Dlaczego samochody są drogie

Data: 2018-04-25 10:46:19
Autor: Janusz
Dlaczego samochody są drogie
Tak a propo dyskusji o cenach samochodów elektrycznych i nie tylko,
jest taki filmik Zachara, film taki sobie ale dyskusja pod ciekawa
http://joemonster.org/filmy/90424/Dlaczego_nowe_auta_sa_takie_drogie_

dla nieklikających, wnętrze samochodu jest jednym z najgorszych środowisk dla wszelkich elementów mechanicznych, kurz, wilgoć, temperatury, kremy z palców, środki myjące itp.
Z tego powodu zaprojektowanie guzika elektrycznego z wdrożeniem produkcji trwa 2-2,5 roku, kosztuje w ch..j i mimo że firma korzysta z gotowych "klocków" to i tak każdy projekt robią "od nowa" i robią nowe matryce, projektują linię produkcyjną.
Robią to oczywiście wyspecjalizowane firmy które tylko tym się zajmują.
--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-04-25 12:06:16
Autor: Myjk
Dlaczego samochody są drogie
Wed, 25 Apr 2018 10:46:19 +0200, Janusz
Tak a propo dyskusji o cenach samochodów elektrycznych i nie tylko,

No dobrze, ale popatrz sobie na takiego Mitsu I-MiEV. Tam jest pięć guzików
na krzyż, kierownica, manetki, stacyjka, drzwi (z przyciskami) to wszystko
pozbierane z innych modeli producenta. Tymczasem w 2011 to auto kosztowało
160 tys. podczas gdy z fabyki wyjeżdżało ponoć poniżej 40. Ja rozumiem że
auto to nie jest prosty proces, po tym filmie jeszcze lepiej to widać, lae
tak czy siak ceny, szczególnie aut elektrycznych, to jakaś paranoja.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-04-25 12:44:21
Autor: Janusz
W dniu 2018-04-25 o 12:06, Myjk pisze:
[...]

Ależ ja się z Tobą zgadzam, wiele firm czy ludzi ponosi fantazja a jelenie zawsze się
znajdą, ile razy przeglądałeś aukcje i widziałeś cenę z czapy? :)
Z drugiej strony patrząc na film i dyskusję proste rzeczy które nam się takie wydają
wcale takie proste nie są, tam ktoś wspomniał o certyfikatach i wymaganiach jakie muszą
takie guziki spełniać aby przy np: wypadku firma nie poszła z torbami, to wszystko kosztuje, czas, ludzie i pieniądze.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-04-25 13:33:38
Autor: Myjk
Dlaczego samochody są drogie
Wed, 25 Apr 2018 12:44:21 +0200, Janusz
Ależ ja się z Tobą zgadzam, wiele firm czy ludzi ponosi fantazja a
jelenie zawsze się znajdą,

Zatem wracając do poprzedniej dyskusji, jaką znajdujesz przyczynę wysokiej
ceny? W samo łapanie jeleni nie wierzę, gdy obniżając cenę mogliby zarobić
znacznie więcej.

[...]

Ale też zaznaczali, że przycisk wraz z certyfikatem jest własnością firmy
zamwiającej, zatem mogą jeden opracowany przycisk wykorzystywać
wielokrotnie. --
Pozdor
Myjk

Data: 2018-04-25 13:46:28
Autor: Janusz
W dniu 2018-04-25 o 13:33, Myjk pisze:
[...]

To jest ciekawe pytanie, chyba działa tutaj mechanizm jak ze wszystkimi nowościami
że są po prostu drogie. Ale dlaczego to nie wiem.

[...]

Ale projekt i tak muszą robić pod klienta jak w filmie powiedzieli, matryce, linie
produkcyjną, nazbiera się. Wiele więcej się nie dowiemy bo wchodzimy w
obszar tajemnic firmy którymi na pewno się nie podzieli, stąd tak wiele ogólników
w filmie.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-04-25 13:53:39
Autor: J.F.
Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pbppql$93g$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Wiele z tego jest juz opanowane, wiec nie trzeba na nowo szukac odpowiednich materialow ... ale te materialy tez nie sa za darmo ...

Ale też zaznaczali, że przycisk wraz z certyfikatem jest własnością firmy
zamwiającej, zatem mogą jeden opracowany przycisk wykorzystywać
wielokrotnie.

Hm, jesli zamowienie obejmowalo zaprojektowanie, to troche mnie to dziwi.

Ale projekt i tak muszą robić pod klienta jak w filmie powiedzieli, matryce, linie produkcyjną, nazbiera się.

akurat formy do wtryskarek maja swoja zywotnosc - iles tam sztuk zrobia, a potem trzeba nowa forme.
Formy sa drogie glownie z uwagi na wykonanie, wiec zmiana typu nie jest az tak bardzo kosztowna.

Tak czy inaczej - mnostwo ludzi przy takim projekcie samochodu musi pracowac.

J.

Data: 2018-04-25 06:37:19
Autor: Zenek Kapelinder
Dlaczego samochody są drogie
Iles tam sztuk to np 20 milionow wtryskow. Formy nie sa drogie w przeliczeniu na wtrysk. Formy bardzo stanialy jak weszly do produkcji obrabiarki cnc. W formach robocizna byla najdrozsza. Jak robi maszyna 24godziny na dobe przez siedem dni w tygodniu to zrobilo sie taniej.

Data: 2018-04-27 08:37:42
Autor: Myjk
Dlaczego samochody są drogie
Wed, 25 Apr 2018 13:46:28 +0200, Janusz
To jest ciekawe pytanie, chyba działa tutaj mechanizm jak ze wszystkimi
nowościami że są po prostu drogie. Ale dlaczego to nie wiem.

Rzecz w tym, że to żadna nowość.

[...]

Dlatego podałem za przykład I-MiEVa, gdzie większość jest wzięta z gamy
samochodów tego samego producenta. Tesla też chyba korzysta z rozwiązań
Mercedesa (manetki i inne przyciski).

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-05-12 15:21:29
Autor: radoslaw
Dlaczego samochody są drogie
W dniu piątek, 27 kwietnia 2018 08:37:41 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
Wed, 25 Apr 2018 13:46:28 +0200, Janusz > To jest ciekawe pytanie, chyba działa tutaj mechanizm jak ze wszystkimi
> nowościami że są po prostu drogie. Ale dlaczego to nie wiem.

Rzecz w tym, że to żadna nowość.

Jak najbardziej nowość. Nie nowość w sensie, że wczoraj wymyślona, ale nie jest to jeszcze masówka pokroju głównego nurtu przemysłu motoryzacyjnego. Tak długo jak nie wejdzie do głównego nurtu produkcji to będzie kosztować. Kolejnym elementem jest popyt/podaż. Jak widać popyt przewyższa wielokrotnie podaż, więc cena musi być wysoka.

Data: 2018-04-26 12:01:21
Autor: slavo65
W dniu środa, 25 kwietnia 2018 13:34:05 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

Zatem wracając do poprzedniej dyskusji, jaką znajdujesz przyczynę wysokiej
ceny? W samo łapanie jeleni nie wierzę, gdy obniżając cenę mogliby zarobić
znacznie więcej.

Wierzyć to można w UFO lub niepokalane poczęcie.
Na wolnym rynku o cenie decyduje klient a nie koszty własne oferenta.
Jeżeli nie wierzysz, to powiedz kiedy zapłaciłeś za chleb więcej, bo piekarz płaci większe raty leasingowe za swoje maszyny, niż jego konkurent.

Data: 2018-04-26 12:21:58
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 26 kwietnia 2018 14:01:23 UTC-5 użytkownik sla...@gmail.com napisał:
> [...]

Jeżeli nie wierzysz, to powiedz kiedy zapłaciłeś za chleb więcej, bo piekarz płaci większe raty leasingowe za swoje maszyny, niż jego konkurent.

Ja, wczoraj. Tak sie sklada ze w miejscu gdzie siedze nie ma chleba tak taniego jak u mnie w sklepie na rogu.

Data: 2018-04-26 14:04:20
Autor: Zenek Kapelinder
Dlaczego samochody są drogie
Poltora roku temu zaplacilem w piekarni z dnia na dzien za bulki drozej o jakies 30%. Nie bylo zadnego powodu zeby zdrozaly. Od tamtego czasu nic nie kupilem w zadnej piekarni bo tego samego dnia kupilem maszynke do pieczenia chleba. Pieke w niej chleb, ciasto drozdzowe, robie ciasto na pizze, robie ciasto na bulki. Od poltora roku jem pieczywo w ktorym jest tylko to co sam do maszynki wsadzilem. Przy okazji pieczywo kosztuje mnie jedna trzecia tego co w piekarni. Niby oszczednosc nieduza ale rocznie dwa rachunki za prad mi zaplaci.

Data: 2018-04-27 18:16:21
Autor: Mateusz Bogusz
[...]

A świnki i kury hodujesz? Jaka oszczędność na mięsie i jajkach będzie!

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-04-27 22:22:53
Autor: kk
[...]

Ile czasu pieprzysz się z robieniem każdego chleba ?

Data: 2018-04-27 13:50:10
Autor: Zenek Kapelinder
Dlaczego samochody są drogie
Wedlug przepisu z ksiazeczki jaka dodali do maszynki proces trwa do pieciu minut. Mam swoj autorski przepis w ktorym trwa to tez ok pieciu minut, z tego polowa czasu idzie na przygotowanie a druga polowa czasu po pierwszym wyrobieniu na ujecie osiemdziesieciu deko ciasta i dolozenie dodatkowych skladnikow takich jak ziarna, suszone pomidory, suszona sliwka kalifornijska, boczek, kielbasa i co mi jeszcze w rece wpadnie.

Data: 2018-04-28 06:49:48
Autor: Cavallino
W dniu 27-04-2018 o 22:22, kk pisze:
[...]

Przede wszystkim albo nie umie liczyć, albo celowo kłamie.
Miałem też kiedyś maszynę do robienia chleba i same składniki na chleb wychodziły drożej niż chleb z piekarni.
Prądu do maszyny i własnej pracy, oraz jej efektów (dziury od mieszadeł w chlebie i kiepski kolor chleba) nawet nie licząc.

Data: 2018-04-28 22:30:46
Autor: Kris
W dniu sobota, 28 kwietnia 2018 06:49:46 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

Przede wszystkim albo nie umie liczyć, albo celowo kłamie.
Miałem też kiedyś maszynę do robienia chleba i same składniki na chleb wychodziły drożej niż chleb z piekarni.

Bzdury. Ale słyniesz z pisania głupot więc mnie to nie dziwi

Prądu do maszyny i własnej pracy, oraz jej efektów (dziury od mieszadeł w chlebie i kiepski kolor chleba) nawet nie licząc.

Z ciekawości- napisz w czym przeszkadzała Tobie dziura od mieszadła?
Bo maszynke do chleba mamy i codziennie używamy od dłuższego czasu ale żaden z domowników na dziurkę od mieszadła nie narzekał

Data: 2018-04-29 04:08:15
Autor: Kris
Dlaczego samochody są drogie
W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 09:03:55 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

No to policz.
Dobra mieszanka do chleba - 3-4 zł,
Nie po to kupiłem maszynke żeby piec chleb z niewiadomo czego
Kilo mąki niewiele ponad złotówkę
drożdże 1,2 zł.
4 zł napisz to lepsza kalkulacja Tobie wyjdzie
Drożdze w małych paczuszkach(na jeden chleb) to 39gr, jak kupisz w większym opakowaniu to jeszcze taniej wyjdzie

>Ale słyniesz z pisania głupot więc mnie to nie dziwi

PLONK WARNING !!!!
Polskojęzyczna grupa to pisz po polsku
"Kapelusz" zapomniałes dodać;)

Data: 2018-04-29 09:03:56
Autor: Cavallino
W dniu 29-04-2018 o 07:30, Kris pisze:
[...]

Bzdury.

No to policz.
Dobra mieszanka do chleba - 3-4 zł, drożdże 1,2 zł.

Więcej niż dwóch chlebów z tego nie zrobisz.

BARDZO dobry chleb w sklepie obok - 2,5 zł.

[...]

W rozwalonych skibkach które akurat wypadały na dziurze.
Posmarować się tego nie dało...

Data: 2018-04-29 07:28:03
Autor: sczygiel
W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 02:03:55 UTC-5 użytkownik Cavallino napisał:
Dobra mieszanka do chleba - 3-4 zł, drożdże 1,2 zł.

Dziwna mieszanke kupujesz. Jak patrze na cenyw  tesco to nadrozsza maka jaka widze to jakies 2,5pln.
A sporo jest tanszych i mozna sobie samemu namieszac odpowiedni mix.
Chyba ze masz na mysli jakies fikusne maki z jakiegos orkiszu itp.
Ale wtedy chleba z takiej maki to za 2,5pln za kg to nie dostaniesz.\

Więcej niż dwóch chlebów z tego nie zrobisz.

BARDZO dobry chleb w sklepie obok - 2,5 zł.

Jak zwykly to ja taki w maszynie zrobie za 2pln. I to z jakimis ziarenkami pewnie...

W rozwalonych skibkach które akurat wypadały na dziurze.
Posmarować się tego nie dało...

Bo zle odwazyles skladniki.
Niestety maszyna rozumu nie ma. Jak recznie sie robi chcleb to wyrabiajac ciasto latwo rozpoznac czy maki jest dosyc czy za malo lub za duzo.

Maszyna wyczucia nie ma i trzeba dokladnie nasypac wszystkiego tak aby ciasto wyszlo dobre. Jedni mowia aby dokladnie trzymac sie przepisu z instrukcji danej maszyny inni zeby samemu dokladnie opanowac proporcje.

Tak czy siak jak sie ogarnie to potem bezblednie chleby wychodza.

Albo tak jak Zenek pisze, maszyna niech wyrobi i wyrosnie a potem sie ewentualnie jeszcze raz recznie dorobi i w ten sposob upewni ze konsystencja jest dobra.

Sporo ludzi sobie te chleby robi i sa zadowoleni. To tez powoduje ze piekarnie sie staraja bardziej i mozna kupic roznego rodzaju chleb.
Kiedys bylo tak ze tylko baltonowski byl i bulki poznanskie. Teraz wybor jest IMHO wiekszy.

Data: 2018-04-29 21:34:31
Autor: Cavallino
W dniu 29-04-2018 o 16:28, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Mąka czy mieszanka do maszyny?

A sporo jest tanszych i mozna sobie samemu namieszac odpowiedni mix.
Chyba ze masz na mysli jakies fikusne maki z jakiegos orkiszu itp.
Ale wtedy chleba z takiej maki to za 2,5pln za kg to nie dostaniesz.\

Nie przepadam za orkiszami czy ziarnami.
Ma być dobry, mało kwaśny. ładnie wypieczony, z chrupiącą skórką.
Ani razu taki z maszynki nie wyszedł.

Więcej niż dwóch chlebów z tego nie zrobisz.

BARDZO dobry chleb w sklepie obok - 2,5 zł.

Jak zwykly to ja taki w maszynie zrobie za 2pln.

Bochenek 0,7 czy taki wielkości pojemnika w maszynce?
Na oko jest mniejszy.

Z ciekawości- napisz w czym przeszkadzała Tobie dziura od mieszadła?

W rozwalonych skibkach które akurat wypadały na dziurze.
Posmarować się tego nie dało...

Bo zle odwazyles skladniki.

W sensie, że po dobrym odważeniu dziura po wyjęciu mieszadła sama się zakleja?

Kiedys bylo tak ze tylko baltonowski byl i bulki poznanskie. Teraz wybor jest IMHO wiekszy.

Aczkolwiek niekoniecznie lepszy.
Chleb mało chleb w smaku przypomina, a bułki poznańskie o wielkości 10 cm, ważą 50 g zamiast 100-120 g.
I dokładnie tak samo wyglądają proporcje smakowe.

Data: 2018-04-29 13:23:51
Autor: sczygiel
W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 14:34:29 UTC-5 użytkownik Cavallino napisał:

Mąka czy mieszanka do maszyny?

Maka, mieszanek nie kupowalem, myslalem ze masz na mysli mieszanke mak roznorakich od staropolskich do hipsterskich.

Nie trzeba kupowac do maszyny nic specyjalnego. Maka, woda, cukier, sol no i jedyne wymaganie to te drozdze w proszku. Ponoc niektorym nie dzialaja dobrze te z kostki.

I tyle, zreszta Zenek doprze opisal.

Sypiesz to i tyle, jak dobrze odmierzysz to wychodzi bez laski.

Bochenek 0,7 czy taki wielkości pojemnika w maszynce?
Na oko jest mniejszy.

Liczylem na kg.
pi*oko 2pln za kg chleba.
I zaleta jest taka ze maszyne mozesz nastawic tak aby rano juz chleb byl gotowy. O ile maszyna tez piecze bo nie kazda to robi.

W sensie, że po dobrym odważeniu dziura po wyjęciu mieszadła sama się zakleja?

Dziura zostanie ale nie spowoduje ze cala kromka sie rozejdzie. Spod bedzie naruszony ale kromka sie bedzie trzymac w calosci. Bez problemu sie da posmarowac i trzymac w rece.
> [...]

I dokładnie tak samo wyglądają proporcje smakowe.

No i wlasnie dlatego ludzie pieka sami i se chwala.
Maszyn do chleba jest jak mrowkow i ludzie uzywaja ich bo sie daje uzyskac sensowny rezultat.

U mnie w domu tylko maszyna do chleba, mikser i zelmerowska maszynka do mielenia z przystawka do tarcia kartofli sa w ciaglym uzytku. Inne wymyslne przyrzady sie nie sprawdzaja (nie licze mikrofalowki czy podobnych niekontrowersyjnych sprzetow) bo wiecej sprzatania po tym niz pozytku.

Tak ze jak Tobie nie wychodzi chleb z maszyny to albo masz specyficzny gust albo po prostu maszyna kiepska lub nie opanowales odpowiednich proporcji.
Tyle.
Chcialem tylko poinformowac ze to relatywnie dobry sposob na wlasny chleb i jest sens korzystac. Informacja oparta o statystyke ogolno poznawcza :)

Data: 2018-04-29 22:35:01
Autor: Cavallino
W dniu 29-04-2018 o 22:23, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

No właśnie.
A ja o nich pisałem.

I tyle, zreszta Zenek doprze opisal.

Nie czytam tego głupola od jego debiutu, więc nie wiem co pisał.

Liczylem na kg.
pi*oko 2pln za kg chleba.
I zaleta jest taka ze maszyne mozesz nastawic tak aby rano juz chleb byl gotowy. O ile maszyna tez piecze bo nie kazda to robi.

Moja robiła, ciemny chleb wychodził ok.
Ale białego z tego dobrego się nie zrobi, a skórka w życiu nie będzie przypominać takiej z piekarni.

Jednym słowem - niedobre.

Dziura zostanie ale nie spowoduje ze cala kromka sie rozejdzie. Spod bedzie naruszony ale kromka sie bedzie trzymac w calosci. Bez problemu sie da posmarowac i trzymac w rece.

W kromach dziur nie odnotowałem, są na środku, więc w skibkach. ;-)

Chleb mało chleb w smaku przypomina, a bułki poznańskie o wielkości 10
cm, ważą 50 g zamiast 100-120 g.
I dokładnie tak samo wyglądają proporcje smakowe.

No i wlasnie dlatego ludzie pieka sami i se chwala.

A ja szukam piekarni sprzedających tradycyjne pieczywo.
Nie jestem w stanie sam zrobić nic, co by chociaż przypominało porządną bułkę czy chleb.

Tak ze jak Tobie nie wychodzi chleb z maszyny to albo masz specyficzny gust albo po prostu maszyna kiepska lub nie opanowales odpowiednich proporcji.

Jadłem również u innych - były podobnie kiepskie.
Ciemne pieczywo jak dla mnie, wraz z czarną kawą jest dobre dla więźniów - nie wiem czy to specyficzny gust.
Ja wybieram smak od wartości pseudoodżywczych.

Data: 2018-05-12 17:04:55
Autor: Zenek Kapelinder
Dlaczego samochody są drogie
Na kilgram chleba trzeba cirka jebalt 65 deko maki. Reszta to woda i w sladowych ilosciach sol, cukier, olej, drozdze. W zyciu nie wyjda 2 zyle jak maka jest po 1,19. Dzisiaj kupowlem to chyba wiem. 2 zlote za kilo to ciato drozdzowe z maszynki wyjdzie. Bo dwa jajka potrzebne i troche wiecej cukru. Maszynka jest niezastapiona przy robieniu ciasta na pizze. Proporcje i sklad jak dla zwyklego chleba. Kilo maki, pol litra wody itd. Wychodzi ~1,7 kilograma ciasta. Miesza sie tylko raz potem wyciaga z maszynki, dzieli na kulki. Mnie wychodzi 9 kulek. Kulki w woreczki i do zamrazarki. Jak ma sie ochote na pizze i w lodowce zostalo cos do wykorzystania to sie rozmraza kulke, mozna w mikrofalowce ale nie wolno zeby cieple sie zrobilo. Potem zostawia na na dwie trzy godziny. Przegniata i robi placek. Jak jest placek to dalej wiadomo co zrobic. Pizza pierwsza klasa wychodzi. Zaleta jest ze nie trzeba sie ubabrac i nasyfic w kuchni. Rozmrozone ciasto jest jak plastelina i sie nie klei do rak. Dla ortodoksow zaleta moze byc to ze w pizzy jest tylko to co sami do niej wsadzili.

Data: 2018-04-26 22:19:42
Autor: J.F.
Dlaczego samochody są drogie
Dnia Thu, 26 Apr 2018 12:01:21 -0700 (PDT), slavo65@gmail.com
[...]

A widzisz - czyli to jednak koszta wlasne, tylko ze konkurenta,
decyduja o cenie.

Bo ja klient, chleb kupic musze, moge tylko wybrac najtanszy sklep.

J.

Data: 2018-04-27 08:34:09
Autor: Myjk
Dlaczego samochody są drogie
Thu, 26 Apr 2018 12:01:21 -0700 (PDT), slavo65@gmail.com
Wierzyć to można w UFO lub niepokalane poczęcie.

Się zastanawiałem kto pierwszy się przyssa do tego słowa...

[...]

To w końcu się zdecyduj jak jest, bo powyżej przeczysz sam sobie.

Ja prócz łapania jeleni znajduję jeszcze parę innych, znacznie
istotniejszych kwestii.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-04-28 15:59:46
Autor: Budzik
Dlaczego samochody są drogie
Użytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

[...]

Ano własnie.
Wystarczy korzystac z doswiadczen przeszłosci i nie powielac błędów typu multipla gdzie cały kokpit jest wykonany z materiałów które po czasie łuszcza sie itp.
Ale wiele aut nie ma z tym problemu.
Reasumujac - chetnie kupie nowe auto za pol ceny godzac sie z faktem ze bedzie miało mało dizajnerskie przyciski zaczerpniete z auta sprzed 20 lat.

--
Pozdrawia... Budzik
Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy potrafią zepsuć stalową kulę...

Data: 2018-04-25 17:54:28
Autor: kk
W dniu 2018-04-25 o 10:46, Janusz pisze:
[...]

Laptopy, komputery firmowe ... też kiedyś były drogie

Data: 2018-04-25 19:57:40
Autor: Mateusz Bogusz

Jak drogie jak _opla corse_ - http://tata.polmozbyt.olsztyn.pl/ - z fabryki z 3 letnią gwarancją masz w cenie 22 tys zł. Ile Twoim zdaniem cena jest naciągnięta na jeleni?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-04-25 20:18:33
Autor: Cavallino
[...]

Kto powiedział że to Corsa, a nie nędzna podróba tylko podobna z wyglądu?

Data: 2018-04-25 21:03:42
Autor: Mateusz Bogusz
W dniu 25.04.2018 o 20:18, Cavallino pisze:
Jak drogie jak _opla corse_ - http://tata.polmozbyt.olsztyn.pl/ - z fabryki z 3 letnią gwarancją masz w cenie 22 tys zł.

Kto powiedział że to Corsa, a nie nędzna podróba tylko podobna z wyglądu?

Aaa i dochodzimy do sedna :-) Auta tanie są, ale znaczek na masce nie ten. I mamy odpowiedź dlaczego tyle kosztują, a nie mniej.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-04-25 21:53:49
Autor: Janusz
[...]

To nie o znaczek chodzi, jest na youtube test zderzeniowy niby tych samych
aut na rynek usa i meksyk, różnica kolosalna, na tanie rynki auta są robione z cieńszej
blachy, mniej wzmocnień, ogólnie bida, ale dostosowane cenowo do biedniejszego
klienta, chyba się domyślasz jak wypadły w teście przeciw odpowiednikowi z usa?

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-04-25 22:55:07
Autor: Cavallino
[...]

Nie zrozumiałeś.
Gdyby to był porządnie zrobiony samochód, nawet taki sprzed 20 lat - to ok.
Ale w indyjsko-chińskie podróby, które poza kształtem nie mają nic wspólnego ani z solidnością, ani z jakością oryginału, jakoś nie bardzo wierzę.

Już nie wspominając o tym, że wszystkie wpisy z tej strony, są z roku 2010, więc pewnie te ceny też, nawet linki do samochodów nie prowadzą, tylko do jakichś przeprowadzek w Krakowie.......

Następnym razem linkuj aktualne strony, a nie jakieś śmieci sprzed 8 lat.

Data: 2018-04-26 09:08:18
Autor: miumiu
[...]

Chinole szybko sie ucza, sa pracowici. To tylko kwestia czasu gdy ich wlasne samochody beda mialy lepsze parametry i osiagi niz europejskie czy amerykanskie. Tak jak w elektronice.
Poza tym wszystko jest kwestia polki cenowej. Mnostwo podzespolow do markowych samochodow produkowanych jest nie gdzie indziej jak w Chinach. A w koncu wielu markowych producentow produkuje samochody w Chinach jak np. BMW. Mozna sie tylko domyslac jaka przebitke cenowa ma BMW wyprodukowane w Chinach a sprzedawane "po europejskich cenach". Marza pewnie 200-300%.

Pzdr

Data: 2018-04-26 17:36:22
Autor: Cavallino
W dniu 26-04-2018 o 09:08, miumiu pisze:
[...]

Ale na razie tak nie jest, więc wolałbym żeby chociaż była to licencyjna Corsa, a nie jej kopia.
Czyli tak jak kiedyś robiło Daewoo z Nexią i Espero.

Data: 2018-04-26 18:42:11
Autor: Uzytkownik
W dniu 2018-04-26 o 17:36, Cavallino pisze:
[...]

Ale w przypadku Daewoo tylko na dobre wyszło, bo części tanie jak barszcz, a auta naprawdę niezawodne, bo przecież Koreańce produkowali na licencji Opla, a nie żadne podróbki.

W przypadku Taty jest to konstrukcja Hindusów. Dlatego części sprowadzane są tylko przez ASO, których w Polsce jest jak na lekarstwo, a ceny części z kosmosu.

Porównywanie Taty z Oplem Corsą to profanacja dla Opla.

Co zaś się tyczy Chinoli to wiele już renomowanych marek samochodów produkuje się właśnie w Chinach w całości albo podzespoły. Nawet BMW.

Data: 2018-04-26 18:51:14
Autor: Cavallino
W dniu 26-04-2018 o 18:42, Uzytkownik pisze:
[...]

Jasne, dlatego piszę że taka wersja jest ok.
Wersja że coś tylko tak wygląda, ale w całości jest wymyślone w III świecie, jest nie ok.

Data: 2018-04-26 08:54:55
Autor: Uzytkownik
[...]

ROTFL.

To nie o znaczek chodzi, ale o auto, które ledwo się mieści w jakichkolwiek normach bezpieczeństwa, a poza tym ma nietypowe i kurewsko drogie części.

Tak się składa, że jeden z moich znajomych się połaszczył na takie tanie auto i teraz "sobie pluje w brodę", bo nie dość, że płaci duże rachunki za zwykły serwis to jeszcze musi zapierdzialać do najbliższego serwisu ponad 100km, gdyż w pobliżu nikt mu tego auta nie jest w stanie serwisować, bo nie zdobędzie części zamiennych.

Data: 2018-04-26 22:17:24
Autor: Mateusz Bogusz
W dniu 26.04.2018 o 08:54, Uzytkownik pisze:
To nie o znaczek chodzi, ale o auto, które ledwo się mieści w jakichkolwiek normach bezpieczeństwa, a poza tym ma nietypowe i kurewsko drogie części.

No to mamy kolejną odpowiedź na pytanie "dlaczego samochody są drogie". Np. dlatego że badania i egzemplarze testowe muszą się zwrócić w cenie sprzedaży.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-04-25 23:45:56
Autor: Poldek
[...]

Skąd ci przyszło do głowy, że samochody są drogie?

Patrząc ile ich jest w naszym pięknym kraju (o wiele za dużo), to są za tanie.

Data: 2018-04-26 08:33:04
Autor: Janusz
W dniu 2018-04-25 o 23:45, Poldek pisze:
[...]

To nie jest moja teza, ja też uważam że w ciągu ostatnich 20-30lat wszystko relatywnie staniało i to sporo.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-04-29 02:59:46
Autor: Budzik
Dlaczego samochody są drogie
Użytkownik Janusz janusz_kk@o2.pl ...

Patrząc ile ich jest w naszym pięknym kraju (o wiele za dużo), to
są za tanie.
To nie jest moja teza, ja też uważam że w ciągu ostatnich 20-30lat wszystko relatywnie staniało i to sporo.

Odwazna teza...
PRzykładowo pamietam jak paliwo było po 1,xx i cały zbiornik tankowałem poniżej 100zł.
A zarabiałem w sumie niewiele mniej niz dziś. --
Pozdrawia... Budzik
Jestem mały Talibanek, mam  granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę
i wąglika  probóweczkę. Raz, dwa, trzy, dziś Allacha spotkasz  Ty !

Data: 2018-04-28 22:35:29
Autor: Kris
W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 04:59:48 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

> To nie jest moja teza, ja też uważam że w ciągu ostatnich 20-30lat > wszystko relatywnie staniało i to sporo.

Odwazna teza...

Ja się zgadzam z Januszem

PRzykładowo pamietam jak paliwo było po 1,xx i cały zbiornik tankowałem poniżej 100zł.

W końcówce lat 90tych jeśli dobrze pamietam to benzyna po ok 2 zł a ropa po ok 1zł była
A zarabiałem w sumie niewiele mniej niz dziś.

Ja wtedy zarabiałem 4-5 razy mniej jak dzisiaj

Data: 2018-04-29 11:59:44
Autor: Budzik
Dlaczego samochody są drogie
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

> [...]

tankowałem poniżej 100zł.

W końcówce lat 90tych jeśli dobrze pamietam to benzyna po ok 2 zł a

O ropie myslałem oczywiście.

A zarabiałem w sumie niewiele mniej niz dziś.

Ja wtedy zarabiałem 4-5 razy mniej jak dzisiaj

Odniesmy to troche bardziej ogólnie.
Załózmy ze obecnie mediana to ok 2500.
To znaczy ze wtedy musiałaby być na poziomie 500zł... Hmm...

--
Pozdrawia... Budzik
Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

Data: 2018-04-29 16:03:17
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6995aa27-f7f3-4050-a880-184a7d390b7f@googlegroups.com...
> [...]
> To nie jest moja teza, ja też uważam że w ciągu ostatnich > 20-30lat
> wszystko relatywnie staniało i to sporo.

30 lat to 1988 ... cen z PRL moze nie bierzmy pod uwage.

PRzykładowo pamietam jak paliwo było po 1,xx i cały zbiornik tankowałem
poniżej 100zł.
W końcówce lat 90tych jeśli dobrze pamietam to benzyna po ok 2 zł a ropa po ok 1zł była

Takich cen nie pamietam.
LPG potrafilo spasc ponize 1zl/l, ale benzyna to IMO kolo 3.

w 1999 samej akcyzy bylo 1.257 zl w benzynie bezolowiowej.
dziennikustaw.gov.pl/du/1999/s/105/1197/D1999105119702.pdf
plus VAT

Ale w 97 juz tylko 830zl/t = ~0.65 zl/l
moze i faktycznie ok 2zl/l na stacji.

A zarabiałem w sumie niewiele mniej niz dziś.
Ja wtedy zarabiałem 4-5 razy mniej jak dzisiaj

Jeszcze wezcie pod uwage stanowisko/doswiadczenie.
Chyba lepiej sie srednia krajowa poslugiwac

http://www.zus.pl/baza-wiedzy/skladki-wskazniki-odsetki/wskazniki/przecietne-wynagrodzenie-w-latach

Mozna tez odszukac archiwalne kursy ropy ... i walut w NBP.
Amerykanow kiedys bieda dopadla ... ale to w sumie na wlasna prosbe :-)

J.

Data: 2018-04-29 07:35:21
Autor: sczygiel
W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 09:03:22 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

> [...]

w 1999 samej akcyzy bylo 1.257 zl w benzynie bezolowiowej.
dziennikustaw.gov.pl/du/1999/s/105/1197/D1999105119702.pdf

Hmmm, ja pamietam ze malacza tankowalem i albo placilem 1,7pln/l albo myslalem ze niedawno za tyle byla benzyna. A malacza mialem w okolicy 2003r.

> [...]

Mozna tez odszukac archiwalne kursy ropy ... i walut w NBP.
Amerykanow kiedys bieda dopadla ... ale to w sumie na wlasna prosbe :-)

Zarobki w polsce realnie sie podniosly od tamtych czasow. Inflacja zjadla czesc ale realnie zarabiamy nieco wiecej. Tyle ze mozna zrozumiec to nieco inaczej:

Niby szynki kupic mozna wiecej ale kiedys nie byla ona taka nabita woda.
Motorynka tez byla kiedys drozsza niz dzis chinski skuter ale ten skuter to trwaloscia nie grzeszy.
Klocki lego byly drozsze a dzis sie cobi kupi i tez sie niby znosnie lacza ale jednak nie do konca...

Z drugiej strony kiedys telewizor byl drogi a i jego naprawa kosztowala. Dzis jak sie tv nie zbije to dziala tak dlugo az sie go wyrzuca bo wiekszy sie kupuje.

I teraz zalezy co kto kupuje to albo realna sile nabywcza ma wieksza albo nie...

Data: 2018-04-29 13:20:10
Autor: Janusz
W dniu 2018-04-29 o 04:59, Budzik pisze:
[...]

Paliwo akurat rządzi się swoimi prawami a cena jest zależna od wielu czynników,
popatrz na sprzęty, samochody, komputery, pralki, TV one wszystkie relatywnie staniały
a jeżeli nie to dostajesz sprzęt albo mocniejszy(komputer) albo z lepszym wyposażeniem(auto)
A zarabiałem w sumie niewiele mniej niz dziś.
Ja też nie zarabiam dużo ale teraz łatwiej mi było kupić pralkę za 950zł niz  20 lat temu za 1500.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-04-29 21:30:05
Autor: Cavallino
W dniu 29-04-2018 o 13:20, Janusz pisze:
[...]

Samochody staniały?
20 lat temu kupiłem nowego kompakta poniżej 40 tys.
Znajdź mi teraz cokolwiek tej wielkości w tej cenie.

Od razu podpowiem że i teraz gabarytowo byłby kompaktem.

Data: 2018-04-30 18:00:01
Autor: Budzik
[...]

Wtedy tez było zalezne :)

popatrz na sprzęty, samochody, komputery, pralki, TV one wszystkie relatywnie staniały
a jeżeli nie to dostajesz sprzęt albo mocniejszy(komputer) albo z lepszym wyposażeniem(auto)

Komputery staniały - to prawda.
Czy staniały samochody to jest kwestia sporna, zwłaszcza jak policzyc całkowite koszty obsługi.
Pralki - byc moze, ale dzis kupujesz pralke na 5 lat, kiedys na 10+
Tv staniały? Byc moze.
Ale czy nie patrzysz wybiorczo?
Czyz wiele innych rzeczy nie zdrozało?

[...]

"Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."
Zbigniew Trzaskowski

Data: 2018-05-01 13:41:05
Autor: Janusz
W dniu 2018-04-30 o 20:00, Budzik pisze:
[...]

Oczywiście, ale czy proporcjonalnie zdrożało do np: średniej płacy?
wg mnie nie, staniało ale też nie na tyle ile wzrosły zarobki czy staniały inne rzeczy
dlatego akurat porównywanie cen kiedyś i dziś przez pryzmat paliwa jest wg mnie
zafałszowane tym że cena paliwa nie zmieniała się proporcjonalnie.

[...]

Ale tak się nigdy nie liczy, liczy się cena auta, to że ceny serwisu
poszły w górę wynika z urealnienia cen pracy, a i tak mają się nijak do zachodu
do którego cały czas aspirujemy.
Więc auta relatywnie staniały albo za podobną cenę kupujemy z dużo lepszym wyposażeniem.

Pralki - byc moze, ale dzis kupujesz pralke na 5 lat, kiedys na 10+
Nie wiem na ile kupuję bo dobra awaria to cena połowy pralki nowej,
ale wiem że kiedyś kosztowała mnie całą wypłatę a teraz 1/3-1/4.
Zresztą w odniesieniu do średniej płacy też to podobnie wygląda.

Tv staniały? Byc moze.
Ale czy nie patrzysz wybiorczo?
Czyz wiele innych rzeczy nie zdrozało?
Jakie?
Żywność, mocno staniała, pamiętam jeszcze lata 70, 80 początek 90, ludzie uprawiali
każdy skrawek ziemi bo ziemniaki czy zboże było drogie, teraz od 20 lat jak widzę jak wszystko leży odłogiem, nie opłaca się nic robić bo taniej kupisz, nie ma problemu z przechowywaniem itd.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-05-01 14:42:07
Autor: J.F.
Dnia Tue, 1 May 2018 13:41:05 +0200, Janusz napisał(a):
[...]

Tylko kiedys musiales ja wydac co 15 lat, a teraz co 5 :-)

Zresztą w odniesieniu do średniej płacy też to podobnie wygląda.

No wlasnie - pralki chyba potanialy, twoje zarobki wzrosly, zarobki spoleczenstwa wzrosly, realna cena spadla bardzo.

[...]

Akurat ziemniaki podrozaly, i to mocno.
Tzn mam na mysli poprzednie 10-15 lat, a nie PRL.
no coz, widac rolnikom tez sie przestalo uprawiac za grosze.

Jablka podrozaly i juz tak drogie jak pomarancze :-)

Mieso/wedliny wydaje mi sie, ze troszke podrozalo ostatnio ... ale
srednie zarobki rosna.

Zboza ponoc podrozaly i juz nie ma co w piecu palic.
Ale chleb w supermarkecie nie podrozal ... tylko sie zmniejszyl :-)

J.

Data: 2018-05-01 18:41:18
Autor: Janusz
W dniu 2018-05-01 o 14:42, J.F. pisze:
[...]

No nie, pralka bez napraw rzadko tyle wytrzymała, tyle że części
były tańsze i bardziej dostepne, programator w swojej pierwszej
jak i drugiej kilka razy naprawiałem, teraz mam 3 :)

Zresztą w odniesieniu do średniej płacy też to podobnie wygląda.

No wlasnie - pralki chyba potanialy, twoje zarobki wzrosly,
zarobki spoleczenstwa wzrosly, realna cena spadla bardzo.
No właśnie o tym cały czas piszę :)

[...]

Ale to teraz żywność poszła do góry, ziemniaki jeszcze rok dwa lata temu były tanie jak barszcz.

Tzn mam na mysli poprzednie 10-15 lat, a nie PRL.
Ale tak chyba od 95-97 zaczeła tanieć żywność, po 2010 chyba była
najtańsza, teraz znowu zdrożała.

no coz, widac rolnikom tez sie przestalo uprawiac za grosze.
Mali i średni rolnicy zostali wycięci w pień przez koncerny i teraz odbijają sobie straty nie mając konkurencji. Jedynie spółdzielnie jako tako przędą ale to głównie mleko
i przetwory.

Jablka podrozaly i juz tak drogie jak pomarancze :-)
Ale to wina pogody w zeszłym roku i braku konkurencji.
Jabłka znowu idą na wschód przez białoruś więc i u nas drożeją.

Mieso/wedliny wydaje mi sie, ze troszke podrozalo ostatnio ... ale
srednie zarobki rosna.
Lekko zdrożały, gorzej z masłem i jajami.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-05-01 18:00:03
Autor: Budzik
[...]

Ale przeciezo  tym jest własnie rozmowa - czy wszystko relatywnie staniało.
Pokazuje przykład ze nei stanialo a wrecz zdrozało a ty mi mowisz ze trudno porownywac, bo ceny relatywnie zdrozały? WTF?

[...]

Nie mowie o cenie serwisów, mowie o cenie czesci czyli o czyms co jest własciwie wpisane w cene samochodu. No i o trwałosci tychze.

[...]

I tu jest problem z oceną.
Kiedys przykładowo wołowina była tania, teraz droga.
Kiedys jedzenie było moze troche drozsze ale zupełnie innej jakosci.
A dzis... Dzis szynka to mieso plus woda plus sól.
Zobacz ile kosztuje DOBRA szynka... Czy na pewno mniej niz 25 lat temu?

--
Pozdrawia... Budzik
Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

Data: 2018-05-01 23:10:41
Autor: Janusz
W dniu 2018-05-01 o 20:00, Budzik pisze:
[...]

Wg mnie tak.

Pokazuje przykład ze nei stanialo a wrecz zdrozało a ty mi mowisz ze
trudno porownywac, bo ceny relatywnie zdrozały? WTF?
Bo benzyna owszem ostatnio zdrożała ale patrząc w perspektywie 30-40 lat
to staniała, mam prawie 60 na karku i patrzę na ceny z trochę dłuższej
perspektywy od Ciebie :) więc dla mnie te porównania są inne.

[...]

Ale to jest margines statystyczny, ja moją tezę odnisłem do ogółu rynku konsumenckiego, części samochodowe nie wiem czy będą miały 1% wartości rynku.
Więc nie będę o to z Tobą kruszył kopii, tak są droższe :)

[...]

Ale to wynik szalonych krów i tego że przestaliśmy ja kupować,
czyli zadziałały inne czynniki. Sam zresztą kupuję ją tylko do rosołu :)

Kiedys jedzenie było moze troche drozsze ale zupełnie innej jakosci.
To też trochę mit, owszem mięsa nie były szpilkowane, kiełbasy drogie były
dbre ale były też tanie byle jakie, a o parówkach już nie wspomnę,
nikt nie patrzył na jakość tanich wyrobów bo i tak się wszystko sprzedało,
to paradoksalnie teraz parówki czy salcesony muszą być lepszej jakości
bo inaczej nikt tego nie kupi (znaczy kupi raz ostatni).

A dzis... Dzis szynka to mieso plus woda plus sól.
Zobacz ile kosztuje DOBRA szynka... Czy na pewno mniej niz 25 lat temu?
Nie, wg mnie tyle samo albo i więcej.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-05-02 07:39:02
Autor: J.F.
Dnia Tue, 1 May 2018 23:10:41 +0200, Janusz napisał(a):
[...]

Cen z PRL nie ma co porownywac. A 45 lat temu Arabowie zafundowali USA/swiatu podwyzke znaczna, wiec
mialo z czego spadac https://en.wikipedia.org/wiki/1973_oil_crisis
https://en.wikipedia.org/wiki/1979_energy_crisis

https://en.wikipedia.org/wiki/1973_oil_crisis#/media/File:Oil_Prices_Since_1861.svg
U nas nalozyly sie na to wzrastajace zarobki realne.

A tak swoja droga, to chodzi mi po glowie, ze pod koniec lat 80-tych, to golf diesel nowy kosztowal 5 tys $ ... prawda to ?

J.

Data: 2018-05-03 08:23:56
Autor: Budzik
[...]

Please, wroc do tego co pisałem o ON po 1zł i wtedy sie do tego odnies.
Po ja tak rozmawiac nie umiem...
Nie rozumiem, jak ktos moze uwazac, ze ON po 1zł i dzisiejsze 5 a i po 6zł była to jest coś tanszego...

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

Data: 2018-05-03 10:32:48
Autor: Janusz
W dniu 2018-05-03 o 10:23, Budzik pisze:
[...]

Oki, dla takiej perspektywy jest droższy, ale też nie pisałem że sie do paliw odnoszę,
pisałem ogólnie ale miałem na myśli sprzęt a nie paliwa, dlatego też póżniej dodałem że ceny ich są z czapy, podczas gdy sprzęt ogólnie tanieje, z przyczyn różnych ale tak się ogólnie dzieje.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-05-03 12:00:04
Autor: Budzik
[...]

Ok, ale co do zasady wiecej jednak kasy wydaje sie na energie niz na sprzety.
Jak czesto kupujesz TV czy pralke?
A za paliwo, prąd czy ogrzewanie płacisz regularnie, czesciej i zdecydowanie wiecej.

--
Pozdrawia... Budzik
"Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

Data: 2018-05-03 15:43:07
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-05-03 o 14:00, Budzik pisze:

[...]

Znam takich co komputer i telewizor wymieniają co drugi rok
narzekając że powinni to robić co rok.
Naprawdę myślisz że za prąd zapłacą więcej?

Pozdrawiam

Data: 2018-05-04 07:00:02
Autor: Budzik
[...]

Mysle, ze wybrałes jakis skrajny porzykład i chcesz wyciągać ogólne wnioski...

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiarą można manipulować. Tylko

Data: 2018-05-04 10:15:23
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-05-04 o 09:00, Budzik pisze:

[...]

Skrajny przykład to będzie emeryt używający tego samego komputera
dziesięć lat a telewizora kilkanaście a ma jeszcze kineskopowy.
Są urządzenia których nie wymieniamy często jak pralka czy lodówka
a są takie które wymieniamy bo zestarzały się moralnie jak komputer
lub marketingowo jak telewizor.

Pozdrawiam

Data: 2018-05-04 11:00:02
Autor: Budzik
[...]

Komputery sie juz tak nie starzeja - komputer sprzet 5 lat w zupełnosci wystarcza do obecnych zastosowan 90% uzytkowników.
A moze i sprzed 10? Kiedy była era c2d?

Co do telewizorów - chcesz mi powiedziec ze wiekszosc ludzi regularnie co dwa lata wymienia? To ja jestem maniak ale nawet ja tak nie robię. W ciagu ostatnich 7 lat kupiłem 2 ale to tylko dlatego, ze drugi dołozyłem a nie ze wymieniłem...

Reasumuj - po raz kolejny bzdury wasc pleciesz...

--
Pozdrawia... Budzik
"Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji." Frank Herbert

Data: 2018-05-04 15:55:45
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-05-04 o 13:00, Budzik pisze:

[...]

To zależy co na nim robisz. Jeśli grasz to niestety starzeją się
tak jak pisałem lub szybciej.

[...]

Nie większość i niekoniecznie regularnie ale wymieniają.
Reklamy namawiały: kup ze smart, kum z 3D, kup z innym nowym
gównem.

Reasumuj - po raz kolejny bzdury wasc pleciesz...

Reasumując bzdury ty pleciesz.

Pozdrawiam

Data: 2018-05-04 18:00:01
Autor: Budzik
[...]

Dlatego pisałem  o zastosowaniu przez 90% uzytkowników a nie o tych 3% maniaków co zamiast na konsoli, postanowili na kompie grać...

[...]

A mimo to nie znam nikogo kto by wymienił sprawny działajacy TV o zadowalajacej go wielkosci sprzed 3-5 lat tylko dlatego ze - smart
- LED
- 3D
- inne gówno.
Jedynym parametrem wymuszającym wymiane jest albo zepsucie albo wielkosc ale juz kilka lat temu wzrost przekątnej za ta sama cene został skutecznie wyhamowany.
A i coraz mniej osób ma mieszkania wymagajace TV wiekszych niz 46 cali...

Reasumuj - po raz kolejny bzdury wasc pleciesz...

Reasumując bzdury ty pleciesz.

No cóz, argumentowi bo NIE przewaznie przeciwstawiam argument BO TAK!

--
Pozdrawia... Budzik
"Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

Data: 2018-05-05 01:05:14
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-05-04 o 20:00, Budzik pisze:

[...]

Pisałeś brednie a potwierdzasz to oceną jaki procent używa komputerów
do gier. Jeszcze tylko brakuje żebyś dopisał że nie znasz nikogo
grającego na pececie.

[...]

Fakt to że Ty nie znasz musi oznaczać ze tak robią wszyscy inni.
Pytanie czy aby na pewno? :-)

Reasumuj - po raz kolejny bzdury wasc pleciesz...

Reasumując bzdury ty pleciesz.

No cóz, argumentowi bo NIE przewaznie przeciwstawiam argument BO TAK!

Kiedy argument "bo NIE" to twoje "bzdury pleciesz", co oznacza
że argumenty skończyły ci się sporo wcześniej.

Pozdrawiam

Data: 2018-05-05 10:00:00
Autor: Budzik
[...]

W sumei to rzeczywiscie nie znam bo juz wiele lat temu wszyscy grajkowie przestawili sie na konsole. Ale to nie az takie wazne.

Wazne jest ze:
- masz miliony pctów w firmach ktore nie słuza do grania w ogóle.
- masz duzy procent ludzi ktorzy uzywaja komputery ale w ogole nie graja
- pozostaje ci czesc ludzi ktorzy graja i teraz musisz sie zastanowic ile z nich wybiera konsole w domowym zastosowaniu
Wezmy np. wiedzmina:
do końca czerwca 2015 roku 70% rozprowadzonych egzemplarzy przypadło na konsole (PlayStation 4 i Xbox One), a pozostałe 30% na wersję PC.
Źródło: https://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=94146

O ile sę pomyliłem piszac 3%? O 2%? To tylko szacunki ale co do zasady sprawa jest jasna - komputery przestały się starzec tak szybko jak działo sie w latach 90 i absolutnie nie ma potrzeby wymiany komputera co 3-5 lat  tylko dlatego ze stary przestaje dawac rade.

[...]

Fakt ze tak jest nie implikuje tez niczego przeciwnego.

[...]

Poziom twojej argumentacji widac powyzej przy okazji dyskusji o gamingowych PC. Dziekuje za te "dane" które podałes...

--
Pozdrawia... Budzik
Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

Data: 2018-05-05 12:48:25
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-05-05 o 12:00, Budzik pisze:

[...]

Ci których ja znam nie przestawili się. Ale dla ciebie to nie
ważna, dla ciebie jest ważne to czego ty nie widziałeś i nie wiesz.

[...]

Skoro stary przestaje dawać radę to należy go wymienić.
Bo nei daje rady.  :-)

[...]

Dla ciebie chyba, dla człowieka inteligentnego byłby wstępem
do ustalenia jak jest poza grupą jego znajomych.

[...]

Starałem się nie zawyżać poziomu argumentacji do tego co ty
sam napisałeś. Masz o to do mnie pretensję?

Pozdrawiam

Data: 2018-05-05 12:00:00
Autor: Budzik
[...]

Wczesniej słusznie zauwazyłes ze prywatne doswaidczenia w zestawieniu z danymi maja mniejsze znaczenie. Słusznie.
Podałem ci wiec dane dotyczace sprzedazy pc vs konsola.
A ty brniesz w prywatne doswiadczenia.
Dziekuje.

[...]

Rozumiem, ze zrozumiałes ze pisałem o tym, ze własnie nie przestaje dawac rady, a tylko brak argumentów kazał ci brnąć w ten dowcipek...

[...]

I jak? Udało ci sie ustalic?

[...]

Nie. Mam pretensje ze obnizasz... Moze nie pretensje. Rozczarowanie... ze oczekiwałem od Ciebie czegos innego.

Data: 2018-05-05 15:46:49
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-05-05 o 14:00, Budzik pisze:

[...]

Podałeś dane ze sprzedaży jednej wybranej gry w wybranym okresie.
Ja też dziękuje za takie dane.

[...]

Zrozumiałem to co przeczytałem. A przeczytałem "stary przestaje dawac
rade.". Zapomniałeś tam "nie" dopisać?

[...]

Tak. Teraz czekam aż ty to zrobisz.
Ale wygląda że długo poczekam.  :-)

[...]

Nie obniżam, przyłączyłem się do rozmowy kiedy przeczytałem to co
napisałeś. I oceniłem tak jak napisałem. Ale oczywiście możesz
oczekiwać że ktoś cię lepiej potraktuje.

Pozdrawiam

Data: 2018-05-05 17:00:00
Autor: Budzik
[...]

Lepsze przykladowe dane ze sprzedazy jednej gry niz twoje "dane"

[...]

Nadal udajesz ze nie zrozumiałes zeby brnąć w dogadywanie zamiast w konkrety?

[...]

Ustaliłes i zachowałes dla siebie? ROTFL...

[...]

I znow brak merytorycznych argumentów... Ech...

--
Pozdrawia... Budzik
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

Data: 2018-05-05 23:04:43
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-05-05 o 19:00, Budzik pisze:

[...]

Ależ oczywiście, na tej samej zasadzie jak twoje "nie bo nie".

[...]

Ja nie brnę w dogadywanie, ja pokazałem konkretną wypowiedź na widok
której ty dogadujesz.

[...]

Ależ napisałem tobie. Nie moja wina że nie uwierzyłeś i brniesz
w dyskusję.

[...]

Padły tam gdzie były potrzebne.
Na twój tekst że "obniżam" argumentów nie potrzeba.

Pozdrawiam

Data: 2018-05-06 07:59:58
Autor: Budzik
Dlaczego samochody są drogie

Lepsze przykladowe dane ze sprzedazy jednej gry niz twoje "dane"

Ależ oczywiście, na tej samej zasadzie jak twoje "nie bo nie".

Naprawde - uwazasz, ze dane ze sprzedazy jednej gry pokazujące wyrażny trend przewagi konsolowiczów nad Pc-towcami sa tyle samo warte co twoje pieprzenie pt "uwazam inaczej bez podparcia sie jakimikolwiek danymi"?

rozmowa z Toba jest widze stratą czasu...

[...]

OJPierdole.... Czego nie zrozumiałes? Masz jakis problem z rozumieniem słowa pisanego?
Diagram ci rozpisac?
Sprawa jest prosta: komputery starzeją się wolniej - ergo nie ma potrzeby wymiany co kilka lat na nowy.
Teraz zrozumiałes? Dasz rade w koncu idniesc sie do meritum?

[...]

Masz racje, brniecie w dyskusje z Toba to jakas forma masochizmu...

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2018-05-06 12:17:09
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-05-06 o 09:59, Budzik pisze:

[...]

Tak. Zwłaszcza jak ta jedna była pisana pod konsolę a potem na siłę
portowana na komputery.

rozmowa z Toba jest widze stratą czasu...

Widać lubisz czas tracić.

[...]

Nie zrozumiałem dlaczego ty nie rozumiesz kiedy wykazuje że mijasz się
z prawdą w pisanym tekscie. Specjalnie to robisz?

[...]

Nie brnij, zacznij czytać ze zrozumieniem zamiast wypierać się
że pisząc białe miałeś na myśli czarne.

Pozdrawiam

Data: 2018-05-06 11:59:58
Autor: Budzik
[...]

Nikt ci nie broni podac innego przykładu. --
Pozdrawia... Budzik
Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam
kontrargument "Bo tak!".   Tomasz 'tsca' Sienicki

Data: 2018-05-06 21:37:46
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-05-06 o 13:59, Budzik pisze:

[...]

Myślisz że powinienem?
Ja mam wątpliwości, na konsolach nie ma strategii, część gier
jest tak zrobiona że dobrze chodzi na sprzęcie docelowym a kiepsko
na tym na który grę przeportowano.
Więc jak podam wybraną grę to zarzucisz że wybrałem tendencyjnie
i podasz inną tym razem wybraną pod konsole.

Pozdrawiam

Data: 2018-05-05 12:50:05
Autor: mk4
On 2018-05-05 01:05, RadoslawF wrote:
[...]

Stary nie pitol bo zalosc. Budzik ma tu akurat racje z tymi telewizorami.

--
mk4

Data: 2018-05-05 15:47:52
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-05-05 o 12:50, mk4 pisze:

[...]

Bardzo się ciesze że odniosłeś takie wrażenie, jeszcze bardziej że
podzieliłeś się nim z nami.

Pozdrawiam

Data: 2018-05-05 16:59:59
Autor: Budzik
[...]

Co? Szkoda ze nie odniosł sie do twoich merytorycznych argumentów prawda?
A nie, zaraz... przeciez zadnych nie podałes :))))

--
Pozdrawia... Budzik
"Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

Data: 2018-05-05 23:05:56
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-05-05 o 18:59, Budzik pisze:

[...]

Chcesz przenieść dyskusję z miejsca gdzie nie wyszły ci merytoryczne
argumentu tutaj?

Pozdrawiam

Data: 2018-05-01 23:30:15
Autor: Kris
W dniu wtorek, 1 maja 2018 20:00:05 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
I tu jest problem z oceną.
Kiedys przykładowo wołowina była tania, teraz droga.
Kiedys jedzenie było moze troche drozsze ale zupełnie innej jakosci.
A dzis... Dzis szynka to mieso plus woda plus sól.
Wcześniej tak samo to samo. Jeśli szynka była to była solidnie nastrzyknięta solanka

Zobacz ile kosztuje DOBRA szynka... Czy na pewno mniej niz 25 lat temu?

Pomijając wynalazki typu szynka szwarcwaldzka to tak
Tylko żeby to sprawdzić wejdź do sklepu gdzie na miejscu wędzą i tych produktów spróbuj
Np. w intermarche
Ja dużo sam wędzę to porównanie mam. Te z intermarche są całkiem przyzwoite a i cena w żaden sposób nie zabija
Albo tego typu szynka
https://leclercdrive.lublin.pl/kielbasy-i-wedzonki/1060501717-krakus-szynka-konserwowa-z-galaretka-455-g-5900244010009.html
Za komuny to był rarytas, u nas trzeba było do trójmiasta na hale po to jeździć
Teraz leży w Biedronkach i cena nie zabija również
Ziemniaki- nie pamiętam cen z 10-15lat temu ale od ładnych kilku lat od lokalnego rolnika kupuje i płace ciągle 10zł za worek 15kg

Data: 2018-05-03 08:23:55
Autor: Budzik
[...]

Moze to kwestia jakosci miesa ale chyba wykonania równiez.
W intermarche był okres ze szynki były naprawde niezłe, ale jakis rok dla lata temu mocno sie zepsuli.
Teraz nie mam porównania bo przestałem kupowac.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2018-05-03 17:47:43
Autor: J.F.
Dnia Sun, 29 Apr 2018 13:20:10 +0200, Janusz napisał(a):
W dniu 2018-04-29 o 04:59, Budzik pisze:
A zarabiałem w sumie niewiele mniej niz dziś.
Ja też nie zarabiam dużo ale teraz łatwiej mi było kupić pralkę za 950zł niz  20 lat temu za 1500.

Tak a propos:

http://www.msn.com/pl-pl/finanse/gospodarka/polacy-z%c5%82amali-prawo-engla-wolimy-awokado-od-drogich-perfum/ar-AAwAG7M

"Na początku lat 2000, gospodarstwa domowe przeznaczały aż jedną
trzecią swojego budżetu na artykuły spożywcze. W 2010 roku, udział
wydatków na żywność spadł do niecałych 24 procent, osiągając najniższy
poziom w historii. Jednak od tamtej pory, mimo wzrostu dochodów, gospodarstwa domowe
przeznaczają podobną część swojego budżetu na produkty spożywcze. Jak
wynika z danych GUS, w 2017 roku odnotowaliśmy wręcz wzrost udziału
wydatków na żywność, stanowił on bowiem 24,36 procent. "

Wniosek z tego, ze ciagle za malo zarabiamy, czy ze w latach 2010-2017
byl kryzys w ekonomii ?

A moze GUS zapomnial o 500+ ? :-)

J.

Data: 2018-04-29 14:38:37
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .04.2018 o 04:59 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  pisze:

[...]

Zatrzymałeś się Ty lub cała Twoja branża z zarobkami. W ciągu ostatnich  20-30 lat średnie płace wzrosły o prawie 500% a koszty życia (liczone  przez GUS) o mniej więcej 230%.
Takie są statystyki - moje odczucia są z nimi zbieżne.

TG

Data: 2018-04-29 16:05:29
Autor: Uzytkownik
[...]

Ale jak tylko PiS się dorwał do władzy to wszystko zaczęło drożeć i żyje się coraz gorzej, a już szykują kolejne sposoby okradania obywatela. Odczuwa się to we wszystkich branżach.

Data: 2018-04-30 12:23:48
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-04-29 o 16:05, Uzytkownik pisze:

[...]

Ale ktoś to odczuwa poza tymi którzy to wyczytali w mediach
totalnej opozycji? Bo jak niedawno w radio usłyszałem lament
że ma paliwo podrożeć znacznie i posłuchałem do końca to okazało
się że to "znacznie podrożeć" oznacza dwa czy trzy grosze na litrze.

Pozdrawiam

Data: 2018-05-06 19:36:00
Autor: Mateusz Bogusz
W dniu 29.04.2018 o 16:05, Uzytkownik pisze:
Ale jak tylko PiS się dorwał do władzy to wszystko zaczęło drożeć i żyje się coraz gorzej, a już szykują kolejne sposoby okradania obywatela. Odczuwa się to we wszystkich branżach.

Wymienianie nazwy partii w dyskusji, to jak użycie nazwy niedoszłego dyktatora z lat 38-42.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-04-29 17:28:56
Autor: J.F.
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.zh8f2neug01fvf@l-259.harvard.local...
[...]

Albo ... juz wtedy dobrze zarabial, ewentualnie nie zauwazyl, ze od dwoch lat podwyzka mu sie "nalezy" :-)

Sobie przypomnialem cos: wyjazd 250km (w obie strony) na narty.
okolice roku 2000 - sierra pali 25l LPG za ok 25-30zl, a karnet calodzienny kosztuje 70zl (Szklarska)
Teraz - karnet 100zl, a  "oszczedny diesel" potrzebuje ok 90zl :-(

J.

Data: 2018-04-30 17:59:58
Autor: Budzik
[...]

Nic nie przegapił, własnie jest na etapie zmian bo szefostwo starało się nie zauwazyc :)))
Ale to prawda, wtedy zarobki były zdecydowanie powyzej sredniej.

--
Pozdrawia... Budzik
"Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

Data: 2018-04-30 20:45:45
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .04.2018 o 19:59 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  pisze:

Nic nie przegapił, własnie jest na etapie zmian bo szefostwo starało się
nie zauwazyc :)))
Ale to prawda, wtedy zarobki były zdecydowanie powyzej sredniej.

No niestety to jest podstawowe prawo naszego rynku pracy: trzeba walczyć o  swoje.
No i jak kiedyś miałeś lepiej to teraz wolniej idziesz do góry. Ale  wszystko jest do nadrobienia:-)
Gratuluję zmiany!

TG

Data: 2018-05-01 09:00:04
Autor: Budzik
Dlaczego samochody są drogie
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk gorbi@adres.pl ...

[...]

A dziekuje, zapowiada sie przepiekne lato :)

Data: 2018-04-30 18:00:00
Autor: Budzik
[...]

Cała branza ale co z tego?

W ciągu
ostatnich  20-30 lat średnie płace wzrosły o prawie 500% a koszty
życia (liczone  przez GUS) o mniej więcej 230%.
Takie są statystyki - moje odczucia są z nimi zbieżne.

Ok, ale przypominam twoja wczesniejsza teze:

Data: 2018-04-30 20:48:39
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .04.2018 o 20:00 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  pisze:

Ok, ale przypominam twoja wczesniejsza teze:
"wszystko relatywnie staniało i to sporo".

To nie moja teza (Janusza) - ja się tylko wciąłem ze statystykami.

TG

Data: 2018-05-14 12:01:39
Autor: robot
[...]

Pozabierać i do pegieru dać.
A ludzie do fabryki. Abo do pegieru.

Data: 2018-04-26 08:54:33
Autor: Uzytkownik
[...]

Są drogie, bo mają zbyt dużo zamontowanych, zbędnych rzeczy, których montaż ukierunkowany jest tylko na jak największe wydojenie użytkownika.

Dlaczego samochody są drogie