Dlaczego u nas w kraju likwiduje się sektor państwowy?

Data: 2013-01-10 16:32:44
Autor: Aleksander
Dlaczego u nas w kraju likwiduje się sektor państwowy?
        Ktoś wmówił elitom rządzącym, że po co zajmować się gospodarką, produkcją, tworzeniem, skoro najlepiej jest po prostu jechać na inych co pracują i wytwarzają biorąc tylko dolę - podatki.   Dlatego też wszystko co państwowe się z premedytacją likwiduje, zwłaszcza przemysł. To że przy okazji zawieruchy nachapią się pojedyncze osobniki, to dobrze, bo i urzędnikom coś z kapnie. Tak więc gospodarka polska , państwowa jest na wykończeniu, ale jak można jeszcze coś sprzedać to wszyscy skrupulatnie sie do tego przykładają.  Trudności czasem wynikają z tego, że nie ten co jedni by chcieli ma na tym zarobić, więc wzajemnie sie urzedasy szarpią , bo np hutę jak ja sprzedam to i ja coś będę z tego miał, a jak Nowak, to dla mnie nic , więc trzeba mu utrudnić.
Nie ma żadnego interesu społecznego w takim działaniu rządzących. Przecież handel poszedł w obce ręce ( markety) a państwo nie ma z tego żadnych zysków, nawet pozwala by co kilka lat ten sam supermarket  zmieniał niby właściciela i dalej nie płacił podatków.
   Rządzący nie mają od lat 90 żadnej wizji Polski jako polskiej państwowości. Naiwne myślenie , że po co robić, lepiej tylko kupony odcinać w formie podatku, było i jest niszczące dla kraju, jako jednego dużego podmiotu gospodarczego, bo liczenie dochodu narodowego dowodzi że jednak ogólnie jestesmy jakimś organizmem gospodarczym.

Alx

Dlaczego u nas w kraju likwiduje się sektor państwowy?