Dlatego przez lata Polska traci³a miliardy z³otych

Data: 2018-10-13 09:00:44
Autor: u2
Dlatego przez lata Polska traci³a miliardy z³otych
https://wpolityce.pl/polityka/416297-ujawniamy-szokujacy-dokument-o-mafii-paliwowej

UJAWNIAMY SZOKUJ¡CY DOKUMENT! Ju¿ w 2012 roku przedsiêbiorcy naftowi alarmowali rz±d Tuska, ¿e mafia przejmuje rynek paliw. Reakcji nie by³o!

opublikowano: wczoraj ? aktualizacja: wczoraj

Czy rz±d Donalda Tuska ¶wiadomie pozwala³ hasaæ w Polsce mafii paliwowej? Dlaczego przez lata Polska traci³a miliardy z³otych? Do tej pory mieli¶my dwa elementy wskazuj±ce na  charakter i skalê afery.

Po pierwsze - wypowied¼ S³awomira Siwego ze Zwi±zku zawodowego Celników, który przyzna³, ¿e za czasów Tuska

     Nam nie mo¿na by³o ruszaæ paliw. My¶my alarmowali ju¿ za poprzedniej w³adzy, ¿e te paliwa wje¿d¿aj± i s± sprzedawane bez VAT-u i nie mo¿na by³o tego ruszaæ.

Po drugie - wzrost poziomu spo¿ycia paliw po przejêciu w³adzy przez Prawo i Sprawiedliwo¶æ. Oto od koñca 2015 roku do po³owy 2018 roku sprzeda¿ diesla w Orlenie wzros³a o 45 procent, sprzeda¿ benzyny o 21 procent.

     Szacujemy, ¿e oko³o 10 procent tego wzrostu spo¿ycia paliwa wynika ze wzrostu gospodarczego. Pozosta³a czê¶æ, oko³o 35 procent, wcze¶niej by³a w szarej strefie. Wiêc jak pan mnie zapyta³ o te miliony, które wedle opozycji mia³o wzi±æ PiS, to odpowiadam: tu w³a¶nie s± te miliony. My¶my je znale¼li. Przep³ywa³y wcze¶niej obok, bez podatków, tucz±c rozmaite uk³ady, a nawet mafie, czêsto zakolegowane z parti± rz±dz±c±. Dzi¶ wróci³y do gospodarki, dzi¶ przynosz± podatki, buduj± zyski Orlenu. A ludzie za to odpowiedzialni bawi± siê dzi¶ w zak³amane plakaty. Hipokryzja, jakiej ¶wiat nie widzia³. To s± ogromne interesy i my je naruszamy

-- mówi³ niedawno tygodnikowi ,,Sieci" prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.

Dzi¶ do tego szokuj±cego obrazu dok³adamy kolejny dokument. Portal wPolityce.pl ujawnia pismo, które w 2012 roku wp³ynê³o od Polskiej Organizacji Przemys³u i Handlu Naftowego (POPiHN) do Donalda Tuska, wówczas Prezesa Rady Ministrów, zosta³o te¿ przekazane do wiadomo¶ci Wicepremiera Waldemara Pawlaka, Ministra Finansów Jana Rostowskiego, Ministra Skarbu Pañstwa Miko³aja Budzanowskiego, wiceministra w KPRM Adama Jassera, Prezesa Urzêdu Regulacji Energetyki Marka Woszczyka, szefa sejmowej Komisji Finansów Publicznych Dariusza Rosatiego. Pismo datowane jest na 3 pa¼dziernika 2018 roku.

Tre¶æ dokumentu jest alarmuj±ca, powinna by³a wywo³aæ natychmiastow± reakcjê pañstwa.

POPiHN w pi¶mie podpisanym przez dyrektora generalnego Leszka Wieciecha stwierdza m.in.

     Pragnê przekazaæ zaniepokojenie bran¿y z powodu pogarszaj±cej siê sytuacji na rynku paliw p³ynnych w Polsce.

     Wedle naszych szacunków po o¶miu miesi±cach 2012 roku konsumpcja trzech gatunków paliw silnikowych kszta³towa³a siê na poziomie 95,1% wielko¶ci z roku ubieg³ego (olej napêdowy - 92,9%, benzyna - 96,3%, LPG - 102,5%). Sytuacja ta bêdzie mia³a bezpo¶rednie prze³o¿enie na wp³ywy do bud¿etu pañstwa, które - z tytu³u VAT, akcyzy i op³aty paliwowej - w 2011 roku wynios³y oko³o 55 mld PLN, czyli kilkana¶cie procent ca³o¶ci dochodów podatkowych bud¿etu.

     W opinii bran¿y, oprócz czynników obiektywnych, takich jak spowolnienie gospodarcze, decyduj±cy wp³yw na ograniczenie legalnego obrotu paliwami ma szara strefa, Wed³ug naszych szacunków w roku bie¿±cym bud¿et pañstwa straci na jej funkcjonowaniu oko³o 3 miliardy z³otych.

Warto podkre¶liæ, ¿e ten proceder siê pog³êbia³, co w sumie da³o kilkadziesi±t miliardów z³otych.

POPiHN ocenia³a, ¿e na szar± strefê w sektorze paliw

     sk³adaj± siê zarówno dzia³ania, bêd±ce wprost ³amaniem prawa, jak te¿ dzia³ania polegaj±ce na wykorzystywaniu luk w prawie w celu osi±gniêcia korzy¶ci maj±tkowych. Do pierwszej grupy zaliczyæ mo¿na wy³udzanie VAT, niep³acenie podatku akcyzowego, wwóz nadmiernych ilo¶ci paliwa do kraju, tolerowanie istnienia nielegalnych stacji paliw, wprowadzanie paliw z nielegalnego ¼ród³a na rynek. Do drugiej grupy nale¿± wykorzystywanie luk w przepisach dotycz±cych zapasów obowi±zkowych, biopaliw oraz podatku akcyzowego na aleje smarowe.

Jak widaæ - przyczyny zosta³y dok³adnie wskazane, nie pierwszy raz. Niestety, jak czytamy w pi¶mie

     Niedostatecznie silna reakcja na zg³aszane przez bran¿ê paliwow± postulaty, po³±czona z ograniczonym wspó³dzia³aniem organów administracji, bez silnego o¶rodka koordynuj±cego, nie u³atwia stworzenia jednolitej polityki i spójnych przepisów prawa w obszarze tak kluczowym dla bezpieczeñstwa energetycznego i gospodarczego kraju, jakim s± paliwa ciek³e.

Warto podkre¶liæ, ¿e powy¿sze s³owa s± mia¿d¿±c± recenzj± dzia³añ, a w³a¶ciwie ich braku, ekipy Tusk-Pawlak-Rostowski-Rosati w walce z rozkradaniem dochodów skarbu pañstwa.

Ale na tym nie koniec. Polska Organizacja Przemys³u i Handlu Naftowego alarmuje, ¿e podejmowane s± dzia³ania, które mog± kryzys pog³êbiæ!

     Nasze najwiêksze zdumienie budzi fakt, ¿e w opublikowanym 28 wrze¶nia br. projekcie Ustawy prawo energetyczne znalaz³y siê niekonsultowane z bran¿± zapisy, likwiduj±ce obowi±zek uzyskiwania koncesji na obrót paliwami ciek³ymi i uznaj±ce t± dzia³alno¶æ za dzia³alno¶æ regulowan±, a tak¿e wy³±czaj±ce spod regu³ dzia³alno¶ci regulowanej obrót gazem p³ynnym poni¿ej równowarto¶ci 10 000 euro rocznie. Grozi to wrêcz eksplozj± szarej strefy i upadkiem legalnie dzia³aj±cych firm bran¿y paliwowej, z nieobliczalnymi skutkami dla bud¿etu pañstwa.

Wobec tych faktów bran¿a paliwowa prosi w pi¶mie o zwo³anie konferencji z udzia³em ministerstw, przedstawicieli bran¿y, ekspertów. A tak¿e o

     zlecenie podleg³ym Panu instytucjom podjêcia wszelkich niezbêdnych dzia³añ, mog±cych wreszcie przyczyniæ siê do zmniejszenia rozmiaru szarej strefy. Chodzi zarówno o wyeliminowanie z rynku elementów przestêpczych, jak te¿ piln± nowelizacjê istniej±cego prawa, a tak¿e niedopuszczenie do przyjêcia nowych przepisów, wprost zachêcaj±cych do dzia³alno¶ci w obszarze szarej strefy.

Jaka by³a reakcja rz±du Tuska i Pawlaka na spadaj±ce wp³ywy podatkowe w obszarze paliw? Zwiêkszenie kontroli? Podjêcie postulatów przedstawionych przez przedsiêbiorców? Nic z tego. W czasie rz±dów PO-PSL kontrolowano 20-25 cystern wje¿d¿aj±cych do kraju dziennie, po przejêcie w³adzy przez PiS to ok. 50 wiêcej.

CZYTAJ TE¯: Jak dosz³o do likwidacji ,,szlaku paliwowego" w Polsce

Efekty by³y natychmiastowe, podobnie jak walka z wy³udzeniami. Ekipa Platformy i PSL zamiast wydaæ wojnê mafii paliwowej, wola³a podnie¶æ podstawow± stawkê VAT, podwy¿szyæ wiek emerytalny, wyprzedawaæ wszystko, co by³o mo¿liwe.

Jak ustalili¶my, ¿adna odpowied¼ na list POPiHN nie zosta³a wys³ana, ¿adne dzia³anie nie zosta³o podjête.

gim

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj± slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2018-10-13 00:55:09
Autor: jsen
Dlatego przez lata Polska traci³a miliardy z³otych
W dniu sobota, 13 pa¼dziernika 2018 09:00:53 UTC+2 u¿ytkownik u2 napisa³:
[...]

a niby dlaczego mia³aby byæ, skoro im chodzi³o o zubo¿enie narodu polskiego
i transfer zysków.

zarz±dzaj±cy przez te lata naszym krajem peowcy to sprzedawczyki
i zwykli przestêpcy. obecnie zarz±dzaj±cy te¿ pope³niaj± b³êdy, kardynalne niekiedy, je¶li za wyznacznik
przyj±æ, ¿e dla dobra narodu dzia³aj±,
jednak tamta elyta i wierchuszka dzia³a³a z pe³n± ¶wiadomo¶ci±
na rzecz pognêbienia narodu;
g³ownie przez okradanie i defraudowanie Polski.

pozdrawiam,
jacek

Data: 2018-10-13 13:43:36
Autor: u2
W dniu 13.10.2018 o 09:55, jsen@op.pl pisze:
[...]

bo tutaj chodzi³o o to aby Bolandê zrobiæ pralni± brudnych pieniêdzy:))))))

Data: 2018-10-13 16:41:58
Autor: Pisiorowy Escobar
Dlatego przez lata Polska traci³a miliardy z³otych
u2 <u_2@o2.pl> napisa³(-a):

> i transfer zysków.
> i zwykli przestêpcy.

bo tutaj chodzi³o o to aby Bolandê zrobiæ pralni± brudnych pieniêdzy:))))))

przypomniaj mi te nazwiska gnij±cych w wiêzieniu :DDDDD
albo bierz prochy na wyparcie :DDDDDDDDDd

--
Francuzi uratowali podczas wojny 70% swoich ¿ydowskich obywateli - Polacy tylko 10%

Mimo nadej¶cia ostrze¿eñ z IMGW rz±d nie wys³a³ ostrze¿eñ RSO na komórki zalogowane na zagro¿onym terytorium mimo ¿e system dzia³a od 2015 roku.
Tym razem Szyd³o i P³aszczak maj± na rêkach krew 6 osób, w tym 2 nastolatek.

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rz±du
82% - przeciwnicy

"Polska prawica jest nie tylko zaczadzona, podobnie jak radykalni muzu³manie, chor± wersj± religii,
ale te¿ i bezdennie aintelektualna - te obie grupy wiêcej ³±czy, ni¿ dzieli."

Nag³e zmiany prokuratorów, fa³szywe komisje, wizyty na ul. Nowogrodzkiej i u
ojca Rydzyka - tak wygl±da codzienno¶æ tych, którzy walcz± o odzyskanie
pieniêdzy i wykrycie sprawców najwiêkszego przekrêtu w historii III RP.
Zdaniem by³ych cz³onków SKOK Wo³omin, obecna w³adza tkwi w tej aferze po uszy.

Imprezka SKOK Wo³omin -- -- -> http://pl.tinypic.com/r/2hg7fus/9
Poznaje kto¶ panów racz±cych siê pyszn± rosyjsk± wódeczk±?

Reuters: Media publiczne w Polsce to fabryka rz±dowych fake newsów

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]
Zwróci³ siê o spotkanie i ja siê z nim spotka³em, a to zawsze jest problem,
gdy siê w podziemiu spotykasz z kim¶, kto nie jest w strukturach podziemia, bo trzeba siê odpowiednio ubezpieczyæ.
Szybko uciek³em z tego spotkania, bo uzna³em go za agenta KGB. On namawia³ mnie do tego, ¿ebym siê ujawni³, mówi³,
¿e "Solidarno¶æ kaputt, ¿e to koniec z Solidarno¶ci±" - i mówiê to z rêk± na sercu - "¿e tak naprawdê jedynym ratunkiem jest,
¿eby¶my tak autentycznie, naprawdê pokochali ZSRR, bo tylko, jak oni nam uwierz±, ¿e my ich kochamy, to dadz± nam wiêcej wolno¶ci".
Taki cz³owiek! On ma byæ dzi¶ liderem tamtej Solidarno¶ci?!

PiS podejmuje "ohydn± próbê wyrzeczenia siê odpowiedzialno¶ci,
nie mniej haniebnej i nieprzekonuj±cej, jak w³asna ¿a³osna defleksja Rosji
potêpiaj±cej zestrzelenie samolotu MH17" i jest "tchórzostwem na potwornym poziomie". - Je¶li poprzecie Platformê Obywatelsk±, pomo¿ecie sobie,
  pomo¿ecie Polsce - powiedzia³ Jaros³aw Kaczyñski.

Data: 2018-10-13 02:44:17
Autor: bytomir.kwasigrochvelkarbonylek
Dlatego przez lata Polska traci³a miliardy z³otych
u¿ytkownik u2 napisa³:

     Szacujemy, ¿e oko³o 10 procent tego wzrostu spo¿ycia paliwa wynika ze wzrostu gospodarczego. Pozosta³a czê¶æ, oko³o 35 procent, wcze¶niej by³a w szarej strefie.

Stare dobre piêkne czasy, tak jak za Donka i Bronka nie bêdzie ju¿
nigdy:( Z³e pisiorstwo, tfu ¿yæ nie daj±!

Ciekawe czemu pisiorstwo sypnê³o big forsê na "kler" ot zagadka hydrologiczna.

Data: 2018-10-13 02:53:30
Autor: jsen
Dlatego przez lata Polska traci³a miliardy z³otych
W dniu sobota, 13 pa¼dziernika 2018 11:44:18 UTC+2 u¿ytkownik bytomir.kwasigr...@gmail.com napisa³:
u¿ytkownik u2 napisa³:

> [...]

Stare dobre piêkne czasy, tak jak za Donka i Bronka nie bêdzie ju¿
nigdy:( Z³e pisiorstwo, tfu ¿yæ nie daj±!

a po kiego mieæ im kolejne 100 milionów?

Ciekawe czemu pisiorstwo sypnê³o big forsê na "kler" ot zagadka hydrologiczna.

no, przynajmniej jakie¶ piêkne sowo s³owo uzy³e¶;)
hydro - logiczna. niesamowicie piêkny kunszt s³owa.

Data: 2018-10-13 02:57:19
Autor: japanizer
Dlatego przez lata Polska traci³a miliardy z³otych
On Saturday, October 13, 2018 at 11:44:18 AM UTC+2, bytomir.kwasigr...@gmail.com wrote:
u¿ytkownik u2 napisa³:

> [...]

nigdy:( Z³e pisiorstwo, tfu ¿yæ nie daj±!

Ciekawe czemu pisiorstwo sypnê³o big forsê na "kler" ot zagadka hydrologiczna.

Jak zwykle co¶ pomiesza³e¶ obesrany nocniczku, przecie¿ pisiory nigdy nie wyda³y tych 60 mln z³, dziêki którym Kler mia³ darmow± reklamê.

https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/publikacje-o-filmie-klerze-w-internecie-ile-wartosc-reklamowa

  Za publikacje o filmie "Kler" w internecie producenci musieliby zap³aciæ ponad   60 mln z³

Dlatego przez lata Polska traci³a miliardy z³otych