Dlaczego podatek Belki jest anonimowy?

Data: 2013-07-06 13:41:35
Autor: MK
Dlaczego podatek Belki jest anonimowy?
On Sat, 06 Jul 2013 11:42:48 +0200, Marek <fake@fakeemail.com> wrote:

Podatek od odsetek, jest przekazywany przez bank zbiorczo, bez  identyfikacji podatnika, na koncie którego zostaÅ‚y one  wypracowane.Wydawać by siÄ™ mogÅ‚o, że byÅ‚oby lewej dla fiskusa mieć  kontrolÄ™ nad tym, kto ile wypracowaÅ‚ podatku, dlaczego wiÄ™c zdecydowano  siÄ™ na "anonimowÄ…" zbiórkÄ™ wskazujÄ…c jedynie bank jako pÅ‚atnika podatku  (zbiorczego)?

A jaki bylby sens tajemnicy bankowej gdyby co miesiac bank raportowal kto  ma kase w nim? Tak sa utrzymane pozory, ze cos takiego instnieje, tak jak  w politykach prywatnosci google, fb itp ;).

MK

Data: 2013-07-06 15:05:28
Autor: Marek
On Sat, 06 Jul 2013 13:41:35 +0200, MK <MACKA@interia.pl> wrote:
A jaki bylby sens tajemnicy bankowej gdyby co miesiac bank
raportowal kto
ma kase w nim? Tak sa utrzymane pozory, ze cos takiego instnieje,
tak ja=

A jaki w ogóle ma sens ta "tajemnica bankowa", skoro i tak trzeba przed fiskusem ujawnić dochody (zeznanie podatkowe), bo jak nie to jak się uprze to i tak ma możliwość "zajrzeć" w konto? Do zachowania tajemnicy przed sąsiadem ile mam kasy nie potrzebny mi bank ani jego "tajemnica bankowa".

--
Marek

Data: 2013-07-06 15:15:52
Autor: ikarek
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.4849101871955541268news.neostrada.pl...

[...]

Taki, że teraz nie da się jeszcze uruchomić w pełni automatycznego
porównywania dochodów zgłoszonych do opodatkowania oraz
zawartości kont bankowych. Musi być "powód" kontroli oraz
zindywidualizowane działanie w stosunku do konkretnej osoby,
co nie jest szczególnie "wydajne".

Najlepszy dowód, że "tajemnica bankowa" uwiera ministra
finansów, to ostatni projekt, zgodnie z którym wszystkie instytucje
"finansowe" (nawet poczta) musiałyby automatycznie donosić
o transakcjach wykonywanych przez obywateli. Zamist Å‚owienia
wędką, marzy się trałowanie :)

Data: 2013-07-06 15:00:23
Autor: Budzik
Dlaczego podatek Belki jest anonimowy?
Osobnik posiadaj±cy mail ikarek@poczta.spamerzy.to.brudasy.onet.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

A jaki w ogóle ma sens ta "tajemnica bankowa", skoro i tak trzeba
przed fiskusem ujawniæ dochody (zeznanie podatkowe), bo jak nie to
jak siê uprze to i tak ma mo¿liwo¶æ "zajrzeæ" w konto? Do zachowania
tajemnicy przed s±siadem ile mam kasy nie potrzebny mi bank ani jego
"tajemnica bankowa".

Taki, ¿e teraz nie da siê jeszcze uruchomiæ w pe³ni automatycznego
porównywania dochodów zg³oszonych do opodatkowania oraz
zawarto¶ci kont bankowych. Musi byæ "powód" kontroli oraz
zindywidualizowane dzia³anie w stosunku do konkretnej osoby,
co nie jest szczególnie "wydajne".

Najlepszy dowód, ¿e "tajemnica bankowa" uwiera ministra
finansów, to ostatni projekt, zgodnie z którym wszystkie instytucje
"finansowe" (nawet poczta) musia³yby automatycznie donosiæ
o transakcjach wykonywanych przez obywateli. Zamist ³owienia
wêdk±, marzy siê tra³owanie :)
Wp³acam 1000z³ na belke.
Ile mam na koncie? --
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."
Frank Herbert

Data: 2013-07-06 19:42:54
Autor: ikarek
Dlaczego podatek Belki jest anonimowy?
U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:06072013.30EB1363budzik61.poznan.pl...

Wp³acam 1000z³ na belke.
Ile mam na koncie?

Ale przecie¿ nie chodzi o dok³adn± liczbê. Wystarczy przyj±æ
stopê odsetek poni¿ej ¶redniej w danym roku i zobaczyæ, ile
rybek wpadnie w sieci. Je¶li za du¿o, to podnie¶æ stopê.

Zatem, przyjmuj±c stopê 3% za zesz³y rok, masz ok. 175 tys. z³.
Tak wiem, mo¿esz mieæ zarówno mniej, jak i znacznie, znacznie
wiêcej - ale tu nie chodzi o indywidualne przypadki, tylko
o statystykê.

Data: 2013-07-08 23:26:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dlaczego podatek Belki jest anonimowy?

"ikarek" kr9kuk$vvn$1@speranza.aioe.org

Wp³acam 1000z³ na belke.

S³abo widzê -- 3 zera? ;)
Mo¿e w przysz³o¶ci pisz k, zamiast 000?...

Ile mam na koncie?

Zale¿y to od tego, na ilu masz to kontach.

Proste -- je¶li masz 1hk kont i na ka¿dym masz po 1 groszu,
masz tylko 1k pln forsy, a je¶li masz to na jednym koncie,
to nieco ponad 5k pln. W optymalnym rozwi±zaniu masz chyba
oko³o 1000pln/.19=~5263,15pln...

Spr... 5263,15*.19=999,9985 po oVincentowaniu daje 1k.

[...]

Ile razy mo¿na opodatkowaæ te same pieni±dze? Pieni±dze s± ju¿
opodatkowane, a wiêc s± legalne. Czy muszê zg³aszaæ Fiskusowi
to, co kryjê w szufladach, kieszeniach, poñczochach[ i kominiarkach]?
Po prostu mam -- i koniec. W tym miesi±cu tyle, w przysz³ym wiêcej,
albo mniej...

Data: 2013-07-10 13:47:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dlaczego podatek Belki jest anonimowy?

"MK" op.wzstflpy2ri6gl@saturn

: A jaki bylby sens tajemnicy bankowej gdyby

Po co w ogóle ta tajemnica? Pañstwo powinno mieæ raporty o tym,
kto ile p³aci na utrzymanie tego¿ pañstwa, aby wiedzieæ, komu
to pañstwo **powinno** (od powinno¶ci!) najlepiej s³u¿yæ. :)

Je¶li w sklepie wydajesz wiêcej pieniêdzy ni¿ inni, przeciêtni
ludzie -- jeste¶ uznawany za paso¿yta, bandytê, niebezpiecznego
cz³owieka, przestêpcê itp.? IMO nie jest tak, ale jest w³a¶nie
odwrotnie -- wydajesz wiêcej ni¿ inni, wiêc jeste¶ lepiej
traktowany ni¿ inni, przeciêtni ludzie.

IMO urzêdnicy powinni patrzeæ podejrzliwie na tych
ludzi/obywateli, którzy ma³o p³ac±. :) Mo¿e nie a¿
do tego stopnia, ¿e policjant powinien splun±æ na
widok bitego cz³owieka uchylaj±cego siê od p³acenia
podatków, ale IMO ci ludzie powinni decydowaæ w najwy¿szym
stopniu, którzy ponosz± najwiêksze koszty utrzymania.

Oczywi¶cie zak³adam (niepoprawnie? naiwnie? -- pewnie tak)
uczciwe liczenie tych podatków, bo mo¿na za³o¿yæ i ten
scenariusz, ¿e za najwiêkszego p³atnika uznawany bêdzie
ten, kto nie p³aci ani grosza, lub niby p³aci, ale z tego,
co zrabuje innym...

Data: 2013-07-10 13:52:40
Autor: sqlwiel
Dlaczego podatek Belki jest anonimowy?

Je¶li w sklepie wydajesz wiêcej pieniêdzy ni¿ inni, przeciêtni
ludzie -- jeste¶ uznawany za paso¿yta, bandytê, niebezpiecznego

Oj-tam ch-tam...
Przez kilkadziesi±t lat kto¶, kto sprzedawa³ co¶ dro¿ej ni¿ kupi³ by³ uwa¿any za spekulanta i móg³ trafiæ do pierdla :)

--

Dziêkujê. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-07-10 14:12:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dlaczego podatek Belki jest anonimowy?

"sqlwiel" 51dd4b09$0$1463$65785112@news.neostrada.pl

Oj-tam ch-tam...
Przez kilkadziesi±t lat kto¶, kto sprzedawa³ co¶ dro¿ej ni¿ kupi³ by³ uwa¿any za spekulanta i móg³ trafiæ do pierdla :)

Gdzie tak by³o i kiedy?

Dlaczego podatek Belki jest anonimowy?