Data: 2012-12-28 12:00:30 | |
Autor: Adam | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Witajcie.
Przez blisko 100 lat odpinało się kabel minusowy, jeśli coś się grzebało przy elektryce auta. Obecnie zaleca się odpinanie kabla plusowego. Jest na to jakieś racjonalne wyjaśnienie, oprócz spisku Unii i cyklistów? ;) -- Pozdrawiam. Adam. |
|
Data: 2012-12-28 13:55:16 | |
Autor: Jarek Pudelko | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Witam
Przez blisko 100 lat odpinało się kabel minusowy, jeśli coś się grzebało Serio? Przeciez to bez sensu jest. Pozostawienie podlaczonego minusa, odpiecie plusa i przypadkowe dotkniecie owym plusem do masy/srubki/blaszki czegokolwiek spowoduje mega....mega zabawny fajerwerk :) Kiedys przypadkiem zwarlem akumulatorek z UPS'a do obudowy i prawie stopila sie zlaczka :) -- jarek |
|
Data: 2012-12-28 14:12:37 | |
Autor: Adam | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
W dniu 2012-12-28 13:55, Jarek Pudelko pisze:
Witam A możesz wytłumaczyć, skąd ten potencjał się weźmie? Oprócz ewentualnie kondensatorów w końcówce mocy. Przecież zwierasz obwód bez zasilania, gdyż akumulator jest odpięty. Ponadto w ten właśnie sposób (zwarcie kabla [+] do masy) kasuje się błędy w większości współczesnych samochodów. W niektórych instrukcjach serwisowych jest to zresztą opisane, przykładowo spotkałem się w jakimś audi czy vw, że kasowanie błędów Common Rail i wtryskiwaczy to czterokrotne zwarcie kabli w ciągu 4 sekund. Co do "fajerwerków": Ewentualnie jeszcze zostaje zasilanie własne syreny od alarmu, ale jeszcze takiej nie spotkałem, której zasilanie podtrzymujące byłoby wpięte równolegle z zasilaniem głównym. Lub ktoś, kto wytworzył ów "fajerwerk" może zapomniał odłączyć drugi akumulator, gdyż w wielu modelach aut terenowych są dwa. -- Pozdrawiam. Adam. |
|
Data: 2012-12-28 14:38:07 | |
Autor: Mario | |
Dlaczego w aucie odpinaÄ plus a nie minus ? [crosspost] | |
W dniu 2012-12-28 14:12, Adam pisze:
W dniu 2012-12-28 13:55, Jarek Pudelko pisze: Chodzi o zwarcie bieguna na akumulatorze a nie luĹşno wiszÄ cego przewodu zasilajÄ cego, odĹÄ czonego od akumulatora. OdpiÄty jest plus ale jest nieosĹoniÄty styk tego plusa. Minus jest na masie. SpadajÄ cy klucz moĹźe zewrzeÄ styk plusa z masÄ . ZresztÄ sam proces odpinania plusa wymaga czasami poluzowania nakrÄtki. MoĹźe siÄ zdarzyÄ, Ĺźe podczas odkrÄcania zawadzisz drugim koĹcem klucza o masÄ. JeĹli najpierw rozĹÄ czasz minus (poĹÄ czony z masÄ ) to nic takiego nie grozi. -- pozdrawiam MD |
|
Data: 2012-12-28 15:42:05 | |
Autor: zapinio | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Może się też zdarzyć, że plomba z zęba wypadając zewrze plus do masy, a druga plomba (z drugiego zęba) minus.
I dlatego trzeba opracować odpowiednią GMP (GSP) procedurę, wykonujący operację zdejmowania klemy powinien mieć aktualne uprawnienia UDT i zaświadczenie o szczepieniu ospy. Mają być wprowadzone specjalne Książki Zdejmowania Klemy, w których będą wypełniane data, godzina, numer uprawnień, powód oraz numer zezwolenia wydanego przez urząd gminy pod karą administracyjną. Szczęśliwego Nowego Roku !!! |
|
Data: 2012-12-28 15:20:22 | |
Autor: masti | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Dnia piÄknego Fri, 28 Dec 2012 15:42:05 +0100 osobnik zwany zapinio
napisaĹ: druga plomba (z drugiego zĂŞba) minus. I dlatego trzeba opracowaĂŚ ja bym zaczÄ Ĺ od procedury konfiguracji czytnika, Ĺźeby nie wysyĹÄ smieci SzczĂŞÂśliwego Nowego Roku !!! nawzajem -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2012-12-28 16:34:24 | |
Autor: Mario | |
Dlaczego w aucie odpinaÄ plus a nie minus ? [crosspost] | |
W dniu 2012-12-28 15:42, zapinio pisze:
MoĹźe siÄ teĹź zdarzyÄ, Ĺźe plomba z zÄba wypadajÄ c zewrze plus do masy, a Nikt nie zabrania robienia dziwnych rzeczy bez zastanawiania siÄ nad ewentualnymi konsekwencjami. Ale czasami warto siÄ zastanowiÄ. http://www.sadistic.pl/scinanie-drzewa-vt161017.htm -- pozdrawiam MD |
|
Data: 2012-12-28 23:06:20 | |
Autor: PiteR | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
na ** p.m.s ** Adam pisze tak:
Ponadto w ten właśnie sposób (zwarcie kabla [+] do masy) kasuje Qurczę ja w to niewierzę. Poczytałbym. Jest bateria przy kompie? Czy elektrolit wielkiej pojemności? Dlaczego taki uciążliwy sposób a nie guzik reset? -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-12-28 23:24:43 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
On Fri, 28 Dec 2012, PiteR wrote:
na ** p.m.s ** Adam pisze tak:[...] Qurczę ja w to niewierzę. Poczytałbym. Nie wiem gdzie czytać, ale potwierdzam że powyższe (reset przez wyłączenie zasilania - dowolna żarówka wyładuje ewentualne pozostałości) obejmuje również autobusy :P Dlaczego taki uciążliwy sposób a nie guzik reset? Bo guzik reset wymagałby doprowadzenia tego resetu do wszystkich miejsc, które należy zresetować. Do tego "porządny" reset wymaga osobnego połączenia, fizycznego oddzielnego drutu do wszystkich możliwych elementów logicznych (bo co komu po rozkazie reset przesyłanym niedziałającą magistralą). A na deser jest pytanie, czy konstruktor fafnastego z kolei modułu czy czujnika taką operację przewidział. I wejście dla tego druta (czy przewidział). Włączanie zasilania zaś niemal na pewno przewidział, tyle, że układ resetujący w takim przypadku wręcz może być "schowany" nie tylko w jakimś module, ale wręcz w scalaku, bez wyjścia na zewnątrz. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2012-12-29 00:52:06 | |
Autor: PiteR | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
na ** p.m.s ** Gotfryd Smolik news pisze tak:
Nie wiem gdzie czytać, ale potwierdzam że powyższe (reset no ale impulsowanie jak widełkami telefonu? Nie wydaje Ci się śmieszne? Co wtedy zasila układ? Widziałeś jakieś wlutowane baterie w pcb? Dawaliby baterie tylko po to żeby z kabli zrobić titawę? -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-12-31 01:18:29 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Dnia Sat, 29 Dec 2012 00:52:06 +0100, PiteR napisał(a):
na ** p.m.s ** Gotfryd Smolik news pisze tak: Myślę że tu nie chodzi koniecznie o to żeby impulsy były 4 i że coś je liczy i interpretuje. Może jakiemuś układowi pomaga takie cykliczne zwieranie kilka razy? Bo instrukcje to różne rzeczy mówią - spotkałem się np. z tym żeby wyjąć bezpiecznik (albo klemy) i poczekać 10 minut, chociaż empiria pokazuje że wystarczy niecała minuta (ale 15s już nie). Albo widziałem serwisówkę która mówiła że po zdjęciu klem należy nacisnąć klakson (zakładam że stworzy on jakiś pewny krótki obwód elektryczny który rozładuje resztki potencjału). |
|
Data: 2012-12-28 17:43:38 | |
Autor: J.F. | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Dnia Fri, 28 Dec 2012 13:55:16 +0100, Jarek Pudelko napisał(a):
Obecnie zaleca się odpinanie kabla plusowego.Serio? Przeciez to bez sensu jest. Tak nie bedzie, bo odpinasz kabelek od akumulatora, potem mozesz go sobie zwierac do masy, on juz niezasilany ... Ale w trakcie odkrecania nakretki na klemie latwo zawadzic o cos metalowego kluczem ... i o to w tej starej radzie chodzilo - odkrecanie klemy masowej jest znacznie bezpieczniejsze. J. |
|
Data: 2012-12-28 21:10:14 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Użytkownik "J.F."
Ale w trakcie odkrecania nakretki na klemie latwo zawadzic o cos To się sprawdza. Znajomy podczas odkręcania plusa zamknął obwód metalową bransoletą zegarka. Robert |
|
Data: 2012-12-29 00:00:25 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
W dniu 2012-12-28 17:43, J.F. pisze:
Ale w trakcie odkrecania nakretki na klemie latwo zawadzic o cos metalowego Chyba, że akurat na budzie jest plus. ;) Ale to dziś już chyba rzadkość, o ile w ogóle występuje. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2013-01-06 21:51:49 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:
W dniu 2012-12-28 17:43, J.F. pisze: Nie. Niezależnie który biegun akumulatora jest na masie - odkręcanie najpierw klemy masowej jest bezpieczniejsze... -- Darek |
|
Data: 2013-01-07 11:05:46 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
W dniu 2013-01-06 21:51, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał: Pod warunkiem, że podczas odkręcania nie zrobisz kluczem zwarcia. O tym pisał JF. A zwarcie raczej do bezpiecznych nie należy. :) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2013-01-07 17:36:33 | |
Autor: Bydlę | |
Dlaczego w aucie odpinaÄ plus a nie minus? [crosspost] | |
On 2013-01-07 11:05:46 +0100, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <mojnick@onet.pl> said:
W dniu 2013-01-06 21:51, "Dariusz K. Ładziak" pisze: Ciężko się robi zwarcie podczas odkręcania klemy masowej... ;> -- Bydlę |
|
Data: 2013-01-07 18:33:20 | |
Autor: Adam | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
W dniu 2013-01-07 17:36, Bydlę pisze:
On 2013-01-07 11:05:46 +0100, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" Klemy zakręcane od góry - oś śruby pionowa. Płaski (w sensie nie wygięty) klucz i można zawadzić o drugą klemę, zwłaszcza, gdy nie ma garbu pomiędzy klemami. -- Pozdrawiam. Adam. |
|
Data: 2013-01-08 04:22:15 | |
Autor: chwdp | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
> Klemy zakręcane od góry - oś śruby pionowa. Płaski (w sensie nie
> wygięty) klucz i można zawadzić o drugą klemę, zwłaszcza, gdy nie ma > garbu pomiędzy klemami. > taa, chyba kluczem plaskim 22 lub wiekszym (i dluzszym) |
|
Data: 2013-01-08 00:11:58 | |
Autor: WS | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
On 8 Sty, 04:22, chwdp <h...@igbjo.yfd> wrote:
> Klemy zakręcane od góry - oś śruby pionowa. Płaski (w sensie nie e... na elektronice bylo kilka dni temu ;) http://www.youtube.com/watch?v=vRwIrbK8KDI WS |
|
Data: 2013-01-08 08:51:17 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
W dniu 2013-01-07 18:33, Adam pisze:
Ciężko się robi zwarcie podczas odkręcania klemy masowej... Wszak napisano: ciężko. Nawet bardzo :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2013-01-08 15:18:51 | |
Autor: Bydlę | |
Dlaczego w aucie odpinaÄ plus a nie minus? [crosspost] | |
On 2013-01-07 18:33:20 +0100, Adam <a.g@poczta.onet.pl> said:
W dniu 2013-01-07 17:36, Bydlę pisze: Takiego cuda nie widziałem. Tzn. klemy w pionie zawsze - a nakrętki wręcz przeciwnie - bez fizycznej możliwości sięgnięcia dziesiątką/dwunastką do drugiej klemy. To w jakimś mikrouakumulatorze? , zwłaszcza, gdy nie ma garbu pomiędzy klemami. A tego to w ogóle w osobówkach nie widziałem. Jakieś nowe, czy bardzo stare? -- Bydlę |
|
Data: 2013-01-08 18:45:03 | |
Autor: J.F | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Użytkownik "Bydlę" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kch9sb$p4e$1@cougar.axelspringer.pl...
Klemy zakręcane od góry Takiego cuda nie widziałem. Bywaly. Z tym ze moje mialy reczne nakretki, bez klucza :-) Tzn. klemy w pionie zawsze - a nakrętki wręcz przeciwnie - bez fizycznej możliwości sięgnięcia dziesiątką/dwunastką do drugiej klemy. No, czasem te dziesiatke wygodniej mi bylo odkrecac nasadka z grzechotka i zasieg wzrastal :-) , zwłaszcza, gdy nie ma garbu pomiędzy klemami. A sa i nowe http://allegro.pl/akumulator-bergen-45ah-45-ah-400a-honda-warszawa-i2900082868.html i inne firmy Bergen. Paru innych nie jestem pewien ... jak sie raczke podniesie to garb jest czy nie ? http://allegro.pl/akumulator-centra-plus-71ah-670a-wawa-wymiana-i2860868143.html J. |
|
Data: 2013-01-07 23:29:38 | |
Autor: Anerys | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <mojnick@onet.pl> napisał w wiadomości news:kce6mb$4ga$1news.dialog.net.pl... Nie. Niezależnie który biegun akumulatora jest na masie - odkręcanie ....Zwarcia masy z masą? Aż mnie kusi zażartować, że cudem mnie z roboty nie wywalili, gdy podobne rzeczy robiłem na swojej centrali. A tam prądy potrafiły popłynąć daleko większe... :) Chyba, że ci się klucz omsknie i akurat upadnie na klemy... to tak... -- Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam, ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki. Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking. |
|
Data: 2013-01-09 00:42:50 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:
W dniu 2013-01-06 21:51, "Dariusz K. Ładziak" pisze: Nie zrobię. Chcesz gwarancję na piśmie? Nie da się kluczem zrobić zwarcia klemy masowej do masy pojazdu... -- Darek P.ś. Zakładam oczywiście że instalacja jednoprzewodowa ma jakąś elementarną izolację. |
|
Data: 2013-01-06 21:47:54 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Użytkownik Jarek Pudelko napisał:
Witam Mnie się akumulatorkiem 6V/10Ah w trakcie przymierzania pod ramę roweru zdarzyło dotknąć linki hamulcowej. Tyle miałem linkę - nawet nie zdążyłem zauważyć kiedy się upaliła... A duży akumulator samochodowy to naprawdę spore rzeczy upalić może - dziura na wylot w blachach to małe miki... -- Darek |
|
Data: 2013-01-07 09:32:12 | |
Autor: Axel | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
""Dariusz K. Ładziak"" wrote in message news:50e9e2fc$0$1303$65785112news.neostrada.pl...
Serio? Przeciez to bez sensu jest. Mnie się akumulatorkiem 6V/10Ah w trakcie przymierzania pod ramę roweru zdarzyło dotknąć linki hamulcowej. Tyle miałem linkę - nawet nie zdążyłem zauważyć kiedy się upaliła... A duży akumulator samochodowy to naprawdę spore rzeczy upalić może - dziura na wylot w blachach to małe miki... Na moim koledze z pracy kiedys "zemscil sie" swiezo sprzedany samochod - nabywca przyjechal nastepnego dnia, ze ma jakis problem, przy okazji okazalo sie, ze klema niedokrecona, wiec kumpel wzial klucz plaski i zaczal dokrecac i dotknal karoserii obraczka... efekty (poza wizualnymi): obraczka do przetopienia (praktycznie przecieta) i dlugo gojaca sie, ropiejaca rana na palcu. -- Axel |
|
Data: 2012-12-28 14:17:50 | |
Autor: PiteR | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
na ** p.m.s ** Adam pisze tak:
Obecnie zaleca się odpinanie kabla plusowego. Kto zaleca? Może tłumacze-debile ;) od ulubionych słówek: stosowny, optymalny, specjalistyczny, zaawansowana, technologia, zoptymalizowany, ekstremalny, superpłaski... -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-12-30 02:33:23 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Dnia Fri, 28 Dec 2012 12:00:30 +0100, Adam napisał(a):
Witajcie. Kto niby tak zaleca? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-12-31 00:33:23 | |
Autor: Adam | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
W dniu 2012-12-30 02:33, Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Fri, 28 Dec 2012 12:00:30 +0100, Adam napisał(a): Podobno producenci. Widziałem w instrukcji Toyoty LC 120, też w instrukcji bodajże Forestera. Nie pamiętam, ale też chyba jakaś nowa "Cytryna" albo coś innego na "f". Kilka razy też czytałem artykuły w różnych "Motorach" i "Autoświatach", gdzie tak zalecano. A w większości przypadków tych artykułów nie płodzą redaktorzy o poziomie intelektualnym jakiegoś dziennikarzyny z gazety wybiórczej ;) Ale też zauważyłem, że instrukcje nowszych aut różnią się niejednokrotnie w wersjach dla poszczególnych krajów. To, co zauważyłem w moim byłym Freelanderze: w instrukcji pl, franc, ang i jeszcze jakiejś: po odpaleniu silnika na dużym mrozie należy odczekać co najmniej minutę przed ruszeniem, żeby Webasto zaczęło ogrzewać silnik i olej w skrzyni biegów. Natomiast ta sama instrukcja dla tego samego pojazdu ale na rynek niemiecki nakazuje natychmiast po uruchomieniu silnika rozpocząć jazdę :( Widocznie w Niemczech są inne prawa fizyki ;) Jednak powyższe wynika z przepisów w poszczególnych krajach, a na razie jeszcze na szczęście w przypadku odpinania akumulatora w swoim aucie nie trzeba mieć uprawnień SEP ani spełniać norm HACCP ;) Chociaż z drugiej strony wkurzają mnie współczesne idiotyczne czasami instrukcje do aut. W porównaniu do instrukcji z lat 70-80 nie ma w nich w zasadzie nic. Nawet takie dość podstawowe rzeczy jak momenty przykręcania śrub czy luzy zaworowe trzeba już szukać w serwisówkach :( Pamiętam jeszcze, jak czasami niektórzy wymieniali panewki w silnikach dosłownie "na krawężniku", a teraz niektórzy jeżdżą do serwisu wymieniać żarówkę... Ale tak jest, jak jakiś debil projektuje samochód "w komputerze" i potem okazuje się, że trzeba rozebrać pół przodu, żeby wymienić żarówkę. -- Pozdrawiam. Adam. |
|
Data: 2012-12-30 23:40:27 | |
Autor: Miroslaw Kwasniak | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
In pl.misc.elektronika Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2012-12-30 02:33, Adam Płaszczyca pisze:Be sure to disconnect the negative (-) lead from the battery terminals |
|
Data: 2012-12-30 23:44:30 | |
Autor: Wmak | |
Dlaczego w aucie odp inaÄ plus a nie minus? [cr osspost] | |
Widocznie w Niemczech sÄ inne prawa fizyki Nie, w Niemczech sÄ inne prawa dotyczÄ ce ochrony Ĺrodowiska, Nie wolno truÄ powietrza spalinami z silnika pracujÄ cego na luzie. -- Wmak |
|
Data: 2012-12-30 23:50:44 | |
Autor: masti | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Dnia piÄknego Mon, 31 Dec 2012 00:33:23 +0100 osobnik zwany Adam napisaĹ:
Ale tak jest, jak jakiĹ debil projektuje samochĂłd "w komputerze" i potem przecieĹź to dziaĹanie z premedytacjÄ . JakoĹ trzeba podtrzymaÄ strumieĹ dochodĂłw ASO -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2012-12-31 01:11:07 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Dnia Mon, 31 Dec 2012 00:33:23 +0100, Adam napisał(a):
Kto niby tak zaleca? Sprawdziłem w instrukcji do Corolli i Imprezy (co by się chociaż marki zgadzały) i wszędzie najpierw minus. Kilka razy też czytałem artykuły w różnych "Motorach" i "Autoświatach", gdzie tak zalecano. A w większości przypadków tych artykułów nie płodzą redaktorzy o poziomie intelektualnym jakiegoś dziennikarzyny z gazety wybiórczej ;) Jeżeli ktoś mówi o tym żeby odkręcić najpierw plus to jednak sądzę że nie wie o czym mówi. Z elektrycznego punktu widzenia jest to zupełnie obojętne którą stroną odłączy się akumulator, natomiast jedyna różnica jest taka, że przypadkowe dotknięcie kluczem czegokolwiek w przypadku zabrania się najpierw za + skończy się zwarciem, być może pożarem. Natomiast ta sama instrukcja dla tego samego pojazdu ale na rynek niemiecki nakazuje natychmiast po uruchomieniu silnika rozpocząć jazdę :( W całej UE od czasu wejścia normy chyba EURO3 należy od razu jechać niezależnie od temperatury. Wcześniej należało ruszać później. W silnikach nic się nie zmieniło :-) Po prostu norma ekologiczna wymaga od silnika żeby niezależnie od mrozu był zdolny do jazdy natychmiast - jeżeli wymagałby nagrzewania to taki samochód nie może być sprzedawany. No to piszą takie rzeczy w instrukcjach - bo fakt, silnik się nie rozpadnie, przynajmniej nie od razu. Jednak powyższe wynika z przepisów w poszczególnych krajach, a na razie jeszcze na szczęście w przypadku odpinania akumulatora w swoim aucie nie trzeba mieć uprawnień SEP ani spełniać norm HACCP ;) No nie jestem przekonany czy nie trzeba :-) Bo taki palnik ksenonowy to już chyba powinien być elektryk z uprawnieniami - napięcia przecież spore. Chociaż z drugiej strony wkurzają mnie współczesne idiotyczne czasami instrukcje do aut. W porównaniu do instrukcji z lat 70-80 nie ma w nich w zasadzie nic. Nawet takie dość podstawowe rzeczy jak momenty przykręcania śrub czy luzy zaworowe trzeba już szukać w serwisówkach :( Ale to nie tyle samochody się zmieniły, co pewnie spadł poziom użytkowników. A raczej w nowym pokoleniu kierowców po prostu się nie narodziła umiejętność radzenia z takimi rzeczami, bo przyszły czasy powszechnego dobrobytu, każdego stać na tani i dostępny serwis i assistance (albo w razie gdyby nie był tani, to na nowy samochód). Bo te rzeczy o których mówisz nadal są proste, a dostęp do wiedzy sądzę że nawet lepszy niż kiedyś (internet). A tak jak mówisz ilość osób które potrafią zmienić żarówkę spada. Ale tak jest, jak jakiś debil projektuje samochód "w komputerze" i potem okazuje się, że trzeba rozebrać pół przodu, żeby wymienić żarówkę. Ale to jest też takie straszenie tym "pół przodu" - nawet jak trzeba zderzak zdjąć, to jest to zrobione tak żeby było w miarę łatwo. Tylko większość ludzi po prostu przeraża sama ta konieczność że coś trzeba będzie ruszać. Ci co sobie "panewki pod blokiem zmieniali", nadal sobie doskonale ze wszystkim poradzą. Nie poradzą sobie ci którym się wydaje, że samochód składa się z jakiś "komputerów" w których to w ogóle nie wiadomo o co chodzi, a pod maską pod plastikową płytą jest nierozbieralny silnik w którym te komputery siedzą i nie można go dotykać. Tylko w ASO gdzie mieszkają mityczne sześciorękie cyborgi da się cokolwiek zrobić, bo tam mają wyrocznie która wie wszystko o niezbadnym komputerowym samochodzie. |
|
Data: 2012-12-31 03:47:37 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Dnia Mon, 31 Dec 2012 01:11:07 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Ale to jest też takie straszenie tym "pół przodu" - nawet jak trzeba Ta, wymień żarówke od przeciwmgłowego w Lagunie II.... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-12-31 17:34:45 | |
Autor: jerzu | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
On Mon, 31 Dec 2012 03:47:37 +0100, Adam Płaszczyca
<trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote: Ta, wymień żarówke od przeciwmgłowego w Lagunie II.... Hehe, dobre :)) Nie tylko w Lagunie, ale polecam. I wtedy już nie będzie, że "nawet jak trzeba zderzak zdjąć, to jest to zrobione tak żeby było w miarę łatwo". -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2012-12-31 18:06:01 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Dnia Mon, 31 Dec 2012 17:34:45 +0100, jerzu napisał(a):
On Mon, 31 Dec 2012 03:47:37 +0100, Adam Płaszczyca Internet mówi że nie jest źle, tylko trzeba podnieść przód samochodu, albo zdjąć zderzak. Czyli prawie ta sama bajka co wymiana palnika ksenonowego w Vectrze. Na pewno upierdliwe, ale co? Nie do zrobienia? Pierwszy raz w życiu - 1.5h, drugi raz - 20min :) |
|
Data: 2012-12-31 22:49:14 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Dnia Mon, 31 Dec 2012 18:06:01 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Internet mówi że nie jest źle, tylko trzeba podnieść przód samochodu, albo Zrób to na drodze, gdzie Ci żarówka padła. No dobrze, na najbliższej stacji benzynowej, gdzie kupisz żarówkę. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-12-31 11:20:54 | |
Autor: J.F. | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Dnia Mon, 31 Dec 2012 01:11:07 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Ale to nie tyle samochody się zmieniły, co pewnie spadł poziom Dobrobyt owszem, i mnie sie czesto juz nie chce brudzic i grzebac w aucie, skoro mechanik moze to zrobic. Ale ... nawet jakbym chcial, to wielu rzeczy juz nie zrobie. Chocby dlatego ze samochody coraz nizej zawieszone, a ja coraz grubszy. A one tak zrobione ze teraz trzeba coraz wiecej od dolu zrobic, od gory juz sie nie da. Bo te rzeczy o których mówisz nadal są proste, a dostęp do wiedzy sądzę że Ale te opisy nie sa dokladne, a w dodatku elektroniki coraz wiecej i bez komputera ani rusz. Ale tak jest, jak jakiś debil projektuje samochód "w komputerze" i potem okazuje się, że trzeba rozebrać pół przodu, żeby wymienić żarówkę. Tylko sie okazuje ze wymiana zarowki to juz nie sa "3 minuty", a trzy godziny, i wymaga kanalu, zestawu kluczy z przedluzkami itp. Nie poradzą sobie ci którym się wydaje, że samochód składa się z jakiś Zaraz napisze watek ... te komputery tam jednak sa i nie wiadomo o co chodzi :-) Tylko w ASO gdzie mieszkają mityczne sześciorękie cyborgi da się cokolwiek Poza tym ze maja komputery i aktualne oprogramowanie (nie zawsze), i dokumentacje, to jeszcze na danym typie sie znaja, bo obsluguja na okraglo, i szkolenia mieli, i moze nie urwa plastikowych zaczepow przy demontazu ... J. |
|
Data: 2012-12-31 12:22:51 | |
Autor: Adam | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
W dniu 2012-12-31 11:20, J.F. pisze:
Dnia Mon, 31 Dec 2012 01:11:07 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Niestety :( Ale świadomy klient kupi autko bez takich "udziwnień", jak choćby wspomniana obok Laguna. Mówię serio. Już kilku znajomych wolało starsze Subaraki czy inne Toyotki niż nowsze "francuzy" w tej samej cenie.
Nie zgadzam się. Przykłady z własnych aut: 1. Daewoo Lanos: brak mocy na LPG, falujące wolne obroty na LPG. Auto oddane do serwisy wtedy jeszcze autoryzowanego, instalującego zresztą LPG na gwarancji Daewoo. Po trzech dniach walki (m.in. wymiana silniczka krokowego, wymiana filtra gazu, wymiana membrany w parowniku, potem wymiana całego parownika na nowy) - odebrałem auto nadal niesprawne. Przyjechałem (na benzynie) do domu i po kilku minutach znalazłem: szczelina w przewodzie powietrznym pomiędzy filtrem powietrza a kolektorem dolotowym, czyli klasyczny przykład "fałszywego powietrza" (wtryskiwacz gazu na rurze zaraz za filtrem, przed dziurą w przewodzie). Podjechałem do pierwszego-lepszego sklepu, za kilkanaście zł. kupiłem przewód i autko jeździło jak nowe. 2. Land Rover Freelander TD4: świeci się "check engine", silnik przechodzi w tryb awaryjny. Auto oddane do firmowego serwisu Land-Rovera (jednego z trzech w woj. mazowieckim). Po kilku godzinach walki odebrałem auto niesprawne, gdyż serwisanci umieli tylko podpiąć się pod "komputer" i zaczytać listę błędów, ale nie potrafili już jej zinterpretować a tym bardziej znaleźć przyczyny. Serwis niezależny w Warszawie przy Bokserskiej znalazł przyczynę (przelewający wtryskiwacz) w kilka minut. 3. Freelander: brak możliwości uruchomienia silnika (wszystko z pozoru OK: rozrusznik kręci, kontrolki świecą prawidłowo). Serwis Land Rovera na wybrzeżu prawie rozebrał pół silnika, po trzech (sic!) dniach poddał się, bo komputer diagnostyczny _nie_wykazywał_żadnych_błędów!_ Serwis niezależny: kilkanaście minut pracy: uszkodzony zawór regulacyjny pompy Common Rail. Mogę takich przykładów z innych samochodów podać jeszcze kilka, ale po co się wkurzać na koniec roku ;) Generalnie auta takie jak Freelander da się dość prosto naprawić bez komputera diagnostycznego idąc po objawach, lub dysponując multimetrem i laptopem z prostym ELM327 za kilkadziesiąt złotych. -- Pozdrawiam. Adam. |
|
Data: 2012-12-31 15:14:51 | |
Autor: Desoft | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Przykłady z własnych aut:[...] Mogę takich przykładów z innych samochodów podać jeszcze kilka, ale po co się wkurzać na koniec roku ;) To już było przepowiedziane w 2006 roku - Film "Czułe miejsca" :-) -- Desoft |
|
Data: 2012-12-31 18:06:03 | |
Autor: chwdp | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Generalnie auta takie jak Freelander da się dość prosto naprawić bez yhy. zwlaszcza przekladnie katowa. |
|
Data: 2012-12-31 21:32:44 | |
Autor: Adam | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
W dniu 2012-12-31 18:06, chwdp pisze:
Generalnie auta takie jak Freelander da się dość prosto naprawić bez Da się :) Z trudem, ale się da. Ja co prawda przekładni nie wymieniałem, ale w innym Freelanderze kolega, Sylwek, mający warsztat jednoosobowy przy Poznańskiej pod Warszawą, osobiście i jednoosobowo wymieniał przekładnię, sprzęgło z wysprzęglikiem i wiskozę. Ale przekładnie kątowe padały w "jedynce" przed liftingiem, w TD4 (od roku 2002?)już były mocniejsze. -- Pozdrawiam. Adam. |
|
Data: 2013-01-01 07:52:36 | |
Autor: chwdp | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
W dniu 2012-12-31 21:32, Adam pisze:
W dniu 2012-12-31 18:06, chwdp pisze: co sie da? wymienic na nowa ktora fabrycznie jest zepsuta? o tak, frelek to super auto dla debili :) |
|
Data: 2012-12-31 16:16:59 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Dnia Mon, 31 Dec 2012 11:20:54 +0100, J.F. napisał(a):
Ale ... nawet jakbym chcial, to wielu rzeczy juz nie zrobie. Oczywiście trzeba mieć trochę narzędzi - i to chyba faktycznie coraz więcej. A że ludzie sięrozleniwiają... Też mi zaczyna po głowie chodzić kupno jakiegoś nożycowego albo kolumnowego podnosika, bo na robotę lewarkiem się robię za stary :) Ci co sobie "panewki pod blokiem zmieniali", nadal sobie doskonale ze Oczywiście. Ale brak dojścia do niektórych rzeczy to jest coś za coś. A wolisz mieć miejsce za reflektorem czy pod nogami? :) Nie poradzą sobie ci którym się wydaje, że samochód składa się z jakiś Zagadki oczywiście są, sam wiele takich już rozwiązałem (i to takich na których wcześniej wyłożyli się również "fachowcy", w tym magicy z ASO). Ale dawniej to tak nie było? Gaźnik ustawiony, sprawdzone wszystko 4 razy, a silnik jak źle chodził, tak źle chodził nadal :) A jak już nic nie wiadomo, to najczęściej oznacza że masa zła ;) Tylko w ASO gdzie mieszkają mityczne sześciorękie cyborgi da się cokolwiek Gdyby to jeszcze była prawda... Wszystko zależy od serwisu. Spotykałem się też z takimi którzy nie mieli pojęcia o niczym, nikt w całym serwisie nie znał angielskiego, a diagnostyka była robiona przepisując to co wyskoczyło na komputerze do google - gdzie wyskakiwał wątek z forum założony przez właściciela tego samochodu :-) Plastikowe zaczepy to faktycznie coś, ale nie tyle nie urwą, co po prostu dadzą nowe. Chociaż jak ktoś podchodzi do tego co robi poważnie, to nie ma przeszkód żeby sobie takich zaczepów przeróżnych kupić na zapas i też nie mieć pourywanych. |
|
Data: 2012-12-31 18:25:56 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Dnia Mon, 31 Dec 2012 16:16:59 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Tylko sie okazuje ze wymiana zarowki to juz nie sa "3 minuty", a trzy Granada - jedno i drugie było. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-12-31 20:04:07 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Dnia Mon, 31 Dec 2012 18:25:56 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):
Dnia Mon, 31 Dec 2012 16:16:59 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): W dużym samochodzie klasy wyższej to nie jest aż takie trudne, tyle że takie samochody (oczywiście nowe) są bardzo drogie. Zresztą jaki by duży samochód nie był, zawsze lepiej będzie te 15cm zamiast za reflektorami zagospodarować gdzieś w kabinie. |
|
Data: 2012-12-31 22:50:08 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Dnia Mon, 31 Dec 2012 20:04:07 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Granada - jedno i drugie było. LOL. Wymień w nowym mesiu czy BMW. Powodzenia. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2013-01-01 18:18:37 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Dnia Mon, 31 Dec 2012 22:50:08 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):
Dnia Mon, 31 Dec 2012 20:04:07 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Wymieniałem już silniki, skrzynie, zawieszenia, robiłem blachy, spawałem budy... Z żarówką też dam sobie radę ;) |
|
Data: 2013-01-01 19:12:46 | |
Autor: Tom N | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Tomasz Pyra w <news:ly1cpc990xp2$.4hbrhh7j4wej.dlg40tude.net>:
Dnia Mon, 31 Dec 2012 22:50:08 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):^^^^^^^^ Wymieniałem już silniki, skrzynie, zawieszenia, robiłem blachy, spawałem Robiłeś takie rzeczy w *nowym* ? :D -- 'Tom N' |
|
Data: 2013-01-01 01:07:23 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Dnia Tue, 1 Jan 2013 19:12:46 +0100, Tom N napisał(a):
Tomasz Pyra w <news:ly1cpc990xp2$.4hbrhh7j4wej.dlg40tude.net>: A kiedy się zaczyna nowe? Bo jak 2013 to nie robiłem :) |
|
Data: 2013-01-02 20:20:33 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Dnia Tue, 1 Jan 2013 18:18:37 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
LOL. Wymień w nowym mesiu czy BMW. Powodzenia. Na drodze, w deszczu i sniegu. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2013-01-02 22:11:34 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Dnia Wed, 2 Jan 2013 20:20:33 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):
Dnia Tue, 1 Jan 2013 18:18:37 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): No w śniegu się jeszcze nie zdarzyło ;) |
|
Data: 2013-01-02 09:08:25 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
W dniu 2012-12-31 16:16, Tomasz Pyra pisze:
Spotykałem się też z takimi którzy nie mieli pojęcia o niczym, nikt w całym Ale to margines niewarty wzmianki, jeden przypadek na sto. W 99% klient wyjeżdża obsłużony fachowo i zadowolony. Tak przynajmniej utrzymują niektórzy bywalcy naszej grupy ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2013-01-01 10:28:57 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Dnia Wed, 02 Jan 2013 09:08:25 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):
Ale to margines niewarty wzmianki, jeden przypadek na sto. W 99% klient wyjeżdża obsłużony Co fakt to fakt... olej i wycieraczki potrafią zmieniać jak nikt inny ;) |
|
Data: 2013-01-02 16:33:24 | |
Autor: jerzu | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
On Tue, 1 Jan 2013 10:28:57 +0100, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote: Co fakt to fakt... olej i wycieraczki potrafią zmieniać jak nikt inny ;)I dolać płyn do spryskiwaczy, w cenie 10 zł. za litr. Autentyk. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2013-01-02 15:41:50 | |
Autor: AZ | |
Dlaczego w aucie odpinaÄ plus a nie minus? [crosspost] | |
On 2013-01-02, jerzu <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> wrote:
A ten plyn to z drobinkami zlota i srebra czy po prostu dedykowany do danegoCo fakt to fakt... olej i wycieraczki potrafiÄ zmieniaÄ jak nikt inny ;)I dolaÄ pĹyn do spryskiwaczy, w cenie 10 zĹ. za litr. Autentyk. modelu samochodu?? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2013-01-02 17:22:15 | |
Autor: jerzu | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
On Wed, 2 Jan 2013 15:41:50 +0000 (UTC), AZ
<artur.zabronski@gmail.com> wrote: A ten plyn to z drobinkami zlota i srebra czy po prostu dedykowany do danego Nie, pewnie taki zwykły marketowy, 7 zł. za 5 litrów. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2013-01-02 22:14:55 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Dnia Wed, 02 Jan 2013 16:33:24 +0100, jerzu napisał(a):
On Tue, 1 Jan 2013 10:28:57 +0100, Tomasz Pyra Z takich to znam wymianę _jednej_ wycieraczki za 150zł (z "robocizną"). Myślę sobie że drogo, no ale pewnie jakieś super-hiper, płaskie, "dizajnerskie" no i koniecznie z logiem producenta... A tam zwykły Bosch. |
|
Data: 2012-12-31 16:50:52 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Dobrobyt owszem, i mnie sie czesto juz nie chce brudzic i grzebac w aucie,Dobrobyt :-) Gdzie? Wszyscy mówią, że serwis jest drogi. Ale ... nawet jakbym chcial, to wielu rzeczy juz nie zrobie.To dwie wady, nad którymi musimy pracować: - lenistwo - wynikająca z tego wprost -> nadwaga Może się okazać, że jak weźmiesz łopatę i wykopiesz te 4m3 ziemii na kanał, znikną obie na raz. Ale te opisy nie sa dokladne, a w dodatku elektroniki coraz wiecej i bezZ doświadczenia dodam: Strach i lenistwo, główna przyczyna niepowodzeń. Cierpliwość i chęć poznawcza - źródłem wygranej. > zderzak zdjąć, to jest to zrobione tak żeby było w miarę łatwo. Tylkobędzie > ruszać.Podpisuję się pod tym ten, który jak mieszkał w bloku, to chodził brudny z narzędziami spod bloku na parking i wymieniał w maluchu wszystko co się dało wymienić, czyli wszystko :-) A pięć lat temu wykopałem sobie kanał już w garażu, zalałem w nim rury do podłogówki i nawet zimą można się oprzeć o ścianę "bez brrry..." Tylko sie okazuje ze wymiana zarowki to juz nie sa "3 minuty", a trzyNo to potrzebujesz jeszcze kilku przedłużek i nasadek za 100 zł kupionych w internecie i podanych na tacy przez listonosza. Tego Panie za pierwszej komuny nie było :-) Poza tym ze maja komputery i aktualne oprogramowanie (nie zawsze), iokraglo, i szkolenia mieli, i moze nie urwa plastikowych zaczepow przy demontazu.... Jedyne co dla mnie jest z tych wszystkich powyższych zalet serwisu przekonywujące, to: obsługują na okrągło. Ale tego akurat nie chcę, tylko mam szacunek :-) Resztę możesz mieć i Ty, tylko taniej i ciekawiej. To mój ostatni post w tym starym Roku i pewnie na długo w przyszłym. Życzę wszystkim Szczęśliwego Nowego roku i więcej zapału i chęci w poznawaniu i naprawianiu naszego życia. -- pozdrawiam Sylwester Łazar http://www.alpro.pl -Systemy Elektroniczne http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów i projektowania PCB |
|
Data: 2012-12-31 18:23:53 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost] | |
Dnia Mon, 31 Dec 2012 11:20:54 +0100, J.F. napisał(a):
Ale te opisy nie sa dokladne, a w dodatku elektroniki coraz wiecej i bez To jeszcze pikuś. Bez oprogramowania do tego komputera, którego nie możesz kupić. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |