Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Dlaczego silniki benzynowe maja przepustnice?

Dlaczego silniki benzynowe maja przepustnice?

Data: 2011-03-11 23:16:52
Autor: Tomasz Pyra
Dlaczego silniki benzynowe maja przepustnice?
W dniu 2011-03-10 01:13, furi pisze:

Ile wogole wynosza straty na przepustnicy, powiedzmy jade sobie
spokojnie 130 autorstrada, pedal gazu leciutko wcisniety (S40 T4 -
silnik 2.0 turbo 200 KM) wiec i przepustnica ledwo otwarta, na kazde 10
kg paliwa silnik musi przepompowac 150 m3 powietrza przez ta szparke,
wydaje mi sie ze na to sporo energi jest potrzebne, wie ktos dokladnie ile?

Z tą traconą energią to też nie jest tak prosto.
Bo owszem - są opory w suwie ssania, ale za to mniej wypełniony cylinder stawia mniejszy opór w suwie sprężania i wydechu.

W każdym razie jadąc z górki na biegu samochodem z wyłączoną pompą paliwa (czyli silnik się kręci), po otwarciu przepustnicy silnik zaczyna stawiać nico większy opór niż przy przepustnicy zamkniętej.

Data: 2011-03-12 10:01:02
Autor: J.F.
Dlaczego silniki benzynowe maja przepustnice?
On Fri, 11 Mar 2011 23:16:52 +0100,  Tomasz Pyra wrote:
Z tą traconą energią to też nie jest tak prosto.
Bo owszem - są opory w suwie ssania, ale za to mniej wypełniony cylinder stawia mniejszy opór w suwie sprężania i wydechu.

owszem, tez mnie to zastanawia. Bo z drugiej strony to nadal przeciagniecie powietrza przez zwezke
wymaga energii, wiec skad ona ?
W każdym razie jadąc z górki na biegu samochodem z wyłączoną pompą paliwa (czyli silnik się kręci), po otwarciu przepustnicy silnik zaczyna stawiać nico większy opór niż przy przepustnicy zamkniętej.

Sprawdzales ? ciezko mi bedzie sprawdzic w dieslu :-)

bo w tym przypadku wlozona w sprezanie energia powinna sie zwrocic w
suwie pracy. Ale nie w calosci - bo i katy otwarcia zaworow i wymiana
ciepla ..

J.

Data: 2011-03-12 10:42:07
Autor: Szczepan Bialek
Dlaczego silniki benzynowe maja przepustnice?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dadmn65oicguo63khuu7t4n6tn6t057tn14ax.com...
On Fri, 11 Mar 2011 23:16:52 +0100,  Tomasz Pyra wrote:
Z tą traconą energią to też nie jest tak prosto.
Bo owszem - są opory w suwie ssania, ale za to mniej wypełniony cylinder
stawia mniejszy opór w suwie sprężania i wydechu.

owszem, tez mnie to zastanawia.
Bo z drugiej strony to nadal przeciagniecie powietrza przez zwezke
wymaga energii, wiec skad ona ?

W każdym razie jadąc z górki na biegu samochodem z wyłączoną pompą
paliwa (czyli silnik się kręci), po otwarciu przepustnicy silnik zaczyna
stawiać nico większy opór niż przy przepustnicy zamkniętej.

Sprawdzales ? ciezko mi bedzie sprawdzic w dieslu :-)

Kazda pompa pobiera tyle energii ile czynnika pompuje. Zamknieta przepustnica = nic nie jest pompowane. To samo co z transformatorem - bieg jalowy.

bo w tym przypadku wlozona w sprezanie energia powinna sie zwrocic w
suwie pracy. Ale nie w calosci - bo i katy otwarcia zaworow i wymiana
ciepla ..

Czyli straty biegu jalowego.
S*

Data: 2011-03-12 16:16:46
Autor: J.F.
Dlaczego silniki benzynowe maja przepustnice?
On Sat, 12 Mar 2011 10:42:07 +0100,  Szczepan Bialek wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
W każdym razie jadąc z górki na biegu samochodem z wyłączoną pompą
paliwa (czyli silnik się kręci), po otwarciu przepustnicy silnik zaczyna
stawiać nico większy opór niż przy przepustnicy zamkniętej.

Sprawdzales ? ciezko mi bedzie sprawdzic w dieslu :-)

Kazda pompa pobiera tyle energii ile czynnika pompuje. Zamknieta przepustnica = nic nie jest pompowane.

Ale nie jest calkiem zamknieta. Z drugiej strony przy calkiem otwartej nie ma roznicy cisnien i
pompowanie nie wymaga wysilku.

To samo co z transformatorem - bieg jalowy.

Ma jednak wtedy troche strat.

J.

Data: 2011-03-12 19:29:31
Autor: Tomasz Pyra
Dlaczego silniki benzynowe maja przepustnice?
W dniu 2011-03-12 10:01, J.F. pisze:
On Fri, 11 Mar 2011 23:16:52 +0100,  Tomasz Pyra wrote:
Z tą traconą energią to też nie jest tak prosto.
Bo owszem - są opory w suwie ssania, ale za to mniej wypełniony cylinder
stawia mniejszy opór w suwie sprężania i wydechu.

owszem, tez mnie to zastanawia.
Bo z drugiej strony to nadal przeciagniecie powietrza przez zwezke
wymaga energii, wiec skad ona ?

Energia owszem jest na to potrzebna, ale chyba więcej potrzeba tej energii na suw sprężania i pracy pełnego cylindra.

W każdym razie jadąc z górki na biegu samochodem z wyłączoną pompą
paliwa (czyli silnik się kręci), po otwarciu przepustnicy silnik zaczyna
stawiać nico większy opór niż przy przepustnicy zamkniętej.

Sprawdzales ?

Tak, mam wyłącznik pompy paliwa i na niskim biegu było to odczuwalne.
Głównie zmieniał się dźwięk, ale jakiś tam wzrost opóźnienia też był :)

Dlaczego silniki benzynowe maja przepustnice?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona