ktoś nie potrafi, to może czas na zmianę zawodu)

--
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2019-02-26 13:16:34
Autor: J.F.
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q4lsum$jj2$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Albo ich wcale nie bylo.

Tylko pewne przetwarzanie jest i dzisiaj - nawet jak mozna ksiegowac na biezaco, to mamy przelewy oczekujace, splaty oczekujace,
i wiecznie niezadowolonych klientow - ze np pieniadze na konto wplynely, ale kredytu nie splacily, bo zostaly wydane w sklepie ... i czemu ten glupi bank pozwolil wydac ...

J.

Data: 2019-02-26 13:27:23
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2019-02-26 o 13:16, J.F. pisze:
[...]

to jest wykonanie zaplanowanych operacji, do tego nie trzeba wstrzymywać pracy systemu.

--
http://kaczus.ppa.pl

Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???