Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?

Data: 2013-05-16 08:28:20
Autor: Jacek Maciejewski
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?
Dnia Thu, 16 May 2013 00:21:10 +0200, Robbo napisał(a):

Chciałem zapytać, dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?

Ja to bym nieco zmienił i zapytał: Czemu niemal wszyscy kierowcy
sygnalizują początek manewru a nie zamiar manewru?
Typowa sytuacja: Gość wyprzedzający ciężarówkę podjeżdża do niej i widząc
że z przeciwka jedzie rządek, czeka sobie. Oczywiście ma zamiar wyprzedzić
przez cały czas oczekiwania ale nie włącza kierunkowskazu. Potem jest
bardzo zdegustowany że w chwili kiedy pojawia się "okienko" i on rusza z
wyprzedzaniem, to ich obu wyprzedzi ktoś komu akurat okienko zapasowało i
ma nadwyżkę prędkości. A wyprzedza legalnie, bo brak sygnalizacji.
Powinien mieć włączony kierunkowskaz przez cały czas dyndania za
ciężarówką.
--
Jacek

Data: 2013-05-16 08:43:00
Autor: Franc
Dnia Thu, 16 May 2013 08:28:20 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

Ja to bym nieco zmienił i zapytał: Czemu niemal wszyscy kierowcy
sygnalizują początek manewru a nie zamiar manewru?
Zgadzam się. Kierunek ma służyć do sygnalizowania zamiary - bo jak ktoś już
skręca to widać co robi. Za późno.

[...]
Wiele razy spotykam taką sytację.

Powinien mieć włączony kierunkowskaz przez cały czas dyndania za
ciężarówką.
To już nie do końca. Wyobraź sobie, że doganiasz wolniejszy pojazd, chcesz
go wyprzedzić, ale jedziesz za nim z 3 kilometry - bo podówujna ciągł, bo
ruch z przodu itp. Będziesz migał kierunkiem przez cały czas? Nie bardzo.
Uważam, że wystarczy na kilka chwil przed manewrem - widzę dziurę z przodu,
dam radę wyprzedzić -> spoglądam we wsteczne lusterko -> daję kierunek ->
wyprzedzam.

--
Franc

Data: 2013-05-16 11:29:34
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 16 May 2013 08:43:00 +0200, Franc napisał(a):

 Będziesz migał kierunkiem przez cały czas?

Owszem, tak. Dopóki masz zamiar, chyba że go porzucasz :) 1. Jak inaczej odróżnisz gościa który ma zamiar wyprzedzić od gościa który
tylko wisi na zderzaku ciężarówy bo oszczędza paliwo albo się chowa przed
radarem? 2. Pamiętaj, że zamierzający wyprzedzać jest skupiony na tym co widzi w
przodzie a nie na lusterku. A motocykle pojawiają się znikąd, jak
powszechnie wiadomo. Także młodzi wściekli w BMW :)
--
Jacek

Data: 2013-05-16 11:52:12
Autor: Franc
Dnia Thu, 16 May 2013 11:29:34 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

[...]
Naprawdę nie wierzę, że będziesz migał przez kilka kilometrów. Dodatkowo
ktoś za Tobą może uznać, że zapomniałeś wyłączyć i niebezpieczna sytuacja
gotowa. :-)

2. Pamiętaj, że zamierzający wyprzedzać jest skupiony na tym co widzi w
przodzie a nie na lusterku. A motocykle pojawiają się znikąd, jak
powszechnie wiadomo. Także młodzi wściekli w BMW :)
Taki ktoś popełnia błąd - musi przed manewrem sprawdzić swój tył/bok, bo
inaczej może zajechać/wymusić. --
Franc

Data: 2013-05-16 19:04:59
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 16 May 2013 11:52:12 +0200, Franc napisał(a):

[...]

Jaaasne :) ale errare humanum est.

--
Jacek

Data: 2013-05-16 19:09:08
Autor: Jacek Maciejewski
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?
Drugi typowy błąd. Jedziesz miastem za kimś. Kiedy i z czego się
zorientujesz że poprzedzający cię kierowca zamierza skręcać na najbliższym
skrzyżowaniu? W 9 na 10 przypadków z tego że on ci mignie światłami stopu
:) A powinieneś się zorientować z kierunkowskazu. PoRD nie zostawia złudzeń
- sygnalizuje się zamiar.

--
Jacek

Data: 2013-05-16 20:10:58
Autor: J.F.
[...]

... dyskusyjne - ogolnie ma zamiar wyprzedzic, ale teraz akurat nie :-)
I dopiero jak zobaczy pusta droge, to nabierze zamiaru :-)

[...]

Ale co - 10 km ma tak migac i wszyscy za nim tez ? Sytuacja rzadka, bo zeby sie tak spotkalo okienko z nadjezdzajacym z
tylu, to juz trzeba koincydencji. A tobie to przeszkadza ? Wolisz sie wlec 10 km za jakimis dwoma, bo
ten drugi nie ma jaj albo silnika, ale zamiar ma ? :-)

J.

Data: 2013-05-16 21:27:58
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 16 May 2013 20:10:58 +0200, J.F. napisał(a):

Ale co - 10 km ma tak migac i wszyscy za nim tez ?

Dlaczego nie? To nie jest retoryczne pytanie...
--
Jacek

Data: 2013-05-17 03:37:08
Autor: Olkotek

.. dyskusyjne - ogolnie ma zamiar wyprzedzic, ale teraz akurat nie :-)
I dopiero jak zobaczy pusta droge, to nabierze zamiaru :-)

To nie jest dyskusyjne,
Jak zobaczy pustą drogę to wyprzedza, a nie "nabiera zamiaru".
Zamiar miał wcześniej, tylko czekał na pustą drogę.

Data: 2013-05-18 09:38:58
Autor: J.F.
Dnia Fri, 17 May 2013 03:37:08 +0200, Olkotek napisał(a):
[...]

Czyli np widze z naprzeciwka blisko ciezarowke, migam, bo zaraz po
niej mam zamiar, mijam ja, za nia widze nastepna w sredniej
odleglosci, wylaczam migacz, bo co prawda nadal mam zamiar, ale przez
najblizszych pare sekund nie. ona sie zbliza, to ja wlaczam, bo zaraz
jak minie mam zamiar itd.

Bo inaczej ktos z tylu klnie - ten dziadyga w maluchu niby chce
wyprzedzac, ale boi sie, miga, nie wiadomo co sygnalizuje, a ja bym go
juz dziesiec razy wyprzedzil.

No nie, tylko raz, po nim dochodzimy do wniosku ze kapelusz jeden
zapomnial migacza wylaczyc :-)

Zreszta w obu wersjac przeszkadza tak samo :-)

J.

Data: 2013-06-18 18:05:13
Autor: Shrek
On 2013-05-17 03:37, Olkotek wrote:

To nie jest dyskusyjne,
Jak zobaczy pustą drogę to wyprzedza, a nie "nabiera zamiaru".
Zamiar miał wcześniej, tylko czekał na pustą drogę.

No to już wiadomo czemu nie używają kierunków - nawigacja mówi "za 500 metrów skręć w lewo", to kierunek - w końcu masz zamiar (cały czas masz zamiar tylko czekasz na właściwe skrzyżowanie;). Hołek mówi "jedź prosto przez 10 km", to oczywiste jest, że jak masz zamiar jechać prosto to nie używasz kierunków;)

Shrek.

Data: 2013-06-18 19:23:14
Autor: Jan45
W dniu 2013-06-18 18:05, Shrek pisze:
...)Hołek mówi "jedź prosto
przez 10 km", to oczywiste jest, że jak masz zamiar jechać prosto to nie
używasz kierunków;)

Widziałem jeszcze inny przypadek, kiedy to kierunkowskazy
namieszały, właśnie dlatego, że zaszedł konflikt między
światem realnym a GPSowym. Dojeżdżałem z Moreny w Gdańsku
Jaśkową Doliną do Wrzeszcza, wprawdzie poza szczytem,
ale ruch był spory. Przede mną jechał ktoś z zagranicznymi
numerami, więc starałem się zachować większy dystans,
tak na wszelki wypadek. Okazało się, że słusznie. Jakieś
sto pięćdziesiąt - dwieście metrów przed dojazdem do przelotowej
Grunwaldzkiej ten zagraniczny włączył migacze i zaczął
skręcać w lewo (a jest tam akurat ślepa uliczka). Kiedy
się zorientował co do błędu, zaczął wracać na swój pas
łamiąc przepisy. Nie tylko nie użył kierunkowskazu, ale
przejechał po ukosie przez skrzyżowanie.

Ale - jako się rzekło - zachowałem dystans i tylko się
uśmiechnąłem. Po prostu GPS mu podpowiedział skręt w lewo,
ale albo kierowca, albo GPS się pospieszył z tym skrętem.
Gdybym jechał mu na zderzaku i na dodatek szybko, mogłoby
dojść do stłuczki. Czyli gdybym potraktował jego migacze
serio, bez rezerwy, jako zobowiązanie do skrętu.
Co bynajmniej nie oznacza, że jestem przeciwny używaniu
kierunkowskazów. Uważam tylko, że dobrze jest brać pod
uwagę poprawkę. Czasem na słabo zorientowanych, czasem
na idiotów.

Jan

Data: 2013-06-18 19:51:47
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-06-18 19:23, Jan45 pisze:
[...]

A skąd wiesz, że to z winy GPS?

[...]

Urzekła nas Twoja historia :)

Data: 2013-06-19 20:38:59
Autor: Jan45
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?
W dniu 2013-06-18 19:51, Artur Maśląg pisze:
(...)

Urzekła nas Twoja historia :)

Ej, Maśląg, Maśląg, dowcipy się Was trzymają.
Zaczekajcie na mnie apropo schodów, mam do Was alibi.
Będziecie czyścić toalety własną szczoteczką
do zębów i zamiatać schody pod górkę, to Wam się
dowcipów odechce.

Jan
st. kpr. pchor. rez.

Data: 2013-06-19 20:58:01
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-06-19 20:38, Jan45 pisze:
W dniu 2013-06-18 19:51, Artur Maśląg pisze:
(...)

Urzekła nas Twoja historia :)

Ej, Maśląg, Maśląg, dowcipy się Was trzymają.

Dowcipy też, ale to nie był dowcip. To takie zwierzątko,
co to jednak całe prześcieradło użytkuje...

Zaczekajcie na mnie apropo schodów, mam do Was alibi.
Będziecie czyścić toalety własną szczoteczką
do zębów i zamiatać schody pod górkę, to Wam się
dowcipów odechce.

Marzenia o ganianiu kotów? Tu jest usenet :)

Jan
st. kpr. pchor. rez.

Podoficer - pewnie byś mnie nie lubił -  :)

Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?