Dlaczego samochody są drogie

Data: 2018-04-25 12:06:16
Autor: Myjk
Dlaczego samochody są drogie
Wed, 25 Apr 2018 10:46:19 +0200, Janusz
Tak a propo dyskusji o cenach samochodów elektrycznych i nie tylko,

No dobrze, ale popatrz sobie na takiego Mitsu I-MiEV. Tam jest pięć guzików
na krzyż, kierownica, manetki, stacyjka, drzwi (z przyciskami) to wszystko
pozbierane z innych modeli producenta. Tymczasem w 2011 to auto kosztowało
160 tys. podczas gdy z fabyki wyjeżdżało ponoć poniżej 40. Ja rozumiem że
auto to nie jest prosty proces, po tym filmie jeszcze lepiej to widać, lae
tak czy siak ceny, szczególnie aut elektrycznych, to jakaś paranoja.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-04-25 12:44:21
Autor: Janusz
W dniu 2018-04-25 o 12:06, Myjk pisze:
[...]

Ależ ja się z Tobą zgadzam, wiele firm czy ludzi ponosi fantazja a jelenie zawsze się
znajdą, ile razy przeglądałeś aukcje i widziałeś cenę z czapy? :)
Z drugiej strony patrząc na film i dyskusję proste rzeczy które nam się takie wydają
wcale takie proste nie są, tam ktoś wspomniał o certyfikatach i wymaganiach jakie muszą
takie guziki spełniać aby przy np: wypadku firma nie poszła z torbami, to wszystko kosztuje, czas, ludzie i pieniądze.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-04-25 13:33:38
Autor: Myjk
Dlaczego samochody są drogie
Wed, 25 Apr 2018 12:44:21 +0200, Janusz
Ależ ja się z Tobą zgadzam, wiele firm czy ludzi ponosi fantazja a
jelenie zawsze się znajdą,

Zatem wracając do poprzedniej dyskusji, jaką znajdujesz przyczynę wysokiej
ceny? W samo łapanie jeleni nie wierzę, gdy obniżając cenę mogliby zarobić
znacznie więcej.

[...]

Ale też zaznaczali, że przycisk wraz z certyfikatem jest własnością firmy
zamwiającej, zatem mogą jeden opracowany przycisk wykorzystywać
wielokrotnie. --
Pozdor
Myjk

Data: 2018-04-25 13:46:28
Autor: Janusz
W dniu 2018-04-25 o 13:33, Myjk pisze:
[...]

To jest ciekawe pytanie, chyba działa tutaj mechanizm jak ze wszystkimi nowościami
że są po prostu drogie. Ale dlaczego to nie wiem.

[...]

Ale projekt i tak muszą robić pod klienta jak w filmie powiedzieli, matryce, linie
produkcyjną, nazbiera się. Wiele więcej się nie dowiemy bo wchodzimy w
obszar tajemnic firmy którymi na pewno się nie podzieli, stąd tak wiele ogólników
w filmie.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-04-25 13:53:39
Autor: J.F.
Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pbppql$93g$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Wiele z tego jest juz opanowane, wiec nie trzeba na nowo szukac odpowiednich materialow ... ale te materialy tez nie sa za darmo ...

Ale też zaznaczali, że przycisk wraz z certyfikatem jest własnością firmy
zamwiającej, zatem mogą jeden opracowany przycisk wykorzystywać
wielokrotnie.

Hm, jesli zamowienie obejmowalo zaprojektowanie, to troche mnie to dziwi.

Ale projekt i tak muszą robić pod klienta jak w filmie powiedzieli, matryce, linie produkcyjną, nazbiera się.

akurat formy do wtryskarek maja swoja zywotnosc - iles tam sztuk zrobia, a potem trzeba nowa forme.
Formy sa drogie glownie z uwagi na wykonanie, wiec zmiana typu nie jest az tak bardzo kosztowna.

Tak czy inaczej - mnostwo ludzi przy takim projekcie samochodu musi pracowac.

J.

Data: 2018-04-25 06:37:19
Autor: Zenek Kapelinder
Dlaczego samochody są drogie
Iles tam sztuk to np 20 milionow wtryskow. Formy nie sa drogie w przeliczeniu na wtrysk. Formy bardzo stanialy jak weszly do produkcji obrabiarki cnc. W formach robocizna byla najdrozsza. Jak robi maszyna 24godziny na dobe przez siedem dni w tygodniu to zrobilo sie taniej.

Data: 2018-04-27 08:37:42
Autor: Myjk
Dlaczego samochody są drogie
Wed, 25 Apr 2018 13:46:28 +0200, Janusz
To jest ciekawe pytanie, chyba działa tutaj mechanizm jak ze wszystkimi
nowościami że są po prostu drogie. Ale dlaczego to nie wiem.

Rzecz w tym, że to żadna nowość.

[...]

Dlatego podałem za przykład I-MiEVa, gdzie większość jest wzięta z gamy
samochodów tego samego producenta. Tesla też chyba korzysta z rozwiązań
Mercedesa (manetki i inne przyciski).

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-05-12 15:21:29
Autor: radoslaw
Dlaczego samochody są drogie
W dniu piątek, 27 kwietnia 2018 08:37:41 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
Wed, 25 Apr 2018 13:46:28 +0200, Janusz > To jest ciekawe pytanie, chyba działa tutaj mechanizm jak ze wszystkimi
> nowościami że są po prostu drogie. Ale dlaczego to nie wiem.

Rzecz w tym, że to żadna nowość.

Jak najbardziej nowość. Nie nowość w sensie, że wczoraj wymyślona, ale nie jest to jeszcze masówka pokroju głównego nurtu przemysłu motoryzacyjnego. Tak długo jak nie wejdzie do głównego nurtu produkcji to będzie kosztować. Kolejnym elementem jest popyt/podaż. Jak widać popyt przewyższa wielokrotnie podaż, więc cena musi być wysoka.

Data: 2018-04-26 12:01:21
Autor: slavo65
W dniu środa, 25 kwietnia 2018 13:34:05 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

Zatem wracając do poprzedniej dyskusji, jaką znajdujesz przyczynę wysokiej
ceny? W samo łapanie jeleni nie wierzę, gdy obniżając cenę mogliby zarobić
znacznie więcej.

Wierzyć to można w UFO lub niepokalane poczęcie.
Na wolnym rynku o cenie decyduje klient a nie koszty własne oferenta.
Jeżeli nie wierzysz, to powiedz kiedy zapłaciłeś za chleb więcej, bo piekarz płaci większe raty leasingowe za swoje maszyny, niż jego konkurent.

Data: 2018-04-26 12:21:58
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 26 kwietnia 2018 14:01:23 UTC-5 użytkownik sla...@gmail.com napisał:
> [...]

Jeżeli nie wierzysz, to powiedz kiedy zapłaciłeś za chleb więcej, bo piekarz płaci większe raty leasingowe za swoje maszyny, niż jego konkurent.

Ja, wczoraj. Tak sie sklada ze w miejscu gdzie siedze nie ma chleba tak taniego jak u mnie w sklepie na rogu.

Data: 2018-04-26 14:04:20
Autor: Zenek Kapelinder
Dlaczego samochody są drogie
Poltora roku temu zaplacilem w piekarni z dnia na dzien za bulki drozej o jakies 30%. Nie bylo zadnego powodu zeby zdrozaly. Od tamtego czasu nic nie kupilem w zadnej piekarni bo tego samego dnia kupilem maszynke do pieczenia chleba. Pieke w niej chleb, ciasto drozdzowe, robie ciasto na pizze, robie ciasto na bulki. Od poltora roku jem pieczywo w ktorym jest tylko to co sam do maszynki wsadzilem. Przy okazji pieczywo kosztuje mnie jedna trzecia tego co w piekarni. Niby oszczednosc nieduza ale rocznie dwa rachunki za prad mi zaplaci.

Data: 2018-04-27 18:16:21
Autor: Mateusz Bogusz
[...]

A świnki i kury hodujesz? Jaka oszczędność na mięsie i jajkach będzie!

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-04-27 22:22:53
Autor: kk
[...]

Ile czasu pieprzysz się z robieniem każdego chleba ?

Data: 2018-04-27 13:50:10
Autor: Zenek Kapelinder
Dlaczego samochody są drogie
Wedlug przepisu z ksiazeczki jaka dodali do maszynki proces trwa do pieciu minut. Mam swoj autorski przepis w ktorym trwa to tez ok pieciu minut, z tego polowa czasu idzie na przygotowanie a druga polowa czasu po pierwszym wyrobieniu na ujecie osiemdziesieciu deko ciasta i dolozenie dodatkowych skladnikow takich jak ziarna, suszone pomidory, suszona sliwka kalifornijska, boczek, kielbasa i co mi jeszcze w rece wpadnie.

Data: 2018-04-28 06:49:48
Autor: Cavallino
W dniu 27-04-2018 o 22:22, kk pisze:
[...]

Przede wszystkim albo nie umie liczyć, albo celowo kłamie.
Miałem też kiedyś maszynę do robienia chleba i same składniki na chleb wychodziły drożej niż chleb z piekarni.
Prądu do maszyny i własnej pracy, oraz jej efektów (dziury od mieszadeł w chlebie i kiepski kolor chleba) nawet nie licząc.

Data: 2018-04-28 22:30:46
Autor: Kris
W dniu sobota, 28 kwietnia 2018 06:49:46 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

Przede wszystkim albo nie umie liczyć, albo celowo kłamie.
Miałem też kiedyś maszynę do robienia chleba i same składniki na chleb wychodziły drożej niż chleb z piekarni.

Bzdury. Ale słyniesz z pisania głupot więc mnie to nie dziwi

Prądu do maszyny i własnej pracy, oraz jej efektów (dziury od mieszadeł w chlebie i kiepski kolor chleba) nawet nie licząc.

Z ciekawości- napisz w czym przeszkadzała Tobie dziura od mieszadła?
Bo maszynke do chleba mamy i codziennie używamy od dłuższego czasu ale żaden z domowników na dziurkę od mieszadła nie narzekał

Data: 2018-04-29 04:08:15
Autor: Kris
Dlaczego samochody są drogie
W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 09:03:55 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

No to policz.
Dobra mieszanka do chleba - 3-4 zł,
Nie po to kupiłem maszynke żeby piec chleb z niewiadomo czego
Kilo mąki niewiele ponad złotówkę
drożdże 1,2 zł.
4 zł napisz to lepsza kalkulacja Tobie wyjdzie
Drożdze w małych paczuszkach(na jeden chleb) to 39gr, jak kupisz w większym opakowaniu to jeszcze taniej wyjdzie

>Ale słyniesz z pisania głupot więc mnie to nie dziwi

PLONK WARNING !!!!
Polskojęzyczna grupa to pisz po polsku
"Kapelusz" zapomniałes dodać;)

Data: 2018-04-29 09:03:56
Autor: Cavallino
W dniu 29-04-2018 o 07:30, Kris pisze:
[...]

Bzdury.

No to policz.
Dobra mieszanka do chleba - 3-4 zł, drożdże 1,2 zł.

Więcej niż dwóch chlebów z tego nie zrobisz.

BARDZO dobry chleb w sklepie obok - 2,5 zł.

[...]

W rozwalonych skibkach które akurat wypadały na dziurze.
Posmarować się tego nie dało...

Data: 2018-04-29 07:28:03
Autor: sczygiel
W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 02:03:55 UTC-5 użytkownik Cavallino napisał:
Dobra mieszanka do chleba - 3-4 zł, drożdże 1,2 zł.

Dziwna mieszanke kupujesz. Jak patrze na cenyw  tesco to nadrozsza maka jaka widze to jakies 2,5pln.
A sporo jest tanszych i mozna sobie samemu namieszac odpowiedni mix.
Chyba ze masz na mysli jakies fikusne maki z jakiegos orkiszu itp.
Ale wtedy chleba z takiej maki to za 2,5pln za kg to nie dostaniesz.\

Więcej niż dwóch chlebów z tego nie zrobisz.

BARDZO dobry chleb w sklepie obok - 2,5 zł.

Jak zwykly to ja taki w maszynie zrobie za 2pln. I to z jakimis ziarenkami pewnie...

W rozwalonych skibkach które akurat wypadały na dziurze.
Posmarować się tego nie dało...

Bo zle odwazyles skladniki.
Niestety maszyna rozumu nie ma. Jak recznie sie robi chcleb to wyrabiajac ciasto latwo rozpoznac czy maki jest dosyc czy za malo lub za duzo.

Maszyna wyczucia nie ma i trzeba dokladnie nasypac wszystkiego tak aby ciasto wyszlo dobre. Jedni mowia aby dokladnie trzymac sie przepisu z instrukcji danej maszyny inni zeby samemu dokladnie opanowac proporcje.

Tak czy siak jak sie ogarnie to potem bezblednie chleby wychodza.

Albo tak jak Zenek pisze, maszyna niech wyrobi i wyrosnie a potem sie ewentualnie jeszcze raz recznie dorobi i w ten sposob upewni ze konsystencja jest dobra.

Sporo ludzi sobie te chleby robi i sa zadowoleni. To tez powoduje ze piekarnie sie staraja bardziej i mozna kupic roznego rodzaju chleb.
Kiedys bylo tak ze tylko baltonowski byl i bulki poznanskie. Teraz wybor jest IMHO wiekszy.

Data: 2018-04-29 21:34:31
Autor: Cavallino
W dniu 29-04-2018 o 16:28, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Mąka czy mieszanka do maszyny?

A sporo jest tanszych i mozna sobie samemu namieszac odpowiedni mix.
Chyba ze masz na mysli jakies fikusne maki z jakiegos orkiszu itp.
Ale wtedy chleba z takiej maki to za 2,5pln za kg to nie dostaniesz.\

Nie przepadam za orkiszami czy ziarnami.
Ma być dobry, mało kwaśny. ładnie wypieczony, z chrupiącą skórką.
Ani razu taki z maszynki nie wyszedł.

Więcej niż dwóch chlebów z tego nie zrobisz.

BARDZO dobry chleb w sklepie obok - 2,5 zł.

Jak zwykly to ja taki w maszynie zrobie za 2pln.

Bochenek 0,7 czy taki wielkości pojemnika w maszynce?
Na oko jest mniejszy.

Z ciekawości- napisz w czym przeszkadzała Tobie dziura od mieszadła?

W rozwalonych skibkach które akurat wypadały na dziurze.
Posmarować się tego nie dało...

Bo zle odwazyles skladniki.

W sensie, że po dobrym odważeniu dziura po wyjęciu mieszadła sama się zakleja?

Kiedys bylo tak ze tylko baltonowski byl i bulki poznanskie. Teraz wybor jest IMHO wiekszy.

Aczkolwiek niekoniecznie lepszy.
Chleb mało chleb w smaku przypomina, a bułki poznańskie o wielkości 10 cm, ważą 50 g zamiast 100-120 g.
I dokładnie tak samo wyglądają proporcje smakowe.

Data: 2018-04-29 13:23:51
Autor: sczygiel
W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 14:34:29 UTC-5 użytkownik Cavallino napisał:

Mąka czy mieszanka do maszyny?

Maka, mieszanek nie kupowalem, myslalem ze masz na mysli mieszanke mak roznorakich od staropolskich do hipsterskich.

Nie trzeba kupowac do maszyny nic specyjalnego. Maka, woda, cukier, sol no i jedyne wymaganie to te drozdze w proszku. Ponoc niektorym nie dzialaja dobrze te z kostki.

I tyle, zreszta Zenek doprze opisal.

Sypiesz to i tyle, jak dobrze odmierzysz to wychodzi bez laski.

Bochenek 0,7 czy taki wielkości pojemnika w maszynce?
Na oko jest mniejszy.

Liczylem na kg.
pi*oko 2pln za kg chleba.
I zaleta jest taka ze maszyne mozesz nastawic tak aby rano juz chleb byl gotowy. O ile maszyna tez piecze bo nie kazda to robi.

W sensie, że po dobrym odważeniu dziura po wyjęciu mieszadła sama się zakleja?

Dziura zostanie ale nie spowoduje ze cala kromka sie rozejdzie. Spod bedzie naruszony ale kromka sie bedzie trzymac w calosci. Bez problemu sie da posmarowac i trzymac w rece.
> [...]

I dokładnie tak samo wyglądają proporcje smakowe.

No i wlasnie dlatego ludzie pieka sami i se chwala.
Maszyn do chleba jest jak mrowkow i ludzie uzywaja ich bo sie daje uzyskac sensowny rezultat.

U mnie w domu tylko maszyna do chleba, mikser i zelmerowska maszynka do mielenia z przystawka do tarcia kartofli sa w ciaglym uzytku. Inne wymyslne przyrzady sie nie sprawdzaja (nie licze mikrofalowki czy podobnych niekontrowersyjnych sprzetow) bo wiecej sprzatania po tym niz pozytku.

Tak ze jak Tobie nie wychodzi chleb z maszyny to albo masz specyficzny gust albo po prostu maszyna kiepska lub nie opanowales odpowiednich proporcji.
Tyle.
Chcialem tylko poinformowac ze to relatywnie dobry sposob na wlasny chleb i jest sens korzystac. Informacja oparta o statystyke ogolno poznawcza :)

Data: 2018-04-29 22:35:01
Autor: Cavallino
W dniu 29-04-2018 o 22:23, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

No właśnie.
A ja o nich pisałem.

I tyle, zreszta Zenek doprze opisal.

Nie czytam tego głupola od jego debiutu, więc nie wiem co pisał.

Liczylem na kg.
pi*oko 2pln za kg chleba.
I zaleta jest taka ze maszyne mozesz nastawic tak aby rano juz chleb byl gotowy. O ile maszyna tez piecze bo nie kazda to robi.

Moja robiła, ciemny chleb wychodził ok.
Ale białego z tego dobrego się nie zrobi, a skórka w życiu nie będzie przypominać takiej z piekarni.

Jednym słowem - niedobre.

Dziura zostanie ale nie spowoduje ze cala kromka sie rozejdzie. Spod bedzie naruszony ale kromka sie bedzie trzymac w calosci. Bez problemu sie da posmarowac i trzymac w rece.

W kromach dziur nie odnotowałem, są na środku, więc w skibkach. ;-)

Chleb mało chleb w smaku przypomina, a bułki poznańskie o wielkości 10
cm, ważą 50 g zamiast 100-120 g.
I dokładnie tak samo wyglądają proporcje smakowe.

No i wlasnie dlatego ludzie pieka sami i se chwala.

A ja szukam piekarni sprzedających tradycyjne pieczywo.
Nie jestem w stanie sam zrobić nic, co by chociaż przypominało porządną bułkę czy chleb.

Tak ze jak Tobie nie wychodzi chleb z maszyny to albo masz specyficzny gust albo po prostu maszyna kiepska lub nie opanowales odpowiednich proporcji.

Jadłem również u innych - były podobnie kiepskie.
Ciemne pieczywo jak dla mnie, wraz z czarną kawą jest dobre dla więźniów - nie wiem czy to specyficzny gust.
Ja wybieram smak od wartości pseudoodżywczych.

Data: 2018-05-12 17:04:55
Autor: Zenek Kapelinder
Dlaczego samochody są drogie
Na kilgram chleba trzeba cirka jebalt 65 deko maki. Reszta to woda i w sladowych ilosciach sol, cukier, olej, drozdze. W zyciu nie wyjda 2 zyle jak maka jest po 1,19. Dzisiaj kupowlem to chyba wiem. 2 zlote za kilo to ciato drozdzowe z maszynki wyjdzie. Bo dwa jajka potrzebne i troche wiecej cukru. Maszynka jest niezastapiona przy robieniu ciasta na pizze. Proporcje i sklad jak dla zwyklego chleba. Kilo maki, pol litra wody itd. Wychodzi ~1,7 kilograma ciasta. Miesza sie tylko raz potem wyciaga z maszynki, dzieli na kulki. Mnie wychodzi 9 kulek. Kulki w woreczki i do zamrazarki. Jak ma sie ochote na pizze i w lodowce zostalo cos do wykorzystania to sie rozmraza kulke, mozna w mikrofalowce ale nie wolno zeby cieple sie zrobilo. Potem zostawia na na dwie trzy godziny. Przegniata i robi placek. Jak jest placek to dalej wiadomo co zrobic. Pizza pierwsza klasa wychodzi. Zaleta jest ze nie trzeba sie ubabrac i nasyfic w kuchni. Rozmrozone ciasto jest jak plastelina i sie nie klei do rak. Dla ortodoksow zaleta moze byc to ze w pizzy jest tylko to co sami do niej wsadzili.

Data: 2018-04-26 22:19:42
Autor: J.F.
Dlaczego samochody są drogie
Dnia Thu, 26 Apr 2018 12:01:21 -0700 (PDT), slavo65@gmail.com
[...]

A widzisz - czyli to jednak koszta wlasne, tylko ze konkurenta,
decyduja o cenie.

Bo ja klient, chleb kupic musze, moge tylko wybrac najtanszy sklep.

J.

Data: 2018-04-27 08:34:09
Autor: Myjk
Dlaczego samochody są drogie
Thu, 26 Apr 2018 12:01:21 -0700 (PDT), slavo65@gmail.com
Wierzyć to można w UFO lub niepokalane poczęcie.

Się zastanawiałem kto pierwszy się przyssa do tego słowa...

[...]

To w końcu się zdecyduj jak jest, bo powyżej przeczysz sam sobie.

Ja prócz łapania jeleni znajduję jeszcze parę innych, znacznie
istotniejszych kwestii.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-04-28 15:59:46
Autor: Budzik
Dlaczego samochody są drogie
Użytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

[...]

Ano własnie.
Wystarczy korzystac z doswiadczen przeszłosci i nie powielac błędów typu multipla gdzie cały kokpit jest wykonany z materiałów które po czasie łuszcza sie itp.
Ale wiele aut nie ma z tym problemu.
Reasumujac - chetnie kupie nowe auto za pol ceny godzac sie z faktem ze bedzie miało mało dizajnerskie przyciski zaczerpniete z auta sprzed 20 lat.

--
Pozdrawia... Budzik
Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy potrafią zepsuć stalową kulę...

Dlaczego samochody są drogie