Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???

Data: 2019-01-21 14:02:22
Autor: ń
Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???
Data: 2019-01-21 05:22:12
Autor: Dawid Rutkowski
Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???
Debilny tytuł linku - wcale nie musi wyjść z banku, tylko musi zostać obciążony rachunek zlecającego.
mBąk nazywał to kiedyś "czwartą sesją".

Swoją drogą ciekawe, czy powódka dostała pieniądze potrzebne na opłacenie składki dopiero owego 10-tego.
Choć dobrze o niej świadczy to, że choć tego 10-tego o 23:11 zapłaciła, bo w sumie była chora już od poprzedniego dnia...

Data: 2019-01-21 19:05:35
Autor: Krzysztof Halasa
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

Debilny tytuł linku - wcale nie musi wyjść z banku, tylko musi zostać
obciążony rachunek zlecającego.
mBąk nazywał to kiedyś "czwartą sesją".

Czwarta sesja to chyba była rzeczywista sesja do ZUS.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-01-21 23:21:20
Autor: J.F.
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m3fttl998w.fsf@pm.waw.pl...
[...]

Ale jest jakas 4-ta sesja ? KIR sie nie przyznaje.

mbank/inny tylko przelewy do ZUS/US tak traktuje, czy wszystkie przed 18 obciazaja konto "dzis" ?

J.

Data: 2019-01-22 00:15:50
Autor: Krzysztof Halasa
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Czwarta sesja to chyba była rzeczywista sesja do ZUS.

Ale jest jakas 4-ta sesja ? KIR sie nie przyznaje.

Teraz nie, ale IIRC kiedyś wszystkie przelewy do ZUS szły "czwartą
sesją". Czy to była prawdziwa sesja tylko z ZUSem, czy jakiś wewnętrzny
mechanizm mB, to nie mam pojęcia / nie pamiętam.

mbank/inny tylko przelewy do ZUS/US tak traktuje, czy wszystkie przed
18 obciazaja konto "dzis" ?

W mB normalny przelew można zlecić "dziś", i wtedy wyjdzie najbliższą
sesją, ale obciąży konto od razu, i będzie zaksięgowane tego samego
dnia. Nie wydaje mi się, żeby z ZUSem było inaczej, ale przyznaję, że
ostatni raz sprawdzałem to nie wiadomo kiedy.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-01-22 00:27:54
Autor: ń
Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???
Ciekawe jest czy i jak jak beneficjent ustala, kiedy został obciążony rachunek płatnika?
Lub z góry twierdzi, że nie w terminie i na płatnika przerzuca ciężar dowodu :-/
Poza ZUS-em to sporo innych płatności ma podobny reżim, np. jakieś wpisy sądowe w terminie 7 dni itp. itd.
Przy nożu na gardle można na pocztę, wówczas liczy się data stempla ma potwierdzeniu wpłaty.

OIDP w PKO BP kwota też jest od razu blokowana na rachunku płatnika, choć sam przelew częstokroć wykonywany dopiero w następnym dniu roboczym.
Może być istotne, czy system banku pozwala klientowi na wydrukowanie potwierdzenia po złożeniu zlecenia (i np. po zablokowaniu kwoty przelewu), a jeszcze przed fizyczną realizacją.
Zonk może być przy dużej kwocie, jak następnego dnia białko w banku zapragnie zadzwonić do klienta, czy na pewno chce te 30 kafli przelać, bo może to sporo namieszać z datą.

-- -- -

Data: 2019-01-22 04:59:21
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 22 stycznia 2019 00:15:51 UTC+1 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:
"J.F." writes:

> [...]

sesją". Czy to była prawdziwa sesja tylko z ZUSem, czy jakiś wewnętrzny
mechanizm mB, to nie mam pojęcia / nie pamiętam.

Ta 4. sesja to wymysł mBąka.
Dotyczyła wyłącznie przelewów do US i ZUS.
A wzięło się to stąd, że mBąk nędznik przelewy na 3. sesję przyjmuje tylko do 13:25 - a przecież sam KIR zamyka wejście na 2. (drugą !) sesję o 13:30.
Byłaby więc to totalna nędza dla przedsiębiorców czekających z zapłaceniem ZUS/US na ostatnią chwilę, gdy nie przepis mówiący o tym, że zapłata do US/ZUS następuje w chwili OBCIĄŻENIA rachunku przedsiębiorcy, a NIE uznania rachunku ZUS/US. Jest to zapewne zrobione tak dlatego, by było sprawiedliwie w stosunku do wpłaty na poczcie.
Więc stąd ten pomysł 4. sesji - była to po prostu godzina graniczna przyjmowania zleceń do realizacji z datą bieżącą - bodajże 18:15.
Jeśli zlecenie zostało zlecone między 13:25 a 18:15, to konto zlecającego zostawało obciążone z datą D. Przelew zaś wychodził oczywiście pierwszą (a czasem i późniejszą) sesją w D+1, ale dla przelewów do ZUS i US nie miało to znaczenia - zapłacone było w D, bo wtedy obciążyli rachunek.
Ale jeśli przelew zlecono po 18:15, to rachunek obciążany było dopiero następnego dnia - i to było przedmiotem sprawy z linku OP.

Moje "znajome" banki różnie traktują przelewy po godzinie granicznej. W db obciążały od razu, księgowały też się od razu, ale z datą D+1 - czyli np. przelew zlecony 20 stycznia po 20:00 był od razu widoczny z datą księgowania 21 stycznia.
A np. w santanderze takie przelewy giną w czarnej dziurze - ostatnio sobie z tego powodu potrójnie spłaciłem KK.
Potem grzebałem w ST, bo to jest również rodzaj gry komputerowej, tyle że o innych zasadach niż w mBąku, i znalazłem magiczne miejsce, gdzie pojawiają się wszystkie przelewy, te zrealizowane i te zlecone również.
Ale nie tak łatwo tam trafić - system b. żaby wydaje się polegać na redundancji "rozłącznej", bo np. karta kredytowa ma trzy historie, w których transakcje pojawiają się w różnych momentach - historię "ogólną", historię rachunku karty oraz historię transakcji na danej karcie...

Data: 2019-01-22 16:10:11
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

No ale przecież mB obciąża chyba (i księguje) z datą zlecenia (bieżące
przelewy). Może to być nawet godzina 11:59. Ma to taką wadę, że
z wyciągu nie wynika kiedy wyszedł przelew.

Jak komuś nie pasuje, to może zlecić z późniejszą datą.

A może teraz już tak nie jest?
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-01-22 16:33:19
Autor: Kamil Jońca
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> writes:

[...]

Dalej tak jest. Nie wiem czy w przypadku mbanku nie chodziło o możliwość
wystornowania tego - przy "normalnych" elixirach oczekujący przelew
mogłeś anulować. Tych które już wyszły - nie.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Linux is obsolete

Data: 2019-01-23 09:33:37
Autor: jureq
Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???
Czwarta sesje to nie był wymysł żadnego banku. Do końca roku 2017 byłą to rzeczywista sesja Elixiru przeznaczona tylko do składek ZUS. Od roku 2018 składki przelewane są w normalnych trzech sesjach i w normalnych godzinach.

Data: 2019-01-23 02:20:01
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 23 stycznia 2019 10:33:38 UTC+1 użytkownik jureq napisał:
[...]

Masz jakieś żródło na poparcie tej bajeczki?

Data: 2019-01-21 15:26:44
Autor: Jacek Maciejewski
Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???
Dnia Mon, 21 Jan 2019 14:02:22 +0100, ń napisał(a):

www.rp.pl/ZUS/301109995-SN-skladka-chorobowa-musi-wyjsc-z-banku.html
0. A dlaczego bijesz swoją żonę?
1. Głupiś. Nie zadajemy pytania w temacie a jeśli już, to grzeczność
każe powtórzyć je w treści.
2. Państwo nie walczy. Przedmiotom martwym nie przypisujemy cech
właściwych rzeczom żywym.
3. Trzy pytajniki nie są lepsze od jednego.
4. Kiedy cytujemy kogoś, rozum podpowiada żeby opisać swój stosunek do
cytatu. 5. No, ale czego się spodziewać po "ń". Raczej nie rozumu.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-01-21 19:07:24
Autor: Krzysztof Halasa
Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> writes:

2. Państwo nie walczy. Przedmiotom martwym nie przypisujemy cech
właściwych rzeczom żywym.

Państwo ma wiele cech żywego organizmu. Kwestia definicji "życia".
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-01-21 20:17:48
Autor: z
Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???
Np. pokazuje swoją wyższość przez wytykanie błędów innym dla polepszenia swojego samopoczucia ;-)

Data: 2019-01-24 12:25:42
Autor: Marek
On Mon, 21 Jan 2019 15:26:44 +0100, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:
2. Państwo nie walczy. Przedmiotom martwym nie przypisujemy cech
właściwych rzeczom żywym.

Za kurzym państwem stoją jacyś ludzie, ib ich dotyczy ta cecha w tym wyrażeniu.

--
Marek

Data: 2019-01-24 12:42:14
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 24 Jan 2019 12:25:42 +0100, Marek napisał(a):

[...]

Jasne. Tylko należy klarownie formułować myśli skoro już się je
publikuje.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-01-24 14:42:10
Autor: Liwiusz

wrote:
[...]

Wyraził się jasno.

A ty się czepiasz, a sam nie umiesz "klarownie" formułować myśli, skoro piszesz o publikacji, czyli druku, w internecie.

--
Liwiusz

Data: 2019-01-21 20:14:42
Autor: z
W dniu 2019-01-21 o 14:02, ń pisze:
www.rp.pl/ZUS/301109995-SN-skladka-chorobowa-musi-wyjsc-z-banku.html

A ile spraw by rozwiązało nakazanie robienia sesji co godzinę przez całą dobę?
Że to trudne? LITOŚCI :-)

Data: 2019-01-21 21:44:39
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c461a25$0$488$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale tego nie,bo tu 23:11.

No chyba, zeby tak sesje o 23:30 ...

Moze by raczej ZUS przestal traktowac klientow jak zlodziei - jak ktos pare lat placi, to mozna mu wydluzyc termin.
No tak, ale to nie klient, to petent ...

J.

Data: 2019-01-22 02:42:18
Autor: RoMan Mandziejewicz
Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???
Hello J.F.,

[...]

Nie. Myk ze składka chorobową to tak naprawdę myk na to, żeby
przedsiębiorca płacił składki ZAWSZE. Bo tak naprawdę to nie chodzi o
ten gówniany zasiłek chorobowy tylko o to, że tylko ubezpieczenie
chorobowe pozwala na niepłacenie składek ZUS w czasie choroby. Nie
masz ubezpieczenia - płać.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-01-22 09:33:11
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-01-21, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

To raczej kwestia rozwiązań technicznych w banku.
Tylko i wyłącznie.

Jeśli bank potrzebuje czasu by przeprocesować jakieś zewnetrzne
zlecenia (to się rzadko dzieje w czasie rzeczywistym), to może
nie zdążyć.

Moze by raczej ZUS przestal traktowac klientow jak zlodziei - jak ktos pare lat placi, to mozna mu wydluzyc termin.
No tak, ale to nie klient, to petent ...

ZUS raczej traktuje przepisy wprost, a jak ma inaczej?
Ale dobrze by było gdyby faktycznie prawo było bardziej wyrozumiałe
w tym zakresie.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-01-22 09:27:25
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-01-21, z <z@z.pl> wrote:
W dniu 2019-01-21 o 14:02, ń pisze:
www.rp.pl/ZUS/301109995-SN-skladka-chorobowa-musi-wyjsc-z-banku.html
A ile spraw by rozwiązało nakazanie robienia sesji co godzinę przez całą dobę?

Żadnej? Trzeba stosować PRAWO.
https://www.rp.pl/ZUS/311269997-Przelew-skladek-do-ZUS-w-ostatnim-dniu-terminu.html

"Fundamentalne znaczenie ma w tym kontekście treść art. 60 § 1 pkt 2 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jedn. DzU z 2017 r., poz. 201 ze zm.), który jest stosowany z mocy odesłania z art. 31 ustawy systemowej do należności z tytułu składek. Przepis ten stanowi, że za termin dokonania zapłaty podatku uważa się w obrocie bezgotówkowym dzień obciążenia rachunku bankowego podatnika, rachunku podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej lub rachunku płatniczego podatnika w instytucji płatniczej albo instytucji pieniądza elektronicznego na podstawie polecenia przelewu lub zapłaty za pomocą innego niż polecenie przelewu instrumentu płatniczego."

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-01-23 10:51:48
Autor: Piotr Gałka
On 2019-01-21, z <z@z.pl> wrote:
[...]

Ale jak zlecę przelew to kasa mi znika z konta od razu, a nie dopiero jak przyjdzie sesja. Obniża się wartość dostępnych środków. Nie mogę tej samej kasy przelać gdzie indziej, czy skoczyć do bankomatu i ją wypłacić zanim zostanie przelana.

Dla mnie to oznacza, że moje konto zostało obciążone.
A że bank sobie jakieś papiery zrobi dopiero na drugi dzień to powinno mnie już nie obchodzić.
P.G.

Data: 2019-01-23 02:17:30
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 23 stycznia 2019 10:51:49 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

[...]

Ale zdecyduj się, czy "kasa znika Ci z konta", czy też jedynie "zmniejsza się wartość dostępnych środków" - bo to są dwie różne sprawy.
W pierwszym przypadku następuje obciążenie rachunku, w drugim jedynie zostaje założona blokada.

Dla mnie to oznacza, że moje konto zostało obciążone.

Możesz sobie interpretować jak chcesz - ale w tym wypadku mylisz się.

A że bank sobie jakieś papiery zrobi dopiero na drugi dzień to powinno mnie już nie obchodzić.

Powinno Cię obchodzić to, co jest zapisane w regulaminie, który jest częścią umowy z bankiem.
A jeśli Cię to nie obchodzi, to już sam sobie jesteś winien - oświadczałeś, że się z regulaminem zapoznałeś, więc wina jest po Twojej stronie, bank jest kryty.

Data: 2019-01-23 13:12:14
Autor: Piotr Gałka
[...]

O jaką decyzję chodzi. Kasy nie mogę użyć -> nie jest już moja. Proste i moim zdaniem logiczne.
Jak się komplikuje proste sprawy to się generuje problemy. Decydować się powinni ci którzy komplikują.
Ale ja raczej się spodziewam, że zamiast upraszczać to się mogą pojawić dalsze komplikacje - wstępna blokada, blokada potwierdzona, ale jeszcze nie zrealizowana, właściwa blokada, blokada nieodwoływalna itd.

Dla mnie to oznacza, że moje konto zostało obciążone.

Możesz sobie interpretować jak chcesz - ale w tym wypadku mylisz się.

Wiem. Bo komuś chciało się proste sprawy niepotrzebnie komplikować.
To jest źródło problemu i należy leczyć przyczyny a nie skutki.
Co by stało na przeszkodzie, gdyby bank przyjmował moment zatwierdzenia zlecenia (gdy stan na koncie na to pozwala) jako moment przyjęcia od klienta kasy czyli obciążenia jego rachunku.

Zwróć uwagę, że całej tej dyskusji by nie było, gdyby to było urządzone od początku tak jak ja to przedstawiam.
Owszem mogły by być dyskusje, że ktoś kliknął [Zatwierdzam] 0,1s przed północą a ramka z tą informacją dotarła do banku 0,1s po północy. Ale prawdopodobieństwo takich problemów byłoby dużo mniejsze - trudniej trafić w 0,1s niż w wiele godzin.

Powinno Cię obchodzić to, co jest zapisane w regulaminie, który jest częścią umowy z bankiem.

Tak, ale pewne sprawy powinny być z góry narzucone, tak, abym mógł być pewien, że w każdym banku jest tak samo.

A jeśli Cię to nie obchodzi, to już sam sobie jesteś winien - oświadczałeś, że się z regulaminem zapoznałeś, więc wina jest po Twojej stronie, bank jest kryty.

Nawet przeczytałem regulamin (kilkanaście lat temu) jak zakładałem konto, ale czy coś jeszcze z niego zostało to wątpię.

Tak w ogóle uważam, że przy wszelkich regularnych płatnościach za spóźnienie powinny być po prostu naliczane odsetki i koniec tematu, a nie że ktoś, kto się spóźnił kilka godzin wypada z systemu na wieki.
Jak ktoś już się dowie, że np. od 10 lat płacił a ubezpieczenia nie miał to powinni mu te wszystkie wpłaty zwracać bo skoro one nie były za nic to były nienależne. Mam nadzieję, że zwracają.
P.G.

Data: 2019-01-23 04:53:58
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 23 stycznia 2019 13:12:11 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
> W pierwszym przypadku następuje obciążenie rachunku, w drugim jedynie zostaje założona blokada.

O jaką decyzję chodzi. Kasy nie mogę użyć -> nie jest już moja. Proste i moim zdaniem logiczne.

Zapomniałeś o jednej kwestii - w sumie łatwo, bo obecnie jest pomijalna, ale istnieje.
Czyli o oprocentowaniu - teraz trudno o ROR z innym niż 0%, ale bywają w promocjach, poza tym przelew można robić też z KO.
I w przypadku blokady kasy użyć nie możesz (warunkowo, o czym za chwilę), ale % od niej wciąż Ci się należy.
W przypadku obciążenia % już się nie należy.

Oczywiście jest jeszcze hiper-warunek, że kasa na koncie w banku i tak nie jest Twoja, tylko banku, a Ty posiadasz jedynie roszczenie o wypłatę, ale powiedzmy, że ten skrót myślowy możemy przyjąć.

Jak się komplikuje proste sprawy to się generuje problemy. Decydować się powinni ci którzy komplikują.

Komplikują bo chcą Ci zrobić dobrze. Wbrew pozorom.
Bo raz możesz chcieć tak, a raz inaczej - punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Blokada jest po to, żebyś nie uszczuplił sobie nadmiernie środków do czasu wykonania przelewu, co skutkowałoby brakiem wykonania.
I blokada też jest po to, byś mógł przelew w prosty sposób odwołać do momentu wysłania zlecenia do KIR.
Mogliby od razu obciążać, co robi większość banków, ale chcieli coś dla klienta zrobić.
Ty niestety do tego levelu w tej grze komputerowej, jaką jest ST mBąka, nie doszedłeś ;>

> Powinno Cię obchodzić to, co jest zapisane w regulaminie, który jest częścią umowy z bankiem.

Tak, ale pewne sprawy powinny być z góry narzucone, tak, abym mógł być pewien, że w każdym banku jest tak samo.

To próbuje zrobić UE swoimi PSD i PSD2 - ale chyba na ten obszar jeszcze nie weszli.

Póki co prawo jest jednak dość jasne - data zapłaty to data obciążenia rachunku.
Jaka będzie data obciążenia przy złożeniu zlecenia o danej godzinie w dniu D można sobie sprawdzić w regulaminie banku.
Czy też może powinno być można, bo przyznam, że w mBanku nie udało mi się tej informacji odnaleźć dla klientów indywidualnych.
Dla MSP i korpo podają, że jest to obecnie 20:00 - zlecenia złożone przed tą godziną zaksięgowane zostaną jako obciążenia rachunku źródłowego z datą D - niezależnie od tego, kiedy kasa wyjdzie z banku - a po 20:00 z datą D+1.
Dla indywidualnych znalazłem jedynie info, że przyjmują 00:00-23:59 (hmm, ciekawe, co się dzieje między 23:59 a 0:00?) i obciążają rachunek w czasie rzeczywistym - https://www.mbank.pl/download/konta/Tabela_uslug_platniczych.pdf?noredir - ostatnia strona.
Więc teoretycznie obecnie taki problem jak w linku OP nie powinien wystąpić. Ale na pewno nie było tak zawsze - vide tzw. 4. sesja, czyli godzina graniczna księgowania z datą D.

Data: 2019-01-23 16:52:24
Autor: Piotr Gałka
[...]

Według mnie to (blokady, możliwość anulowania) powinno dotyczyć tylko przelewów zlecanych z datą przyszłą.
Przelew zlecony na teraz powinien być rozumiany jako teraz.

[...]

Jak zlecam (mBank) przelewy wieczorem z opcją przysłania mi potwierdzenia to potwierdzenie przychodzi następnego dnia (to na pewno) i chyba jest tam data wykonania D+1, ale nie chce mi się teraz szukać aby zweryfikować.
P.G.

Data: 2019-01-26 09:52:11
Autor: ń
Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???
Takie pierdoły są w regulaminach?
Zacytuj ze dwa.

-- -- -
Powinno Cię obchodzić to, co jest zapisane w regulaminie, który jest częścią umowy z bankiem.

Data: 2019-01-26 01:32:56
Autor: Dawid Rutkowski
Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???
Przeczytaj w końcu swój, znajdziesz.
To edukująca czynność.
To, że tego nie przeczytałeś, nie znaczy, że tego tam nie ma :P

Data: 2019-01-23 11:13:19
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-01-23, Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:

[...]

[...]

To zależy od banku i Twojej umowy z bankiem.

Obniża się wartość dostępnych środków. Nie mogę tej samej kasy przelać gdzie indziej, czy skoczyć do bankomatu i ją wypłacić zanim zostanie przelana.

W wielu bankach do czasu "wysłania" przelewu można go anulować.

Dla mnie to oznacza, że moje konto zostało obciążone.
A że bank sobie jakieś papiery zrobi dopiero na drugi dzień to powinno mnie już nie obchodzić.

I myślę ze w niektórych bankach to tak działa.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-01-23 11:15:22
Autor: Kamil Jońca
Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???
Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> writes:

[...]

W wielu bankach do czasu "wysłania" przelewu można go anulować.

W ilu? Bo ja kojarzę tylko mBank.

[...]

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Perhaps, after all, America never has been discovered.  I myself would

Data: 2019-01-23 11:57:35
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-01-23, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

W wielu bankach do czasu "wysłania" przelewu można go anulować.
W ilu? Bo ja kojarzę tylko mBank.

Mi się taka sztuka udała również w Citi, aczkolwiek tam trzeba było zadzwonić na CitiPhone. Podejrzewam, że w każdym by się dało, ale pewnie nie każdy
daje taką opcję online. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-01-23 12:51:57
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2019-01-23 o 11:15, Kamil Jońca pisze:
Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> writes:

[...]

W wielu bankach do czasu "wysłania" przelewu można go anulować.

W ilu? Bo ja kojarzę tylko mBank.

Kiedyś dawno widziałem taką możliwość w mBanku.
Ale jakiś czas później jej nie znalazłem. Uznałem, że zniknęła, ale może po prostu głębiej schowali a ja nie znalazłem.

W każdym razie od tego czasu (a było pewnie z 3..5 lat temu) uważam, że jak zleciłem przelew w mBanku to już nie mogę cofnąć więc moim zdaniem moje konto zostaje obciążone w momencie potwierdzenia zlecenia.
P.G.

Data: 2019-01-23 12:56:41
Autor: Kamil Jońca
Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> writes:

[...]

Eee. "Nadchodzące płatności" -> "Usuń" to jest głęboko?[1]
Powiedz mi jak szukałeś?
KJ

[1] sprawdzone i przetestowane przed chwilą.
--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Jak ktoś ma pecha, to złamie ząb podczas seksu oralnego (S.Sokół)

Data: 2019-01-23 16:41:33
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2019-01-23 o 12:56, Kamil Jońca pisze:
[...]

Za dawno było abym pamiętał.
Fajnie, że jest.
P.G.

Data: 2019-01-23 16:56:41
Autor: Piotr Gałka
Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???
W dniu 2019-01-23 o 12:56, Kamil Jońca pisze:

Eee. "Nadchodzące płatności" -> "Usuń" to jest głęboko?[1]
Powiedz mi jak szukałeś?

Zastanowiłem się jeszcze raz. Problem był chyba taki, że kiedyś wpisałem przelew na teraz i zanim przyszła jego sesja udało mi się go cofnąć.
A po iluś latach coś takiego nie było możliwe - przelewu zleconego na teraz chyba nie widziałem w "Nadchodzących". Mogło się dziać wkrótce po chyba przymusowym przeniesieniu do nowego systemu.
P.G.

Data: 2019-01-23 14:25:21
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Obawiam się że możliwość anulowania przelewu nie ma tu nic do rzeczy.
Chodzi raczej o datę operacji (datę obciążenia konta) na wyciągu.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-01-23 09:06:53
Autor: jureq
W dniu Mon, 21 Jan 2019 20:14:42 +0100, użytkownik z napisał:

[...]

Ależ przecież to już od wielu lat istnieje w 98% banków!!! I to częściej niż co godzinę, bo natychmiast. Nazywa się to w bankach przelew ekspresowy, przelew natychmiastowy lub Express Elixir. Ponieważ NBP też takie przelewy przyjmuje, więc od roku nie ma problemu żeby w ten sposób płacić składki ZUS. A jak ktoś płacąc późno wieczorem ostatniego dnia terminu nie użył takiego natychmiastowego przelewu to tylko jego własna wina.

Data: 2019-01-23 10:23:53
Autor: Pete
W dniu 2019-01-23 o 10:06, jureq pisze:
[...]

Po pierwsze, liczba banków uczestniczących w EE jest niewielka. A po drugie, jesteś pewien, że Twój bank wykona taki przelew tego samego dnia?
Bo może właśnie trwa przetwarzanie, albo coś innego...
Więc nie oceniaj tag od razu...

--
Pete

Data: 2019-02-20 13:39:01
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2019-01-23 o 10:23, Pete pisze:

Po pierwsze, liczba banków uczestniczących w EE jest niewielka. A po drugie, jesteś pewien, że Twój bank wykona taki przelew tego samego dnia?
Bo może właśnie trwa przetwarzanie, albo coś innego...

Jak system wciąż potrzebuje przetwarzania, tzn, że jest kiepsko napisany i wypadałoby go zmienić.

Jedyne co mi przychodzi do głowy, to awaria....

--
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2019-02-21 10:43:43
Autor: Pete
W dniu 2019-02-20 o 13:39, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

:D :D :D

Jedyne co mi przychodzi do głowy, to awaria....

Dumaj dalej.

--
Pete

Data: 2019-02-21 11:01:50
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2019-02-21 o 10:43, Pete napisał:
[...]

Tu nie ma się z czego śmiać... na przełomie tysiąclecia były systemy niepotrzebujące operacji przetwarzania. Jest to kwestia dobrego projektu i oprogramowania. Przetwarzanie było dlatego, że źle zaprojektowane systemy musiałyby aby dokonać pełnego księgowania zbyt długo wstrzymywać zbyt wiele tabel (było to związane zarówno z rodzajem transakcji jak i z potrzebnymi zmianami dokonywanymi w wielu rekordach w tabelach), toteż w ciągu dnia wykonywano operacje w sposób uproszczony, a w nocy zapuszczano właśnie proces przetwarzania, który zamieniał wpisy uproszczone na pełne dokumenty. Skoro wtedy było to możliwe (był to okres, gdzie dostęp do netu był słaby, połączenia między oddziałami też do demonów prędkości nie należały, a i moc serwerów pewnie okazałaby się mniejsza  od mocy niektórych smartfonów obecnie używanych), więc jeśli jeszcze są systemy bankowe wymagające przetwarzania dzis, tzn, że podejmujący decyzje o wyborze systemu powinien być zwolniony. (przy systemach bankowych ostatnio pracowałem w 2006 roku, więc nie orientuje się co obecnie jest dostępne na rynku, ale  jak napisałem, skoro wtedy można było, to i teraz też można, a jak ktoś nie potrafi, to może czas na zmianę zawodu)

--
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2019-02-21 11:09:03
Autor: Pete
W dniu 2019-02-21 o 11:01, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

G... się znasz za przeproszeniem.
Już to widzę, jak zarząd podejmuje decyzję o wydaniu kilkudziesięciu mln i zmianie systemu na inny ze względu na brak dostępności 24/24.

LOL.
--
Pete

Data: 2019-02-21 11:12:08
Autor: Pete
W dniu 2019-02-21 o 11:09, Pete pisze:
[...]

  A wracając do meritum. Tu:
https://www.expresselixir.pl/tabela-dostepnosci/

masz tabelę dostępności EE. Na placach 1 ręki można policzyć banki z dostępnością 24h

--
Pete

Data: 2019-02-26 13:16:34
Autor: J.F.
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q4lsum$jj2$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Albo ich wcale nie bylo.

Tylko pewne przetwarzanie jest i dzisiaj - nawet jak mozna ksiegowac na biezaco, to mamy przelewy oczekujace, splaty oczekujace,
i wiecznie niezadowolonych klientow - ze np pieniadze na konto wplynely, ale kredytu nie splacily, bo zostaly wydane w sklepie ... i czemu ten glupi bank pozwolil wydac ...

J.

Data: 2019-02-26 13:27:23
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2019-02-26 o 13:16, J.F. pisze:
[...]

to jest wykonanie zaplanowanych operacji, do tego nie trzeba wstrzymywać pracy systemu.

--
http://kaczus.ppa.pl

Dlaczego panstwo bezustannie od 75 lat walczy ze swoimi obywatelami???