Dlaczego warto posprawdzac hipotezy MIchalkiewicza !!

Data: 2009-12-08 16:54:08
Autor: Karol
Dlaczego warto posprawdzac hipotezy MIchalkiewicza !!
22
Kazania Michalkiewicza

    * Tagi:
    * iii rp
    * michalkiewicz

   Miałem ostatnio gorzką przyjemność wysłuchania opinii o Polsce współczesnej
Stanislawa Michalkiewicza. Jak wiadomo jego czytelnikom, pan Stanisław sądzi,
że Polską rządzi "razwiedka" czyli to, co zostało z wywiadu wojskowego PRL i
SB. A zostało niemało. Nasze życie publiczne jest tańcem siedmiu welonów
mamiącym   publiczność  zwiewnymi formami. Sejm, prezydent, rząd, państwowe
instytucje są jego zdaniem tylko "zewnętrznymi znamionami władzy".  Gdy taniec
się skończy i welony opadną, ujrzymy taki obraz - utratę suwerenności
gospodarczej i politycznej, a w najczarniejszym scenariuszu - zagrożenie
całości terytorium państwa. Polacy będą dalej żyli, bogacili się, byli nawet
szczęśliwi. Tylko Polski nie będzie.

   Nie wiem, czy pan Stanisław ma rację. Na pewno ma obsesję. Pytany o dowody
przyznaje, że jesteśmy skazani na domysły. Ale skoro jesteśmy skazani, to się
domyślajmy. W jego tekstach są hipotezy i ryzykowne interpretacje. Z racji
takich poglądów jeden z najbardziej inteligentnych i błyskotliwych publicystów
polskich został zepchnięty na margines. Ma stały komentarz w Naszym Dzienniku,
stronę internetową, gdzie każdy jego tekst czyta zaledwie kilka tysięcy ludzi.
Wygłasza też komentarze w Radiu Maryja. Jego obraz Polski, choć ma niejasny
związek z rzeczywistością, jest spójny, logiczny, wyrażany doskonałą chociaż
nieco archaizowną polszczyzną.  Bo to jest wizja, i to wizja natchniona.    Stanisław Michalkiewicz jest naszym księdzem Skargą. Wszyscy chyba
pamiętamy obraz Matejki "Kazanie Skargi",  (kto nie pamięta, niech sobie
wygoogla).  Polska była u szczytu potęgi a królewski spowiednik wieszczył jej
zagładę. "Z samych panów zguba Polski!" wołał. To samo woła pan Stanisław u
szczytu nadziei związanych z Unią Europejską. Powiada,  że oficerowie tajnych
służb pełnią rolę szlachty jako elita władzy,  ludzi inteligentnych i dobrze
zorientowanych rządzących dzisiaj krajem. Kimże więc są ci magnaci, którym
Skarga ciska pod nogi rękawicę na obrazie Matejki? Pewnie generałami.

   Prorocy nigdy nie byli popularni. W Starym Testamencie władze wrzucały ich
do lochów, gdy wieszczyli zgubę Izraela, która nastąpiła, podobnie jak Polski.
Dzisiaj proroków się nie dręczy, ale marginalizuje i ośmiesza. Jednak myślę, że warto potraktować na tyle poważnie hipotezy pana Stanisława,
żeby je posprawdzać, choćby poszlakowo. Bo ten się śmieje, kto się śmieje ostat

http://klopotowski.salon24.pl/142937,kazania-michalkiewicza

Data: 2009-12-08 22:01:34
Autor: kefirh
  Karol pisze:

   Prorocy nigdy nie byli popularni. W Starym Testamencie władze wrzucały ich

Tez mam mieszane nie tyle uczucia co mysli n.t. "sluzby" Pana Michalkiewicza.
Nie mam juz wiary, ze istnieje ktokolwiek na swiecie kto glosi niezalezne poglady. Uczuciowo jednak jestem baardzo ZA Michalkiwiczem!

Moze byc hipoteza, za ma statystycznie za malo czytelnikow aby wyladowac w piasku. Moze tez byc tak, ze przekroczyl pewien rubikon stylu , ktory jest nie do podwazenia przez STERUJACYCH razwiedka, chocby ze wzgledow estetycznych.

k.

Data: 2009-12-08 21:19:53
Autor: Karol
kefirh <madonna@doda.pl> napisał(a):
  Karol pisze:

> [...]

Moze byc hipoteza, za ma statystycznie za malo czytelnikow aby wyladowac w piasku. Moze tez byc tak, ze przekroczyl pewien rubikon stylu , ktory jest nie do podwazenia przez STERUJACYCH razwiedka, chocby ze wzgledow estetycznych.

ja ci powiem, ze ja tez sie czesto lapie na tym, ze zaczynam podejrzewac, iz moze to kolejny facet ze *sluzby*. Jesli chodzi o Michalkiewicza, to roznie myslalem, ale kiedy zaczalem ualdac
skrupulatnie przeerozne puzle, to cholercia wychodzi na to, ze facet sporo
jednak wie i wyciaga wlasciwe wnioski.

Data: 2009-12-08 22:26:32
Autor: kefirh
  Karol pisze:
[...]

Wlasnie idzie fajna muza, Karolu.
Linkuje ja rowniez i przede wszystkim wszystkim lewakam i iinnym osieroconym "wyplutym z lon matek".
Glownie tym co nie czytaja Michalkiewicza!
Na prawde wzrusza.
Sorki Karolu ale poczucie humoru mnie nie opuszcza.

http://matig86.wrzuta.pl/audio/2gFLYBRMVqX/paul_kalkbrenner_-_gebrunn_gebrunn

Dlaczego warto posprawdzac hipotezy MIchalkiewicza !!