Data: 2013-05-16 07:53:50 | |
Autor: PiteR | |
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów? | |
na ** p.m.s ** Robbo pisze tak:
Chciałem zapytać, dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów? ha, lepiej wyjaśnijmy dlaczego tak wielu kierowców przejeżdza na czerwonym świetle. Nie chcemy przecież zderzeń z dużą prędkością jak w Hameryce można obejrzeć na Youtubku. Mówiąc za siebie przestałem migać z lenistwa. Najczęsciej migam w Dukato bo raz ma zatrzaskowe migacze dwa jestem w pracy. W Passacie muszę trzymać wajchę to jest 98% a w golfie no cóż wajcha jest tradycyjna, cięzko chodzi, golfy są tak szybkie że po prostu nie wchodzą w interakcję ze ślimakami ;) -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2013-05-15 23:18:01 | |
Autor: Marcin Kiciński | |
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów? | |
W dniu czwartek, 16 maja 2013 07:53:50 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:
Zaintrygowałeś mnie :) Co to są "zatrzaskowe migacze"? Czym się różnią od "tradycyjnej wajchy" w Golfie? Czy ten Passat jest zepsuty? Sory za ciekawość, ale tak się składa, że nigdy nie siedziałem za kierownicą Ducato, ani żadnego VW ;) Pozdrawiam MK |
|
Data: 2013-05-16 09:36:12 | |
Autor: ZIWK | |
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów? | |
W dniu 2013-05-16 08:18, Marcin Kiciński pisze:
Zaintrygowałeś mnie :)Po prostu w Ducato (marny włoski wyrób) - działają tak, jak powinny i, to robią we wszystkich NORMALNYCH i sprawnych autach - czyli dźwigienka zaskakuje i do powrotnego kręcenia kierownicą kierunkowskazy działają bez angażowania kierowcy. Ale jak można widać wg. niektórych to źle - w dźwignię trzeba trzymać... -- /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\ /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\ |
|
Data: 2013-05-16 09:43:39 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów? | |
W dniu 2013-05-16 09:36, ZIWK pisze:
W dniu 2013-05-16 08:18, Marcin Kiciński pisze: Nie wnikając w dorabianie golfiarskich ideologii, to nie spotkałem się z mechanizmem, który by nie 'trzymał' dźwigni - chyba, że jest zepsuty. Różnie natomiast są skonstruowane mechanizmy 'chwilowej sygnalizacji' (że tak to określę) - lekkie puknięcie w dźwignię może wyzwolić parę impulsów, lekkie trzymanie (przed zatrzaskiem) może uruchomić kierunkowskazy tak długo, póki nie puścimy itd. |
|
Data: 2013-05-16 10:10:50 | |
Autor: Ryba | |
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów? | |
W dniu 2013-05-16 09:43, Artur Maśląg pisze:
Nie wnikając w dorabianie golfiarskich ideologii, to nie spotkałem się Widać nigdy nie jeździłeś oplami :) Ludzie narzekają, a ja jestem bardzo zadowolony z takiego rozwiązania. -- Pozdrawiam Ryba |
|
Data: 2013-05-16 10:36:24 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów? | |
Dnia 2013-05-16 10:10, *Ryba* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Widać nigdy nie jeździłeś oplami :) Niestety wycofali się z tego :( Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2013-05-16 11:17:37 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów? | |
W dniu 2013-05-16 10:36, Mirek Ptak pisze:
Dnia 2013-05-16 10:10, *Ryba* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Dla mnie stety :) |
|
Data: 2013-05-16 11:16:40 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów? | |
W dniu 2013-05-16 10:10, Ryba pisze:
W dniu 2013-05-16 09:43, Artur Maśląg pisze: Jeździłem, ale tutaj również nie trzeba trzymać dźwigni by kierunkowskaz działał ciągle - wraca tylko na swoje miejsce i trzeba ją 'pacnąć' ponownie, by wyłączyć kierunkowskaz (jeżeli chcemy sami go wyłączyć), stąd też określenie 'trzymał'. Ludzie narzekają, a ja jestem bardzo zadowolony z takiego rozwiązania. Mi się średnio podoba, ale nie o gustach tutaj dyskutujemy ;) Sam Opel chyba też ostatnio stwierdził, że klienci 'zadowoleni' z tego rozwiązania są w mniejszości ;) |
|
Data: 2013-05-16 12:37:45 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów? | |
Dnia 2013-05-16 11:16, *Artur Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Ludzie narzekają, a ja jestem bardzo zadowolony z takiego rozwiązania. Nie sądzę - zareagowali raczej na utyskiwania redaktorów gazetek, którzy polubili krytykowanie tego rozwiązania. Teraz tak lubią sobie napisać o ilości przycisków na panelu radia - tez bez sensu :), ale aż się boję co Opel wymyśli, żeby to ukrócić - oby nie rozstrzelenie tych przycisków po całym samochodzie (z naciskiem na kierownicę) jak to lobią Francuzi na ten przykład (i nie tylko). Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2013-05-16 13:26:37 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów? | |
W dniu 2013-05-16 12:37, Mirek Ptak pisze:
Dnia 2013-05-16 11:16, *Artur Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło, Tak naprawdę nie zauważyłem specjalnego utyskiwania redaktorów gazetek akurat na to rozwiązanie - utyskują sobie na różne rozwiązania, taka ich rola. Niestety utyskują również użytkownicy i ich potrafię zrozumieć :) Teraz tak lubią sobie napisać o ilości przycisków na panelu radia - tez Mirek - przyciski radia to nie kierunkowskazy. To już bardziej sygnał dźwiękowy, ale tego się rzadko używa. |
|
Data: 2013-05-16 14:56:04 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów? | |
Dnia 2013-05-16 13:26, *Artur Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Teraz tak lubią sobie napisać o ilości przycisków na panelu radia - tez Co chcesz od sygnału dźwiękowego? :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2013-05-16 17:52:24 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów? | |
W dniu 2013-05-16 14:56, Mirek Ptak pisze:
Dnia 2013-05-16 13:26, *Artur Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło, Ja? To Ty piłeś do Francuzów :) |
|
Data: 2013-05-17 08:08:57 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów? | |
Dnia 2013-05-16 17:52, *Artur Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Na razie tylko do przycisków :)Teraz tak lubią sobie napisać o ilości przycisków na panelu radia - tez Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2013-05-16 21:33:31 | |
Autor: PiteR | |
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów? | |
na ** p.m.s ** Marcin Kiciński pisze tak:
Zaintrygowałeś mnie :) Co to są "zatrzaskowe migacze"? Czym się W Dukato ad 2011 jak nacisniesz lekko wajche to kierukowskaz sam mruga iles tam razy. Ma takie kierunki wyzwalane impulsem i zatrzaśnięte aż się wymrygaja. Nie pamietam teraz co się dzieje jak się nagle rozmyslisz tzn czy pomaga pociągnięcie w odwrotna stronę czy trzeba wyczekać aż się wymrygają. Czy może trzeba mechanicznie zatrzasnąć w przeciwnym kierunku. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2013-05-17 00:42:11 | |
Autor: Marcin Kiciński | |
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów? | |
W dniu czwartek, 16 maja 2013 21:33:31 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:
Aaaa :) Tak to mają teraz już chyba wszystkie Fiaty - w Punto od 2008 roku. Mój jest z 2007 i też ma dwustopniową dźwignię, ale jeszcze nie mruga sam kilka (chyba 3) razy po lekkim wciśnięciu - ja mogę albo przytrzymać i mrugać tyle ile potrzebuję, albo włączyć na stałe. Jako ciekawostkę dodam, że był z tym we Fiatach problem i akcja serwisowa - po skręcie w prawo, kiedy obrót kierownicy wyłączał kierunkowskaz, dźwigienka siłą rozpędu dawała impuls do lewego kierunku i ten sobie mrugał 3 razy :) Z tego co wiem, zmienili soft i teraz wymaga to trochę dłuższego przytrzymania dźwigni. Pozdrawiam MK |
|
Data: 2013-05-17 16:54:04 | |
Autor: PiteR | |
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów? | |
na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:
W Dukato ad 2011 jak nacisniesz lekko wajche to kierukowskaz sam No dziś sprawdziłem. Na szczęscie jest logicznie (w koncu jakiś dyrechtor się pod tym podpisywał) przełączenie strony następuje natychmiast po daniu impulsu w przeciwną stronę. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |