[Ang] Dlaczego w Holandii jazda na rowerze jest tak popularna?

Data: 2013-08-12 10:59:03
Autor: coaster
[Ang] Dlaczego w Holandii jazda na rowerze jest tak popularna?
http://www.bbc.co.uk/news/magazine-23587916
;-)

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2013-08-12 11:49:21
Autor: cytawa
coaster pisze:
http://www.bbc.co.uk/news/magazine-23587916

a tam znalazlem na dole link dom starego artykułu:

Cycle helmets - a hard case to crack
27 AUGUST 2010, MAGAZINE

a w nim cm.in. cos takiego:

Dr Walker conducted a study looking into how cyclists wearing a helmet affect the behaviour of drivers. He found that for those wearing a helmet, motorists drove much closer when overtaking.

"In absolute terms they got 8-9cm closer than they did when I wasn't wearing one," he explains, "And the proportion of vehicles getting within a really close distance went up considerably."

Chyba cos jest na rzeczy

Jan Cytawa

Data: 2013-08-12 12:35:49
Autor: hisjusz

http://www.rp.pl/artykul/30,1038295.html

Data: 2013-08-12 23:45:13
Autor: Gotfryd Smolik news

coaster pisze:
[...]

  Przepraszam że zostawiam cało¶ć cytatu - ale co ma zapodany link
(do artykułu zwi±zanego z pierwotnym tematem w±tku) do sprawy
poruszonej w po¶cie Jana?

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-16 12:16:09
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2013-08-12 10:59, coaster pisze:
http://www.bbc.co.uk/news/magazine-23587916

Bardzo dobry artykul. Zastanawiaja dane w tabeli, gdzie podane sa procenty ludzi korzystajcacych z roweru jako glonego srodka transportu. Dominuje Holandia (ponad 30%), ale dziwi stosunkowo niski procent w Danii. Wydawalo mi sie, ze Dunczycy zblizyli sie do poziomu holenderskiego. Bardzo dobra pozycja Wegrow i przyzwoita Slowacji. A gdzie jest Polska? Az strach wiedziec.

W Anglii i tak jest niezle. Obserwowalem rowerzystow w czasie mojego niedawnego pobytu w Manchester i podziwialem niezla symbioze rowerzystow, autobusow i samochodow.

Data: 2013-08-26 12:25:20
Autor: Titus Atomicus
[Ang] Dlaczego w Holandii jazda na rowerze jest tak popularna?
In article <kuku5d$4bo$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>,
 Andrzej Ozieblo <ypoziebl@cyf-kr.edu.pl> wrote:

> [...]

W Anglii i tak jest niezle. Obserwowalem rowerzystow w czasie mojego niedawnego pobytu w Manchester i podziwialem niezla symbioze rowerzystow, autobusow i samochodow.

A ja wlasnie wrocilem ze Slowacji, gdzie spedzilem kilka dni w ramach cykliczego 'testu starosci'. Rejon Tatr. Po raz kolejny zrobila na mnie wrazenie ilosc rowerzystow w roznym wieku na mniej lub (czesciej) bardziej wypasionych kolarzowkach.

Dosc powszechnym widokiem sa rowerzysci z kaskami... wiezionymi na kierownicy, albo na glowach, ale nie przymocowanych. To skutek obowiazku ubierania kaskow poza obszarem zabudowanym (ale tylko na publicznych drogach, z wylaczeniem DDR).

Co ciekawe, zagadywani przeze mnie rowerzysci nie zdawali sobie sprawy, ze ten nakaz jest unikalny w skali europejskiej a nawet swiatowej. Lobby producentow kaskow zrobilo dobra propagandowa robote.
--
TA

Data: 2013-08-27 12:38:56
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2013-08-26 12:25, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

[...]

Tak, tez to zauwazylem i to ju wiele lat temu. Pomysl z obowiazkowymi kaskami jak z Kafki. Ciekaw jestem czy mandatuja bezkaskowych Polakow?

Data: 2013-08-26 13:17:07
Autor: J.F.
Dnia Fri, 16 Aug 2013 12:16:09 +0200, Andrzej Ozieblo napisał(a):
[...]

W Danii jest jedna rzecz - ~200% podatek na samochody.
Drogie jak cholera ... w rezultacie ilosc samochodow na mieszkanca
chyba najnizsza w Europie. I w rezultacie sporo osob jest skazanych na inne srodki transportu.

J.

Data: 2013-08-26 16:57:53
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 26 Aug 2013, J.F. wrote:

Dnia Fri, 16 Aug 2013 12:16:09 +0200, Andrzej Ozieblo napisał(a):
W dniu 2013-08-12 10:59, coaster pisze:
http://www.bbc.co.uk/news/magazine-23587916
[...]
[...]

  Ale postawiona teza (prawdziwa) nie chce współgrać z wnioskami :D
  Co¶ jeszcze musi powodować, że nie chc± RÓWNIEŻ używać rowerów.
  Może maj± tam swoj± własn± HGW z "marketingowym" przesłaniem "Dania
to nie wie¶"? ;>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-26 21:36:51
Autor: Krycha
[Ang] Dlaczego w Holandii jazda na rowerze jest tak popularna?
W dniu 2013-08-16 12:16, Andrzej Ozieblo pisze:
(...)
> Dominuje Holandia (ponad 30%), ale dziwi stosunkowo niski procent w
> Danii. (...)

Ten niski procent nie zgadza mi się z rzeczywistością.
Oto parking rowerowy w Dani:
https://plus.google.com/photos/110636404017483245604/albums/5916510515318130833?banner=pwa

To tylko część rowerów sfotografowana przeze mnie przy dworcu kolejki.
Takie zbiorowiska rowerów widziałam w wielu miejscach.
Zaskoczyła mnie ilość sytuacji, w których kierowcy samochodów w Dani
traktują rowerzystę jak 'świętą krowę'.

Pozdrawiam Krycha.
--
„Polak, jak mu przyjdzie fantazja do głowy, może być całkiem porządnym człowiekiem.”
Tadeusz Kotarbiński.

Data: 2013-08-26 21:39:39
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-08-26 21:36, Krycha pisze:
> [...]
 > Danii. (...)

Ten niski procent nie zgadza mi się z rzeczywistością.

"Nie masz zezwolenia na wyświetlanie tego albumu."

--
Liwiusz

Data: 2013-08-27 12:45:05
Autor: Andrzej Ozieblo
> [...]

> Takie zbiorowiska rowerów widziałam w wielu miejscach.
> Zaskoczyła mnie ilość sytuacji, w których kierowcy samochodów w Dani

Tez mi sie nie zgadza. Nigdy nie bylem w Danii, ale mam tam dobrych znajomych i wiele o Danii wiem. Podobne zbiorowiska rowerow widzialem w Szwecji, np. w Upssali. Ludzie podjezdzaja na dworzec i jada do roboty do Sztokholmu. Cale pola rowerow. Jak oni je znajduja?

Niestety cywilizacyjnie, a stopien zroweryzowania spoleczenstwa jest jednym z waznych wskaznikow cywilizacji, Polska stoi kiepsko. Pocieszjace jest to, ze na Litwie czy Ukrainie jest jeszcze gorzej.

Data: 2013-08-27 13:07:37
Autor: Andrzej Ozieblo
[Ang] Dlaczego w Holandii jazda na rowerze jest tak popularna?
Zerknalem jeszcze na pelna tabele z raportu europejskiego cytowanego w artykule. http://ec.europa.eu/public_opinion/flash/fl_312_en.pdf Wiadomo, statystyka jest statystyka i trzeba do niej podchodzic nieufnie. Ale nie jest tak zle dla Polski. Srednia roweru jako codziennego srodka transportu w Polsce wynosi 9.3. Troche wyzej niz w Slowacji czy Czechach. Srednia dla calej Europy - 7.4. Wysoko jest w Szwecji - 17.1.

Data: 2013-08-27 19:41:18
Autor: J.F
[Ang] Dlaczego w Holandii jazda na rowerze jest tak popularna?
UĹĽytkownik "Andrzej Ozieblo"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
[...]

Oprocz Warszawy i innych duzych miast, jest jeszcze u nas sporo mniejszych miejscowosci, gdzie wielu na samochod nie stac, odleglosci takie ze nie oplaca sie go odpalac, a komunikacji publicznej nie ma ..

J.

[Ang] Dlaczego w Holandii jazda na rowerze jest tak popularna?