Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?

Data: 2013-05-16 10:37:17
Autor: J.F
Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?
Użytkownik "Robbo"  napisał w wiadomości
Chciałem zapytać, dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?
Ja nie znam odpowiedzi na to pytanie, a zastanawiam się na tym za każdym razem, gdy zdarza mi się jechać samochodem. Mam jedynie pewne przypuszczenia i obserwacje. Moje typy, dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów:

U nas i tak sie ich sporo uzywa.

1. Są nieporządni. Wielu ludzi pracuje byle jak, żyje byle jak, je byle co, mieszka w bałaganie, nie stara się w życiu, więc także jeździ byle jak.

Ale na egzaminie wymagali. Widac nie weszlo w nawyk.

2. Myślą za kierownicą. Od koleżanki dowiedziałem się, że używanie kierunkowskazów każdorazowo, to zły nawyk, gdyż wynika zapewne z działania odruchowego, bez pomyślunku. Ona twierdzi, że myśli za kierownicą, dlatego nie używa kierunkowskazów, gdy w polu widzenia nie ma innych pojazdów i nie ma potrzeby informowania ich za pomocą kierunkowskazów.

Bo tak po prawdzie - rzadko jest prawdziwa potrzeba stosowania, a jak jest, to juz malo kto sygnalizujue odpowiednio wczesnie, np lewoskret.

Tym niemniej to powinien byc odruch, a nie myslenie.

3. Nie radzą sobie za kierownicą. Kiedyś jechałem z kolegą, który nie używał zbyt często kierunkowskazów. Jednak było widać, że zmiana pasa, rozglądanie się, zmiana biegów, kierowanie, były dla niego tak absorbujące, że dla kierunkowskazów już nie było miejsca.

Ale odruchowo powinien wlaczyc wczesniej, zanim bedzie absorbujaco.

4. Niska kultura osobista, brak szacunku dla innych ludzi (w tym uczestników ruchu drogowego).

patrz ad2. W wiekszosci wypadkow nie trzeba :-)

J.

Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?