Dlaczego potrzebni są myśliwi

Data: 2016-11-07 20:14:03
Autor: u2
Dlaczego potrzebni są myśliwi
http://www.stefczyk.info/wiadomosci/raporty-stefczyk-info/dlaczego-potrzebni-sa-mysliwi,18425510560

W 2015 r. w ponad 2,5 tys. kół łowieckich działało ponad 118 tys. myśliwych - informuje GUS. Dlaczego są potrzebni? "Regulowanie wielkości populacji to dbanie o bezpieczeństwo ludzi, o dobrostan upraw, a także o budżet państwa, gdyż odszkodowania za zniszczenia upraw przez dzikie zwierzęta kosztują rocznie państwo kilkadziesiąt mln zł" - podkreśla wiceminister środowiska Andrzej Konieczny.

,,Myśliwi to organizacja, której członkowie wydają z własnych kieszeni dziesiątki milionów złotych nie tylko na polowania, ale także na dokarmianie zwierząt zimą i inne działania ochronne czy wypłacanie odszkodowań za szkody łowieckie. Chcielibyśmy, aby myśliwi byli otaczani takim samym szacunkiem jak przed II wojną światową" - mówi wiceminister środowiska Andrzej Konieczny w rozmowie z ,,Naszym Dziennikiem".

,,Polski Związek Łowiecki i myśliwi są atakowani  za to, że organizując polowania przeprowadzają konieczną przecież z punktu widzenia ekologicznego redukcję populacji dzikiej zwierzyny" -- dodaje, podkreślając jak ważną rolę pełnią myśliwi w kontrolowaniu równowagi ekologicznej.

,,Popatrzmy na populację dzika. Przeprowadziliśmy symulacje, które mówią, że gdyby przez trzy lata nie regulowano populacji tego zwierzęcia, to kształtowałaby się ona na poziomie od miliona do 8 mln sztuk w całym kraju. To oznaczałoby, że dziki wchodziłyby do centrów miast w celu poszukiwania pożywienia. Obecnie mamy ok. 300 tys. sztuk dzików w Polsce. Jakie skutki przynosi zaniechanie polowań widzimy także na przykładzie populacji łosia. Gdy wprowadzono zakaz odstrzeliwania tych zwierząt, ich populacja wynosiła 1,5-2 tys. sztuk. Obecnie mamy 25-28 tys. łosi. Powodują one ogromne straty w lasach i są ogromnie niebezpieczne dla ludzi. Przede wszystkim dla kierowców, gdyż co roku ginie na skutek zderzenia samochodu z łosiem ok. 50 osób" -- tłumaczy wiceminister.

,,Regulowanie wielkości populacji to dbanie o bezpieczeństwo ludzi, o dobrostan upraw, a także o budżet państwa, gdyż odszkodowania za zniszczenia upraw przez dzikie zwierzęta kosztują rocznie państwo kilkadziesiąt mln zł" -- dodaje wiceminister środowiska, wskazując na konkretne efekty działań myśliwych.

,,Mamy zachowane 100 proc. rodzimych gatunków zwierzyny. W Holandii, gdzie podobno lepiej dba się o przyrodę niż w Polsce, zachowanych jest tylko 30 proc. rodzimych gatunków. W Polsce polujemy, a zwierząt mamy i tak coraz więcej" -- tłumaczy Andrzej Konieczny, ubolewając że większość Polaków nie ma świadomości jak ważne są działania myśliwych i że to dzięki nim chroniona jest gospodarka, zwłaszcza branża spożywcza.

W 2015 r. w ponad 2,5 tys. kół łowieckich działało ponad 118 tys. myśliwych - poinformował w środę GUS. Według szacunków urzędu w naszym kraju żyło w zeszłym roku blisko 870 tys. saren, ponad 260 tys. dzików czy 19 tys. łosi.

Jak wynika z danych opublikowanych przez urząd, w 2015 r. w Polsce w 2554 kołach łowieckich zarejestrowanych było 118 tys. 362 członków, o ponad 2 tys. więcej niż w 2014 r. i o ponad 9 tys. więcej niż w 2010 r. Na początku nowego stulecia, w 2000 r. liczba członków kół wynosiła ponad 100tys. osób.

Według szacunków GUS w ubiegłym roku w polskich lasach, łąkach i polach żyło: 867 tys. saren, 709 tys. zajęcy, 520 tys. bażantów, 284 tys. kuropatw, 264 tys. dzików, 214 tys. jeleni, 202 tys. lisów, 28 tys. danieli i 19 tys. łosi.

Urząd dodał, że w roku łowieckim 2014/2015 (trwa od 1 kwietnia do 31 marca) myśliwi odstrzelili ponad 290 tys. dzików, 195 tys. saren, 147 tys. lisów, blisko 130 tys. bażantów, 83 tys. jeleni, 15 tys. zajęcy, ponad 8 tys. danieli i 2,5 tys. kuropatw.

W przyszłym tygodniu powinna zakończyć się prowadzona w całym kraju inwentaryzacja dzików. Liczenie ma związek z doniesieniami o przypadkach występowania afrykańskiego pomoru świń (ASF). W inwentaryzację zaangażowanych jest blisko 35 tys. osób.

Województwo podlaskie było pierwszym regionem w Polsce, gdzie w lutym 2014 roku odnotowano
przypadki ASF u dzików. Od tamtej pory w naszym kraju potwierdzono 119 przypadków ASF u dzików (u ok. 180 sztuk dzików; czasem jeden przypadek stanowiła grupa dzików) oraz 23 ogniska tego wirusa u świń. Poza Podlaskiem, ASF odnotowano (od sierpnia 2016 r.) na Mazowszu i w Lubelskiem. ASF nie jest groźny dla ludzi, ale dla trzody.

Według szacunków myśliwych na terenach leśnych żyje ok. 230 tys. dzików, jednak po okresie wiosenno-letnim ich liczba może być znacznie wyższa. Ma to związek ze zmianą diety dzików. Wraz ze wzrostem powierzchni upraw kukurydzy, zboże to stało się podstawą ich pożywienia. Obecnie lochy w ciągu roku mogą mieć nawet po trzy mioty, a jeszcze kilka lat temu był to jeden miot.

Zgodnie z rekomendacjami Unii Europejskiej w Polsce powinno żyć 135,5 tys. dzików (pięć osobników na 1 tys. ha).

3 listopada obchodzony jest dzień św. Huberta, patrona jeźdźców, leśników i myśliwych.

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2016-11-07 14:37:21
Autor: franciszek.wenerski1
Dlaczego potrzebni są myśliwi
Dlaczego potrzebni są myśliwi

Bo poprzednicy za bardzo słuchali ekopierdolców i dziki
wchodzą do wawki, za 15 lat wejdą do centrum.

Miasto jest dla ludzi, a dziki mają 40% powierzchni w RP
to powinno im wystarczyć.

Ekopierdolców trzeba trochę przytemperować, ot co.

Afrykański pomór to efekt ekopierdolca właśnie, a później
rolnicy muszą palić własne świniaki. Na wieść o afrykańskim
ble ble ble, europka nie chce kupować prosiaków PL i są straty.

Data: 2016-11-07 14:54:08
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu poniedziałek, 7 listopada 2016 23:37:22 UTC+1 użytkownik franciszek...@gmail.com napisał:
> [...]

rolnicy muszą palić własne świniaki. Na wieść o afrykańskim
ble ble ble, europka nie chce kupować prosiaków PL i są straty.

Polowanie to ostateczność, potrzebne jest gdy ludzie przymierają głodem albo
gdy dzikie zwierzęta namnożą się tak, że będą niebezpieczne dla życia ludzi.
Owszem podoba mi się przeszłość i historia myśliwstwa w dawnych wiekach, ale
obecnie paranie się tym zajęciem dla przyjemności (przez człowieka
cywilizowanego, a nie przez lud łowiecko-zbieracki!) może mieć niezbyt ciekawe
konsekwencje dla moralności i karmy (przyzwyczaja często do brutalności, która
powinna być czymś obcym cywilizacji wyższej, uczy odbierania życia innym
istotom). Rozumiem, że odstrzały o funkcji żywieniowej i higienicznej ktoś
musi robić, ale nie przysparza to raczej powodów do dumy.

Data: 2016-11-08 00:26:16
Autor: u2
W dniu 2016-11-07 o 23:54, Jakub A. Krzewicki pisze:
 Rozumiem, że odstrzały o funkcji żywieniowej i higienicznej ktoś
musi robić, ale nie przysparza to raczej powodów do dumy.

ta klewciu, ty wolisz masarnie:)

Data: 2016-11-07 16:29:30
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu wtorek, 8 listopada 2016 00:26:17 UTC+1 użytkownik u2 napisał:
W dniu 2016-11-07 o 23:54, Jakub A. Krzewicki pisze:
>  Rozumiem, że odstrzały o funkcji żywieniowej i higienicznej ktoś
> musi robić, ale nie przysparza to raczej powodów do dumy.

ta klewciu, ty wolisz masarnie:)

Zdrowsze przynajmniej, bo dziczyzna trafia się co jakiś czas z trychinozą.

Data: 2016-11-09 02:46:50
Autor: franciszek.wenerski1
użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

Polowanie to ostateczność, potrzebne jest gdy ludzie przymierają głodem albo
gdy dzikie zwierzęta namnożą się tak, że będą niebezpieczne dla życia ludzi.

Krzewciu, kiedyś w naturze była równowaga.  Wilk ci nie przylezie do miasta. Nie ma wilków, trzeba strzelać.

https://youtu.be/eBYZwKoCc_M

U mnie popierdalała loszka z 9 młodymi.

Data: 2016-11-09 02:49:30
Autor: franciszek.wenerski1
Dlaczego potrzebni są myśliwi
https://youtu.be/egTp26UgwGg

I tak to Krzewciu wygląda.

Data: 2016-11-09 07:07:56
Autor: Jakub A. Krzewicki
Dlaczego potrzebni są myśliwi
W dniu środa, 9 listopada 2016 11:49:31 UTC+1 użytkownik franciszek...@gmail.com napisał:
https://youtu.be/egTp26UgwGg

I tak to Krzewciu wygląda.

A czytałeś może bajkę o tym, jak zwierzęta wytoczyły proces przed Panem Bogiem
rodzajowi ludzkiemu? Są nawet dwie takie bajki satyryczno-filozoficzne:
1) starożydowska zebrana z opowieści ludowych w XIV w. przez rabbiego Kalonymusa,
2) japońska napisana w XVII w. przez Ando Shoeki. Ludzie w tym procesie bardzo źle wypadli.

Nic dziwnego, zatem, że wśród Żydów i Japończyków - narodów o wymyślnej
cywilizacji miejskiej - mało kto polował.

Data: 2016-11-09 15:50:33
Autor: Pajdak
Użytkownik <franciszek.wenerski1@gmail.com> napisał w wiadomości news:d61b95af-753f-40e9-a529-edfbe48bf6c6googlegroups.com...
[...]

Swój ciągnie do swego.

--
Lepudruk

Data: 2016-11-09 07:09:39
Autor: Pajdak
Użytkownik <franciszek.wenerski1@gmail.com> napisał w wiadomości news:5a94ccb9-aaef-427b-9764-4e51373bee4dgooglegroups.com...
Dlaczego potrzebni są myśliwi

Bo poprzednicy za bardzo słuchali ekopierdolców i dziki
wchodzą do wawki, za 15 lat wejdą do centrum.

To się wyprowadzisz w swoje rodzinne strony, Na wieś pod Radomiem.

--
Lepudrul

Data: 2016-11-08 10:17:32
Autor: Tomasz Chmielewski
On 11/08/2016 04:14 AM, u2 wrote:
http://www.stefczyk.info/wiadomosci/raporty-stefczyk-info/dlaczego-potrzebni-sa-mysliwi,18425510560

(...)

,,Mamy zachowane 100 proc. rodzimych gatunków zwierzyny. W Holandii,
gdzie podobno lepiej dba się o przyrodę niż w Polsce, zachowanych jest
tylko 30 proc. rodzimych gatunków. W Polsce polujemy, a zwierząt mamy i

Buahha, co za stek bzdur i naciągana argumentacja.

Porównywać Polskę z jej urozmaiconym terenem z małą i płaską jak stół Holandią jest doprawdy komiczne.

Jeszcze porównajcie Polskę z olbrzymim Watykanem, czy, jeszcze lepiej, z rozległymi terytoriami Zakonu Maltańskiego.

Tomasz Chmielewski
https://lxadm.com

Dlaczego potrzebni są myśliwi