Dlaczego warto nosić kask - cholerna służba zdro wia

Data: 2009-07-18 08:45:41
Autor: Maciej
Dlaczego warto nosić kask - cholerna służba zdro wia

3. Teraz wg mojego własnego doświadczenia!!! POLSKA SŁUŻBA ZDROWIA NIE
WYKONA CI TOMOGRAFII GŁOWY JEŚLI WSZYSTKO ZEWNĘTRZNIE JEST OK, czyli jeśli
krwiak jeszcze odpowiednio nie urósł i nie ma objawów neurologicznych -
wtedy nic nie robią.  Czekają - albo pacjent dostanie paraliżu i zejdzie z
tego świata (sorry Winnetou), albo wyjdzie z opresji bez szwanku (jeśli
krwiak nie jest duży i sam
zakrzepnie).
Mnie uratowała dziewczyna. Powiedziała ordynatorowi, że jeśli mi nie zrobi
tomografii to za chwilę będą tu TVN, Fakty, CBŚ i prokurator.  No i od
razu zrobił, i oczywiście okazało się że krwiak w głowie sobie powoli rośnie
w najlepsze.  Ho ho! Więc wtedy już na sygnale i w pełnej powadze przewieźli
mnie na neurochirurgię -  ale już byłem w praktyce uratowany !!!

Twojemu koledze nie zrobili tomografii, bo chcial za darmo. Za oplata by zrobili, nie kosztuje to drogo, i z reguly mozna szybko zalatwic. Nie robi sie tomografii rutynowo po kazdym puknieciu w glowe, ani w Polsce, ani gdzie indziej. To ze tomografie w koncu zrobili po postraszeniu prokuratorem i telewizja to jest zwykla polska korupcja. Zapewne wylecial ktos z kolejki, moze akurat mamusia tej krzykliwej kolezanki. NFZ zakontraktowal tylko tyle tomogramow na ile bylo pieniedzy.

Ciekawe, kiedy w koncu wyjdzie z mody opluwanie lekarzy, a wejdzie w mode placenie za leczenie wlasnego d...pska.

Maciej

Data: 2009-07-18 11:18:48
Autor: Kapsel
Sat, 18 Jul 2009 08:45:41 +0200, Maciej napisał(a):

Twojemu koledze nie zrobili tomografii, bo chcial za darmo.
(..)
Ciekawe, kiedy w koncu wyjdzie z mody opluwanie lekarzy, a wejdzie w mode placenie za leczenie wlasnego d...pska.

W pierwszym momencie myślałem, że to skrót myślowy, ale późniejszy akapit
już powala.

Przepraszam, czy służba zdrowia jest obecnie darmowa? Czy nie płacimy za
leczenie? Nie chciałbym flejmować, do tego na tej grupie w takim temacie, ale moje
dotychczasowe kontakty z lekarzami (nie włączając ratowników medycznych) w
większości pozostawiały duży niesmak. Kombinatorzy, łapówkarze,
opierdalacze - tak mógłbym podsumować ponad połowę z nich. Ja się dziś
autentycznie boję być chory...

I jeszcze w komentarzu na:

Nie robi sie tomografii rutynowo po kazdym puknieciu w glowe, ani w Polsce, ani gdzie indziej.

Mieliśmy na wyprawie w Niemczech przypadek, że dziewczynę na rowerze
potrącił skuter. Pojechała do szpitala, tomografia była bez specjalnego
proszenia, rachunek poszedł do NFZ.

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2009-07-18 13:08:33
Autor: Maciej

Użytkownik "Kapsel" <kapsulskiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1n0pn7dgy3unm.dlgkapselek.net...

[...]

Kapsel: bujaj w obłokach, póki jesteś zdrowy.

Mieliśmy na wyprawie w Niemczech przypadek, że dziewczynę na rowerze
potrącił skuter. Pojechała do szpitala, tomografia była bez specjalnego
proszenia, rachunek poszedł do NFZ.

Jeżeli zrobili koleżance tomografię, to pewnie była taka potrzeba, a nie dlatego, że narzeczony straszył prokuratorem i TVN-em. Gdyby narzeczony w Niemczech usiłował straszyć czymś lekarza, to zabrałaby go (narzeczonego, nie lekarza :-)) policja.

Maciej

Data: 2009-07-18 14:15:56
Autor: Shrek
Maciej pisze:

Jeżeli zrobili koleżance tomografię, to pewnie była taka potrzeba, a nie dlatego, że narzeczony straszył prokuratorem i TVN-em.

Z zeznań Alexa wynika, że w jego przypadku była potrzebna.

Shrek.

Data: 2009-07-18 17:55:34
Autor: Maciej

Użytkownik "Shrek" <lskorupk@wirtualnapolska.pl> napisał w wiadomości news:4a61bd01$1news.home.net.pl...

Z zeznań Alexa wynika, że w jego przypadku była potrzebna.

Nie byłbym tego taki pewien. Wartość diagnostyczna tomografii w takim przypadku jest żadna, wzrost ciśnienia śródczaszkowego ma ewidentne objawy, i postępowanie będzie podobne z tomografią czy bez: leki zmniejszające obrzęk, które i tak pewnie dostał. Czaszki nikt mu na poczekaniu nie otworzy. Tomografia przydałaby się delikwentowi później, gdyby miał jakieś dalsze objawy neurologiczne. Zresztą po takim urazie Alex powinien przede wszystkim spokojnie leżeć, bo drugim zagrożeniem jest luźny skrzep w mózgu. I tutaj krzykliwa narzeczona lepiej zrobiłaby gdyby spokojnie z lekarzem porozmawiała: co robić, na co zwracać uwagę, gdzie dzwonić w razie czego itp, zamiast wozić się na neurochirurgię, gdzie zapewne Alexowi zalecono spokojnie leżeć i nie gadać. Smutne jest natomiast to, komu w związku z tym tomografii nie zrobiono: pewnie jakaś zabiegana przepracowana matka z mężem pijakiem i przewlekłymi bólami głowy, takich najłatwiej wykolegować. Czyli tak to zapewne ta historia się miała: młody zdrowy bezczelny wywala z kolejki biednego, bezradnego, chorego. Gratulacje dla narzeczonej! Śmierć niedouczonym konowałom!

Któryś z dyskutantów kupił sobie niedrogi "pakiet ubezpieczeniowy". Takie pakiety z reguły obejmują opiekę ambulatoryjną, i niewiele więcej. Żaden oferowany w Polsce pakiet nie obejmuje na przykład refundacji leków, czyli najdroższej sprawy. A że w polskich szpitalach jest brudno? W Polsce wszędzie jest brudno.

Maciej

Data: 2009-07-18 09:32:35
Autor: miras
Dlaczego warto nosić kask - cholerna służba z drowia
No... ten co dostał baseballem też pewnie spokojnie leżał aż umarł...

Data: 2009-07-18 18:42:27
Autor: Moper
"miras" <mjakmiras@gmail.com> wrote in message news:6ea14168-654a-4720-b94e-0e1337a9b808h11g2000yqb.googlegroups.com...
No... ten co dostał baseballem też pewnie spokojnie leżał aż umarł...

Też powinien koniecznie nosić kask :)

Data: 2009-07-18 09:44:56
Autor: miras
On 18 Lip, 18:42, "Moper" <b...@meilu.pl> wrote:
"miras" <mjakmi...@gmail.com> wrote in message

No... ten co dostał baseballem też pewnie spokojnie leżał aż umarł...

Też powinien koniecznie nosić kask :)

No, może NFZ powinien refinansować kupno kasków dla wszystkich
obywateli
Zdecydowanie zmniejszyłoby to koszty leczenia i poprawiło jakość
świadczonych usług medycznych :)

Data: 2009-07-18 18:55:49
Autor: Maciej

Użytkownik "miras" <mjakmiras@gmail.com> napisał w wiadomości news:6ea14168-654a-4720-b94e-0e1337a9b808h11g2000yqb.googlegroups.com...
No... ten co dostał baseballem też pewnie spokojnie leżał aż umarł...

No... umarł oglądając z narzeczoną i ordynatorem swój tomogram. Ubezpieczenie w NFZ jest za darmo, jeżeli jesteś np. rolnikiem albo księdzem. Stosunek jakości do ceny = plus nieskończoność :-)

Maciej

Data: 2009-07-20 16:46:48
Autor: amrac
Maciej pisze:
Ubezpieczenie w NFZ jest za darmo, jeżeli jesteś np. rolnikiem albo księdzem.

Z nieba leci? Raczej Pan płaci, pani płaci.

Data: 2009-07-18 20:23:17
Autor: Shrek
Maciej pisze:

Użytkownik "Shrek" <lskorupk@wirtualnapolska.pl> napisał w wiadomości news:4a61bd01$1news.home.net.pl...

Z zeznań Alexa wynika, że w jego przypadku była potrzebna.

Nie byłbym tego taki pewien.

Z praktyki. Moją dziewczynę po zaliczeniu głową gleby wywalili z izby przyjęć po opatrzeniu otarć na twarzy i czaszce (zanim zdążyłem do szpitala dojechać). Mimo, że pogotowie zostało poinformowane o utracie przytomności i zaburzeniach świadomości "co właściwie się stało, w głowie mnie się kręci". Nikt w żadne obserwacje się nie bawił, więc nie opowiadaj mi tu jak one doskonale tomografie zastępują.

Shrek.

Data: 2009-07-18 13:44:15
Autor: Tomasz Pyra
Maciej pisze:

w najlepsze.  Ho ho! Więc wtedy już na sygnale i w pełnej powadze przewieźli
mnie na neurochirurgię -  ale już byłem w praktyce uratowany !!!

Twojemu koledze nie zrobili tomografii, bo chcial za darmo.

Myślę że był ubezpieczony, więc niczego nie chciał za darmo.

Za oplata by zrobili, nie kosztuje to drogo, i z reguly mozna szybko zalatwic.

Jak pacjent z NFZ to nigdy nie ma potrzeby robić żadnych badań, zabiegi spokojnie można zrobić za pół roku itp. itd...

Nie robi sie tomografii rutynowo po kazdym puknieciu w glowe, ani w Polsce, ani gdzie indziej.

Tak tylko Ci się wydaje.

To ze tomografie w koncu zrobili po postraszeniu prokuratorem i telewizja to jest zwykla polska korupcja. Zapewne wylecial ktos z kolejki, moze akurat mamusia tej krzykliwej kolezanki.

Jak widać wiedza medyczna krzykliwej koleżanki była wyższa niż niedouczonego konowała, bo to ona postawiła trafną diagnozę a nie lekarz.
A lekarz za takie potraktowanie pacjenta powinien zostać szybko awansowany - np. na kierownika szpitalnej szatni, lekarze w TV twierdzą że to by się nawet wiązało z podwyżką pensji, więc wszyscy byliby zadowoleni.

Ciekawe, kiedy w koncu wyjdzie z mody opluwanie lekarzy, a wejdzie w mode placenie za leczenie wlasnego d...pska.

Cały ten NFZ kosztuje mnie więcej niż najdroższy pakiet ubezpieczenia prywatnego jaki znalazłem (taki z przeszczepami włącznie) dla całej rodziny.
Tylko że za te pieniądze mogę liczyć najwyżej na zagipsowanie złamanej ręki (po odczekaniu godzinki w izbie przyjęć jak jeden mój kolega) i L4 od internisty jak złapię grypę.
Trochę tak jakby w brudnym barze obiad kosztował więcej niż w dobrej restauracji. No i oczywiście do tego był ustawowy obowiązek kupowania obiadów w barze mlecznym.

Data: 2009-07-18 14:12:25
Autor: Maciej

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:h3scmj$shs$1atlantis.news.neostrada.pl...

Jak widać wiedza medyczna krzykliwej koleżanki była wyższa niż niedouczonego konowała, bo to ona postawiła trafną diagnozę a nie lekarz.

No to szkoda, że w ogóle chodzili do tego niedouczonego konowała :-)

Cały ten NFZ kosztuje mnie więcej niż najdroższy pakiet ubezpieczenia prywatnego jaki znalazłem (taki z przeszczepami włącznie) dla całej rodziny.

No to nie masz się co martwić, i w ogóle denerwować. Pomyślnych przeszczepów rodzinnych! Niech wam coś przeszczepi krzykliwa koleżanka.

Trochę tak jakby w brudnym barze obiad kosztował więcej niż w dobrej restauracji. No i oczywiście do tego był ustawowy obowiązek kupowania obiadów w barze mlecznym.

Nie, to tak jakby brudas przyszedł do dobrej restauracji i domagał się królewskiego traktowania za 5% ceny.

Pomyślności,
Maciej

Data: 2009-07-18 14:21:25
Autor: Tomasz Pyra
Maciej pisze:

[...]

Problem w tym, że to nie 5% ceny, a 150% ceny.
I państwowe placówki to nie jest to restauracja a brudny, państwowy bar mleczny.
I po zapłaceniu tych 150% ceny jeszcze nic nie dostaniesz tam do jedzenia, musisz _dodatkowo_ skorumpować kucharza po to, żeby raczył coś ugotować.

Najtańszy pakiet prywatnego ubezpieczenia, który kosztuje 10x mniej niż obowiązkowa składka na NFZ ma szerszy pakiet usług i na wyższym poziomie niż to na co można liczyć w państwowej służbie zdrowia.

Data: 2009-07-18 07:08:15
Autor: Quapcio
On 18 Lip, 14:21, Tomasz Pyra <hellf...@spam.spam.spam> wrote:
Maciej pisze:

> [...]

obowiązkowa składka na NFZ ma szerszy pakiet usług i na wyższym poziomie
niż to na co można liczyć w państwowej służbie zdrowia.

Czy mógłbyś podrzucić jakiegoś linka do takiego pakietu ubezpieczenia?

Znam kilka przypadków, w których osoba mająca pożądny (czytaj drogi i
jakoby oferujący wiele) pakiet ubezpieczeń przychodzi do takiej
przychodni, gdzie okazuje się, że stan jest poważny. Wykręcają więc
999 i publiczna karetka zawozi do najbliższego szpitala, gdzie jest
leczona za pieniądze ze składek zdrowotnych.
Tak to wygląda w praktyce.

Chyba, że znasz jakąś inną ofertę

Data: 2009-07-18 20:06:48
Autor: Tomasz Pyra
Quapcio pisze:

[...]

Mówię to czymś takim:
http://www.medicover.com/plpl/310,Program-Platynowy.htm
Tyle że to jest najdroższy produkt. Żeby płacić i za to i składkę NFZ to by było trochę za dużo dla mnie, chociaż kosztowało to znacznie mniej niż odprowadzam każdego miesiąca do NFZ.

[...]

Jak się dowiadywałem, to tak to właśnie wygląda.
Z tym że oni albo szukają miejsca w Polsce gdzie przyjmą pacjenta od nich bez kolejki (czy to "państwowo" czy prywatnie), a w przypadku kiedy nie ma w Polsce możliwości wykonania zabiegu, to mają ośrodki za granicą z którymi współpracują.
Zapewne nie ma się co oszukiwać że obowiązujące jest kryterium cenowe, z tym że nie ma ryzyka że ktoś Ci powie że w tym roku limity się już skończyły i proszę w przyszłym roku wrócić i się dowiadywać.

Data: 2009-07-18 14:20:58
Autor: Quapcio
On 18 Lip, 20:06, Tomasz Pyra <hellf...@spam.spam.spam> wrote:
Quapcio pisze:

> [...]

by było trochę za dużo dla mnie, chociaż kosztowało to znacznie mniej
niż odprowadzam każdego miesiąca do NFZ.

Wzruszyłem się czytając co ten pakiet daje. Najbardziej spodobała mi
się ta część o szczepieniach - ponad 3/4 tych szczepień jest
obowiązkowych, finansowanych przez MZ, koordynacja szczepień jest
obowiązkiem lekarza 1. kontaktu/rodzinnego

Zalety części stomatologicznej? Tak naprawdę nie dostaje się nic, za
co się nie zapłaciło (10-20% zniżek), zwłaszcza jeśli całość procedury
trwa np pół roku a pacjent co miesiąc przynosi w zębach kasę na
ubezpieczenie ;)
Darmowe RTG? Darmowe znieczulenie?
Przy pewnych zabiegach RTG czy znieczulenie jest i tak wkalkulowane w
cenę więc jest to czyste zagranie pod publikę (jak pacjent zostawia
kila tyś PLN za implanty to mogą odżałować i nie skasowac go na 30 zł
znieczulenie, prawda?)

"Przyjęcie bez kolejki" (np u internisty) zaczyna być kłopotliwe,
kiedy w poczekalni pojawia się nagle 10 pacjentów z pakietem złotym
czy innym "metalem szlachetnym" i każdy musi być przyjęty pierwszy -
zwykły śmiertelnik nawet się tam nie pcha - przychodzą same "VIPy",
które i tak muszą swoje odstać w kolejce - przyjmowanie w kolejności
zgłaszania ;)

> [...]

nich bez kolejki (czy to "państwowo" czy prywatnie), a w przypadku kiedy
nie ma w Polsce możliwości wykonania zabiegu, to mają ośrodki za granicą

Tylko między "przyjęciem bez kolejki" a "brakiem możliwości wykonania
zabiegu w Polsce" jest duuuuuuuża przepaść...
Na pewno z takim dodatkowym bonusem będzie wszystko szło łatwiej, ale
nie łudź się, że na znak, że coś Tobie dolega będzie na Ciebie czekał
sztab lekarzy albo gotowy blok operacyjny.

Ubezpieczenia dodatkowe mają za zadanie podnieść "jakość życia", ale
nikomu nie życzę, aby musiał sprawdzać prawdziwość obietnic bo może
się bardzo przejechać (polecam czytać wszystko także drobnym
druczkiem ;)

zdrowia życzę :)

Data: 2009-07-19 13:59:51
Autor: Tomasz Pyra
Quapcio pisze:

[...]

Nie martw się.
Dokładnie to samo się mówiło pod koniec lat 80-tych o zachodnioniemieckich supermarketach - że niemożliwe żeby to działało, że to tylko fantazja tych co tam wyjeżdżają, bo gdyby był taki zaopatrzony we wszystko supermarket, to przecież ludzie natychmiast wszystko by wykupili i już by stał pusty (tak jak nasze, PRL-owskie).

Ja tam mam podstawowy pakiet prywatny i w ramach tego pakietu mogłem się zawsze umówić do internisty w ciągu kilku godzin (państwowo "na pojutrze", a L4 wstecz nie wystawią), u okulisty byłem nazajutrz (państwowo dowiedziałem się żebym przyszedł za 6 miesięcy dowiadywać się   jak tam będzie z miejscami jak będą nowe limity).
Nie mam powodu sądzić żeby przy szerszym zakresie oferty miało być inaczej.

Różnica jest mniej więcej taka jak między supermarketem Społem z lat 80-tych, a dzisiejszym Bomi.

Data: 2009-07-18 18:32:24
Autor: Moper
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:h3sesf$3tm$1atlantis.news.neostrada.pl...
Maciej pisze:

[...]

Ja się chętnie dowiem o jaki pakiet jakiej firmy chodzi, bo poważnie i bez złośliwości czegoś takiego szukam. Niestety ceny są zupełnie inne niż piszesz...

Data: 2009-07-18 09:37:42
Autor: miras
On 18 Lip, 18:32, "Moper" <b...@meilu.pl> wrote:
Ja się chętnie dowiem o jaki pakiet jakiej firmy chodzi, bo poważnie i bez
złośliwości czegoś takiego szukam. Niestety ceny są zupełnie inne niż
piszesz...

Sorry że tak bez ogórek wklejam tu ofertę pewnej firmy ale to tylko
odpowiedź, nie mam nic wspólnego z nią i z tą ofertą.
Pakiet komfort plus ma tomografię: http://www.opiekamedyczna.pl/207.html

Za  państwowe ubezpiecznienie medyczne płaci się dziś w Polsce min.
270 zł miesięcznie,
w pakiecie wszystko od leczenia przeziębienia do raka.
Sami tylko wiecie jak jest w praktyce.

Data: 2009-07-18 09:40:52
Autor: miras
Dlaczego warto nosić kask - cholerna służba z drowia
Sorry , pomyłka 224 zł

Data: 2009-07-18 19:04:55
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
miras pisze:
[...]

W tym ubezpieczeniu są tylko konsultacje i badania...
A co z np. leczeniem operacyjnym?
I co z kosztami leków - nigdzie, nawet drobnym druczkiem nie napisano,
że będą wydawane recepty na NFZ, czyli należy się spodziewać płatności
100%...

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-07-18 10:29:27
Autor: miras
Dlaczego warto nosić kask - cholerna służba z drowia
On 18 Lip, 19:04, Wojciech 'Wheart' Penar <whe...@NOSPAM.box43.pl>
wrote:

[...]

Nigdzie nie napisałem, ze w ramach prywatnych ubezpieczeń masz prawo
do zniżek na leki
i refinansowania operacji.Z tego jednak co pamiętam, recepty są
honorowane.
To 90 zł wydane na prywatną przychodnie, diagnostykę i wizyty
lekarskie.
To wygodne, dość szybkie i praktyczne. Podejście lekarzy też zazwyczaj
się różni.

Leczenie szpitalne to inna kategoria: http://www.opiekamedyczna.pl/213.html

Dość już o tych ofertach, bo czuję się jak spamer.

Data: 2009-07-18 14:31:47
Autor: Quapcio
wrote:

> [...]

do zniżek na leki
i refinansowania operacji.Z tego jednak co pamiętam, recepty są

Masz prawo do zniżek na leki bo nie refinansuje tego przychodnia czy
lekarz, ale NFZ - skoro masz kasę na ubezpieczenie to praktycznie na
100% masz opłacone składki NFZ.
Niezależnie od tego kto tę receptę wystawi - zniżki zależą od pacjenta
i jego schorzeń (większe zniżki w przypadku niektórych chorób
przewlekłych) a nie od tego jaka przychodnia je wystawi.

Data: 2009-07-20 09:44:44
Autor: Moper
"miras" <mjakmiras@gmail.com> wrote in message news:fa59796f-509a-436d-8db8-9ff6313bb3b9v20g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- --

Jeśli policzysz ubezpieczenie ambulatoryjne + szpitalne z tej oferty biorąc pakiet komfort plus (średno-lepszy), to w moim wieku (31) daje 169 zł. 10x mniej niż państwowo?. Zresztą porównywanie oferty prywatnej z państwową mija się z celem, prywatna firma może sobie postawić przychodnię i tyle. Nie ma szpitali, karetek, pogotowia, to ubezpieczenie szpitalne daja ci, zdaje się, lepsze miejsce w szpitalu. Inne np. wypłacają z dobę pobytu w szpitalu jakieś pieniądze, ale i tak siedzisz na państwowym - a raczej naszym - garnuszku.

Sama oferta jest ciekawa, bo tania. Zniechęcajacy jest jednak fakt, że leczyć się można tylko w wybranych przychodniach. Czyli gdziekolwiek pojadę, to i tak zapłacę u prywatnego lekarza, chyba że to będzie wielkie miasto. Jeśli więc pojechałeś do rodziny i zachorowałeś, to trzeba twardo siedzieć i przeczekać, aż się wróci do domu i swojej przychodni, albo płacić. A po to się kupuje takie ubezpieczenie, żeby dylematu "iść do lekarza za 7 dych czy nie iść" nie mieć. Oferty droższe (>200 zł/miesiąc) pozwalają, poza leczeniem się w wybranych centrach medycznych na pójście do dowolnego lekarza, wzięcie rachunku i zwrot kosztów (do ustalonej kwoty, typowo 70 zł/wizytę). No ale są droższe, przynajmniej na starcie.

Data: 2009-07-20 09:49:37
Autor: Moper
"Moper" <brak@meilu.pl> wrote in message news:4a64206b$1news.home.net.pl...
[...]

[cut]

Należałoby jeszcze dodać, że kupując takie ubezpieczenie trzeba wyznać swoje choroby i te ceny są dla ludzi, którym nic specjalnego dolega. Nikt przecież nie chce leczyć ludzi chorych.

Data: 2009-07-20 16:43:54
Autor: amrac
Maciej pisze:

Twojemu koledze nie zrobili tomografii, bo chcial za darmo.

Nie za darmo, a bezpłatnie, to jednak jest różnica.

Za oplata by zrobili,

Już nie raz i nie dwa zapłacił.

nie kosztuje to drogo,

500 zł to mało?

i z reguly mozna szybko zalatwic.

Kumpel zapłacił "prywatnie", termin: 3 tygodnie czyli w wypadku głowy po ptokach.

Nie robi sie tomografii rutynowo po kazdym puknieciu w glowe, ani w Polsce, ani gdzie indziej.

Puknięciu? Przeczytaj jeszcze raz, tym razem ze zrozumieniem.

To ze tomografie w koncu zrobili po postraszeniu prokuratorem i telewizja to jest zwykla polska korupcja.

Nie używaj słów, których znaczenia nie rozumiesz. Jeśli już to raczej miałeś na myśli szantaż.

Zapewne wylecial ktos z kolejki, moze akurat mamusia tej krzykliwej kolezanki.

Niekoniecznie.

NFZ zakontraktowal tylko tyle tomogramow na ile bylo pieniedzy.

No jasne, bo NFZ z góry wie ile w ciągu roku się połamie nóg a ile rąk.

Ciekawe, kiedy w koncu wyjdzie z mody opluwanie lekarzy, a wejdzie w mode placenie za leczenie wlasnego d...pska.

Ja jestem jak najbardziej za tzw. płatną służbą zdrowia. Tylko ciekawe kiedy w końcu wyjdzie z mody okradanie mnie przez państwo polskie?

Maciej

Dlaczego warto nosić kask - cholerna służba zdro wia