Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?

Data: 2018-03-30 22:22:45
Autor: Pszemol
Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
Tak się właśnie zastanawiam, dlaczego ludzkość jako pierwsze autnomiczne
pojazdy, uparła się żeby zrobić samochody?

Dlaczego nie autonomiczne samoloty? Póki co siedzi w nich aż dwóch pilotów. W dodatku technologia autopilotów jest dobrze rozwinięta. Piękne pole do
tego, żeby na początek zastąpić jednego z pilotów pilotem autonomicznym,
docelowo zrezygnować z drugiego. Dodatkowa zaleta - więcej miejsca na
pokładzie i nie da się takiego samolotu porwać (przynajmniej szantażując
pilota).

Dlaczego nie autonomiczna kolej? Niewielkie możliwości sterowania, mocno rozbudowana infrastruktura
kolejowa. Do tego super sprawa do integracji tego z ogólnosieciowym
sterowaniem ruchem, co pozwoliłoby dużo wydajniej zarządzać ruchem
pociągów.

Dlaczego nie autonomiczne statki?
Tu podobnie jak w samolotach jest gotowa infrastruktura która już
implementuje automatyczne sterowanie. Wystarczy wyposażyć ją tylko w
algorytmy decyzyjne. Mały dynamizm sytuacji, wysoka przewidywalność.
Tu i tak załoga na pokładzie by jakaś była - ale nie musiałaby nim kierować
w normalnych sytuacjach.

A zabrali się za samochody, gdzie ruch drogowy jest najbardziej dynamiczny
spośród wszystkich innych ośrodków ruchu i najbardziej różnorodny.
Infrastruktura jest różna, warunki tego ruchu bardzo różnorodne -
pomieszani piesi z wieloma rodzajami pojazdów. Niska przewidywalność jak się zachowają inni.
Bardzo duża ilość interakcji.
Do tego transport samochodowy póki co nie wypracował skutecznych zasad
bezpieczeństwa i nawet tam gdzie już wszyscy się starają, a kierowcy są
karni - i tak dochodzi do stosunkowo wielu wypadków.

Najwyraźniej zyski z eliminacji kierowcy samochodu są atrakcyjniejsze od
redukcji pilota, kapitana okrętu czy maszynisty w lokomotywie.

Popatrz z perspektywy firmy: samolot to 300 płacących pasażerow, jeden czy
dwu pilotow. Niewielki procent kosztow. Przy taksówkach? Proporcje
odwrotne: 1 kierowca przypada na jednego płacącego pasażera, eliminacja
takiego etatu daje ogromne korzyści w skali korporacji.

Oprocz tego prywatnych włascicieli aut jest dzis ogromna masa - świat
odchodzi od modelu posiadania auta na własność do modelu dzierżawienia auta
na chwilę, tylko gdy potrzebujesz. Samochodowa autonomicznosc ułatwi to
przejście gdy nie bedziesz sie martwil parkowaniem bo auto samo odjedzie na
parking i podjedzie pod ciebie jak na niego zagwiżdzesz.

Data: 2018-03-31 00:40:19
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Fri, 30 Mar 2018 22:22:45 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

Popatrz z perspektywy firmy: samolot to 300 płacących pasażerow, jeden czy
dwu pilotow. Niewielki procent kosztow. Przy taksówkach? Proporcje
odwrotne

To jest racja.
Chociaż jakieś tam ciśnienie ze strony linii lotniczych na redukcję ilości
pilotów do jednego chyba jest.
To nie jest wysokomarżowa branża.

Data: 2018-03-31 14:46:27
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-03-31 o 00:22, Pszemol pisze:

[...]

Nie jest prawda że świat odchodzi od posiadania aut na własność.
To tylko hasełko marketingowe firm które na razie oferują tylko
obietnice a nie konkretny towar.

Pozdrawiam

Data: 2018-03-31 22:27:40
Autor: Pszemol
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
[...]

To, że Twoja okolica jest 20-lat za murzynami to tego trendu nie widzisz
:-P

Data: 2018-04-01 18:50:23
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-04-01 o 00:27, Pszemol pisze:

[...]

Mylisz trend z ludźmi który z uwagi na miejsce zamieszkania i pracę
odpowiada takie rozwiązanie. Ale to jest margines a nie trend.
Nawet w "twojej" amerykańskiej okolicy.

Pozdrawiam

Data: 2018-04-02 17:00:22
Autor: Shrek
W dniu 01.04.2018 o 00:27, Pszemol pisze:

[...]

Czemu tak się uparłeś na posiadanie tesli, że zapłaciłeś za mglistą obietnicę jej posiadania, skoro to takie passe?

Shrek

Data: 2018-03-31 23:29:13
Autor: Marek
On Sat, 31 Mar 2018 14:46:27 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
Nie jest prawda że świat odchodzi od posiadania aut na własność.

Większość użytkowników nie potrzebuje posiadać, potrzebuje jedynie używać.  Osobiście mam do dyspozycji kilka pojazdów, żadnego nie jestem właścicielem bo po co.

To tylko hasełko marketingowe firm które na razie oferują tylko
obietnice a nie konkretny towar.

Akurat jest dokładnie odwrotnie. Potrzebę posiadania ciągle (jeszcze) wmawiają producenci, choć to już się trochę zmienia.

--
Marek

Data: 2018-04-01 18:47:40
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-03-31 o 23:29, Marek pisze:

[...]

Ta twoja większość w momencie kiedy okazuje się że posiadanie
jest tańsze niż używanie dokonuje świadomego wyboru i posiada.
A fanatycy zaklinają rzeczywistość, kłamią lub wieszczą rychłą
zmianę w przyzwyczajeniach wyssana z brudnego palucha.

[...]

Producentowi jest wszystko jedno czy auto którym jeżdżę kupię
sam czy kupi to dla mnie jakaś firma od wynajmu.
Powiedział bym że będzie nawet wolał firmę bo ta szybciej
niż użytkownik prywatny wymieni tabor na nowszy.

Pozdrawiam

Data: 2018-04-01 22:19:14
Autor: Marek
On Sun, 1 Apr 2018 18:47:40 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
Ta twoja większość w momencie kiedy okazuje się że posiadanie
jest tańsze niż używanie dokonuje świadomego wyboru i posiada.

Czego nie zrozumiałes z potrzeby używania a nie posiadania?
Samo posiadanie nie implikuje kosztów używania, ergo koszt posiadania i użytkowania zawsze będzie z definicji droższy od samego użytkowania.

--
Marek

Data: 2018-04-01 22:35:29
Autor: Cavallino
W dniu 01-04-2018 o 22:19, Marek pisze:
[...]

Ano nie zawsze.
Bo żebyś Ty mógł użytkować, to ktoś musi posiadać, ponieść tego koszty, doliczyć Ci swój zarobek i VAT, żeby móc Tobie wynająć.

Data: 2018-04-02 03:14:16
Autor: Poldek
W dniu 2018-04-01 o 22:35, Cavallino pisze:
[...]

Już było pisane, ale napiszę jeszcze raz - najdrożej kosztuje przejechanie kilometra samochodem, który głównie stoi, a jeździ tylko kilkadziesiąt minut na dobę. Np. u mnie typowo 2 × 20 minut na dobę = 40 minut na dobę jazdy, 1400 minut stania. Rocznie wychodzi 14 600 minut jazdy, 511 000 minut stania bezużytecznie, rdzewienia i zajmowania miejsca. Samochód autonomiczny będzie stał o wiele mniej niż 511 000 minut rocznie. Dlatego koszt przejechania kilometra będzie o wiele niższy, niż własnym.

Data: 2018-04-02 10:54:53
Autor: kk
W dniu 2018-04-02 o 03:14, Poldek pisze:
[...]

Będzie ? Czemu taksówki nie są o wiele tańsze ? Czemu wolimy własny samochód od komunikacji miejskiej ? Czemu ... w ogóle piszesz jak będzie jak wystarczy rozglądnąć się.

Data: 2018-04-05 21:02:41
Autor: Poldek
W dniu 2018-04-02 o 10:54, kk pisze:
[...]

Będzie ?

Do tego zmierza impreza z samochodami autonomicznymi.

Czemu taksówki nie są o wiele tańsze ?

Bo w taksówce oprócz kosztu samochodu, jego amortyzacji, paliwa, serwisu, parkowania, opon, ubezpieczenia płaci się przede wszystkim za czas człowieka. Taksówkarz musi się utrzymać przy życiu za to, co wyjeździ. Nikt nie będzie pracował na taksówce, jeżeli siedząc w niej nie zarobi na dach nad głową, żarcie i wszystko inne, co potrzebne do życia.

Czemu wolimy własny

Wolimy? Może pisz za siebie.
Niektórzy wolą, inni nie wolą.
Metro, tramwaje i autobusy, pociągi są pełne ludzi. Szczególnie w godzinach szczytu nie sposób się wcisnąć.

samochód od komunikacji miejskiej ?

Mieszkania przy linii metra i/lub z dostępem do komunikacji miejskiej są dużo droższe, niż mieszkania bez dojazdu komunikacją. A mimo wyższych cen ludzie je chętnie kupują.

Nie wiem, dlaczego inni ludzie wolą własny samochód. Mogę powiedzieć, dlaczego ja wolę. Bo nie muszę stać na przystanku, czekać, czy przyjedzie, czy nie przyjedzie. Bo mogę dojechać tam, gdzie komunikacja nie dojeżdża, albo zbyt długo by trwał dojazd komunikacją. Bo mogę coś przewieźć oprócz własnej dupy. Bo jak byłem mały, to na amerykańskich filmach się napatrzyłem, jakie to jest fajowe i w ogóle sexy jechać samochodem i tak mi ta bajeczka zapadła w pamięć, że wbrew racjonalności, a nawet wiedząc, że to obrazek malowany dzięki sponsoringowi i na zamówienie przemysłu motoryzacyjnego skłonny byłem niezłe pieniądze, zamiast ciekawiej wydać, to utopić w kupie złomu i plastiku, która za parę lat będzie dużym śmieciem.

Czemu ... w ogóle piszesz jak będzie jak wystarczy rozglądnąć się.

Spójrz, jaki jest tytuł niniejszego wątku.

Data: 2018-04-06 17:25:23
Autor: kk
W dniu 2018-04-05 o 21:02, Poldek pisze:
[...]

Impreza z samochodami autonomicznymi zmierza do tego by bogata firma zarabiała na indywidualnym transporcie. Normalnie nikomu to nie jest potrzebne na tyle by wydał sensowne pieniądze na rozwój komunikacji indywidualnej w tym kierunku.

[...]

Ale w odróżnieniu od samochodu indywidualnego jeździ ciągle, więc powinien być tańszy od twojego indywidualnego samochodu, który z reguły stoi. Więc czemu tak nie jest ?

Czemu wolimy własny

Wolimy? Może pisz za siebie. > Niektórzy wolą, inni nie wolą.

No i Ty wolisz, napisałeś poniżej.

Metro, tramwaje i autobusy, pociągi są pełne ludzi. Szczególnie w godzinach szczytu nie sposób się wcisnąć.

Też się nie wciskasz

[...]

Ale to nie jest temat tego wątku. No chyba, że obstajesz, że będziemy mieli indywidualne pojazdy autonomiczne, gdy ja mówię że będziemy mieli tylko taksówki autonomiczne.

Czemu ... w ogóle piszesz jak będzie jak wystarczy rozglądnąć się.

Spójrz, jaki jest tytuł niniejszego wątku.

Jaki jest twój wkład w dyskusję na temat poruszony w pierwszym artykule "dlaczego autonomiczne nie najpierw na kolei i w samolotach tylko w samochodach" ?

Data: 2018-04-02 11:02:10
Autor: Cavallino
W dniu 02-04-2018 o 10:54, kk pisze:
[...]

Oczywiście że nie będzie.
Bo najpierw musisz zamówić codziennie rano taksówkę, podjechać nią w miejsce gdzie stoi najbliższy samochód płatny za km albo minutę, potem wsiąść do niego i przejechać nim do miejsca pracy korzystając z taniej ceny za km. ;-)

Z powrotem może być lepiej, o ile pracujesz w centrum, bo zaparkować go możesz bliżej domu, więc taksówka do domu wyjdzie trochę taniej. ;-)

Data: 2018-04-05 20:45:54
Autor: Poldek
W dniu 2018-04-02 o 11:02, Cavallino pisze:

[...]

Klikasz w aplikacji na smartfonie i samochód autonomiczny podjeżdża w wyznaczone przez ciebie miejsce o wyznaczonej godzinie. Wsiadasz, na kolanach ustawiasz laptopa i po drodze załatwiasz maile, telefony, sprawy.

Jak mieszkasz na zadupiu, to nie masz problemu, że nie masz gdzie ustawić swojego pickupa trucka i traktora i kombajnu. Jak mieszkasz w mieście typu Londyn, Nowy Jork, Los Angeles, to koszt parkowania przewyższa koszt paliwa i wszystkiego innego razem.

Data: 2018-04-06 17:17:43
Autor: kk
W dniu 2018-04-05 o 20:45, Poldek pisze:
[...]

No i właśnie, mieszkasz na zadupiu, bo nie "... w mieście typu Londyn..." i żeby Ci ten autonomiczny przyjechał będziesz musiał za to zapłacić by mu się opłacało jechać na to zadupie

Data: 2018-04-01 22:41:06
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-04-01 o 22:19, Marek pisze:

Ta twoja większość w momencie kiedy okazuje się że posiadanie
jest tańsze niż używanie dokonuje świadomego wyboru i posiada.

Czego nie zrozumiałes z potrzeby używania a nie posiadania?

Czego Ty nie zrozumiałeś z potrzeby poniesienia jak najniższych
kosztów użytkowania auta?

Samo posiadanie nie implikuje kosztów używania, ergo koszt posiadania i użytkowania zawsze będzie z definicji droższy od samego użytkowania.

Mylisz się.
Do ceny jaką płacisz normalnie musisz dołożyć marżę właściciela
pojazdu który ci ten pojazd pożycza, on w tej kwocie zmieści
swoje koszty i swój zysk. Jak auto kupisz sam na siebie to
zysku firmie wypożyczającej nie musisz ufundować.

Pozdrawiam

Data: 2018-04-02 02:52:26
Autor: Poldek
W dniu 2018-04-01 o 22:41, RadoslawF pisze:
[...]

Najdrożej kosztuje przejechanie kilometra samochodem, który mało jeździ. Samochód prywatny, indywidualny mało jeździ, głównie stoi i zajmuje miejsce. To zajęte miejsce kosztuje i to coraz więcej i będzie drożało coraz szybciej. U nas w Polsce - na razie jeszcze - ten koszt miejsca zajmowanego przez zaparkowany samochód jest wciąż przerzucany najczęściej z właściciela samochodu na ogół społeczeństwa - darmowe parkowanie w większości miejsc w Polsce. Np. na gruncie należącym do miasta, gminy, skarbu państwa - wszyscy obywatele płacący podatki sponsorują Januszowi samochodziarzowi gratisową przestrzeń do składowania jego grata. W miastach są już strefy płatnego parkowania, ale obecne ceny parkowania i tak są tak niskie, że nie odzwierciedlają kosztów zajętego miejsca. Są prywatne parkingi - tam jest drożej, bo nie ma dotacji od podatników. Jeżeli Janusz parkuje na własnym terenie (albo quasi własnym - np. miejsce postojowe wykupione na "własność" od dewelopera, spółdzielcze własnościowe prawo do miejsca postojowego na gruncie użytkowanym przez spółdzielnię itp., to już wtedy ma świadomość ile to kosztuje - podatek od gruntu, utrzymanie miejsca postojowego. Ja np. płacę miesięcznie 250 zł za własne miejsce w garażu podziemnym. Własne, czyli spółdzielcze własnościowe prawo do miejsca postojowego, czy jakoś tak. Koszt kupienia takiego miejsca na "własność" to ok. 25-35 tys. zł. Jak już się je kupi, to można zacząć płacić co miesiąc te 250,- W tych 250 mieści się podatek od gruntu, opłata za prawo do korzystania z drogi (należący do miasta kawałek drogi 200 m od wyjazdu z garażu, do najbliższej drogi publicznej), sprzątanie hali garażowej, ochrona, prąd i ogrzewanie, woda zużywana przez ekipę sprzątającą, konserwacja i naprawy urządzeń itd...

Data: 2018-04-02 10:45:26
Autor: kk
W dniu 2018-04-02 o 02:52, Poldek pisze:
[...]

Wybrałeś sobie drogą lokalizację to tak masz. Można mieszkać i parkować poza ścisłym centrum. Albo na totalnym zadupiu. Albo na swojej prywatnej działce na totalnym zadupiu. Ceny przeróżne są.

Data: 2018-04-02 11:59:37
Autor: Marek
On Sun, 1 Apr 2018 22:41:06 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
Czego Ty nie zrozumiałeś z potrzeby poniesienia jak najniższych
kosztów użytkowania auta?

Jakich najniższych kosztów?? Mówimy o możliwości korzystania z aut  o wartości 150tys i więcej a nie  Tico za 800 zl

[...]

Nie widzę potrzeby kupowania na siebie auta za np. 300tys z kilku istotnych powodów, najważniejszy to właśnie tej  bym to _nie_ był  jego właścicelem.

--
Marek

Data: 2018-04-03 19:41:54
Autor: Yakhub
Dnia Mon, 02 Apr 2018 11:59:37 +0200, Marek napisał(a):

Jakich najniższych kosztów?? Mówimy o możliwości korzystania z aut  o wartości 150tys i więcej a nie  Tico za 800 zl

W wielu przypadkach *własne* Tico jest znacznie bardziej funkcjonalne, niż
"możliwość korzystania" z czegokolwiek.

--
Yakhub

Data: 2018-04-05 21:07:45
Autor: Poldek
W dniu 2018-04-03 o 19:41, Yakhub pisze:
[...]

Na razie alternatywą dla Tico jest rower, autobus, buty.
Kiedy alternatywą dla Tico - za które trzeba płacić OC, przeglądy i je gdzieś parkować - będzie autonomiczne auto zamawiane przez apkę, to wtedy sensowność utrzymywania Ticzaka znienacka spadnie.

Data: 2018-04-06 14:15:31
Autor: Smok Eustachy
W dniu 05.04.2018 o 21:07, Poldek pisze:
[...]

Szczególnie jak będzie zajęte.

Data: 2018-04-06 17:26:40
Autor: kk
W dniu 2018-04-05 o 21:07, Poldek pisze:
[...]

Czemu taksówki, które też można zamówi przez apkę (i te inne pierdoły), nie uczyniły tego samego ?

Data: 2018-04-02 03:05:40
Autor: Poldek
W dniu 2018-03-31 o 14:46, RadoslawF pisze:
[...]

Pierwszy z brzegu przykład - browar.
Nie trzeba go posiadać, żeby napić się piwa...

Data: 2018-04-02 10:48:34
Autor: kk
W dniu 2018-04-02 o 03:05, Poldek pisze:
[...]

Ale czego przykład ?! Nas stać na mały browar. Jest w praktyce tańszy niż korzystania z usług dużego.

Data: 2018-04-02 12:50:11
Autor: RadoslawF
[...]

Nie ma tradycji osiadania browarów.
Jest tradycja posiadania aut na własność i są ku temu
powody finansowe.
Drugi przykład to własna małżonka. Można przelecieć żonę
sąsiada ale większość jednak woli posiadać własną.
Wedle twojej teorii nie mają racji?
Żonę sąsiada traktując jako przyjemny dodatek a nie
a nie zamiennik własnej.

Pozdrawiam

Data: 2018-04-02 17:02:34
Autor: Shrek
W dniu 02.04.2018 o 12:50, RadoslawF pisze:

Drugi przykład to własna małżonka. Można przelecieć żonę
sąsiada ale większość jednak woli posiadać własną.

To akurat nie najlepszy przykład;)

Shrek

Data: 2018-04-02 18:29:58
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-04-02 o 17:02, Shrek pisze:

Drugi przykład to własna małżonka. Można przelecieć żonę
sąsiada ale większość jednak woli posiadać własną.

To akurat nie najlepszy przykład;)

Bardzo dobry, tyle że wpienia żonatych.

Pozdrawiam

Data: 2018-04-02 21:20:57
Autor: Shrek
W dniu 02.04.2018 o 18:29, RadoslawF pisze:

Drugi przykład to własna małżonka. Można przelecieć żonę
sąsiada ale większość jednak woli posiadać własną.

To akurat nie najlepszy przykład;)

Bardzo dobry, tyle że wpienia żonatych.

Tylko tych co im rogi doprawiają:P

Shrek.

Data: 2018-04-03 01:10:56
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-04-02 o 21:20, Shrek pisze:

[...]

Optymistów (znaczy tych żyjących w niewiedzy) faktycznie nie
powinno wpieniać.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2018-04-03 19:49:19
Autor: Shrek
W dniu 03.04.2018 o 01:10, RadoslawF pisze:

[...]

Dalej twierdzę, że twój przykład nie był trafiony:P Mężczyżni z natury nie są monogamistami. To że mają jedną żonę wynika z udomowienia:P

Shrek

Data: 2018-04-03 21:45:49
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-04-03 o 19:49, Shrek pisze:

[...]

Rozumiem że aktualnie jesteś żonaty.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2018-04-03 22:01:01
Autor: Shrek
W dniu 03.04.2018 o 21:45, RadoslawF pisze:

Dalej twierdzę, że twój przykład nie był trafiony:P Mężczyżni z natury nie są monogamistami. To że mają jedną żonę wynika z udomowienia:P

Rozumiem że aktualnie jesteś żonaty.  :-)

Widzę do czego zmierzasz;) Raczej nie jesteś w jej typie:P

Shrek

Data: 2018-04-04 01:56:52
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-04-03 o 22:01, Shrek pisze:

[...]

Twoja reakcja pokazuje ze jednak miałem rację i żonatego
wpienia to co pisze. A co do bycia w jej typie to nie muszę
być, takich "kłusowników" wszędzie pełno, zawsze znajdzie się
taki co będzie.  :-)
Ja tylko opisuje zjawisko, nie robię przytyków personalnych.

Pozdrawiam

Data: 2018-04-04 17:29:45
Autor: Shrek
W dniu 04.04.2018 o 01:56, RadoslawF pisze:

Widzę do czego zmierzasz;) Raczej nie jesteś w jej typie:P
Twoja reakcja pokazuje ze jednak miałem rację i żonatego
wpienia to co pisze.

Od razu wpienia;)

A co do bycia w jej typie to nie muszę
być, takich "kłusowników" wszędzie pełno, zawsze znajdzie się
taki co będzie.  :-)

Co tylko potwierdza, że twój przykład że faceci wolą żonę na własność a nie skakanie po sąsiadkach nie jest najlepszym przykładem:P

Shrek

Data: 2018-04-04 20:54:43
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-04-04 o 17:29, Shrek pisze:

[...]

Jest najlepszym bo prawdziwym. Przekonasz się jak porównasz liczbę
tych w związku z tymi poza. A skakanie do cudzych żon uprawiają
statystycznie wszyscy i wolni i żonaci.  :-)
I nie zmienia to faktu że większość jest żonata.

Pozdrawiam

Data: 2018-04-04 21:20:28
Autor: Shrek
W dniu 04.04.2018 o 20:54, RadoslawF pisze:

[...]

Dowód z dupy. Jak porównasz liczbę pracujących do tych co odziedziczyli fortunę, to wyjdzie ci, że ludzie uwielbiają spędzać czas w pracy? :P

A skakanie do cudzych żon uprawiają
statystycznie wszyscy i wolni i żonaci.  :-)

Więc skaczących po cudzych żonach jest więcej niż żonatych. Mtyh busted:P

I nie zmienia to faktu że większość jest żonata.

Podobnie jak to, że wioększość ludzi pracuje. Ale nie znaczy to, że nie woleliby się opierdalać:P

Shrek

Data: 2018-04-05 09:51:39
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-04-04 o 21:20, Shrek pisze:

[...]

Do pracy się idzie żeby zarobić pieniądze a nie tylko dla przyjemności.
Zony się nie bierze dla pieniędzy, no może poza jakimiś ekstremalnymi
sytuacjami.
I to nie ja twierdzę że ludzie idą do pracy bo uwielbiają tam spędzać
czas. To jest dopiero teoria z dupy.

[...]

I co to zmienia w fakcie że żonatych jest więcej niż samotnych?

Pozdrawiam

Data: 2018-04-05 21:10:44
Autor: Poldek
W dniu 2018-04-02 o 10:48, kk pisze:
[...]

Dlatego każdy Janusz trzyma przed domem mały browar.

Data: 2018-04-06 17:08:54
Autor: kk
W dniu 2018-04-05 o 21:10, Poldek pisze:
[...]

Sam jesteś janusz. Co Ty właściwie robisz na tej grupie ? Kup najpierw tego elektryka a potem pogadamy.

Data: 2018-04-06 18:32:31
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-04-06 o 17:08, kk pisze:

[...]

Udowadnia jakim wielkim jest kretynem.
Elektryka to on kupi tak samo jak Przemol.
Jak będą za darmo rozdawali.

Pozdrawiam

Data: 2018-04-01 11:22:24
Autor: Yakhub
[...]

Dla mnie to jest jak porównywać mieszkanie (choćby i wynajęte) i hotel -
porównujesz nieporównywalne.

We własnym samochodzie, jak rozleje mi się napój na fotel, to pogodzę się z
plamą na tapicerką i będą z nią żył.

W cudzym samochodzie oznacza to konkretne $$ wydane na czyszczenie.

We własnym samochodzie mam całą masę przydasiów - butelkę mineralnej,
zachomikowane 20pln w razie, gdybym zapomniał portfela, zapasową dyżurną
pieluchę, dziecko ma swój ulubiony fotelik (i zachomikowaną kiełbaskę z
zeszłego tygodnia), scyzoryk, latarkę, aspirynę, długopis, notes, uchwyt
pasujący do mojego telefonu (w tym miejscu, w którym ja lubię), słuchawkę
bluetooth (moją), ładowarkę, zapasowy kabelek USB do telefonu, "dyżurny"
zasilacz do laptopa i pierdylion innych rzeczy, które tam po prostu są. Od 2 tygodni w bagażniku mojego samochodu jeździ rower syna - jest w użyciu
codziennie po przedszkolu, po czym wraca do bagażnika.

Jak jadę na zakupy, to czasami zapomnę rozładować w domu samochód i jeszcze
przez 2 dni jeżdżą ze mną w bagażniku do pracy - i nie jest to żaden
problem.

Samochód jest w pewnym sensie przedłużeniem domu.

--
Yakhub

Data: 2018-04-01 11:37:12
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sun, 1 Apr 2018 11:22:24 +0200, Yakhub napisał(a):

[...]

Cos za coś. Jak samochody będą eksploatowane przez tyle czasu przez ile
teraz stoją, to parkingi będą puste a jazda będzie przyjemnością.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-04-01 21:34:59
Autor: kk
[...]

Jak wszystkie stojące wyjadą na ulicę to korków narobią, tak będzie

Data: 2018-04-01 22:17:53
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sun, 1 Apr 2018 21:34:59 +0200, kk napisał(a):

Jak wszystkie stojące wyjadą na ulicę to korków narobią, tak będzie

Będą pewne oszczędności. Nie będzie trzeba jeździć w kółko żeby znaleźć
miejsce. Ludzie w części przesiądą się do zbiorkomu bo odpadnie czynnik
prestiżowy posiadania itd. W błachych sprawach załatwią je
telekomunikacyjnie, ma krótkich trasach nie będzie się kalkulowało
wzywać i czekać, pójdą pieszo czy rowerem. Odpadną przejazdy związane z
eksploatacją - na benzynówkę, do warsztatu czy na przegląd.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-04-02 03:02:56
Autor: Poldek
W dniu 2018-04-01 o 21:34, kk pisze:
[...]

Po prostu, żeby przewieźć tyle ludzi ile się przewozi obecnie nie trzeba tylu samochodów ile teraz jest i wciąż przybywa - stojących 99% czasu rdzewiejąc i zajmując miejsce, które może być dużo ciekawiej wykorzystane.

Data: 2018-04-02 10:37:48
Autor: kk
W dniu 2018-04-02 o 03:02, Poldek pisze:
[...]

Ale Ty się nie przejmuj, ci co mają samochody decydują a nie Ty

Data: 2018-04-05 21:17:53
Autor: Poldek
W dniu 2018-04-02 o 10:37, kk pisze:
[...]

Na razie nie ma wyboru. A przynajmniej nie ma wyboru między własnym samochodem, a samochodem autonomicznym na zawołanie z apki.

Symptomatyczne jest też, że coraz mniej jest aut WŁASNYCH, a coraz więcej wynajętych, tyle że nie na minuty/godziny, tylko na razie na miesiące/lata - leasing. To jest trend, którego dalszym rozwinięciem są samochody na zawołanie z apki - już dostępne także w Polsce, ale nie autonomiczne. Następny etap, to autonomiczne.

Data: 2018-04-06 17:42:45
Autor: kk
W dniu 2018-04-05 o 21:17, Poldek pisze:
[...]

Przecież Ci piszę, że masz taksówki !!!

To z twojego punktu widzenia właśnie pojazd autonomiczny. Cena jaką za nią płacisz wynika z wolnorynkowej gry, ludzie po prostu tyle są skłonni zapłacić. Nie ma większego znaczenia ile kosztuje sama taksówka, jej kierowca itp itd.

Możesz też użyć transportu masowego. 1 kierowca, 100 pasażerów, czyli jest jeszcze tańszy w organizacji. I co ? I nic.

Symptomatyczne jest też, że coraz mniej jest aut WŁASNYCH, a coraz> więcej wynajętych, tyle że nie na minuty/godziny, tylko na razie na miesiące/lata - leasing.

Gdzie ? Myślisz, że te wszystkie samochody co na parkingach stoją są wynajęte ?

To jest trend, którego dalszym rozwinięciem są samochody na zawołanie z apki - już dostępne także w Polsce, ale nie autonomiczne. Następny etap, to autonomiczne.

Autonomiczne to jest pomysł na zarabianie pieniędzy. Zamiast płacić kierowcy, kupić samochód z taką funkcjonalnością. Mogliby stado przysłowiowych chińczyków za miskę ryżu do tego zatrudnić.

Ja oczywiście nie mam nic przeciwko autonomicznym, ale zainstalowane w nich systemy muszą kosztować tak, jak kosztuje radio albo nawigacja w samochodzie.

Data: 2018-04-02 12:51:31
Autor: RadoslawF
[...]

On jest z tych co to by chcieli decydować za innych.

Pozdrawiam

Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?