Dlaczego pogromcy mitĂłw nie przetestujÄ… mit u bezpiecznych Paypas/Paywave

Data: 2011-03-03 19:06:27
Autor: Bogdan B.
Dlaczego pogromcy mitĂłw nie przetestujÄ… mit u bezpiecznych Paypas/Paywave
Sporo było już wątków o bezpieczeństwie Paypas/Paywave.
Ja znalazłem na youtube wypowiedź Adama z Mythbusters, dlaczego tego mitu nie przetestują:
<http://www.youtube.com/watch?v=wdDsukmgwsk>
Skoro to tak wygląda że wywiera się nacisk żeby tego nie sprawdzać,
to nabieram ochoty żeby moją kartę potraktować w antenę dziurkaczem.

Data: 2011-03-03 19:41:52
Autor: zwierzyniec
Dlaczego pogromcy mitów nie przetestuj± mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
Sporo było już w±tków o bezpieczeństwie Paypas/Paywave.
Ja znalazłem na youtube wypowiedĽ Adama z Mythbusters, dlaczego tego mitu nie przetestuj±:
<http://www.youtube.com/watch?v=wdDsukmgwsk>
Skoro to tak wygl±da że wywiera się nacisk żeby tego nie sprawdzać,
to nabieram ochoty żeby moj± kartę potraktować w antenę dziurkaczem.

ja widze ze problem narasta, sporo osob ktore znam ma takie obawy i jest mocno niezadowolona ze bank wydal im przy wznowieniu taka karte. O ile przy wprowadzeniu chipa nie bylo takiej niecheci to tuaj juz tak, mimo ze kwoty akceptowalnych transakcji nie sa zbyt duze to jednak ludzie nie chca miec takiej mozliwosci. Jest to przerost technologii nad oczekiwaniami konsumentow.
Ja znam metode zniszczenia czipu radiowego, sam ja probowalem i robilem taka operacji juz kilkunastu osobom.

Data: 2011-03-03 20:37:07
Autor: RobertS
Dlaczego pogromcy mit�w nie przetestuj� mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
W dniu 2011-03-03 19:41, zwierzyniec pisze:
Sporo by�o ju� w�tk�w o bezpiecze�stwie Paypas/Paywave.
Ja znalaz�em na youtube wypowied� Adama z Mythbusters, dlaczego tego mitu
nie przetestujďż˝:
<http://www.youtube.com/watch?v=wdDsukmgwsk>
Skoro to tak wygl�da �e wywiera si� nacisk �eby tego nie sprawdza�,
to nabieram ochoty �eby moj� kart� potraktowa� w anten� dziurkaczem.

[...]

mnie ta technologia odpowiada, ale kompletnie nie rozumiem dlaczego nie ma opcji wyłączenia możliwości płacenia w ten sposób?

skoro można wyłączyć transakcje internetowe to dlaczego PyP nie można?

RobertS

Data: 2011-03-03 12:02:12
Autor: Krzysiek
Dlaczego pogromcy mit w nie przetestuj mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
On 3 Mar, 20:37, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:

skoro można wył±czyć transakcje internetowe to dlaczego PyP nie można?

Bo nikomu nie przyszło do głowy, że ktos może tego nie chciec;)

Numer karty, wykorzystywany przy transakcji bezstykowej jest taki sam
jak w pozostałych przypadkach?
Gdyby był inny, to być może dawałoby większe poczucie bezpieczeństwa?

Jak duże trudno¶ci trzeba pokonać by odczytać dane z karty PayPass?
(tylko odczytać, bez przeprowadzania żadnych transakcji)

Data: 2011-03-04 08:37:43
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Krzysiek pisze:

skoro można wyłączyć transakcje internetowe to dlaczego PyP nie można?

Bo nikomu nie przyszło do głowy, że ktos może tego nie chciec;)

Przyszło, przyszło. Paypassa od Bank of America da się wyłączyć...

--
MiCHA

Data: 2011-03-04 06:54:21
Autor: jureq
Dnia Thu, 03 Mar 2011 20:37:07 +0100, RobertS napisał(a):

skoro można wyłączyć transakcje internetowe to dlaczego PyP nie można?

Bo PyP mogą być wykonywane bez autoryzacji? Jak wtedy sprawdzić czy jest wyłączone?

Data: 2011-03-03 23:44:39
Autor: krzysztofsf
On 4 Mar, 07:54, jureq <ju...@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
Dnia Thu, 03 Mar 2011 20:37:07 +0100, RobertS napisał(a):

> skoro można wył±czyć transakcje internetowe to dlaczego PyP nie można?

Bo PyP mog± być wykonywane bez autoryzacji? Jak wtedy sprawdzić czy jest
wył±czone?

Jakos PyP prepaid nie ustawiaj± w ten sposób i z tego co czytałem (nie
mam takiej karty) terminał ł±czy sie z bankiem przy każdej transakcji.

Data: 2011-03-04 09:27:39
Autor: Marvin
Dlaczego pogromcy mit w nie przetestuj mitu bezpiecznych Paypas/Paywave

Użytkownik "krzysztofsf" <krzysztofsf@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:dd73b417-f483-44a7-b95a-5357bc9fb772j9g2000prj.googlegroups.com...
> [...]

Jakos PyP prepaid nie ustawiaj± w ten sposób i z tego co czytałem (nie
mam takiej karty) terminał ł±czy sie z bankiem przy każdej transakcji.

Tak jest - autoryzacja jest za każdym razem co powoduje że pass-co¶tam to beznadziejne rozwi±zanie. Zawsze przypomina mi się to jak widzę tę reklamę w TV gdzie kole¶ płaci w ci±gu pół sekundy. Hehe.

Normalnie to jest tak:

1. Chciałbym zapłacić pajpasem mówię.

2. Kasjer zwykle robi minę, ale po 1 sekundzie już wie o co chodzi

3. Stuka w kalwisze i wł±cza czytnik (3-5s)

4. Przysuwa go, bo zwykle przesłaniaj± go jakie¶ graty

5. Płacę

6. Czekam na autoryzację 5-15s

7. Czekam na wydruk z terminala

8. Czekam na paragon

9. Czekam na towar i podanie kwitów

Jak to jest szybko i łatwo, to znaczy że marketoidzi powinni i¶ć do macdonalda w w USA na miesi±c do roboty.

Marvin

Data: 2011-03-04 00:48:10
Autor: MK
Dlaczego pogromcy mit w nie przetestuj mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
On 4 Mar, 09:27, "Marvin" <mar...@nospam.com> wrote:

Tak jest - autoryzacja jest za ka dym razem co powoduje e pass-co tam to
beznadziejne rozwi zanie. Zawsze przypomina mi si to jak widz t reklam w
TV gdzie kole p aci w ci gu p sekundy. Hehe.

Ja mam PP, ktorym place wlasnie w sekunde (mBank MC Debit Gold,
Multibank VISA Debit).

MK

Data: 2011-03-04 01:25:30
Autor: Krzysiek
On 4 Mar, 09:48, MK <ma...@interia.pl> wrote:

Ja mam PP, ktorym place wlasnie w sekunde (mBank MC Debit Gold,
Multibank VISA Debit).

To wła¶nie zależy od ustawień karty..

Tym sposobem nie powinni pisać czy karta ma PayPass czy nie tylko czy
wymaga autoryzacji on-line czy nie.
Bo to jest istotniejszy element niż technologia zbliżeniowa/stykowa.

Data: 2011-03-04 01:28:16
Autor: krzysztofsf
> [...]

> TV gdzie kole p aci w ci gu p sekundy. Hehe.

Ja mam PP, ktorym place wlasnie w sekunde (mBank MC Debit Gold,

Ale "podwatek" dotyczył PP prepaid, a Ty piszesz chyba o KK ?
Mimo wychwalania tej metody, banki nie ryzykuja swoich pieniedzy,
które musiałyby wyłozyc w przypadku gdyby prepaid była bez pokrycia, w
jakis sposób zmanipulowana.

Data: 2011-03-04 03:06:40
Autor: Krzysiek
On 4 Mar, 10:28, krzysztofsf <krzyszto...@wp.pl> wrote:

[...]

Dokładnie, ale po co wtedy pre-paid z PayPass?

Data: 2011-03-04 04:00:10
Autor: krzysztofsf
On 4 Mar, 12:06, Krzysiek <k...@o2.pl> wrote:
> [...]

> jakis sposób zmanipulowana.

Dokładnie, ale po co wtedy pre-paid z PayPass?

Po co bankom?

Data: 2011-03-04 07:24:13
Autor: MK
Dlaczego pogromcy mit w nie przetestuj mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
On 4 Mar, 10:28, krzysztofsf <krzyszto...@wp.pl> wrote:

Ale "podwatek" dotyczył PP prepaid, a Ty piszesz chyba o KK ?

Nie, pisalem odebetowych.

Mimo wychwalania tej metody, banki nie ryzykuja swoich pieniedzy,
które musiałyby wyłozyc w przypadku gdyby prepaid była bez pokrycia, w
jakis sposób zmanipulowana.

Wcale nie. Mozesz sobie zobaczyc, ze karty prepaid potrafia chodzic
bez autoryzacji do limitu wplaconych srodkow, na roznego rodzaju
festiwalach (Selector, Opener itp).

MK

Data: 2011-03-04 23:03:06
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
MK pisze:

[...]

jakis sposĂłb zmanipulowana.

Wcale nie. Mozesz sobie zobaczyc, ze karty prepaid potrafia chodzic
bez autoryzacji do limitu wplaconych srodkow, na roznego rodzaju
festiwalach (Selector, Opener itp).

Ale to chyba tylko te z chipem (bo chipa wie ile pozostało wolnego limitu i zezwala na zakup bez autoryzacji lub nie).

BTW: Czy PayPass korzysta z chipa, czy są to dwie zupełnie niezależne "podsystemy" w tej samej karcie?

--
MiCHA

Data: 2011-03-06 15:55:48
Autor: Marcin Wasilewski
Dlaczego pogromcy mit w nie przetestuj mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:fd60bf59-5b24-45b5-90fb-2404dda32bd5z31g2000vbs.googlegroups.com...

Wcale nie. Mozesz sobie zobaczyc, ze karty prepaid potrafia chodzic
bez autoryzacji do limitu wplaconych srodkow, na roznego rodzaju
festiwalach (Selector, Opener itp).
MK

Przecież wtedy musiały by one nie mieć paska. Bo tak to łatwo wyobrazić sobie sytuację:

a) wpłacamy 500 zł,
b) jedna transakcja bezgotówkowa paypass żeby sobie chip pogadał z bankiem,
c) zalepiamy chip ta¶m± i wypłacamy 490 zł z bankomatu,
d) stukamy transakcje bezgotówkowe paypass-em, aż się wg chip'a ¶rodki skończ±.

Data: 2011-03-06 09:14:38
Autor: MK
Dlaczego pogromcy mit w nie przetestuj mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
On 6 Mar, 15:55, "Marcin Wasilewski" <ja...@adres.pl> wrote:

Przecie wtedy musia y by one nie mie paska. Bo tak to atwo wyobrazi
sobie sytuacj :

a) wp acamy 500 z ,
b) jedna transakcja bezgot wkowa paypass eby sobie chip pogada z bankiem,
c) zalepiamy chip ta m i wyp acamy 490 z z bankomatu,
d) stukamy transakcje bezgot wkowe paypass-em, a si wg chip'a rodki
sko cz .

Service code na pasku mowi, ze karta jest w chipem i transakcja
powinna byc przeprowadzona przy jego uzyciu, wiec ryzyko jest
ograniczone. Bank oczywiscie nie moze go zupelnie wyeliminowac, ale
nie jest ono chyba az tak duze. W przypadku kart prepaid mowimy o
elektronicznych portmonetkach, a UEIP mowi, ze na nosniku pieniadza
nie moze byc zaladowane wiecej niz 500PLN. Np. na mojej debetowej PP z
mBanku transakcje offline chodza tylko do sumy 150PLN od ostatniej
transakcji EMV. Po przekroczeniu tego limitu za kadym razem jest
dokonywana autoryzacja, az do czasu wyzerowania licznikow przy
transakcji EMV. Mysle, ze dla prepaidow limity nie sa wieksze...

MK

Data: 2011-03-04 01:24:18
Autor: Krzysiek
Dlaczego pogromcy mit w nie przetestuj mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
On 4 Mar, 09:27, "Marvin" <mar...@nospam.com> wrote:

Jak to jest szybko i atwo, to znaczy e marketoidzi powinni i do
macdonalda w w USA na miesi c do roboty.

Przy czekaniu na autoryzacj± karta stykowa z PINem off-line  bez
autoryzacji jezt znacznie lepsza od PayPass.

PayPass + autoryzacja to jest przekręt i głupota, dobre chyba tylko
dla producentów tej technologii:P

Data: 2011-03-06 16:30:02
Autor: Q
Dlaczego pogromcy mit w nie przetestuj mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
PayPass + autoryzacja to jest przekręt i głupota, dobre chyba tylko
dla producentów tej technologii:P

Z ta autoryzacja to niby glupie, ale z drugiej strony
fajnie ustalic sobie indywidualne limity - i wez to teraz ozen :).

A co do plusow - wiele razy bylem swiadkiem
jak pani w sklepie wkladala karte w worek foliowy,
bo terminal nie chcial jej czytac paska -
- czyli plus jest - uszkodzenie karty pp jest wrecz niemozliwe -
- banki moglyby wydawac takie karty raz na cale zycie :).

Data: 2011-03-07 08:24:13
Autor: Marx
On 06.03.2011 16:30, Q wrote:
[...]

a wlasnie - co ten worek foliowy powoduje? nieczytelnosc paska magnetycznego?
Marx

Data: 2011-03-07 13:44:40
Autor: Q
Dlaczego pogromcy mit w nie przetestuj mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
a wlasnie - co ten worek foliowy powoduje? nieczytelnosc paska magnetycznego?

jest to tzw. "celofanowy powielacz domen magnetycznych" -
- wynaleziony w CERNie - latami udoskonalany w sieci Tesco ;)

niestety, jak takiej pani za kasa mowie grzecznie,
zeby nie wkladala mi karty w worek, tylko po prostu
przesunela karte przez czytnik powoli, to nie -
- lepiej wlozyc w worek i napierdalac karta przez czytnik z predkoscia 90% c :)

na szczescie prawie wszedzie sa juz czipy i powoli wchodza bezstykowe/zblizeniowe

Data: 2011-03-06 16:22:17
Autor: Q
Dlaczego pogromcy mit�w nie przetestuj� mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
Bo PyP mogą być wykonywane bez autoryzacji? Jak wtedy sprawdzić czy jest
wyłączone?

bzdura;

to, ze nie podajesz pin-u nie oznacza,
ze nie ma zadnej autoryzacji;

Data: 2011-03-05 12:43:20
Autor: mac66
On 2011-03-03 20:37, RobertS wrote:

mnie ta technologia odpowiada, ale kompletnie nie rozumiem dlaczego nie ma opcji wyłączenia możliwości płacenia w ten sposób?

skoro można wyłączyć transakcje internetowe to dlaczego PyP nie można?

a czy nie jest tak, ze w Inteligo mozna wylaczyc - cytat z www:

"Tak, karta Inteligo MasterCard PayPass pozwala na okreĹ›lenie maksymalnego dziennego limitu dla pĹ‚atnoĹ›ci zbliĹĽeniowych (PayPass). Standardowo limit ten jest ustawiany na maksymalnÄ… kwotÄ™ 300 zĹ‚. Limit moĹĽesz dowolnie zmniejszać.  W serwisie WWW lub z pomocÄ… konsultanta. JeĹĽeli, na przykĹ‚ad, wybierzesz dzienny limit na transakcje zbliĹĽeniowe bez autoryzacji w wysokoĹ›ci 100 zĹ‚, w ciÄ…gu jednego dnia wykonasz nie wiÄ™cej niĹĽ dwie tego typu pĹ‚atnoĹ›ci o wartoĹ›ci 50 zĹ‚. JeĹ›li zechcesz caĹ‚kowicie zrezygnować z tego typu transakcji, wystarczy, ĹĽe ustawisz limit na 0 zĹ‚."

m.

Data: 2011-03-04 09:31:02
Autor: orcio
Dlaczego pogromcy mit�w nie przetestuj� mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
W dniu 2011-03-03 19:41, zwierzyniec pisze:
Sporo by³o ju¿ w±tków o bezpieczeñstwie Paypas/Paywave.
Ja znalazÂłem na youtube wypowiedÂĽ Adama z Mythbusters, dlaczego tego mitu
nie przetestuj±:
<http://www.youtube.com/watch?v=wdDsukmgwsk>
Skoro to tak wygl±da ¿e wywiera siê nacisk ¿eby tego nie sprawdzaæ,
to nabieram ochoty ¿eby moj± kartê potraktowaæ w antenê dziurkaczem.

Ja znam metode zniszczenia czipu radiowego, sam ja probowalem i robilem taka
operacji juz kilkunastu osobom.

Możesz się podzielić tą metodą? Czy fizycznie widać uszkodzenie? czy chip stykowy działa nadal??

orcio

Data: 2011-03-04 09:41:13
Autor: Marvin
Dlaczego pogromcy mit?w nie przetestuj? mitu bezpiecznych Paypas/Paywave

Użytkownik "orcio" <orci0@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ikq806$qmc$1news.onet.pl...
W dniu 2011-03-03 19:41, zwierzyniec pisze:
Sporo by3o ju? w?tków o bezpieczenstwie Paypas/Paywave.
Ja znalaz3em na youtube wypowied? Adama z Mythbusters, dlaczego tego mitu
nie przetestuj?:
<http://www.youtube.com/watch?v=wdDsukmgwsk>
Skoro to tak wygl?da ?e wywiera sie nacisk ?eby tego nie sprawdzaa,
to nabieram ochoty ?eby moj? karte potraktowaa w antene dziurkaczem.

Ja znam metode zniszczenia czipu radiowego, sam ja probowalem i robilem taka
operacji juz kilkunastu osobom.

Możesz się podzielić t± metod±? Czy fizycznie widać uszkodzenie? czy chip stykowy działa nadal??

orcio

Obejrzyj toto pod ¶wiatło. Powiniene¶ zobaczyć na obwodzie karty (dookoła niej zapewne) ciemny pasek wielozwojowej cewki stanowi±cej antenę i obwód rezonansowy. Jak ustalisz gdzie jest, weĽ iglę, skalpel, wiertło dentystyczne i dziobnij w ten mikrodrucik.

Data: 2011-03-04 01:28:16
Autor: Krzysiek
Dlaczego pogromcy mit?w nie przetestuj? mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
On 4 Mar, 09:41, "Marvin" <mar...@nospam.com> wrote:
Jak ustalisz gdzie jest, we igl , skalpel, wiert o
dentystyczne i dziobnij w ten mikrodrucik.

To jest metoda wył±czania na stałe, a przydałoby się co¶ co wył±cza
tymczasowo...istniej± eksperymentalne karty z z klawiatur± do
wprowadzania PINu:P

Data: 2011-03-04 14:33:02
Autor: Marvin
Dlaczego pogromcy mit?w nie przetestuj? mitu bezpiecznych Paypas/Paywave

Użytkownik "Krzysiek" <kl1@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:db2eabd8-a4f5-49a3-ae19-406761499ce0p12g2000vbo.googlegroups.com...
[...]

Polak potrafi - owiń kartę w folię aluminiow± albo wykombinuj sobie dwie cienkie blaszki wielko¶ci karty i no¶ tego pajpasa w ¶rodku między nimi.

Kartę z paypasem bez chipa można też wrzucić do mikrofalówki, ona skutecznie przepali ten drucik.

Niby to technologia NFC czyli o zasięgu kilkunastu cm, ale jestem pewnien że specjaln± anten± da się to odczytać z dalszej odległo¶ci.

Data: 2011-03-04 10:58:59
Autor: Michal Jankowski
"Marvin" <marvin@nospam.com> writes:

[...]

Karta PKO BP jest całkowicie nieprzejrzysta.

  MJ

Data: 2011-03-04 11:33:24
Autor: xbartx
Dlaczego pogromcy mitów nie przetestuj± mitu bezpiecznych Paypas/Paywave

Zapominamy chyba o jednej, niewątpliwie, dobrej rzeczy, którą może dać PayPass/PayWave czyli brak kontaktu sprzedawcy z kartą. Teraz trzeba ją zawsze gdzieś oddawać a przecież wystarczy chwila aby sczytać pasek ukrytym w ręku małym skanerem. Fakt, że w innych krajach jest już nieco inaczej i sami wkładamy kartę do terminala. Technologia bezstykowa, może nam to wszystko trochę poprawić, łącznie z tym, że nikt nawet nie zobaczy jaką kartą płacimy czy jakimś pre-paid czy "czystą żywą platyną". Oczywiście całość jest jeszcze na dotarciu i są pewne wątpliwości ale nie róbmy też z tego takiej wielkiej tragedii.

--
xbartx

Data: 2011-03-04 13:21:14
Autor: wiatrak

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości
Oczywiście całość jest jeszcze na dotarciu i są pewne wątpliwości ale nie
rĂłbmy teĹĽ z tego takiej wielkiej tragedii.

 Nikt nie robi tragedii, ĹĽe banki wprowadzajÄ… paypass. Nikt nie mruczaĹ‚by , gdyby banki stwarzaĹ‚y  takÄ… mozliwość . Chodzi tylko o to, ĹĽe zostajesz przez bank w tym temacie ubezwĹ‚asnowolniony.
Nie masz opcji do wyboru. Nie mozesz tego wyłączyć.

wiatrak

Data: 2011-03-04 04:34:12
Autor: krzysztofsf
On 4 Mar, 13:21, "wiatrak" <wiat...@yahoo.pl> wrote:
Użytkownik "xbartx" <b...@hashzero.net> napisał w wiadomo¶ci

> Oczywi¶cie cało¶ć jest jeszcze na dotarciu i s± pewne w±tpliwo¶ci ale nie
> róbmy też z tego takiej wielkiej tragedii.

 Nikt nie robi tragedii, że banki wprowadzaj± paypass. Nikt nie mruczałby ,
gdyby banki stwarzały  tak± mozliwo¶ć . Chodzi tylko o to, że zostajesz
przez bank w tym temacie ubezwłasnowolniony.
Nie masz opcji do wyboru. Nie mozesz tego wył±czyć.

Ja osobiscie jestem niezadowolony z narzuconych dla "drobnych
płatnosci" limitów.
Rozumiałbym, jakby to była górna granica, a nie jedyna mozliwosc.

Osobi¶cie ustawiłbym sobie limit na 20 zł ł±czny kwotowy dzienny.
Tyle mógłbym zaryzykowac na karcie bez jakiejkolwiek autoryzacji i bez
mozlliwo¶ci reklamowania transakcji do których mam zastrzeżenia.

Ogólnie s± to karty niebezpieczne "społecznie", umożliwiaj±ce
niepostrzeżone podbieranie ¶rodków (dokonuj±c płatno¶ć i odkładaj±c
niepostrzeżenie kartę) przez różnego rodzaju złodziejaszków domowych
(wnuczek -  babci itp) i w innych miejscach (szatnie itp). Bank
odmawia udostępnienienia mechanizmów zabezpieczaj±cych.
Co ma zrobić np. żona alkoholika?

Data: 2011-03-04 16:22:54
Autor: Maruda
W dniu 2011-03-04 13:34, krzysztofsf pisze:

Co ma zrobić np. żona alkoholika?

Mnie też PP nie podoba się ani trochę, ale porównajcie to ze zwykłym noszeniem stówy w kieszeni. W tym kontek¶cie - nie różni się. Owszem - nie widać "na oko", że ubyło.
Kiedy¶ kolega w pracy regularnie mnie okradał, codziennie jakie¶ 5-10zł i nie zorientowałem się w ogóle, dopóki drugi kolega mnie nie o¶wiecił :)

Sam noszę osobno karty (nie wszystkie, w sakiewce na pasku), osobno cieniutk± portmonetkę z paroma stówami, osobno PJ, DO i kartę do makro (w etuju w innej kieszeni), a w każdej z tych rzeczy zawsze jest co najmniej 5 dych, gdybym zmieniaj±c spodnie czego¶ zapomniał przełożyć. Fakt, mogłyby w tym czasie procentować... ;)

--
Dziękuję.    Pozdrawiam.       Ten Maruda.

Data: 2011-03-07 03:00:57
Autor: Krzysiek
Dlaczego pogromcy mitów nie przetestuj± mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
On 4 Mar, 16:22, Maruda <n...@com.pl> wrote:

Mnie te PP nie podoba si ani troch , ale por wnajcie to ze zwyk ym
noszeniem st wy w kieszeni.

Gdyby dzięki PP tej stówy nie było - to byłoby podobnie, niestety
obecnie trzeba nosić jednocze¶nie "stówę" a dodatkowo kartę PP.

Data: 2011-03-04 22:56:01
Autor: niusy.pl
[...]

Przecież te karty ci±gle nie pozwalaj± realizować transakcji każdemu. Problem MZ jest głównie z tym, że użytkownik nie potwierdza transakcji. Tyle, że karty z paskiem też tego nie robi± tylko terminale sprzedawców.

Data: 2011-03-07 03:02:37
Autor: Krzysiek
Dlaczego pogromcy mitów nie przetestuj± mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
On 4 Mar, 22:56, "niusy.pl" <ds...@niusy.pl.invalid> wrote:

Przecie te karty ci gle nie pozwalaj realizowa transakcji ka demu.

żadnych PINów, podpisów, transakcje na nisk± kwotę i maj± być szybkie
- nikt nie będzie chciał ogl±dać dokumentów tożsamo¶ci.

Data: 2011-03-07 13:31:03
Autor: niusy.pl
[...]

Ty nie rozumiesz. Nowy dowód ma mieć chipa do szyfrowania.

Data: 2011-03-07 04:37:43
Autor: Krzysiek
Dlaczego pogromcy mitów nie przetestuj± mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
On 7 Mar, 13:31, "niusy.pl" <ds...@niusy.pl.invalid> wrote:

Ty nie rozumiesz. Nowy dow d ma mie chipa do szyfrowania.
No wła¶nie, zupełnie nie rozumiem co ma jedno z drugim wspólnego?

Data: 2011-03-04 23:52:52
Autor: Jarek Andrzejewski
Dlaczego pogromcy mitów nie przetestuj± mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
On Fri, 4 Mar 2011 04:34:12 -0800 (PST), krzysztofsf
<krzysztofsf@wp.pl> wrote:

Co ma zrobić np. żona alkoholika?

stać się ex-żon± alkoholika?

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-03-04 13:03:47
Autor: xbartx
Dnia Fri, 04 Mar 2011 13:21:14 +0100, wiatrak napisał(a):

[...]
Nie mozesz tego wyłączyć.

Dla karty Polbank-era jest osobna karta mini PayPass, więc nie tak do końca. W Inteligo można definiować limity, nie wiem jak w mBank/Multi. Powoli i pewnie banki wprowadzą to do oferty tak jak blokady na karcie, który widzimy teraz praktycznie wszędzie już online.

--
xbartx

Data: 2011-03-07 13:49:51
Autor: Q
[...]

wiekszosc bankow ma w ofercie karty bez paypass
i tez same z paypass - niektore nawet tylko paypass
(np. breloki mbanku);

zamow sobie karte bez paypassa :)

Data: 2011-03-07 13:57:55
Autor: Q
Dlaczego pogromcy mitów nie przetestuj± mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
wiekszosc bankow ma w ofercie karty bez paypass

Np. które ?

ojej, np. taki gupi mbank:
- MasterCard bez PayPass
- MasterCard PayPass
- Visa ... bez PayWave
- Visa ... PayWave

Data: 2011-03-07 16:31:57
Autor: witrak()
Q wrote:
[...]

I można sobie *zamówić* ?

witrak()

Data: 2011-03-15 15:42:15
Autor: Q
[...]

te z PayXXX sa "ekstra platne",
tak wiec wydaje mi sie, ze bank standardowo
rozdaje te bez PayXXX a te z PayXXX mozna sobie zamowic;

tak mysle, ale nie sprawdzalem tego :)

Data: 2011-03-04 22:53:05
Autor: niusy.pl
Dlaczego pogromcy mitĂłw nie przetestujÄ… mitu bezpiecznych Paypas/Paywave

UĹĽytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net>

Zapominamy chyba o jednej, niewątpliwie, dobrej rzeczy, którą może dać
PayPass/PayWave czyli brak kontaktu sprzedawcy z kartÄ…. Teraz trzeba jÄ…
[...]

Ale pierdoły. Przecież ten sprzedawca ma terminal, który może dowolnie spreparować by np zawyżał kwotę. Nie ma różnicy czy karta jest stykowa czy bezstykowa tylko czy jest kopiowalna oraz czy potrafi przeprowadzić szyfrowaną komunikację z wystawcą.

Data: 2011-03-07 03:07:29
Autor: Krzysiek
Dlaczego pogromcy mitów nie przetestuj± mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
On 4 Mar, 12:33, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
Zapominamy chyba o jednej, niew±tpliwie, dobrej rzeczy, któr± może dać
PayPass/PayWave czyli brak kontaktu sprzedawcy z kart±. Teraz trzeba j±
zawsze gdzie¶ oddawać a przecież wystarczy chwila aby sczytać pasek
ukrytym w ręku małym skanerem.

Gdyby był± to oddzielna karta tylko do PP - tak jak karta dodatkowa do
Polbank Era to tak.

Jednak obecnie gdy ta sama karta jest do transakcji "z paska" a nawet
przez żelazka i jednocze¶nie ma PayPass to nie daje to większego
bezpieczeństwa tylko raczej jeszcze mniejsze...

no i powinien być wybór "chcę/nie chcę karty z PP".

Data: 2011-03-04 13:33:44
Autor: Jacek
Dlaczego pogromcy mitĂłw nie przetestujÄ… mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
Dało by sie ta opcje wyłaczyć przy wizycie np w bankomacie.
Wtedy dane zapisane na chip dezaktywowały by modul radiowy.
Ciekawe czemu tego nie przewidziano?

Data: 2011-03-04 22:57:55
Autor: niusy.pl
Dlaczego pogromcy mitĂłw nie przetestujÄ… mitu bezpiecznych Paypas/Paywave

UĹĽytkownik "Jacek" <Jacek@box43.pl>

Dało by sie ta opcje wyłaczyć przy wizycie np w bankomacie.
Wtedy dane zapisane na chip dezaktywowały by modul radiowy.
Ciekawe czemu tego nie przewidziano?

A wiesz w ogóle jak te karty działają ???

Data: 2011-03-07 03:10:12
Autor: Krzysiek
On 4 Mar, 22:57, "niusy.pl" <ds...@niusy.pl.invalid> wrote:

A wiesz w ogóle jak te karty działaj± ???
Ja też nie wiem dlaczego nie ma możliwo¶ci by tak± płatno¶ć wył±czać
przez odpowiedni oprogramowanie w bankomatach i na kartach -
wytłumaczysz więc?

Wiem, że to wymagałoby modyfikacji obecnie stosowanych technologii  -
ale nie jest to chyba nie do zrobienia?

Data: 2011-03-07 13:36:13
Autor: niusy.pl
[...]

Kompletnie nie o to mi chodzi. Transpoder może zgłaszać id kontrahenta, zliczać jego kwotę, odpowiadać kryptograficznie na ż±danie z użyciem klucza prywatnego. Bez informacji o tym co robi dyskusja nt bezpieczeństwa jest zupełnie bezsensowna. To mniej więcej to samo co dyskutowanie o podzielnikach ciepła jak kompletnie nie wiadomo co one mierz± oprócz tego, że jakie¶ liczby podaj±.

Data: 2011-03-07 05:47:00
Autor: Krzysiek
Dlaczego pogromcy mitów nie przetestuj± mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
On 7 Mar, 13:36, "niusy.pl" <ds...@niusy.pl.invalid> wrote:

Kompletnie nie o to mi chodzi. Transpoder mo e zg asza id kontrahenta,
zlicza jego kwot , odpowiada kryptograficznie na danie z u yciem klucza
prywatnego. Bez informacji o tym co robi dyskusja nt bezpiecze stwa jest
zupe nie bezsensowna.

Ale mowa był± tylko, je¶li dobrze rozumiem, o możliwo¶ci lub nie
wł±czania/wył±czania tej formy przeprowadzania autoryzacji przy pomocy
odpowiednio przystosowanego bankomatu, nie do zrobienia?

Data: 2011-03-05 08:47:25
Autor: AW
W dniu 2011-03-03 19:06, Bogdan B. pisze:
Sporo było już wątków o bezpieczeństwie Paypas/Paywave.

A tak trochę OT to jak wygląda sprawa bezpieczeństwa jeżeli mam w kieszeni np. 3 karty z PP ?
Zakładamy że jest możliwa kradzież środków z karty z PP za pomocą jakiegoś urządzenia. Co w przypadku kilku kart ? Z każdej mi zniknie np 50 PLN ?

Dlaczego pogromcy mitĂłw nie przetestujÄ… mit u bezpiecznych Paypas/Paywave