Data: 2011-03-10 20:56:26 | |
Autor: Robert RÄdziak | |
Dlaczego silniki benzynowe maja przepustnice? | |
On Thu, 10 Mar 2011 00:13:37 +0000, furi <usuntofurifurius@gmail.com> wrote:
Mam pytanie, dlaczego w silnikach benzynowych w celu kontroli generowanej mocy stosuje sie przepustnice, Nie zawsze, czasem mogą to być zawory o regulowanym wzniosie (patrz np. Valvetronic). a sklad mieszanki jest utrzymywany w okolicach, nie wiem jak to nazwac, "stosunku w przy ktorym nie ma ani nadmiaru tlenu ani paliwa", Dlatego że silnik ZI jest sterowany ilościowo, a nie jakościowo. Wynika to z cech paliwa, którym jest zasilany. Cos mi sie obilo o uszy, ze jak benzyniak pracuje na ubogiej mieszance to sie zawory wypalaja, ale dlaczego? Maksymalna mozliwa temperatura jest przy optymalnej mieszance, OIDP mieszanka uboga spala się dłużej, a temperatura spalin, mierzona za cylindrem, dla mieszanek ubogich jest wyższa niż dla bogatych. Wzbogacenie mieszanki (często nawet poza obszar właściwy dla mocy maksymalnej) obniża temperaturę w komorze spalania. Czy problem lezy w systemie zaplonu? Moze uboga mieszanka w benzyniaku miala by wieksza tendencje do detonacji przy kompresji i stopien sprzezania musial by byc mniejszy, albo moze nie chciala by sie zapalic od iskry ze swiecy? Uboga mieszanka w ogóle się nie zapali: w niektórych silnikach stosuje się sztuczki z uwarstawianiem ładunku, żeby można było zapalić mieszanki zubożone poza granicę zapalności. BTW: miejcie na uwadze ze to crosspost na dwie grupy Zignorowany. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|