Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?

Data: 2013-05-16 08:08:46
Autor: Ryszard G.
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?

Użytkownik "Robbo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51940a5e$0$1265$65785112@news.neostrada.pl...

Witam,

Chciałem zapytać, dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?

Ja nie znam odpowiedzi na to pytanie, a zastanawiam się na tym za każdym
razem, gdy zdarza mi się jechać samochodem. Mam jedynie pewne przypuszczenia
i obserwacje. Moje typy, dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów:

1. Są nieporządni. Wielu ludzi pracuje byle jak, żyje byle jak, je byle co,
mieszka w bałaganie, nie stara się w życiu, więc także jeździ byle jak.

2. Myślą za kierownicą. Od koleżanki dowiedziałem się, że używanie
kierunkowskazów każdorazowo, to zły nawyk, gdyż wynika zapewne z działania
odruchowego, bez pomyślunku. Ona twierdzi, że myśli za kierownicą, dlatego
nie używa kierunkowskazów, gdy w polu widzenia nie ma innych pojazdów i nie
ma potrzeby informowania ich za pomocą kierunkowskazów.

3. Nie radzą sobie za kierownicą. Kiedyś jechałem z kolegą, który nie używał
zbyt często kierunkowskazów. Jednak było widać, że zmiana pasa, rozglądanie
się, zmiana biegów, kierowanie, były dla niego tak absorbujące, że dla
kierunkowskazów już nie było miejsca.

4. Niska kultura osobista, brak szacunku dla innych ludzi (w tym uczestników
ruchu drogowego).

Pozdrawiam,
Robbo

Taka jest niestety rzeczywistość, największą przyczynę stawiam na pkt 4
Dociekałem z jakimś kierowcą dlaczego wyłącza kierunkowskaz czekając na światłach przed skrzyżowaniem
by potem je włączyć przed ruszeniem. Argumentacja byłą taka, że drażni go dźwięk "tykania"
i przeszkadza w słuchaniu radia.

A swoją drogą spierałem się z zawodowym kierowcą który twierdził że na skrzyżowaniu w kształcie "T" nie musi
sygnalizować jadąc drogą z pierwszeństwem bo "nie zmienia pasa ruchu".

Jeszcze inni motywują: "jak skręca w prawo to nie musi, no z nikim nie koliduje"

rynce opadywujom ood takich argumentacji, ale w większości to zwykła arogancja,
często sygnalizacja pomogła by innym uczestnikom na szybsze opuszczenie skrzyżówania,
a tak to muszą czekać nie wiedząc co "pacjent" zrobi.

Zupełnie odrębną kategorią to sygnalizacja na rondzie, ale niestety tak kiedyś uczyli że sygnalizować jeszcze przed wjazdem
i w taki sposób, jakby tego ronda nie było ;) i to nawet niedawno widziałem taki manewr w wykonaniu
kierowcy autobusu miejskiego !
Inna sprawa że powstają teraz takie mini ronda (tylko namalowane) że można ich nie zauważyć zwłaszcza zimą.
I jak zwykle rzeczywistość przerasta twórców prawa którzy nie nadążają z interpretacją i szkoda że powstają niejednoznaczne sytuacje .
Też sobie ponarzekałem, choć bez kozetki;)

pozdrawiam,
Ryszard G.

Data: 2013-05-16 08:18:07
Autor: Lewis
W dniu 2013-05-16 08:08, Ryszard G. pisze:

[...]

Zwłaszcza w nocy, jak zjeżdżam na któryś pas do skrętu migam kierunkowskazem raz lub dwa. Dojeżdżam do świateł i nie migam i nie trzymam nogi na hamulcu - nie wiem czy wiesz jak to wkurza kogoś za Tobą jak się stoi i świeci wszystkimi światełkami po gałach...
Dopiero jak się zapala żółte włączam kierunek.

Lewis

Data: 2013-05-16 04:39:05
Autor: slavo65
W dniu czwartek, 16 maja 2013 08:18:07 UTC+2 użytkownik Lewis napisał:
[...]

A po co drugi raz włączasz? Obowiązujące prawo nie nakazuje (chyba?) włączania migaczy w czasie jazdy po łuku?

Data: 2013-05-16 09:36:37
Autor: Artur Maśląg
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?
W dniu 2013-05-16 08:18, Lewis pisze:
(...)
[...]

Jak jesteś nerwowy to idź do lekarza, jak masz problem z oczami to
podobnie. Nie żebym popierał świecenie np. przeciwmgłowymi po oczach,
ale kierunkowskazy czy stopy są czymś naturalnym.

Dopiero jak się zapala żółte włączam kierunek.

Postępujesz niewłaściwie - należy sygnalizować zamiar manewru, a nie
sygnalizować dopiero rozpoczęcie.

Data: 2013-05-16 10:25:30
Autor: Lewis
W dniu 2013-05-16 09:36, Artur Maśląg pisze:
[...]

W dzień sygnalizuję wszystko z wyprzedzeniem.
Późno w nocy, debilne trzymanie na hamulcu podczas gdy samochód nie ma ASB i nie stoi na pochyłym terenie nie jest normalne i tak, irytuje mnie, zwłaszcza jak ktoś jeszcze do jakiegoś starego truchła pozakłada diodowe lampki...

Lewis

Data: 2013-05-16 12:37:01
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-05-16 10:25, Lewis pisze:
[...]

A w nocy to już nie trzeba?

[...]

A to tak jak pisałem - może warto się przejść do lekarza ;)

Data: 2013-05-16 12:48:47
Autor: Lewis
W dniu 2013-05-16 12:37, Artur Maśląg pisze:
[...]

Trzeba i sygnalizuję tylko nie nadużywam.

[...]

Lepiej przejechać, nie używając żadnych świateł, będzie podstawa do badań :D

Lewis

Data: 2013-05-16 13:15:48
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-05-16 12:48, Lewis pisze:
W dniu 2013-05-16 12:37, Artur Maśląg pisze:
W dzień sygnalizuję wszystko z wyprzedzeniem.

A w nocy to już nie trzeba?

Trzeba i sygnalizuję tylko nie nadużywam.

Z tego co napisałeś wynika, że sygnalizujesz nie zamiar, a rozpoczęcie
manewru. Wynikałoby z tego, że poprawne używanie np. kierunkowskazów
uważasz za nadużywanie.

Lepiej przejechać, nie używając żadnych świateł, będzie podstawa do
badań :D

Spoko, może pomoże z irytacją :)

Data: 2013-05-22 00:20:47
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 16 May 2013, Lewis wrote:

[...]

  Artur nie czepił się hamulca, lecz sygnalizacji skrętu.
  IMO słusznie, a jest to zupełnie inna sprawa niż hamulec!

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-05-16 10:28:33
Autor: mappl
[...]

ledowe mocne stopy w jakimś suvie świecące w nocy przez kilkadziesiąt sekund prosto w oczy potrafią nieźle oślepić.

Data: 2013-05-16 01:48:17
Autor: PJ
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?
// ledowe mocne stopy w jakimś suvie świecące w nocy przez
kilkadziesiąt sekund prosto w oczy potrafią nieźle oślepić.

jest opcja zeby skierowac wzrok gdzie indziej ?

P.

Data: 2013-05-16 21:26:29
Autor: Dykus

W dniu 2013-05-16 10:48, PJ pisze:

jest opcja zeby skierowac wzrok gdzie indziej ?

Gdzie? Pozostaje chyba tylko spojrzeć w podłogę, albo lepiej zamknąć/przysłonić oczy. :)

Lepsi są Ci, którzy jeżdżą bez świateł stop. Mało jeżdżę, ale w tym roku już chyba z 3 trafiłem, z czego jednego nawet udało się zatrzymać...

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2013-05-16 12:38:48
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-05-16 10:28, mappl pisze:
[...]

No popatrz, pewnie też mają magiczne właściwości - hipnotyzują
stojących z tyłu, by w pełni otwartymi oczami wpatrywali się
wprost w źródło światła :)

Data: 2013-05-16 12:50:44
Autor: Lewis
W dniu 2013-05-16 12:38, Artur Maśląg pisze:
[...]

A wiesz że człowiek jest tak skonstruowany że "defaultowo" skupia się na oświetlonych/jaskrawych obiektach?
Stanie z wciśniętym hamulcem gdy nie jest to kompletnie potrzebne to kretynizm i tyle.

Lewis

Data: 2013-05-16 13:01:53
Autor: J.F
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?
Użytkownik "Lewis"  napisał
A wiesz że człowiek jest tak skonstruowany że "defaultowo" skupia się na oświetlonych/jaskrawych obiektach?
Stanie z wciśniętym hamulcem gdy nie jest to kompletnie potrzebne to kretynizm i tyle.

Porysowanie komus zderzaka, bo sie myslalo ze droga plaska, to jest dopiero kretynizm :-)

J.

Data: 2013-05-16 04:17:35
Autor: PJ
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?
//Porysowanie komus zderzaka, bo sie myslalo ze droga plaska, to jest
dopiero kretynizm :-)

ja jestem ten "komus" ...dziadek, ktory to zrobil tez tak myslal a ze
zmysly nie zarejestrowaly dodatkowych impulsow w postaci migania
dlugimi czy klaksonu to juz inna bajka ... nie mial szans mocno
namieszac (cinqecento vs panzerwagen) wiec pogrozilem paluchem i
puscilem plazem :-)

P.

Data: 2013-05-16 13:16:51
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-05-16 12:50, Lewis pisze:
[...]

Tak, tylko związek średni. Świecenie sobie latarką w oczy jest głupim
pomysłem.

Stanie z wciśniętym hamulcem gdy nie jest to kompletnie potrzebne to
kretynizm i tyle.

Różne kretynizmy można spotkać, a stanie z wciśniętym hamulcem do
nich średnio należy, szczególnie że ciężko stwierdzić, czy faktycznie
nie było potrzebne.

Data: 2013-05-17 11:40:27
Autor: Sebastian Kaliszewski
Dlaczego wielu kierowcĂłw nie uĹźywa kierunkowskazĂłw?
Lewis wrote:

[...]

A wiesz jak to wkurza gdy dojedzie się za takim który stoi na pasie z opcją skrętu i jazdy prosto a taki na żółtym włącza kierunek i potem czeka aż mu piesi przejdą (przy prawoskręcie) albo jadący z przeciwka przejadą (przy lewoskręcie).

\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity"

Data: 2013-05-22 00:19:04
Autor: Gotfryd Smolik news
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?
On Thu, 16 May 2013, Lewis wrote:

Zwłaszcza w nocy, jak zjeżdżam na któryś pas do skrętu migam kierunkowskazem
raz lub dwa. Dojeżdżam do świateł i nie migam
[...]
Dopiero jak się zapala żółte włączam kierunek.

  I omijający Cię jednoślad jest akurat z tej strony.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-05-22 09:43:01
Autor: radekp@konto.pl
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?
Thu, 16 May 2013 08:18:07 +0200, w <kn1tn3$4lj$1@node1.news.atman.pl>, Lewis
<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Dopiero jak się zapala żółte włączam kierunek.

Bardzo niedobrze.

Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?