Data: 2009-11-22 15:01:58 | |
Autor: MadMan | |
Długa DDR po jednej stronie drogi | |
Dnia Sun, 22 Nov 2009 05:17:42 -0800 (PST), Rowerex napisał(a):
przez kilka km, aż do granicy miasta po jednej W tym wypadku musisz jechać tą po lewej. Oczywiście możesz się dostać na nią jedynie legalnym wjazdem (max 1 cm wysokości), jeśli nie ma - jedziesz dalej takiego wjazdu szukając. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2009-11-23 08:37:38 | |
Autor: kenubi | |
Długa DDR po jednej stronie drogi | |
MadMan wrote:
A skąd wynika 1cm? Bo właśnie szukamy jakiegoś przepisu, gdzie nie było by to sformułowane; "powinno/powinien" lecz "musi". pozdrawiam |
|
Data: 2009-11-23 08:09:09 | |
Autor: Piotr Rościszewski | |
Długa DDR po jednej stronie drogi | |
A skąd wynika 1cm? Bo właśnie szukamy jakiegoś przepisu, gdzie nie było by to sformułowane; "powinno/powinien" lecz "musi". Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 43/99, poz. 430) ... Rozdział 9. Ścieżki rowerowe ... § 48.1. Pochylenie podłużne ścieżki rowerowej nie powinno przekraczać 5 %. w wyjątkowych wypadkach dopuszcza się większe pochylenia, lecz nie większe niż 15 %. Wysokość progów i uskoków na ścieżce rowerowej nie powinna przekraczać 1 cm. Ogólnie dziwię się, że szukasz, a sam nie znalazłeś. To jest rozporządzenie, które obowiązuje wszystkich, którzy zajmują się inwestycjami drogowymi, a na tematy rowerowe jest tam bardzo niewiele. -- |
|
Data: 2009-11-23 09:02:24 | |
Autor: Ludek Vasta | |
Długa DDR po jednej stronie drogi | |
kenubi wrote:
A skąd wynika 1cm? Bo właśnie szukamy jakiegoś przepisu, gdzie nie było by to sformułowane; "powinno/powinien" lecz "musi". Szukaj w google: "Wysokość progów i uskoków na ścieżce rowerowej nie powinna przekraczać", np. tu: http://www.abc.com.pl/serwis/du/1999/0430.htm Rozdział 9 - Ścieżki rowerowe I zapytaj na grupie pl.soc.prawo, co w prawniczych tekstach znaczy słowo "powinien". Bo podobno to znaczy "ma obowiązek". Patrz też http://prawo.money.pl/grupa-pl_soc_prawo/powinien,watek,844751.html Ludek |
|
Data: 2009-11-23 08:14:30 | |
Autor: Piotr Rościszewski | |
Długa DDR po jednej stronie drogi | |
I zapytaj na grupie pl.soc.prawo, co w prawniczych tekstach znaczy słowo "powinien". Bo podobno to znaczy "ma obowiązek". Nie tylko podobno, ale realnie. Też kiedyś potrzebowałem porady prawnej i prawnik mi wytłumaczył, że w polskim prawie, a przynajmnie prawie z okresu socjalizmu "powinien" znaczy "ma obowiązek" lub wręcz "musi". Trzeba jeszcze zwrócić uwagę na rangę przepisu. Rozporządzenia mają charakter obligatoryjny, natomiast normy, normatywy, standardy itp. mają charakter zaleceń, które mogą nabrać charakteru obligatoryjnego, jeżeli zażąda tego inwestor przy udzielaniu zlecenia. -- |
|
Data: 2009-11-23 09:20:53 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
Długa DDR po jednej stronie drogi | |
"Piotr Rościszewski" <proso2.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:hedg96$37m$1inews.gazeta.pl...
Trzeba jeszcze zwrócić uwagę na rangę przepisu. Rozporządzenia mają akurat rozporządzenia dot. infrastruktury drogowej (zwłaszcza te o warunkach technicznych znaków i sygnałów) mają w kwestii rowerowej charakter wyjątkowo "zaleceniowy" - vide zalecenie stawiania B-9 w towarzystwie dróg rowerowych i zalecenie przeprowadzania rowerzystów przez jezdnię na piechotę, a już szczególnie poza skrzyżowaniami. pozdr |
|
Data: 2009-11-24 13:28:00 | |
Autor: Piotr Rościszewski | |
Długa DDR po jednej stronie drogi | |
akurat rozporządzenia dot. infrastruktury drogowej (zwłaszcza te owarunkach technicznych znaków i sygnałów) mają w kwestii rowerowej charakterwyjątkowo "zaleceniowy" - vide zalecenie stawiania B-9 w towarzystwie drógrowerowych i zalecenie przeprowadzania rowerzystów przez jezdnię na piechotę, a już szczególnie poza skrzyżowaniami. Mylisz skutek z przyczyną. Rozporządzenie podaje jakie znaki mozna zastosować, jeżeli chce się ruch odpowiednio zorganizować, a jakie musi się postawić, jeżeli chce się to zrobić w określony sposób. Nie możesz tych spraw kompilować, bo wychodzi bzdura. Po kolei, to najpierw ktoś decyduje kto, gdzie i którędy może się poruszać, a następnie ustawia stosowne znaki. Projektanci organizacji ruchu drogowego i zarządzający ruchem majączęsto problemy z prawidłowym ustaleniem zasad ruchu i w wyniku tego ustawiają znaki na przysłowiowe oko jak popadnie, tak więc twoje obserwacje mają się nijak do rangi przepisów i ich znaczenia. -- |
|
Data: 2009-11-23 09:13:49 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
DĹuga DDR po jednej stronie drogi | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "kenubi"
W tym wypadku musisz jechać tą po lewej. Oczywiście możesz się dostać naA skąd wynika 1cm? Bo właśnie szukamy jakiegoś przepisu, gdzie nie było by to sformułowane; "powinno/powinien" lecz "musi". To nie RFC. -- d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b Kruk@epsilon.eu.org d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d' |