Dlaczego rodzice stosują przemoc wobec swoich dzieci?

Data: 2010-08-23 20:11:31
Autor: Eulalia Browarek
Dlaczego rodzice stosują przemoc wobec swoich dzieci?
ABC i Hans, do której grupy należycie ? Nie wstydzcie się. Jeśli zrozumiecie gdzie Wasi rodzice lub Wy popełniliście błąd, to Wasze dzieci mniej będą cierpieć.

Bardzo często jest to reakcja na dawne lub aktualne problemy i stresy, z którymi nie potrafią sobie poradzić:

NIEDOJRZAŁOŚĆ
Bardzo młodzi, niepewni w nowej roli rodzice nie potrafią zrozumieć zachowań i potrzeb swego dziecka. Sami jeszcze potrzebują opieki, pomocy i nie są w stanie w dojrzały sposób zająć się dziećmi.

BRAK WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI WYCHOWAWCZYCH
Rodzice nie widzą, jak wychowywać dziecko, nie rozumieją etapów rozwojowych przez jakie przechodzi, z własnego dzieciństwa nie wynieśli też modelu "szczęśliwej rodziny" i "dobrego rodzica", na którym mogliby się wzorować.

NIEREALISTYCZNE OCZEKIWANIA
Rodzice oczekują, że dzieci, nawet małe będą zachowywały się "po dorosłemu" - rozsądnie i odpowiedzialnie. Chcą, żeby dzieci były zawsze grzeczne i nie wymykały się spod kontroli. Tymczasem dzieci są tylko dziećmi...

NIEZASPOKOJONE POTRZEBY EMOCJONALNE RODZICA
Rodzice, którzy nie mają bliskich kontaktów z innymi dorosłymi, są samotni lub sami się izolują, szukają często głównego oparcia we własnych dzieciach, oczekują, że to dzieci będą się nimi zajmowały, opiekowały, zapewniały dobre samopoczucie, zaspokajały potrzebę miłości. Z oczywistych powodów dzieci nie są w stanie spełnić tych oczekiwań, co wywołuje frustrację i złość rodziców.

TRUDNE DOŚWIADCZENIA Z DZIECIŃSTWA
Rodzice, którzy stosują przemoc wobec własnych dzieci, sami byli często w dzieciństwie źle traktowani przez dorosłych, mają trudności w nawiązywaniu kontaktów z innymi ludźmi, zaniżone poczucie własnej wartości, nie potrafią kontrolować swoich reakcji emocjonalnych, bywają niezrównoważeni i "nierówni".

SYTUACJE KRYZYSOWE
Problemy finansowe, strata pracy, wejście w kolizję z prawem, z nawet poważna choroba w rodzinie mogą sprawić, że rodzic "odgrywa" swoje napięcie na dziecku. Czasem taki kryzys to tylko iskra w beczce prochu, napięcia gromadziły się bowiem przez długie lata.

IZOLACJA SPOŁECZNA
Także osamotnienie, brak rodziny, czy przyjaciół, którzy mogliby pomóc w tak trudnym i wymagającym zajęciu, jakim jest opieka nad małym dzieckiem, może stać się źródłem silnej frustracji i agresji.

ALKOHOLIZM, NARKOMANIA
Uzależnienia i związane z nimi problemy powodują często, że ojciec czy matka (a czasem oboje) nie są w stanie właściwie zajmować się dziećmi. Będąc pod wpływem alkoholu rodzic bywa nieobliczalny i robi rzeczy, których potem - gdy wytrzeźwieje - żałuje i wstydzi się.

Zennon

Data: 2010-08-23 22:21:19
Autor: abc
Dlaczego rodzice stosują przemoc wobec swoich dzieci?
W świetle niedawnych przypadków strzelaniny w szkołach Massachusetts i
Kaliforni, jak również ostatnich tragedii w Nowym Jorku, Pensylwanii i
Waszyngtonie, zastanówmy się, kiedy się to wszystko zaczęło?

...... kiedy Madeline Murray O'Hare (została zamordowana, niedawno znaleziono
jej ciało), złożyła skargę, że nie życzy sobie żadnych modlitw w naszych
szkołach, a my powiedzieliśmy - OK.

Następnie, ktoś powiedział, abyśmy lepiej nie czytali w szkołach Pisma
Świętego, Pisma Świętego, która powiada "nie zabijaj", "nie kradnij",
"kochaj bliźniego jak siebie samego".  I powiedzieliśmy - OK.

Dr. Benjamin Spock powiedział, że nie powinniśmy karać klapsem naszych
dzieci, kiedy one zachowują się nieprawidłowo, bo ich małe osobowości mogą
być wykrzywione, i możemy naruszyć ich poczucie wartości (syn dr Spocka
popełnił samobójstwo). I byliśmy przekonani, że ekspert powinien wiedzieć,
co mówi, więc powiedzieliśmy OK, nie będziemy im więcej dawać klapsów.

Potem ktoś powiedział, że nauczyciele i dyrektorzy szkół nie powinni karać
naszych dzieci, kiedy się źle zachowują. I władze szkolne powiedziały, że
żadnemu nauczycielowi nie wolno dotknąć ucznia, kiedy się źle zachowuje, bo
nie chcemy przecież złej opinii o szkole, i oczywiście, nie chcemy być
ciągani po sądach. (Istnieje duża różnica pomiędzy karaniem a dotykaniem,
biciem, wstrząśnięciem, upokorzeniem, kopaniem, itd.) A my przyjęliśmy ich
argumenty.

Następnie ktoś powiedział: - pozwólmy naszym córkom mieć aborcje, kiedy
zapragną, i nie muszą one nawet informować o tym rodziców. I
powiedzieliśmy - co za wspaniały pomysł!

Potem, jakiś mądry członek rady szkolnej powiedział, że odkąd chłopcy są
chłopcami,  to tak czy inaczej będą TO robić, dajmy więc naszym synom tyle
kondomów, ile potrzebują, aby mieli całą tę radość, której pożądają, a my
nie powiemy o tym ich rodzicom, że dostają kondomy w naszych szkołach. I
powiedzieliśmy, że jest to następny wspaniały pomysł.

Następnie jakiś wysoki, wybrany przez nas oficjał, powiedział, że nie jest
ważne, co robimy prywatnie, jak długo wykonujemy dobrze naszą pracę. I my,
zgadzając się z nim, dodaliśmy, że nie jest ważne, co ktokolwiek, włączając
w to naszego prezydenta, robi prywatnie, dopóki mamy prace, a ekonomia jest
w porządku.

I ktoś powiedział, wydrukujmy kolorowe magazyny ze zdjęciami nagich kobiet,
i nazwijmy to zdrową, zrozumiałą pochwałą piękna kobiecego ciała. I
powiedzieliśmy, że nie mamy z tym problemu.

I ktoś jeszcze posunął tę pochwałę ciała nieco dalej, i opublikował zdjęcia
nagich dzieci, i posunął się jeszcze dalej, czyniąc je dostępnymi w
Internecie. A my powiedzieliśmy, że to jego prawo do wolności słowa.

I przemysł rozrywkowy powiedział: -  zróbmy telewizyjne programy i filmy
promujące profanację, przemoc i nielegalny seks. I stwórzmy muzykę, która
zachęca do gwałtów, narkotyków, samobójstw i tematów satanistycznych. I my
powiedzieliśmy, że to jest tylko rozrywka, że nie ma szkodliwych efektów, i
skoro nikt nie bierze tego na serio, rozwijajmy tę rozrywkę szeroko.

Teraz, pytamy siebie dlaczego nasze dzieci nie mają sumienia, dlaczego nie
odróżniają one dobra od zła, i dlaczego nie mają problemów z zabijaniem
obcych, kolegów z klasy, i siebie. Proszę, dopisz sobie w tym miejscu więcej

Możliwe, że jeśli pomyślimy o tym wystarczająco długo i intensywnie,
wyjaśnimy to sobie. Myślę, że tu pasuje: "Zbieramy to, cośmy zasiali!"

http://www.ojczyzna.pl/ARCHIWUM/INTERNET__czy_myslisz.htm

Data: 2010-08-23 20:33:00
Autor: Eulalia Browarek

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4c72d846$0$20997$65785112news.neostrada.pl...
W świetle niedawnych przypadków strzelaniny w szkołach Massachusetts i
Kaliforni, jak również ostatnich tragedii w Nowym Jorku, Pensylwanii i
Waszyngtonie, zastanówmy się, kiedy się to wszystko zaczęło?
[...]

W zasadzie należałoby już zacząć Cię namierzać, bo wzywasz i podżegasz do popełnienia najochydniejszego po pedofilii przestępstwa.Pójdziesz do pierdla, wcześniej, czy później.

Zennon

Data: 2010-08-23 21:04:29
Autor: Eulalia Browarek

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4c72dc3a$0$22795$65785112news.neostrada.pl...
[...]

za podżeganie dostaniesz 3 lata, a za naruszenie nietykalności cielesnej lub znęcanie się nad dzieckiem sądy uwielbiają przywalić nawet do12 latek ;) Już się cieszę ;)

Zennon

Data: 2010-08-23 22:37:29
Autor: kochamspamWYTNIJTO
czy naprawdę chodzi wam o przemoc ?
Co rozumiecie przez "przemoc"?
Czy na pewno o to wam chodzi?

Przemoc jest przecież nieodzowna. Jak tu nie użyć przemocy kiedy kilkulatek pcha się na siłe do niebezpiecznej rzeki bądź próbuje rozpalić sobie w mieszkaniu ognisko.
Jeśli krnąbrnie trwa przy swoim, trzeba dać mu klapsa, a niekiedy i kilka klapsów, aby wybić mu to z głowy. A jeśli jest to nastolatek, to szczerze mówiąc często najwłaściwsza byłaby chłosta - dotkliwa, acz nie okrutna.
Łagodna perswazja może skonczyć się późniejszą tragedią.

Przemoc wobec dorosłych też jest niezbędna.
I właśnie państwo stosuje ją na bardzo szeroką skalę - przy pomocy sądów, więzień i policji. Ale jakoś nie widzę protestów przeciwko tej przemocy. A może chodzi wam o znęcanie się, okrucieństwo?
Jeśli tak, to nie nazywajcie tego przemocą!

Data: 2010-08-23 21:15:56
Autor: Eulalia Browarek

Użytkownik <kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:63df.00000030.4c72dc09newsgate.onet.pl...
[...]

Obróżka do elektrowstrząsów montowana na szyji dziecka sterowana pilotem przez wychowawce z możliwością pięciostopniowego dawkowania elektrowstrząsów dla niegrzecznych dzieci. Dobry pomysł ?

Zennon

Data: 2010-08-24 00:29:57
Autor: kochamspamWYTNIJTO
> [...]

Obróżka do elektrowstrząsów montowana na szyji dziecka sterowana pilotem przez wychowawce z możliwością pięciostopniowego dawkowania elektrowstrząsów dla niegrzecznych dzieci. Dobry pomysł ?

Nieźle to wymyśliłaś Eualalio, ale dlaczego ograniczać to do dzieci?
Każdy obywatel UE powinien mieć taką obrożę! Wszelkie przejawy nietolerancji, rasizmu, homofobii, przekraczanie dozwolonej prędkości, złe zaparkowanie - wszystko to powinno być natychmiast karane odpowiednio wyliczonym (komputerowo, a jakże inaczej) elektrowstrząsem przez odpowiedzialnego urzędnika.
I tak będzie. Nie ma tolerancji dla nietolerancji.
(jak widzisz, ja też potrafię pisać głupoty)

Data: 2010-08-23 22:36:01
Autor: Eulalia Browarek

Użytkownik <kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:63df.0000003f.4c72f665newsgate.onet.pl...

> [...]

I tak będzie. Nie ma tolerancji dla nietolerancji.
(jak widzisz, ja też potrafię pisać głupoty)

Oj potrafisz. To fakt. W nagrodę za samokrytykę chwilowo nie idziesz do killfilea

Zennon

Data: 2010-08-24 00:47:52
Autor: kochamspamWYTNIJTO
> [...]

> (jak widzisz, ja też potrafię pisać głupoty)

Oj potrafisz. To fakt. W nagrodę za samokrytykę chwilowo nie idziesz do killfilea

Widzę Eulalio, że próbujesz odwrócić kota ogonem - bo przecież to ty wykazałaś się głupotą próbując wyolbrzymić moją wypowiedź do absurdu (stare i znane). Ja tylko pokazałem że mogłaś to napisać jeszcze głupiej.

A co do tego killfilea...
A ... mnie to obchodzi. NIE PISZĘ DLA CIEBIE tylko dla innych - niektórym trzeba trochę pomóc by nie zrobiono im wody z mózgu.

Data: 2010-08-23 22:54:44
Autor: Eulalia Browarek

Użytkownik <kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:63df.00000042.4c72fa98newsgate.onet.pl...

> [...]

A ... mnie to obchodzi. NIE PISZĘ DLA CIEBIE tylko dla innych - niektórym
trzeba trochę pomóc by nie zrobiono im wody z mózgu.

Durnyś. Nie zrozumiałeś. Czym różni się "klaps" od "popieszczenia" prądem? Niczym! To i to ma zadawać cierpienie. Jeśli chcesz zadawać swoim dzieciom cierpienie i ból, to sorry, ale nadajesz się tylko do zakopania pod grubą warstwą gruntu.

Zennon

Data: 2010-08-24 08:46:36
Autor: jadrys
Dlaczego rodzice stosują przemoc wobec swoich dzieci?
  W dniu 2010-08-23 22:11, Eulalia Browarek pisze:

Zennon

Bo tak było od samego początku świata.. Było jest i będzie.. Żadne wytyczne Brukseli tego nie zmienią. Porządny klaps od czasu do czasu  zawsze był, jest i będzie elementem wychowawczym.

Data: 2010-08-24 09:04:18
Autor: Hans Kloss
Dlaczego rodzice stosują przemoc wobec swoich dzieci?
Eulalia Browarek <tyskie@Use-Author-Supplied-Address.invalid> napisał(a):
NIEDOJRZAŁOŚĆ [...]
BRAK WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI WYCHOWAWCZYCH [...]
NIEREALISTYCZNE OCZEKIWANIA[...]
NIEZASPOKOJONE POTRZEBY EMOCJONALNE RODZICA[...]
TRUDNE DOŚWIADCZENIA Z DZIECIŃSTWA[...]
SYTUACJE KRYZYSOWE[...]
IZOLACJA SPOŁECZNA[...]
ALKOHOLIZM, NARKOMANIA[...]

... PROJEKCJA-  (od łac. proicere, wyrzucać przed siebie) &#8212; w psychologii jeden z narcystycznych mechanizmów obronnych; przypisywanie innym własnych poglądów, zachowań lub cech, najczęściej negatywnych. Przyczyną jest większa dostępność tych poglądów, zachowań i cech u osoby, która je posiada, a tym samym łatwiejsze podciąganie pod daną kategorię.
Typowym przykadem moze tu byc niejaki dr. Spock, prekursor i propagator  "bezstressowej" metody wychowywania dzieci, w zyciu prywatnym domowy tyran i sadysta, znecajacy sie nad wlasnym potomstwem. A "argumenow" w swoich zaklamanych ksiazczynach uzywal kubek w kubek takich samych jak ty zenus. Zaprawde powiadam ci, przestan sie juz znecac nad swoim mezem.....
J-23

--

Dlaczego rodzice stosują przemoc wobec swoich dzieci?