Dlaczego podatek Belki jest anonimowy?

Data: 2013-07-06 11:42:48
Autor: Marek
Dlaczego podatek Belki jest anonimowy?
Podatek od odsetek, jest przekazywany przez bank zbiorczo, bez identyfikacji podatnika, na koncie którego zostały one wypracowane.Wydawać by się mogło, że byłoby lewej dla fiskusa mieć kontrolę nad tym, kto ile wypracował podatku, dlaczego więc zdecydowano się na "anonimową" zbiórkę wskazując jedynie bank jako płatnika podatku (zbiorczego)?
Czy wszędzie na świecie, gdzie taki podatek funkcjonuje jest on płacony zbiorczo?

--
Marek

Data: 2013-07-06 12:00:34
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail fake@fakeemail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Lepiej w jakim sensie?
Kontrolę w jakim sensie? Czy nie mamy za duzo?

--
Pozdrawia... Budzik
Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

Data: 2013-07-06 14:58:03
Autor: Marek
On Sat, 6 Jul 2013 12:00:34 +0000 (UTC), Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Lepiej w jakim sensie?
Kontrolę w jakim sensie? Czy nie mamy za duzo?

Ile mamy. Jak dotąd byłem przekonany, Ĺźe podatek z odsetek idzie do US zidentyfikowany, w dobie rozszerzającej się kontroli "organĂłw" wydawało mi się to naturalne.  Kontrolując spływany podatek, np. nagły jego wzrost wiadomo, Ĺźe ktoś "coś przytulił" więc jest podstawa do sprawdzenia czy legalnie. Zakończyła mnie informacja, Ĺźe tak nie jest.

--
Marek

Data: 2013-07-06 14:00:33
Autor: Budzik
Dlaczego podatek Belki jest anonimowy?
Osobnik posiadający mail fake@fakeemail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Kontrolując spływany podatek, np. nagły jego wzrost wiadomo, że ktoś "coś przytulił" więc jest podstawa do sprawdzenia czy legalnie. Zakończyła mnie informacja, że t

Aha, czyli jak ktos nie płacił wcześniej belki i nagle zapłacił to do kontroli? A jaki powód kontroli? Rozpoczęcie płacenia podatku jest podejrzane?

--
Pozdrawia... Budzik
Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

Data: 2013-07-08 18:14:43
Autor: m
On 06.07.2013 16:00, Budzik wrote:
[...]

Płacenie podatku oznacza odsetki. Odsetki oznaczają jakąś kwotę na koncie/lokacie. Jeżeli wyliczenie tej kwoty (w jakichś granicach, bo odsetki moga być różne) grubo przekracza to co obywatel zadeklarował w przychodach, to można sie zastanowić nad przyjrzeniu się mu bliżej (a więc wejściu indywidualnym na konto itd...)

p. m.

Data: 2013-07-08 17:00:58
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail mvoicem@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

ale dlaczego brak płacenia odsetek w poprzednim okresle rozliczeniowym i płacenie w kolejnym okresie miałoby być równoznaczne z jakims przychodem?

--
Pozdrawia... Budzik
"Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

Data: 2013-07-08 19:14:31
Autor: m
On 08.07.2013 19:00, Budzik wrote:
[...]

Może być przychodem. Może.

To coś jak w słusznie minionym okresie, rejestracja samochodu zazwyczaj oznaczała wizytę w urzedzie skarbowym z tłumaczeniem się skąd się miało taki majątek żeby kupić samochód.

Jakbyś dzisiaj, od dziecka będąc bezrobotnym bądź małozarabiającym, ni z tego ni z owego kupił dom z 10 tys działką budowlaną, to wizytę w US (bądź z US) masz jak w banku.

Tak samo, jakby US wiedział która belka jest twoja, a wynosiłaby powiedzmy 5000zł, co oznacza że było 25tys odsetek, co oznacza że było to co najmniej 50tys kapitału, to US może chcieć się zainteresować, skąd się taka kwota u Ciebie na koncie wzięła.

p. m.

Data: 2013-07-08 18:00:57
Autor: Budzik
[...]

Ale czy jest warunkiem, który chcemy aby był powodem kontroli?

To coś jak w słusznie minionym okresie, rejestracja samochodu
zazwyczaj oznaczała wizytę w urzedzie skarbowym z tłumaczeniem się
skąd się miało taki majątek żeby kupić samochód.

I to było słuszne?

Jakbyś dzisiaj, od dziecka będąc bezrobotnym bądź małozarabiającym, ni
z tego ni z owego kupił dom z 10 tys działką budowlaną, to wizytę w US
(bądź z US) masz jak w banku.

A to jest zupelnie inna para kaloszy. Ale przeciez mogłem zarobic 10 lat temu :)

[...]

Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."
Molier

Data: 2013-07-08 20:38:33
Autor: m
On 08.07.2013 20:00, Budzik wrote:
[...]

Nie chcemy zeby było powodem kontroli, ale jakby belka była spersonalizowana - to mógłby być, dlatego nie chcemy żeby belka była spersonalizowana (przynajmniej My M)

To coś jak w słusznie minionym okresie, rejestracja samochodu
zazwyczaj oznaczała wizytę w urzedzie skarbowym z tłumaczeniem się
skąd się miało taki majątek żeby kupić samochód.

I to było słuszne?

Czytaj ze zrozumieniem. Okres był słusznie miniony, a wezwania po prostu były.

[...]

Mogłeś. Mogłeś też zarobić nierządem własnym albo innymi takimi. Ale US może uznać że jest jednak szansa że ani się nie prostytuowałeś ani nie odłożyłeś 10 lat temu.

p. m.

Data: 2013-07-21 01:09:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dlaczego podatek Belki jest anonimowy?

"m" 51daf377$0$1452$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Jeśli brudas zacznie myć się regularnie -- też stanie przed trybunałem?
Przecież skądś wziął środki ;) czystości.

Data: 2013-07-21 01:07:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dlaczego podatek Belki jest anonimowy?

"Budzik" 06072013.5622BC88@budzik61.poznan.pl

Aha, czyli jak ktos nie płacił wcześniej belki i nagle zapłacił to do
kontroli? A jaki powód kontroli? Rozpoczęcie płacenia podatku jest
podejrzane?

Jeśli zapłacił, choć nie musiał -- tak. Im szybciej zaczniemy
leczyć chorobę, tym mniej będzie kosztowało jej leczenie. ;)

[zaraz pewnie zaczną -- leczyć można pacjenta, nie chorobę... co za ludzie...]

Data: 2013-07-06 15:18:33
Autor: Chris94
Dlaczego podatek Belki jest anonimowy?
Dnia Sat, 06 Jul 2013 14:58:03 +0200, Marek napisał(a):

Ile mamy. Jak dotąd byłem przekonany, że podatek z odsetek idzie do US zidentyfikowany, w dobie rozszerzającej się kontroli "organów" wydawało mi się to naturalne.  Kontrolując spływany podatek, np. nagły jego wzrost wiadomo, że ktoś "coś przytulił" więc jest podstawa do sprawdzenia czy legalnie.

Dla takich, którym zależy na tym by wszyscy znajomi poznali poziom jego
zamożności, stworzono fejsbuka ;)

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2013-07-07 00:31:53
Autor: Tomasz Chmielewski
Dlaczego podatek Belki jest anonimowy?
On Sat, 6 Jul 2013 15:18:33 +0200
Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

> [...]

> podstawa do sprawdzenia czy legalnie. Dla takich, ktĂłrym zaleĹźy na tym by wszyscy znajomi poznali poziom

W Norwegii jest publiczny dostep do tego, kto ile zarobil i ile zaplacil
podatku w danym roku:

http://www.sjekkskatten.no/?op=Toppen2011&f=03&liste=inntekt

--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2013-07-07 13:57:09
Autor: MK
On Sat, 06 Jul 2013 18:31:53 +0200, Tomasz Chmielewski  <tch@nospam.wpkg.org> wrote:

W Norwegii jest publiczny dostep do tego, kto ile zarobil i ile zaplacil
podatku w danym roku:

http://www.sjekkskatten.no/?op=Toppen2011&f=03&liste=inntekt

Chyba byl...  http://www.dagbladet.no/2011/10/21/nyheter/skatt/skattelista_2010/18710861/

MK

Data: 2013-07-07 17:05:54
Autor: Chris94
Dnia Sun, 7 Jul 2013 00:31:53 +0800, Tomasz Chmielewski napisał(a):

W Norwegii jest publiczny dostep do tego, kto ile zarobil i ile zaplacil
podatku w danym roku:

http://www.sjekkskatten.no/?op=Toppen2011&f=03&liste=inntekt

Czy jest to możliwe, że w całym Oslo tylko 100 osób płaci podatki?

Data: 2013-07-08 03:06:44
Autor: pws
W dniu niedziela, 7 lipca 2013 17:05:54 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:
> http://www.sjekkskatten.no/?op=Toppen2011&f=03&liste=inntekt
Czy jest to mo�liwe, �e w ca�ym Oslo tylko 100 os�b p�aci podatki?

Zauważ, że w każdym mieście wymienionych jest tylko 100 osób, a to jest chyba tylko "TOP 100" podatników, a nie wszyscy.

Data: 2013-07-08 19:31:06
Autor: Chris94
Dnia Mon, 8 Jul 2013 03:06:44 -0700 (PDT), pws napisał(a):

Czy jest to mo�liwe, �e w ca�ym Oslo tylko 100 os�b p�aci podatki?

Zauważ, że w każdym mieście wymienionych jest tylko 100 osób, a to jest chyba tylko "TOP 100" podatników, a nie wszyscy.

Czyli taki jakby "Hall of Fame" danego miasta :)

Data: 2013-07-20 00:20:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dlaczego podatek Belki jest anonimowy?

"Marek" almarsoft.8578799328205119186@news.neostrada.pl

[...]
informacja, że tak nie jest.

Wystarczy, że z 2% przeszedł na jakieś cwane 5%...
Albo sprzedał kruszec...

Data: 2013-07-06 13:41:35
Autor: MK
Dlaczego podatek Belki jest anonimowy?
On Sat, 06 Jul 2013 11:42:48 +0200, Marek <fake@fakeemail.com> wrote:

Podatek od odsetek, jest przekazywany przez bank zbiorczo, bez  identyfikacji podatnika, na koncie ktĂłrego zostały one  wypracowane.Wydawać by się mogło, Ĺźe byłoby lewej dla fiskusa mieć  kontrolę nad tym, kto ile wypracował podatku, dlaczego więc zdecydowano  się na "anonimową" zbiĂłrkę wskazując jedynie bank jako płatnika podatku  (zbiorczego)?

A jaki bylby sens tajemnicy bankowej gdyby co miesiac bank raportowal kto  ma kase w nim? Tak sa utrzymane pozory, ze cos takiego instnieje, tak jak  w politykach prywatnosci google, fb itp ;).

MK

Data: 2013-07-06 15:05:28
Autor: Marek
On Sat, 06 Jul 2013 13:41:35 +0200, MK <MACKA@interia.pl> wrote:
A jaki bylby sens tajemnicy bankowej gdyby co miesiac bank
raportowal kto
ma kase w nim? Tak sa utrzymane pozory, ze cos takiego instnieje,
tak ja=

A jaki w ogóle ma sens ta "tajemnica bankowa", skoro i tak trzeba przed fiskusem ujawnić dochody (zeznanie podatkowe), bo jak nie to jak się uprze to i tak ma możliwość "zajrzeć" w konto? Do zachowania tajemnicy przed sąsiadem ile mam kasy nie potrzebny mi bank ani jego "tajemnica bankowa".

--
Marek

Data: 2013-07-06 15:15:52
Autor: ikarek
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.4849101871955541268news.neostrada.pl...

[...]

Taki, że teraz nie da się jeszcze uruchomić w pełni automatycznego
porównywania dochodów zgłoszonych do opodatkowania oraz
zawartości kont bankowych. Musi być "powód" kontroli oraz
zindywidualizowane działanie w stosunku do konkretnej osoby,
co nie jest szczegĂłlnie "wydajne".

Najlepszy dowĂłd, Ĺźe "tajemnica bankowa" uwiera ministra
finansĂłw, to ostatni projekt, zgodnie z ktĂłrym wszystkie instytucje
"finansowe" (nawet poczta) musiałyby automatycznie donosić
o transakcjach wykonywanych przez obywateli. Zamist łowienia
wędką, marzy się trałowanie :)

Data: 2013-07-06 15:00:23
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail ikarek@poczta.spamerzy.to.brudasy.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

co nie jest szczególnie "wydajne".

Najlepszy dowód, że "tajemnica bankowa" uwiera ministra
finansów, to ostatni projekt, zgodnie z którym wszystkie instytucje
"finansowe" (nawet poczta) musiałyby automatycznie donosić
o transakcjach wykonywanych przez obywateli. Zamist łowienia
wędką, marzy się trałowanie :)
Wpłacam 1000zł na belke.
Ile mam na koncie? --
Pozdrawia... Budzik
"Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."
Frank Herbert

Data: 2013-07-06 19:42:54
Autor: ikarek
Dlaczego podatek Belki jest anonimowy?
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:06072013.30EB1363budzik61.poznan.pl...

Wpłacam 1000zł na belke.
Ile mam na koncie?

Ale przecież nie chodzi o dokładną liczbę. Wystarczy przyjąć
stopę odsetek poniżej średniej w danym roku i zobaczyć, ile
rybek wpadnie w sieci. Jeśli za dużo, to podnieść stopę.

Zatem, przyjmując stopę 3% za zeszły rok, masz ok. 175 tys. zł.
Tak wiem, możesz mieć zarówno mniej, jak i znacznie, znacznie
więcej - ale tu nie chodzi o indywidualne przypadki, tylko
o statystykę.

Data: 2013-07-08 23:26:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dlaczego podatek Belki jest anonimowy?

"ikarek" kr9kuk$vvn$1@speranza.aioe.org

Wpłacam 1000zł na belke.

Słabo widzę -- 3 zera? ;)
Może w przyszłości pisz k, zamiast 000?...

Ile mam na koncie?

Zależy to od tego, na ilu masz to kontach.

Proste -- jeśli masz 1hk kont i na każdym masz po 1 groszu,
masz tylko 1k pln forsy, a jeśli masz to na jednym koncie,
to nieco ponad 5k pln. W optymalnym rozwiązaniu masz chyba
około 1000pln/.19=~5263,15pln...

Spr... 5263,15*.19=999,9985 po oVincentowaniu daje 1k.

[...]

Ile razy można opodatkować te same pieniądze? Pieniądze są już
opodatkowane, a więc są legalne. Czy muszę zgłaszać Fiskusowi
to, co kryję w szufladach, kieszeniach, pończochach[ i kominiarkach]?
Po prostu mam -- i koniec. W tym miesiącu tyle, w przyszłym więcej,
albo mniej...

Data: 2013-07-10 13:47:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dlaczego podatek Belki jest anonimowy?

"MK" op.wzstflpy2ri6gl@saturn

: A jaki bylby sens tajemnicy bankowej gdyby

Po co w ogóle ta tajemnica? Państwo powinno mieć raporty o tym,
kto ile płaci na utrzymanie tegoż państwa, aby wiedzieć, komu
to państwo **powinno** (od powinności!) najlepiej służyć. :)

Jeśli w sklepie wydajesz więcej pieniędzy niż inni, przeciętni
ludzie -- jesteś uznawany za pasożyta, bandytę, niebezpiecznego
człowieka, przestępcę itp.? IMO nie jest tak, ale jest właśnie
odwrotnie -- wydajesz więcej niż inni, więc jesteś lepiej
traktowany niż inni, przeciętni ludzie.

IMO urzędnicy powinni patrzeć podejrzliwie na tych
ludzi/obywateli, którzy mało płacą. :) Może nie aż
do tego stopnia, że policjant powinien splunąć na
widok bitego człowieka uchylającego się od płacenia
podatków, ale IMO ci ludzie powinni decydować w najwyższym
stopniu, którzy ponoszą największe koszty utrzymania.

Oczywiście zakładam (niepoprawnie? naiwnie? -- pewnie tak)
uczciwe liczenie tych podatków, bo można założyć i ten
scenariusz, że za największego płatnika uznawany będzie
ten, kto nie płaci ani grosza, lub niby płaci, ale z tego,
co zrabuje innym...

Data: 2013-07-10 13:52:40
Autor: sqlwiel
Dlaczego podatek Belki jest anonimowy?

Jeśli w sklepie wydajesz więcej pieniędzy niż inni, przeciętni
ludzie -- jesteś uznawany za pasożyta, bandytę, niebezpiecznego

Oj-tam ch-tam...
Przez kilkadziesiąt lat ktoś, kto sprzedawał coś drożej niż kupił był uważany za spekulanta i mógł trafić do pierdla :)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-07-10 14:12:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dlaczego podatek Belki jest anonimowy?

"sqlwiel" 51dd4b09$0$1463$65785112@news.neostrada.pl

Oj-tam ch-tam...
Przez kilkadziesiąt lat ktoś, kto sprzedawał coś drożej niż kupił był uważany za spekulanta i mógł trafić do pierdla :)

Gdzie tak było i kiedy?

Data: 2013-07-06 17:42:56
Autor: J.F.
Dnia Sat, 06 Jul 2013 11:42:48 +0200, Marek napisał(a):
[...]

Pomijajac inne argumenty ... chcialoby ci sie zliczac co roku do
deklaracji ile tych odsetek dostales ? Albo co gorsza - co miesiac deklaracje wypisywac ? Owszem, moglby to bank robic sam, ale w sumie ... po co urzedom te
informacje ? Zeby oblozyc 40% bogatych ? A jak beda konta wspolne ?
Czy wszędzie na świecie, gdzie taki podatek funkcjonuje jest on płacony zbiorczo?

US to w sumie najbardziej interesuja wplywy, to by chcieli miec do
informacji. No ale kto przekrety robi na konto we wlasnym kraju :-)

J.

Data: 2013-07-07 00:25:24
Autor: Tomasz Chmielewski
Dlaczego podatek Belki jest anonimowy?
On Sat, 6 Jul 2013 17:42:56 +0200
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
> Podatek od odsetek, jest przekazywany przez bank zbiorczo, bez > identyfikacji podatnika, na koncie którego zostały one > wypracowane.Wydawać by się mogło, że byłoby lewej dla fiskusa mieć > kontrolę nad tym, kto ile wypracował podatku, Pomijajac inne argumenty ... chcialoby ci sie zliczac co roku do
deklaracji ile tych odsetek dostales ? Albo co gorsza - co miesiac deklaracje wypisywac ? Owszem, moglby to bank robic sam, ale w sumie ... po co urzedom te
informacje ? Zeby oblozyc 40% bogatych ? A jak beda konta wspolne ?

Np. w Niemczech ich US dostaje od banku informacje kto i ile zaplacil
"podatku (niemieckiego) Belki".

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2013-07-07 10:12:14
Autor: Zbynek Ltd.
Dlaczego podatek Belki jest anonimowy?
Tomasz Chmielewski napisał(a) :
Np. w Niemczech ich US dostaje od banku informacje kto i ile zaplacil
"podatku (niemieckiego) Belki".

Strahlsteuern ;-)

    Zbyszek
PGP key: 0x1E6680DF

Data: 2013-07-07 23:29:57
Autor: Arek
Marek napisał(a) w wiadomości: ...
[...]

Ale PO CO?

dlaczego więc
zdecydowano się na "anonimową" zbiórkę wskazując jedynie bank jako
płatnika podatku (zbiorczego)?

Bo prościej, stawka jest teoretycznie (z dokładnością do metody wyliczania)
taka sama dla wszystkich.
Gdyby PIT miał postać podatku płaconego od funduszu płac o jednakowej
stawce, bez "kosztów", możliwości ulg i odliczeń to też mógłby być płacony
przez płatnika (pracodawcę) zbiorczo i anonimowo.

Czy wszędzie na świecie, gdzie taki podatek funkcjonuje jest on
płacony zbiorczo?

Gdzieś podatek od dochodów z depozytów był uwzględniany w PIT, co przy
podatku progresywnym jest bolesne.
Tak więc chyba nie wszędzie...

Arek

Data: 2013-07-07 15:09:20
Autor: pasztab
Den söndagen den 7:e juli 2013 kl. 23:29:57 UTC+2 skrev Arek:

Gdzieś podatek od dochodów z depozytów był uwzględniany w PIT, co przy

podatku progresywnym jest bolesne.

Tak więc chyba nie wszędzie...

Arek

W Szwecji uwzgledniany jest w deklaracji rocznej. O tyle korzystne, ze przy jego stawce /30%/ w polaczeniu z innymi dochodami czesto dostaje sie jakis z niego zwrot i summa summarum stawka jest mniejsza. Zaplacony podatek podlega tez rozliczeniu ze stratami.

Data: 2013-07-08 20:46:24
Autor: Arek

pasztab@gmail.com napisał(a) w wiadomości:
<2f9267e4-e3e5-4950-9793-1849f0d37b12@googlegroups.com>...
[...]

Nie zrozumiałem - czyżby zaliczka 30%, ale efektywny po rozliczeniu wyjdzie nieco
mniej i stąd zwrot?

Arek

Dlaczego podatek Belki jest anonimowy?