Data: 2011-03-11 23:16:52 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dlaczego silniki benzynowe maja przepustnice? | |
W dniu 2011-03-10 01:13, furi pisze:
Ile wogole wynosza straty na przepustnicy, powiedzmy jade sobie Z tÄ traconÄ energiÄ to teĹź nie jest tak prosto. Bo owszem - sÄ opory w suwie ssania, ale za to mniej wypeĹniony cylinder stawia mniejszy opĂłr w suwie sprÄĹźania i wydechu. W kaĹźdym razie jadÄ c z gĂłrki na biegu samochodem z wyĹÄ czonÄ pompÄ paliwa (czyli silnik siÄ krÄci), po otwarciu przepustnicy silnik zaczyna stawiaÄ nico wiÄkszy opĂłr niĹź przy przepustnicy zamkniÄtej. |
|
Data: 2011-03-12 10:01:02 | |
Autor: J.F. | |
Dlaczego silniki benzynowe maja przepustnice? | |
On Fri, 11 Mar 2011 23:16:52 +0100, Tomasz Pyra wrote:
Z tą traconą energią to też nie jest tak prosto. owszem, tez mnie to zastanawia. Bo z drugiej strony to nadal przeciagniecie powietrza przez zwezke wymaga energii, wiec skad ona ? W każdym razie jadąc z górki na biegu samochodem z wyłączoną pompą paliwa (czyli silnik się kręci), po otwarciu przepustnicy silnik zaczyna stawiać nico większy opór niż przy przepustnicy zamkniętej. Sprawdzales ? ciezko mi bedzie sprawdzic w dieslu :-) bo w tym przypadku wlozona w sprezanie energia powinna sie zwrocic w suwie pracy. Ale nie w calosci - bo i katy otwarcia zaworow i wymiana ciepla .. J. |
|
Data: 2011-03-12 10:42:07 | |
Autor: Szczepan Bialek | |
Dlaczego silniki benzynowe maja przepustnice? | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dadmn65oicguo63khuu7t4n6tn6t057tn14ax.com... On Fri, 11 Mar 2011 23:16:52 +0100, Tomasz Pyra wrote: Kazda pompa pobiera tyle energii ile czynnika pompuje. Zamknieta przepustnica = nic nie jest pompowane. To samo co z transformatorem - bieg jalowy.
Czyli straty biegu jalowego. S* |
|
Data: 2011-03-12 16:16:46 | |
Autor: J.F. | |
Dlaczego silniki benzynowe maja przepustnice? | |
On Sat, 12 Mar 2011 10:42:07 +0100, Szczepan Bialek wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Ale nie jest calkiem zamknieta. Z drugiej strony przy calkiem otwartej nie ma roznicy cisnien i pompowanie nie wymaga wysilku. To samo co z transformatorem - bieg jalowy. Ma jednak wtedy troche strat. J. |
|
Data: 2011-03-12 19:29:31 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dlaczego silniki benzynowe maja przepustnice? | |
W dniu 2011-03-12 10:01, J.F. pisze:
On Fri, 11 Mar 2011 23:16:52 +0100, Tomasz Pyra wrote: Energia owszem jest na to potrzebna, ale chyba więcej potrzeba tej energii na suw sprężania i pracy pełnego cylindra. W każdym razie jadąc z górki na biegu samochodem z wyłączoną pompą Tak, mam wyłącznik pompy paliwa i na niskim biegu było to odczuwalne. Głównie zmieniał się dźwięk, ale jakiś tam wzrost opóźnienia też był :) |