Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?

Data: 2013-05-16 07:53:50
Autor: PiteR
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?
na  ** p.m.s **  Robbo pisze tak:

Chciałem zapytać, dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?

ha, lepiej wyjaśnijmy dlaczego tak wielu kierowców przejeżdza na czerwonym świetle. Nie chcemy przecież zderzeń z dużą prędkością jak w Hameryce można obejrzeć na Youtubku.

Mówiąc za siebie przestałem migać z lenistwa. Najczęsciej migam w
Dukato bo raz ma zatrzaskowe migacze dwa jestem w pracy. W Passacie muszę trzymać wajchę to jest 98% a w golfie no cóż wajcha jest tradycyjna, cięzko chodzi, golfy są tak szybkie że po prostu nie wchodzą w interakcję ze ślimakami ;)

--
    Piter
    vw golf mk2  1.3 '87

Data: 2013-05-15 23:18:01
Autor: Marcin Kiciński
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?
W dniu czwartek, 16 maja 2013 07:53:50 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:

M�wi�c za siebie przesta�em miga� z lenistwa. Najcz�sciej migam w

Dukato bo raz ma zatrzaskowe migacze dwa jestem w pracy. W Passacie musz� trzyma� wajch� to jest 98% a w golfie no c� wajcha jest tradycyjna, ci�zko chodzi, golfy s� tak szybkie �e po prostu nie wchodz� w interakcj� ze �limakami ;)

Zaintrygowałeś mnie :)
Co to są "zatrzaskowe migacze"? Czym się różnią od "tradycyjnej wajchy" w Golfie? Czy ten Passat jest zepsuty?

Sory za ciekawość, ale tak się składa, że nigdy nie siedziałem za kierownicą Ducato, ani żadnego VW ;) Pozdrawiam
MK

Data: 2013-05-16 09:36:12
Autor: ZIWK
W dniu 2013-05-16 08:18, Marcin Kiciński pisze:
[...]

Po prostu w Ducato (marny włoski wyrób) - działają tak, jak powinny i, to robią we wszystkich NORMALNYCH i sprawnych autach  - czyli dźwigienka zaskakuje i do powrotnego kręcenia kierownicą kierunkowskazy działają bez angażowania kierowcy.

Ale jak można widać wg. niektórych to źle - w dźwignię trzeba trzymać...

--
/\    Wojciech Smagowicz - Kraków      /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

Data: 2013-05-16 09:43:39
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-05-16 09:36, ZIWK pisze:
[...]

Nie wnikając w dorabianie golfiarskich ideologii, to nie spotkałem się
z mechanizmem, który by nie 'trzymał' dźwigni - chyba, że jest zepsuty.
Różnie natomiast są skonstruowane mechanizmy 'chwilowej sygnalizacji'
(że tak to określę) - lekkie puknięcie w dźwignię może wyzwolić parę
impulsów, lekkie trzymanie (przed zatrzaskiem) może uruchomić kierunkowskazy tak długo,  póki nie puścimy itd.

Data: 2013-05-16 10:10:50
Autor: Ryba
W dniu 2013-05-16 09:43, Artur Maśląg pisze:
[...]

Widać nigdy nie jeździłeś oplami :)
Ludzie narzekają, a ja jestem bardzo zadowolony z takiego rozwiązania.

Ryba

Data: 2013-05-16 10:36:24
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2013-05-16 10:10,  *Ryba* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Widać nigdy nie jeździłeś oplami :)
Ludzie narzekają, a ja jestem bardzo zadowolony z takiego rozwiązania.

Niestety wycofali się z tego :(

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2013-05-16 11:16:40
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-05-16 10:10, Ryba pisze:
[...]

Jeździłem, ale tutaj również nie trzeba trzymać dźwigni by
kierunkowskaz działał ciągle - wraca tylko na swoje miejsce
i trzeba ją 'pacnąć' ponownie, by wyłączyć kierunkowskaz
(jeżeli chcemy sami go wyłączyć), stąd też określenie 'trzymał'.

Ludzie narzekają, a ja jestem bardzo zadowolony z takiego rozwiązania.

Mi się średnio podoba, ale nie o gustach tutaj dyskutujemy ;)
Sam Opel chyba też ostatnio stwierdził, że klienci 'zadowoleni'
z tego rozwiązania są w mniejszości ;)

Data: 2013-05-16 12:37:45
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2013-05-16 11:16,  *Artur Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Nie sądzę - zareagowali raczej na utyskiwania redaktorów gazetek, którzy polubili krytykowanie tego rozwiązania.
Teraz tak lubią sobie napisać o ilości przycisków na panelu radia - tez bez sensu :), ale aż się boję co Opel wymyśli, żeby to ukrócić - oby nie rozstrzelenie tych przycisków po całym samochodzie (z naciskiem na kierownicę) jak to lobią Francuzi na ten przykład (i nie tylko).

Data: 2013-05-16 13:26:37
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-05-16 12:37, Mirek Ptak pisze:
[...]

Tak naprawdę nie zauważyłem specjalnego utyskiwania redaktorów gazetek
akurat na to rozwiązanie - utyskują sobie na różne rozwiązania, taka
ich rola. Niestety utyskują również użytkownicy i ich potrafię
zrozumieć :)

Teraz tak lubią sobie napisać o ilości przycisków na panelu radia - tez
bez sensu :)

Mirek - przyciski radia to nie kierunkowskazy. To już bardziej
sygnał dźwiękowy, ale tego się rzadko używa.

Data: 2013-05-16 14:56:04
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2013-05-16 13:26,  *Artur Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Teraz tak lubią sobie napisać o ilości przycisków na panelu radia - tez
bez sensu :)

Mirek - przyciski radia to nie kierunkowskazy. To już bardziej
sygnał dźwiękowy, ale tego się rzadko używa.

Co chcesz od sygnału dźwiękowego? :)

Data: 2013-05-16 17:52:24
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-05-16 14:56, Mirek Ptak pisze:
[...]

Ja? To Ty piłeś do Francuzów :)

Data: 2013-05-17 08:08:57
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2013-05-16 17:52,  *Artur Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Na razie tylko do przycisków :)

Data: 2013-05-16 21:33:31
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Marcin Kiciński pisze tak:

Zaintrygowałeś mnie :) Co to są "zatrzaskowe migacze"? Czym się
różnią od "tradycyjnej wajchy" w Golfie?

W Dukato ad 2011 jak nacisniesz lekko wajche to kierukowskaz sam mruga iles tam razy. Ma takie kierunki wyzwalane impulsem i zatrzaśnięte aż się wymrygaja.

Nie pamietam teraz co się dzieje jak się nagle rozmyslisz tzn czy pomaga pociągnięcie w odwrotna stronę czy trzeba wyczekać aż się wymrygają. Czy może trzeba mechanicznie zatrzasnąć w przeciwnym kierunku.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2013-05-17 00:42:11
Autor: Marcin Kiciński
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?
W dniu czwartek, 16 maja 2013 21:33:31 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:

W Dukato ad 2011 jak nacisniesz lekko wajche to kierukowskaz sam mruga iles tam razy. Ma takie kierunki wyzwalane impulsem i zatrza�ni�te a� si� wymrygaja.

Aaaa :) Tak to mają teraz już chyba wszystkie Fiaty - w Punto od 2008 roku. Mój jest z 2007 i też ma dwustopniową dźwignię, ale jeszcze nie mruga sam kilka (chyba 3) razy po lekkim wciśnięciu - ja mogę albo przytrzymać i mrugać tyle ile potrzebuję, albo włączyć na stałe. Jako ciekawostkę dodam, że był z tym we Fiatach problem i akcja serwisowa - po skręcie w prawo, kiedy obrót kierownicy wyłączał kierunkowskaz, dźwigienka siłą rozpędu dawała impuls do lewego kierunku i ten sobie mrugał 3 razy :) Z tego co wiem, zmienili soft i teraz wymaga to trochę dłuższego przytrzymania dźwigni.

Pozdrawiam
MK

Data: 2013-05-17 16:54:04
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  PiteR pisze tak:

[...]

No dziś sprawdziłem. Na szczęscie jest logicznie (w koncu jakiś dyrechtor się pod tym podpisywał) przełączenie strony następuje natychmiast po daniu impulsu w przeciwną stronę. --
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?