Dlaczego prawo chroni oszust贸w..?

Data: 2011-11-04 13:54:41
Autor: boukun
Dlaczego prawo chroni oszust贸w..?

U偶ytkownik "jedrus" <jedrus@wytnij.btx.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:j8uol9$3g6$1mx1.internetia.pl...
Podczas robienia materia艂u prasowego natkn膮艂em si臋 na "wa艂ek" polegaj膮cy na sfa艂szowaniu dokument贸w Ukrai艅ca wskutek czego  Prezydent Mojego kraju awansowa艂 go na pierwszy stopie艅 oficerki.
Wyja艣ni臋, 偶e tzw 艣cie偶ka awansowa kombatant贸w kt贸r膮 rozpoczyna zarz膮d organizacji kombatanckiej dotyczy obywateli RP. W stosunku do cudzoziemc贸w (w tym Ukrai艅ca) stosuje si臋 inne zasady uruchamiaj膮c w tym procesie stosowne konsulaty.

Prezes organizacji poszed艂 na skr贸ty i sfa艂szowa艂 wniosek wpisuj膮c Ukrai艅cowi Polski adres zamieszkania, no i oczywi艣cie jaki艣 lewy pesel.

Urz膮d ds Kombatant贸w i Os贸w Represjonowanych nie chcia艂 pokaza膰  wniosku awansowego powo艂uj膮c si臋 na ochron臋 danych osobowych (dziwne 偶e Ukrai艅ca obejmuje Polska ochrona danych osobowych) ale potwierdzi艂 na pi艣mie, 偶e wniosek wystawi艂o 艣rodowisko xxxx a podpisa艂 prezes yyyyyyyy.

Maj膮c te kwity, w stosownej prokuraturze z艂o偶y艂em zawiadomienie o pope艂nienie przest臋pstwa z art. 271 搂1

art. 271
搂 1. Funkcjonariusz publiczny lub inna osoba uprawniona do wystawienia dokumentu, kt贸ra po艣wiadcza w nim nieprawd臋 co do okoliczno艣ci maj膮cej znaczenie prawne, podlega karze pozbawienia wolno艣ci od 3 miesi臋cy do lat 5.

Podczas przes艂uchania, przes艂uchuj膮cy mnie policjant 艂apa艂 si臋 za g艂ow臋 gdy opowiada艂em mu ca艂膮 t膮 histori臋, jednak werdykt prokuratury by艂 taki, 偶e nie dopatrzy艂a si臋 znamion przest臋pstwa.

Odwo艂a艂em si臋 od tej decyzji ale wynik by艂 podobny.

Zaskoczony tym faktem, do Prezesa S膮du ( po w艂a艣ciwo艣ciach)  z艂o偶y艂em skarg臋 na niechlujstwo i brak rzetelno艣ci podleg艂ych prezesowi instancji, dodaj膮c jednocze艣nie swoje zdumienie pozbawieniem mnie prawa wynikaj膮cego z zapisu art. 304 kpk 搂 1

art. 304
搂 1. Ka偶dy dowiedziawszy si臋 o pope艂nieniu przest臋pstwa 艣ciganego z urz臋du ma spo艂eczny obowi膮zek zawiadomi膰 o tym prokuratora lub Policj臋. Przepis art. 191 搂 3 stosuje si臋 odpowiednio.

S膮d mnie ola艂 i da艂 do zrozumienia 偶e nie jestem pokrzywdzonym.
Sprawa zosta艂a ostatecznie zamkni臋ta.

Czy jeszcze co艣 w tej sprawie mog臋 zrobi膰..?
Pytam, bo nie bardzo to wszystko rozumiem. Awansowany Ukrainiec, to na si艂臋 i ze z艂amaniem prawa kombatant kt贸ry otrzymuje polsk膮 rent臋, a wi臋c w pewnym sensie i wbrew opinii s膮du jestem pokrzywdzony.
Dlaczego prawo chroni oszust贸w...????

pzdr
jedrus

A o kt贸rego Ukrai艅ca chodzi? Bo rozumiem, 偶e w 2007 roku awansowa艂 go Lech Kaczy艅ski? Mo偶e w ten spos贸b 艂atwiej b臋dzie zrozumie膰, co w trawie piszczy...

boukun

Data: 2011-11-04 15:11:17
Autor: jedrus
W dniu 2011-11-04 13:54, boukun pisze:

A o kt贸rego Ukrai艅ca chodzi? Bo rozumiem, 偶e w 2007 roku awansowa艂 go
Lech Kaczy艅ski? Mo偶e w ten spos贸b 艂atwiej b臋dzie zrozumie膰, co w trawie
piszczy...

A co chcesz zasugerowa膰?
Nie wa偶ne, w ko艅cu Ukrai艅ca awansowa艂 prezydent mojego kraju.
Kto艣 jeszcze "dr膮偶y" spraw臋 tego awansu, bo wg. info jakie dzisiaj dosta艂em, UdsKiOR twierdzi, 偶e sprawa g艂upio wygl膮da i awansu nie da si臋 cofn膮膰.
To oczywi艣cie traktuj臋 jako plotk臋, bo nie wiem kto jeszcze to sprawdza. Wa偶ne 偶e jest 偶e zrobi艂o si臋 g艂o艣no a prezes i z-ca 艣rodowiska nagle zachorowali.
呕o艂nierze kt贸rzy kontaktowali si臋 w tej sprawie z mediami mieli by膰 usuni臋ci ze 艣rodowiska ale co艣 si臋 sta艂o, bo ta decyzja (jest na papierze) nie jest realizowana.
Kim jest 贸w prezes masz na:
http://www.kurierlubelski.pl/region/lublin/347248,lubelscy-zolnierze-ak-zamienili-karabiny-na-paragrafy,id,t.html#material_1

To tak dla wiadomo艣ci tych kt贸rzy maj膮 w膮tpliwo艣膰 czy przest臋pstwo by艂o czy nie.

pzdr

--
jedrus
Kresowy Serwis Informacyjny http://ksi.kresy.info.pl/

Data: 2011-11-04 15:17:03
Autor: spp
W dniu 2011-11-04 15:11, jedrus pisze:

To tak dla wiadomo艣ci tych kt贸rzy maj膮 w膮tpliwo艣膰 czy przest臋pstwo by艂o
czy nie.

I s膮dzisz 偶e artyku艂 w gazecie wystarczy by rozwia膰 w膮tpliwo艣ci?

--
spp

Data: 2011-11-04 18:51:00
Autor: boukun
Dlaczego prawo chroni oszust贸w..?

U偶ytkownik "jedrus" <jedrus@wytnij.btx.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:j90rr5$7sb$1mx1.internetia.pl...
[...]

Mo偶e ten prezes, ps. "S艂o艅" to zwyk艂y UPOwiec. Dziwnym wydawa艂o si臋, 偶e L. Kaczy艅ski unika艂 obchod贸w 65. rocznicy rzezi na Wo艂yniu i w Galicji Wschodniej...

boukun

Dlaczego prawo chroni oszust贸w..?