Dlaczego usb stick jest taki wolny?

Data: 2011-02-12 17:34:39
Autor: topek
Dlaczego usb stick jest taki wolny?
Witam,
kupilem kobitce usb sticka 16GB PQI, taki bardzo malutki:
Cos takiego:
http://allegro.pl/promocja-pqi-i812-mini-pendrive-16gb-3-kolory-i1439510678.html

SKopoiowanie na tego pendrivea 1GB trwa 3-4min
Niezaleznie od kompa.
Ja mam tez pqi, tyle ze normalnych rozmiarow, 1GB i tam takie dane kopiuja sie w 30 sekund.

Ma ktos pomysl? :-(

--
topek -> jak zawsze pozdrawiajacy
"MoĹźe Oko tylko mydli oko

Data: 2011-02-12 18:02:05
Autor: Radosław Sokół
W dniu 12.02.2011 17:34, topek pisze:
SKopoiowanie na tego pendrivea 1GB trwa 3-4min
Niezaleznie od kompa.
Ja mam tez pqi, tyle ze normalnych rozmiarow, 1GB i tam takie dane kopiuja sie w 30 sekund.

Bo szybkość (szczególnie zapisu) zależy nie od producenta,
a od zastosowanego sterownika pamięci Flash i samej pamięci.
Szczególnie bardzo pojemne pen-drive są powolne. Dlatego
warto sprawdzić wcześniej prędkości odczytu i zapisu (bo
często są bardzo różne, np. szybki odczyt, a koszmarnie
wolny zapis).

Poza tym szybkość zapisu będzie poważnie zależała od rodza-
ju zapisywanych danych (mało dużych plików czy dużo małych
plików) oraz ustawień systemu operacyjnego (bezpieczeństwo
danych czy silne buforowanie zapisu).

Po prostu Twój "mały" pen-drive ma najwyraźniej szybkość
zapisu rzędu 25-30 MiB/s, a ten nowy -- około 5 MiB/s.
Przyzwoicie (kiedyś były wolniejsze! a już nie mówię o
stacjach dysków na przykład...), ale trzeba uzbroić się
w cierpliwość lub... kupić coś szybszego i droższego.

Data: 2011-02-12 18:19:29
Autor: alex
[...]

coś nie tak, ten model ma mieć zapis 15MB/s czyli w sprzyjających warunkach ma 1GB zapisać w tą minutę góra półtorej

Data: 2011-02-12 22:07:49
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-02-12 18:19, Użytkownik alex napisał:
[...]

Gdyby tak było to sprzedający wpisał by tę prędkość zapisu
w opisie na aukcji, ale widać nie maił się czym pochwalić.
Kolejna sprawa taka pojemność za taką cenę oznacza bardzo
niską prędkość zapisu.

Pozdrawiam

Data: 2011-02-13 14:18:54
Autor: boxfish
W dniu 2011-02-12 17:34, topek pisze:
[...]

Mam Opla i jeździ maksymalnie 160 km/h - mój kolega też ma Opla i potrafi jechać 220 km/h - dziwne prawda ?

ma ktoś jakiś pomysł ?

Data: 2011-02-25 22:17:38
Autor: ąćęłńóśźż
Dlaczego usb stick jest taki wolny?
Tak:  TwĂłj kolega ma całe Ĺźycie z gĂłrki ;-)

-- -- -