Dlaczego pogromcy mitów nie przetestują mitu bezpiecznych Paypas/Paywave

Data: 2011-03-03 19:41:52
Autor: zwierzyniec
Dlaczego pogromcy mitów nie przetestują mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
Sporo było już wątków o bezpieczeństwie Paypas/Paywave.
Ja znalazłem na youtube wypowiedź Adama z Mythbusters, dlaczego tego mitu nie przetestują:
<http://www.youtube.com/watch?v=wdDsukmgwsk>
Skoro to tak wygląda że wywiera się nacisk żeby tego nie sprawdzać,
to nabieram ochoty żeby moją kartę potraktować w antenę dziurkaczem.

ja widze ze problem narasta, sporo osob ktore znam ma takie obawy i jest mocno niezadowolona ze bank wydal im przy wznowieniu taka karte. O ile przy wprowadzeniu chipa nie bylo takiej niecheci to tuaj juz tak, mimo ze kwoty akceptowalnych transakcji nie sa zbyt duze to jednak ludzie nie chca miec takiej mozliwosci. Jest to przerost technologii nad oczekiwaniami konsumentow.
Ja znam metode zniszczenia czipu radiowego, sam ja probowalem i robilem taka operacji juz kilkunastu osobom.

Data: 2011-03-03 20:37:07
Autor: RobertS
Dlaczego pogromcy mit�w nie przetestuj� mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
W dniu 2011-03-03 19:41, zwierzyniec pisze:
Sporo by�o ju� w�tk�w o bezpiecze�stwie Paypas/Paywave.
Ja znalaz�em na youtube wypowied� Adama z Mythbusters, dlaczego tego mitu
nie przetestujďż˝:
<http://www.youtube.com/watch?v=wdDsukmgwsk>
Skoro to tak wygl�da �e wywiera si� nacisk �eby tego nie sprawdza�,
to nabieram ochoty �eby moj� kart� potraktowa� w anten� dziurkaczem.

[...]

mnie ta technologia odpowiada, ale kompletnie nie rozumiem dlaczego nie ma opcji wyłączenia możliwości płacenia w ten sposób?

skoro można wyłączyć transakcje internetowe to dlaczego PyP nie można?

RobertS

Data: 2011-03-03 12:02:12
Autor: Krzysiek
On 3 Mar, 20:37, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:

skoro można wyłączyć transakcje internetowe to dlaczego PyP nie można?

Bo nikomu nie przyszło do głowy, że ktos może tego nie chciec;)

Numer karty, wykorzystywany przy transakcji bezstykowej jest taki sam
jak w pozostałych przypadkach?
Gdyby był inny, to być może dawałoby większe poczucie bezpieczeństwa?

Jak duże trudności trzeba pokonać by odczytać dane z karty PayPass?
(tylko odczytać, bez przeprowadzania żadnych transakcji)

Data: 2011-03-04 08:37:43
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Krzysiek pisze:

skoro można wyłączyć transakcje internetowe to dlaczego PyP nie można?

Bo nikomu nie przyszło do głowy, że ktos może tego nie chciec;)

Przyszło, przyszło. Paypassa od Bank of America da się wyłączyć...

--
MiCHA

Data: 2011-03-04 06:54:21
Autor: jureq
Dnia Thu, 03 Mar 2011 20:37:07 +0100, RobertS napisał(a):

skoro można wyłączyć transakcje internetowe to dlaczego PyP nie można?

Bo PyP mogą być wykonywane bez autoryzacji? Jak wtedy sprawdzić czy jest wyłączone?

Data: 2011-03-03 23:44:39
Autor: krzysztofsf
On 4 Mar, 07:54, jureq <ju...@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
> [...]

> skoro można wyłączyć transakcje internetowe to dlaczego PyP nie można?

Bo PyP mogą być wykonywane bez autoryzacji? Jak wtedy sprawdzić czy jest

Jakos PyP prepaid nie ustawiają w ten sposób i z tego co czytałem (nie
mam takiej karty) terminał łączy sie z bankiem przy każdej transakcji.

Data: 2011-03-04 09:27:39
Autor: Marvin

Użytkownik "krzysztofsf" <krzysztofsf@wp.pl> napisał w wiadomości news:dd73b417-f483-44a7-b95a-5357bc9fb772j9g2000prj.googlegroups.com...
> [...]

Jakos PyP prepaid nie ustawiają w ten sposób i z tego co czytałem (nie
mam takiej karty) terminał łączy sie z bankiem przy każdej transakcji.

Tak jest - autoryzacja jest za każdym razem co powoduje że pass-cośtam to beznadziejne rozwiązanie. Zawsze przypomina mi się to jak widzę tę reklamę w TV gdzie koleś płaci w ciągu pół sekundy. Hehe.

Normalnie to jest tak:

1. Chciałbym zapłacić pajpasem mówię.

2. Kasjer zwykle robi minę, ale po 1 sekundzie już wie o co chodzi

3. Stuka w kalwisze i włącza czytnik (3-5s)

4. Przysuwa go, bo zwykle przesłaniają go jakieś graty

5. Płacę

6. Czekam na autoryzację 5-15s

7. Czekam na wydruk z terminala

8. Czekam na paragon

9. Czekam na towar i podanie kwitów

Jak to jest szybko i łatwo, to znaczy że marketoidzi powinni iść do macdonalda w w USA na miesiąc do roboty.

Marvin

Data: 2011-03-04 00:48:10
Autor: MK
Dlaczego pogromcy mit w nie przetestuj mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
On 4 Mar, 09:27, "Marvin" <mar...@nospam.com> wrote:

Tak jest - autoryzacja jest za ka dym razem co powoduje e pass-co tam to
beznadziejne rozwi zanie. Zawsze przypomina mi si to jak widz t reklam w
TV gdzie kole p aci w ci gu p sekundy. Hehe.

Ja mam PP, ktorym place wlasnie w sekunde (mBank MC Debit Gold,
Multibank VISA Debit).

MK

Data: 2011-03-04 01:25:30
Autor: Krzysiek
On 4 Mar, 09:48, MK <ma...@interia.pl> wrote:

Ja mam PP, ktorym place wlasnie w sekunde (mBank MC Debit Gold,
Multibank VISA Debit).

To właśnie zależy od ustawień karty..

Tym sposobem nie powinni pisać czy karta ma PayPass czy nie tylko czy
wymaga autoryzacji on-line czy nie.
Bo to jest istotniejszy element niż technologia zbliżeniowa/stykowa.

Data: 2011-03-04 01:28:16
Autor: krzysztofsf
> [...]

> TV gdzie kole p aci w ci gu p sekundy. Hehe.

Ja mam PP, ktorym place wlasnie w sekunde (mBank MC Debit Gold,

Ale "podwatek" dotyczył PP prepaid, a Ty piszesz chyba o KK ?
Mimo wychwalania tej metody, banki nie ryzykuja swoich pieniedzy,
które musiałyby wyłozyc w przypadku gdyby prepaid była bez pokrycia, w
jakis sposób zmanipulowana.

Data: 2011-03-04 03:06:40
Autor: Krzysiek
On 4 Mar, 10:28, krzysztofsf <krzyszto...@wp.pl> wrote:

[...]

Dokładnie, ale po co wtedy pre-paid z PayPass?

Data: 2011-03-04 04:00:10
Autor: krzysztofsf
On 4 Mar, 12:06, Krzysiek <k...@o2.pl> wrote:
> [...]

> jakis sposób zmanipulowana.

Dokładnie, ale po co wtedy pre-paid z PayPass?

Po co bankom?

Data: 2011-03-04 07:24:13
Autor: MK
Dlaczego pogromcy mit w nie przetestuj mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
On 4 Mar, 10:28, krzysztofsf <krzyszto...@wp.pl> wrote:

Ale "podwatek" dotyczył PP prepaid, a Ty piszesz chyba o KK ?

Nie, pisalem odebetowych.

Mimo wychwalania tej metody, banki nie ryzykuja swoich pieniedzy,
które musiałyby wyłozyc w przypadku gdyby prepaid była bez pokrycia, w
jakis sposób zmanipulowana.

Wcale nie. Mozesz sobie zobaczyc, ze karty prepaid potrafia chodzic
bez autoryzacji do limitu wplaconych srodkow, na roznego rodzaju
festiwalach (Selector, Opener itp).

MK

Data: 2011-03-04 23:03:06
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
MK pisze:

[...]

jakis sposĂłb zmanipulowana.

Wcale nie. Mozesz sobie zobaczyc, ze karty prepaid potrafia chodzic
bez autoryzacji do limitu wplaconych srodkow, na roznego rodzaju
festiwalach (Selector, Opener itp).

Ale to chyba tylko te z chipem (bo chipa wie ile pozostało wolnego limitu i zezwala na zakup bez autoryzacji lub nie).

BTW: Czy PayPass korzysta z chipa, czy są to dwie zupełnie niezależne "podsystemy" w tej samej karcie?

--
MiCHA

Data: 2011-03-06 15:55:48
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości news:fd60bf59-5b24-45b5-90fb-2404dda32bd5z31g2000vbs.googlegroups.com...

Wcale nie. Mozesz sobie zobaczyc, ze karty prepaid potrafia chodzic
bez autoryzacji do limitu wplaconych srodkow, na roznego rodzaju
festiwalach (Selector, Opener itp).
MK

Przecież wtedy musiały by one nie mieć paska. Bo tak to łatwo wyobrazić sobie sytuację:

a) wpłacamy 500 zł,
b) jedna transakcja bezgotówkowa paypass żeby sobie chip pogadał z bankiem,
c) zalepiamy chip taśmą i wypłacamy 490 zł z bankomatu,
d) stukamy transakcje bezgotówkowe paypass-em, aż się wg chip'a środki skończą.

Data: 2011-03-06 09:14:38
Autor: MK
Dlaczego pogromcy mit w nie przetestuj mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
On 6 Mar, 15:55, "Marcin Wasilewski" <ja...@adres.pl> wrote:

Przecie wtedy musia y by one nie mie paska. Bo tak to atwo wyobrazi
sobie sytuacj :

a) wp acamy 500 z ,
b) jedna transakcja bezgot wkowa paypass eby sobie chip pogada z bankiem,
c) zalepiamy chip ta m i wyp acamy 490 z z bankomatu,
d) stukamy transakcje bezgot wkowe paypass-em, a si wg chip'a rodki
sko cz .

Service code na pasku mowi, ze karta jest w chipem i transakcja
powinna byc przeprowadzona przy jego uzyciu, wiec ryzyko jest
ograniczone. Bank oczywiscie nie moze go zupelnie wyeliminowac, ale
nie jest ono chyba az tak duze. W przypadku kart prepaid mowimy o
elektronicznych portmonetkach, a UEIP mowi, ze na nosniku pieniadza
nie moze byc zaladowane wiecej niz 500PLN. Np. na mojej debetowej PP z
mBanku transakcje offline chodza tylko do sumy 150PLN od ostatniej
transakcji EMV. Po przekroczeniu tego limitu za kadym razem jest
dokonywana autoryzacja, az do czasu wyzerowania licznikow przy
transakcji EMV. Mysle, ze dla prepaidow limity nie sa wieksze...

MK

Data: 2011-03-04 01:24:18
Autor: Krzysiek
Dlaczego pogromcy mit w nie przetestuj mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
On 4 Mar, 09:27, "Marvin" <mar...@nospam.com> wrote:

Jak to jest szybko i atwo, to znaczy e marketoidzi powinni i do
macdonalda w w USA na miesi c do roboty.

Przy czekaniu na autoryzacją karta stykowa z PINem off-line  bez
autoryzacji jezt znacznie lepsza od PayPass.

PayPass + autoryzacja to jest przekręt i głupota, dobre chyba tylko
dla producentów tej technologii:P

Data: 2011-03-06 16:30:02
Autor: Q
Dlaczego pogromcy mit w nie przetestuj mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
PayPass + autoryzacja to jest przekręt i głupota, dobre chyba tylko
dla producentów tej technologii:P

Z ta autoryzacja to niby glupie, ale z drugiej strony
fajnie ustalic sobie indywidualne limity - i wez to teraz ozen :).

A co do plusow - wiele razy bylem swiadkiem
jak pani w sklepie wkladala karte w worek foliowy,
bo terminal nie chcial jej czytac paska -
- czyli plus jest - uszkodzenie karty pp jest wrecz niemozliwe -
- banki moglyby wydawac takie karty raz na cale zycie :).

Data: 2011-03-07 08:24:13
Autor: Marx
On 06.03.2011 16:30, Q wrote:
[...]

a wlasnie - co ten worek foliowy powoduje? nieczytelnosc paska magnetycznego?
Marx

Data: 2011-03-07 13:44:40
Autor: Q
Dlaczego pogromcy mit w nie przetestuj mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
a wlasnie - co ten worek foliowy powoduje? nieczytelnosc paska magnetycznego?

jest to tzw. "celofanowy powielacz domen magnetycznych" -
- wynaleziony w CERNie - latami udoskonalany w sieci Tesco ;)

niestety, jak takiej pani za kasa mowie grzecznie,
zeby nie wkladala mi karty w worek, tylko po prostu
przesunela karte przez czytnik powoli, to nie -
- lepiej wlozyc w worek i napierdalac karta przez czytnik z predkoscia 90% c :)

na szczescie prawie wszedzie sa juz czipy i powoli wchodza bezstykowe/zblizeniowe

Data: 2011-03-06 16:22:17
Autor: Q
Dlaczego pogromcy mit�w nie przetestuj� mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
Bo PyP mogą być wykonywane bez autoryzacji? Jak wtedy sprawdzić czy jest
wyłączone?

bzdura;

to, ze nie podajesz pin-u nie oznacza,
ze nie ma zadnej autoryzacji;

Data: 2011-03-05 12:43:20
Autor: mac66
On 2011-03-03 20:37, RobertS wrote:

mnie ta technologia odpowiada, ale kompletnie nie rozumiem dlaczego nie ma opcji wyłączenia możliwości płacenia w ten sposób?

skoro można wyłączyć transakcje internetowe to dlaczego PyP nie można?

a czy nie jest tak, ze w Inteligo mozna wylaczyc - cytat z www:

"Tak, karta Inteligo MasterCard PayPass pozwala na określenie maksymalnego dziennego limitu dla płatności zbliĹźeniowych (PayPass). Standardowo limit ten jest ustawiany na maksymalną kwotę 300 zł. Limit moĹźesz dowolnie zmniejszać.  W serwisie WWW lub z pomocą konsultanta. JeĹźeli, na przykład, wybierzesz dzienny limit na transakcje zbliĹźeniowe bez autoryzacji w wysokości 100 zł, w ciągu jednego dnia wykonasz nie więcej niĹź dwie tego typu płatności o wartości 50 zł. Jeśli zechcesz całkowicie zrezygnować z tego typu transakcji, wystarczy, Ĺźe ustawisz limit na 0 zł."

m.

Data: 2011-03-04 09:31:02
Autor: orcio
Dlaczego pogromcy mit�w nie przetestuj� mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
W dniu 2011-03-03 19:41, zwierzyniec pisze:
Sporo byÂło juÂż wÂątkĂłw o bezpieczeĂąstwie Paypas/Paywave.
Ja znalazÂłem na youtube wypowiedÂź Adama z Mythbusters, dlaczego tego mitu
nie przetestujÂą:
<http://www.youtube.com/watch?v=wdDsukmgwsk>
Skoro to tak wyglÂąda Âże wywiera siĂŞ nacisk Âżeby tego nie sprawdzaĂŚ,
to nabieram ochoty Âżeby mojÂą kartĂŞ potraktowaĂŚ w antenĂŞ dziurkaczem.

Ja znam metode zniszczenia czipu radiowego, sam ja probowalem i robilem taka
operacji juz kilkunastu osobom.

Możesz się podzielić tą metodą? Czy fizycznie widać uszkodzenie? czy chip stykowy działa nadal??

orcio

Data: 2011-03-04 09:41:13
Autor: Marvin

Użytkownik "orcio" <orci0@op.pl> napisał w wiadomości news:ikq806$qmc$1news.onet.pl...
W dniu 2011-03-03 19:41, zwierzyniec pisze:
Sporo by3o ju? w?tków o bezpieczenstwie Paypas/Paywave.
Ja znalaz3em na youtube wypowied? Adama z Mythbusters, dlaczego tego mitu
nie przetestuj?:
<http://www.youtube.com/watch?v=wdDsukmgwsk>
Skoro to tak wygl?da ?e wywiera sie nacisk ?eby tego nie sprawdzaa,
to nabieram ochoty ?eby moj? karte potraktowaa w antene dziurkaczem.

[...]

Obejrzyj toto pod światło. Powinieneś zobaczyć na obwodzie karty (dookoła niej zapewne) ciemny pasek wielozwojowej cewki stanowiącej antenę i obwód rezonansowy. Jak ustalisz gdzie jest, weź iglę, skalpel, wiertło dentystyczne i dziobnij w ten mikrodrucik.

Data: 2011-03-04 01:28:16
Autor: Krzysiek
Dlaczego pogromcy mit?w nie przetestuj? mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
On 4 Mar, 09:41, "Marvin" <mar...@nospam.com> wrote:
Jak ustalisz gdzie jest, we igl , skalpel, wiert o
dentystyczne i dziobnij w ten mikrodrucik.

To jest metoda wyłączania na stałe, a przydałoby się coś co wyłącza
tymczasowo...istnieją eksperymentalne karty z z klawiaturą do
wprowadzania PINu:P

Data: 2011-03-04 14:33:02
Autor: Marvin

Użytkownik "Krzysiek" <kl1@o2.pl> napisał w wiadomości news:db2eabd8-a4f5-49a3-ae19-406761499ce0p12g2000vbo.googlegroups.com...
[...]

Polak potrafi - owiń kartę w folię aluminiową albo wykombinuj sobie dwie cienkie blaszki wielkości karty i noś tego pajpasa w środku między nimi.

Kartę z paypasem bez chipa można też wrzucić do mikrofalówki, ona skutecznie przepali ten drucik.

Niby to technologia NFC czyli o zasięgu kilkunastu cm, ale jestem pewnien że specjalną anteną da się to odczytać z dalszej odległości.

Data: 2011-03-04 10:58:59
Autor: Michal Jankowski
"Marvin" <marvin@nospam.com> writes:

[...]

Karta PKO BP jest całkowicie nieprzejrzysta.

  MJ

Dlaczego pogromcy mitów nie przetestują mitu bezpiecznych Paypas/Paywave