Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Dlaczego słaby akumulator nie odpala?

Dlaczego słaby akumulator nie odpala?

Data: 2011-09-22 10:58:35
Autor: J.F
Dlaczego słaby akumulator nie odpala?
Użytkownik "Adam Wysocki"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pms.1316676848@news.chmurka.net...
Dlaczego rozrusznik musi kręcić wystarczająco szybko, żeby odpalić silnik
(benzynowy)? Przecież główna część energii idzie na sprężanie, a na logikę
prędkość sprężania nie powinna mieć wpływu na to, czy mieszanka się zapali.
Od czego to zależy? Przy zbyt wolnym sprężaniu ciśnienie ucieka przez
nieszczelności na zaworach i pierścieniach? Czy może nie chodzi o prędkość
sprężania a o energię iskry, albo o coś jeszcze innego?

Podejrzewam ze mozliwych powodow jest wiele, i sie nakladaja na siebie.

-cisnienie faktycznie ucieka,
-dodatkowo moze byc kwestia faz zaworow  - one sie np otwieraja za wczesnie, zeby byc otwarte wtedy gdy potrzeba przy duzych obrotach.
-ale benzynie cisnienie do zaplonu chyba nie bardzo potrzebne

-mieszanka podgrzewana przez sprezanie zdazy sie ostudzic w cylindrze, co utrudnia zaplon.

-przy powolnym przeplywie powietrza gaznik moze nie dawkowac paliwa - wtryskow to nie dotyczy.

-czujniki polozenia walu moga nie pracowac wlasciwie przy wolnych obrotach, przeplywomierze tez
-komputer moze miec jakis prog poprawnej pracy,

A glowny powod to pewnie taki ze jak rozrusznik za wolno kreci, to energia iskry tez jest za mala :-)

W sumie to jestem ciekaw jak szybko trzeba krecic silnikiem zeby zapalil. Tylko jak to sprawdzic - holowac na V biegu ?

P.S. A z praktyki - bywalo tak ze auto nie chcialo mi zapalic w wilgotne dni. Krece krotkimi seriami, po pare sekund, nie chce, nie chce, nie chce ..
dopiero jak juz akumulator przysiadl i sie czulo ze gorzej ciagnie - auto nagle odpala. Za szybko tez nie mozna czy co ?

J.

Data: 2011-09-22 12:04:26
Autor: Adam Wysocki
Dlaczego słaby akumulator nie odpala?
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

-czujniki polozenia walu moga nie pracowac wlasciwie przy wolnych obrotach, przeplywomierze tez

To chyba najbardziej do mnie przemawia - może po prostu przy małych obrotach położenie wału nie jest wykrywane i nie ma iskry (zakładając że nie ma ECU tylko zwykły moduł zapłonowy np. CDI). Ciekawe jak to jest przy zapłonie czysto elektrycznym, z przerywaczem.

--
Siena 1.6 HL & GSX 750F
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

Dlaczego słaby akumulator nie odpala?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona