Dlaczego plug-iny są cięższe?

Data: 2020-03-19 09:23:42
Autor: $tipa
Dlaczego plug-iny są cięższe?
Ja tam laik jestem i nie mogę zrozumieć, czemu dołożenie do hybrydy wtyczki i jakiegoś przetwornika, coby baterie ładowały się nie tylko od silnika, sprawia, że taka hybryda jest 100 kg cięższa niż ta bez wtyczki.

$tipa

Data: 2020-03-19 09:37:20
Autor: Michal Jankowski
W dniu 19.03.2020 o 09:23, $tipa pisze:
Ja tam laik jestem i nie mogę zrozumieć, czemu dołożenie do hybrydy wtyczki i jakiegoś przetwornika, coby baterie ładowały się nie tylko od silnika, sprawia, że taka hybryda jest 100 kg cięższa niż ta bez wtyczki.

A to nie jest tak, że hybryda zwykła to ma akumulatory pozwalające na przejechanie 5 km, bo i tak zaraz włącza się silnik spalinowy, a hybryda z wtyczką jednak przejedzie  40 km na samym prądzie?

   MJ

Data: 2020-03-19 09:48:11
Autor: Cavallino
W dniu 19-03-2020 o 09:37, Michal Jankowski pisze:
[...]

Dokładnie tak jest.
Takie hybrydy to czysta ściema, wykorzystująca nędzne procedury testowania zużycia paliwa - do niczego innego się nie nadaje i na nic innego nie wpływa.

Plugin zresztą też to dotyczy.

Gdyby testy rozpoczynali z pustym akumulatorem, to wyniki wychodziłyby prawdziwe - tzn. niewiele się różniące od zwykłych spaliniaków.

Data: 2020-03-20 05:58:31
Autor: ddddddddddddd
W dniu 19.03.2020 o 08:48, Cavallino pisze:
[...]

takie testy to ogólnie są do bani...
z drugiej strony co mnie interesuje zużycie paliwa z pustym aku jeśli taki będę miał 4 razy w roku?

Lukasz

Data: 2020-03-20 07:26:35
Autor: Cavallino
W dniu 20-03-2020 o 06:58, ddddddddddddd pisze:

[...]

Ale te testy nie są dla Ciebie, tylko do wyznaczenia ile smrodzi dany model.
Więc powinny być robione w najgorszych możliwych warunkach, czyli w tym przypadku przy założeniu nienaładowanego aku.

Data: 2020-03-20 10:53:19
Autor: ddddddddddddd
W dniu 20.03.2020 o 06:26, Cavallino pisze:

[...]

ok, myślałem że chodzi o testy zużycia paliwa a nie co2. Tylko nadal bez sensu byłoby testować tylko z rozładowanymi aku - bo wtedy wiadomo że to tylko silnik spalinowy z dodatkową masą albo nawet dodatkowym zużyciem na ładowanie baterii - jednak jak ktoś kupuje plugin, to zwykle nie po to, żeby jej nie ładować z gniazdka

Lukasz

Data: 2020-03-20 12:01:49
Autor: Myjk
Dlaczego plug-iny są cięższe?
Fri, 20 Mar 2020 10:53:19 +0000, ddddddddddddd
[...]

A jednak na zachodzie kupowali pluginy tylko po to by dostać dotacje, a
wcale ich nie ładowali -- tylko korzystali jak ze zwykłych hybryd. Chore,
ale prawdziwe. Jeśli zaś chodzi o hybrydy, to w przypadku mojego Outlandera PHEV ma on w
mieście, w trybie czysto hybrydowym (tj. bez naładowanej baterii), niższe
zużycie niż odpowiednik spalinowy (ze skrzynią CVT) o 3-4L/100km. Także
twierdzenie że to bez sensu jest, jeśli chodzi o emisję, jest bez sensu. :P
W moim przypadku, gdy jeszcze ładuję baterie, spalam <2L/100kmw zimie (bo
się spaliniak załącza nawet na pełnych bateriach żeby kabinę dogrzać) i
<1L/100 w lato.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-03-20 13:06:30
Autor: Cavallino
W dniu 20-03-2020 o 11:53, ddddddddddddd pisze:
[...]

Jedno z drugiego wynika.

[...]

Ale z gniazdka naładuje na 40-50 km i to w optymalnych warunkach.
A auta w tej cenie, zazwyczaj są eksploatowane na znacznie większych przebiegach dziennych i wtedy smrodzą bardziej niż inne.

Data: 2020-03-20 13:14:39
Autor: Michal Jankowski
W dniu 20.03.2020 o 13:06, Cavallino pisze:

Ale z gniazdka naładuje na 40-50 km i to w optymalnych warunkach.
A auta w tej cenie, zazwyczaj są eksploatowane na znacznie większych przebiegach dziennych i wtedy smrodzą bardziej niż inne.

Znam z widzenia mnóstwo suwów i dużych sedanów albo kombi jeżdżących głównie na trasie dom-przedszkole-praca typu 10-15 km.

Nawet dojazd 30 km spod Warszawy do biura też byłby do ogarnięcia na samym prądzie.

Ale że za drogie te wszystkie elektryki są, to fakt.

   MJ

Data: 2020-03-20 13:51:57
Autor: Cavallino
W dniu 20-03-2020 o 13:14, Michal Jankowski pisze:
[...]

I właściciele dopłacą drugie tyle do plug-ina, żeby jeździć 10 km dziennie?
Wątpię.

Nawet dojazd 30 km spod Warszawy do biura też byłby do ogarnięcia na samym prądzie.

Gdyby korków nie było i było ciepło, to pewnie tak
Ale już powrót nie.

Data: 2020-03-20 15:05:48
Autor: ddddddddddddd
W dniu 20.03.2020 o 12:06, Cavallino pisze:

[...]

W Polsce może tak, poza - gdy miesięczna rata jest podobna jak w wersji spalinowej - lub gdy po prostu dodatkowe 50 EUR/GBP nie robi ci różnicy - już nie koniecznie.
Rzekłbym, że większość nowych aut robi w pierwszych trzech latach max 30-50.000 mil, nie istotne czy to Citigo czy BMW 7...

Lukasz

Data: 2020-03-20 16:15:13
Autor: Cavallino
W dniu 20-03-2020 o 16:05, ddddddddddddd pisze:
[...]

Ale jak może być podobna, jak cena dwa razy wyższa?

Data: 2020-03-21 12:11:49
Autor: ddddddddddddd
W dniu 20.03.2020 o 15:15, Cavallino pisze:
[...]

dokładnie tego nie przeglądałem więc mogę być w błędzie (po wstępnym sprawdzeniu uznałem że kredyt bardziej się opłaca, ale finalnie kupiłem tańsze auto bez kredytu) ale jeżeli różnica jest np. 80 funtów, a 30 funtów zaoszczędzisz na road taxie, to 50 funtów nie robi już dużej różnicy (to raptem 3 flaszki czy 4 godziny pracy...) - a tyle też możesz zaoszczędzić na paliwie tankując z domowego gniazdka

Lukasz

Data: 2020-03-21 13:27:09
Autor: Cavallino
W dniu 21-03-2020 o 13:11, ddddddddddddd pisze:
[...]

Różnica w racie między autem za 70 tys, a autem za 140 tys będzie dwukrotna, niezależnie od waluty.
A angielskie przepisy podatkowe, na polskiej grupie dyskusyjnej, interesują mnie tyle co zeszłoroczny śnieg, o ile nie są standardem w UE.
A nie są.

Data: 2020-03-22 10:52:49
Autor: ddddddddddddd
W dniu 21.03.2020 o 12:27, Cavallino pisze:
[...]

ale miesięczny koszt hybrydy może już być niższy

A angielskie przepisy podatkowe, na polskiej grupie dyskusyjnej, interesują mnie tyle co zeszłoroczny śnieg, o ile nie są standardem w UE.
A nie są.

tak samo jak nikogo nie będzie interesować zużycie paliwa hybrydy z rozładowanym aku, bo akurat w Polsce tak będzie wykorzystywana...

Lukasz

Data: 2020-03-22 11:58:49
Autor: Cavallino
W dniu 22-03-2020 o 11:52, ddddddddddddd pisze:
[...]

Tia, bo w innych krajach standardem będzie postój co 30 km w celu doładowania mikrego aku.....

Data: 2020-03-22 13:09:48
Autor: J.F.
Dnia Sun, 22 Mar 2020 11:58:49 +0100, Cavallino napisał(a):
[...]

Taka hybryde kupi sobie ktos, kto robi dziennie zazwyczaj 20 km i ma
dogodne gniazdko. I wtedy bedzie sie cieszyl niskim zuzyciem paliwa.

Ewentualnie nie doczyta, a potem bedzie sobie plul w brode.

J.

Data: 2020-03-22 13:17:49
Autor: Cavallino
W dniu 22-03-2020 o 13:09, J.F. pisze:
[...]

Tylko po co mu wtedy hybryda?
Żeby przepłacać?

I wtedy bedzie sie cieszyl niskim zuzyciem paliwa.

Kupi bev (czystego elektryka) to będzie miał jeszcze niższe, a i cena zakupu może być niższa.

Ewentualnie nie doczyta, a potem bedzie sobie plul w brode.

To bardziej prawdopodobne.

Data: 2020-03-23 05:57:37
Autor: ddddddddddddd
W dniu 22.03.2020 o 12:17, Cavallino pisze:

Taka hybryde kupi sobie ktos, kto robi dziennie zazwyczaj 20 km i ma
dogodne gniazdko.

a jeśli nie 20, to 50km..

Tylko po co mu wtedy hybryda?
Żeby przepłacać?

po to, żeby mieć możliwość pojechać gdzieś dalej bez ułomności elektryka

I wtedy bedzie sie cieszyl niskim zuzyciem paliwa.

Kupi bev (czystego elektryka) to będzie miał jeszcze niższe, a i cena zakupu może być niższa.

z elektryków z szybkim ładowaniem (czyli nadających się też w trasę) za dużego wyboru nie ma, więc tańsza będzie hybryda

Poza tym wciąż nie bierzesz pod uwagę, że wielu ludzi leasinguje samochody i je oddaje po 2-3 latach - a przy podliczeniu kosztów wynajem + tankowanie taka hybryda wcale nie musi być droższa. Poza tym sporą część stanowią auta leasingowane na firmę - a firma podliczy ogólny koszt eksploatacji i taka hybryda, ze względu na przepisy może być tańsza.

Lukasz

Data: 2020-03-23 07:22:59
Autor: Cavallino
W dniu 23-03-2020 o 06:57, ddddddddddddd pisze:
[...]

Czyli jednak nie zrobi 20 km dziennie?

>bez ułomności elektryka

A to jakiś Afganistan, że ładowarek co 200 km nie ma?

[...]

Szybkie ładowania ma każdy obecnie produkowany.

więc tańsza będzie hybryda

Nie będzie.
Ile Twoim zdaniem kosztuje najtańsza hybryda Plugin?
Bo Nissana Leafa kupisz za 115 tys zł.

W Niemczech jeszcze taniej, bo mają dopłaty.

Poza tym wciąż nie bierzesz pod uwagę, że wielu ludzi leasinguje samochody i je oddaje po 2-3 latach - a przy podliczeniu kosztów wynajem + tankowanie taka hybryda wcale nie musi być droższa.

Niby dlaczego nie?
Elektryki lepiej trzymają cenę.
Sensowny dwulatek kosztuje z 10% mniej niż taki sam nowy.
A nawet takiego ciężko w Polsce dostać.

Data: 2020-03-23 10:08:32
Autor: Michal Jankowski
W dniu 23.03.2020 o 07:22, Cavallino pisze:
> [...]

Czyli jednak nie zrobi 20 km dziennie?

 >bez ułomności elektryka

A to jakiś Afganistan, że ładowarek co 200 km nie ma?

A są?

[...]

Ale jak wygląda dostępność ładowarek na trasie?

więc tańsza będzie hybryda

Nie będzie.
Ile Twoim zdaniem kosztuje najtańsza hybryda Plugin?
Bo Nissana Leafa kupisz za 115 tys zł.

Kia Ceed jest "od 128 tys". Nie taka duża różnica, ale i tak to wszystko drogo jak s...syn.

   MJ

Data: 2020-03-23 10:33:45
Autor: Cavallino
W dniu 23-03-2020 o 10:08, Michal Jankowski pisze:
> [...]

Czyli jednak nie zrobi 20 km dziennie?

 >bez ułomności elektryka

A to jakiś Afganistan, że ładowarek co 200 km nie ma?

W Polsce?
Wejdź na stronę Greenwaya - w dużych miastach co kilka km, na trasach gdzieś tak co 50 km.

Względnie plugshare.com
  > Ale jak wygląda dostępność ładowarek na trasie?

OD wyboru do koloru.
Ja jeździłem przez 4 miesiące totalnie za darmo.

więc tańsza będzie hybryda

Nie będzie.
Ile Twoim zdaniem kosztuje najtańsza hybryda Plugin?
Bo Nissana Leafa kupisz za 115 tys zł.

Kia Ceed jest "od 128 tys".

No właśnie.
Czyli kupując hybrydę plug-in płacisz drożej, a nie taniej.

Nie taka duża różnica, ale i tak to wszystko drogo jak s...syn.

Bo PIS ukradł kasę na dopłaty, z nimi miało być jeszcze o 37 tys taniej.
Ale obiecali i nie dali.

Pozostaliśmy chyba jedynym państwem w Europie który nie dopłaca NIC do czystych elektryków, a niektóre dopłacają też do hybryd.
Również w przypadku używek.

Data: 2020-03-20 16:23:41
Autor: RoMan Mandziejewicz
Dlaczego plug-iny są cięższe?
Hello Cavallino,

Friday, March 20, 2020, 1:06:30 PM, you wrote:

[...]

Bardziej nie powinny. Jednak jest odzysk energii z hamowania i
wspomaganie ruszania. Czasy pierwszej generacji Priusa już minęły.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-03-20 16:38:00
Autor: Cavallino
[...]

Ale w trasie nie działa, za to trzeba przewieźć dodatkowe kg.

Żadna hybryda którą testowałem nie chciała spalić mniej niż podobny, a nawet większy diesel, przy podobnym stylu jazdy.

Data: 2020-03-19 09:45:32
Autor: Cavallino
[...]

Bo ma 10 razy większą i cięższą baterię i ładowarkę.

Data: 2020-03-19 10:02:23
Autor: RoMan Mandziejewicz
Dlaczego plug-iny są cięższe?
Hello $tipa,

Thursday, March 19, 2020, 9:23:42 AM, you wrote:

Ja tam laik jestem i nie mogę zrozumieć, czemu dołożenie do hybrydy wtyczki i jakiegoś przetwornika, coby baterie ładowały się nie tylko od
silnika, sprawia, że taka hybryda jest 100 kg cięższa niż ta bez wtyczki.

Bo ładowalna hybryda, żeby miała sens, powinna mieć większy akumulator
niż zwykła hybryda.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-03-19 10:21:38
Autor: Myjk
Dlaczego plug-iny są cięższe?
Thu, 19 Mar 2020 09:23:42 +0100, $tipa
Ja tam laik jestem i nie mogę zrozumieć, czemu dołożenie do hybrydy wtyczki i jakiegoś przetwornika, coby baterie ładowały się nie tylko od silnika, sprawia, że taka hybryda jest 100 kg cięższa niż ta bez wtyczki.

<facepalm> :P

--
Pozdor
Myjk