Dluga sztyca - alu czy stal?

Data: 2014-08-25 12:57:39
Autor: ivo.andric
Dluga sztyca - alu czy stal?
witam

potrzebuje porady w kwesti wyboru sztycy. potrzebuje mocnej (dla 100 kg)
i dlugiej (pozyczona amortyzowana 35 cm byla troszke za krotka) sztycy o
srednicy 25,4 mm. stalowa zgielem w mniej jak miesiac jakos specjalnie
sie nie starajac (miasto/asfalt i troche wyjazdow na lesne drogi). mysle
ze przejechalem na niej troche wiecej jak 1000 km.

co wybrac? sztyca sztywna o dlugosci o 380 mm.

pozdr

Data: 2014-08-25 16:53:58
Autor: kamil/Endurorider.pl
Dluga sztyca - alu czy stal?
Uzytkownik "ivo.andric" <ivo.andric@spam.com> napisal w wiadomosci news:ltf4r4$c2i$1node1.news.atman.pl...

co wybrac? sztyca sztywna o dlugosci o 380 mm.

Spokojnie alu np jakis TANI (bo ciezki :) model amoeby powinien dac rade bez problemu.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2014-08-25 20:46:30
Autor: ToMasz
Dluga sztyca - alu czy stal?
W dniu 25.08.2014 12:57, ivo.andric pisze:
witam

potrzebuje porady w kwesti wyboru sztycy. potrzebuje mocnej (dla 100 kg)
i dlugiej (pozyczona amortyzowana 35 cm byla troszke za krotka)
Ĺşle masz dobrany rower

sztycy o
srednicy 25,4 mm.
za cieńka jak na tą masę i długość

stalowa zgielem w mniej jak miesiac jakos specjalnie
sie nie starajac
i tak będzie się działo. teraz normą jest juz 27.2, a w mocniejszych rowerach szersze!

(miasto/asfalt i troche wyjazdow na lesne drogi). mysle
ze przejechalem na niej troche wiecej jak 1000 km.

co wybrac? sztyca sztywna o dlugosci o 380 mm.
super wypaśne aluminium, bo stal będzie z domieszką plasteliny. weź jednak pod uwagę że nową ramę możesz kupić za trochę ponad 150zł, więc może zainwestuj kasę w choćby starą ale lepszą ramę

ToMasz

Data: 2014-08-25 20:58:51
Autor: Piotr Kosewski
Dluga sztyca - alu czy stal?
On 2014-08-25 20:46, ToMasz wrote:
Ĺşle masz dobrany rower

Nie zawsze da się idealnie dobrać.

jednak pod uwagę że nową ramę możesz kupić za trochę ponad 150zł, więc
może zainwestuj kasę w choćby starą ale lepszą ramę

LOL. A jak ma ramę za 2000 zł, to też mu tak poradzisz?
:D

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-08-25 12:28:17
Autor: Ignac
Dluga sztyca - alu czy stal?
W dniu poniedziałek, 25 sierpnia 2014 20:58:51 UTC+2 użytkownik Piotr Kosewski napisał:

LOL. A jak ma ramę za 2000 zł

Bo Ty Piotrze jeste¶ VIP,a tacy na byle czym nie jeżdż±

Data: 2014-08-25 22:48:14
Autor: Piotr Kosewski
Dluga sztyca - alu czy stal?
On 2014-08-25 21:28, Ignac wrote:
Bo Ty Piotrze jesteĹ› VIP,a tacy
na byle czym nie jeĹĽdĹĽÄ…

Ale czy to ja szukam sztycy?
Czego Ty chcesz?

Od razu Ci mówię, że nie masz u mnie szans. Musisz sobie znaleźć
jakiś inny obiekt westchnień albo hobby.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-08-25 22:10:12
Autor: Jacek Maciejewski
Dluga sztyca - alu czy stal?
Dnia Mon, 25 Aug 2014 20:46:30 +0200, ToMasz napisał(a):

 że now± ramę możesz kupić za trochę ponad 150zł,

Kurde, wszyscy tu opowiadaj± o tanich ramach. A ja szukam taniej ramy do
treka i kicha...
--
Jacek

Data: 2014-08-26 18:07:08
Autor: rmikke
Dluga sztyca - alu czy stal?
W dniu poniedziałek, 25 sierpnia 2014 22:10:12 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Dnia Mon, 25 Aug 2014 20:46:30 +0200, ToMasz napisaďż˝(a):

>  ďż˝e nowďż˝ ramďż˝ moďż˝esz kupiďż˝ za trochďż˝ ponad 150zďż˝,

Kurde, wszyscy tu opowiadajďż˝ o tanich ramach. A ja szukam taniej ramy do
treka i kicha...

Nie wszyscy, tylko ToMasz, za to w którym¶ już z kolei w±tku ;)

Jak ja szukałem taniej ramy, to trwało to pół roku, aż trafiłem
wyprzedaż upadłego biznesu (handel rowerami ¶ci±ganymi z Niemiec)
i kupiłem za 150 zł cały rower, nawet w stanie mniej więcej
używalnym (po drobnych poprawkach multitoolem dało się nim wrócić
z Żyrardowa do Warszawy). Ba, mogłem przebierać w pasuj±cych mi ramach ;)

Data: 2014-08-27 13:43:15
Autor: Jacek Maciejewski
Dluga sztyca - alu czy stal?
Dnia Tue, 26 Aug 2014 18:07:08 -0700 (PDT), rmikke napisał(a):

Nie wszyscy, tylko ToMasz, za to w którym¶ już z kolei w±tku ;)

No wła¶nie, dobrze że zwróciłe¶ uwagę :) Chyba się przejadę do handlarza,
tyle że to daleko.
--
Jacek

Data: 2014-08-27 18:31:35
Autor: ToMasz
Dluga sztyca - alu czy stal?
W dniu 27.08.2014 03:07, rmikke pisze:
[...]

tak. W±tkotwórca ma sztyce calow±, więc to najtańszy rower. musi j± wysun±ć bardzo mocno, wiec jak±kolwiek tani± założy - powygina szybko. Co więc zrobić aby móc jeĽdzić? Kupić.... ramę za 150zł, albo....

[...]

.... albo szukać okazji. można też kradziony rower za 150zł kupić. Tyle że ja takich rad nie udzielam.

ToMasz

Data: 2014-08-27 08:18:45
Autor: PeJot
Dluga sztyca - alu czy stal?
W dniu 2014-08-25 12:57, ivo.andric pisze:
[...]

Średnica 25.4 wskazuje raczej na sprzęt z niższej półki. Nie licz na nic ciekawego w SRach. Kombinowałbym raczej w kierunku usztywnienia fabrycznej sztycy aluminiowej wkładką wewnętrzną, ale to wymaga ślusarki na wyższym poziomie. Chyba żeby zamówić u tokarza stalową *grubościenną* lub aluminiową *pełną* sztycę pod zwykłe jarzemko. Zrobić się da, ale podejrzewam że zacznie pękać rama. Tak jak koledzy podpowiadali, szukaj sensownej ramy.

--
P.Jankisz

Data: 2014-08-27 10:31:10
Autor: Paweł Olaszek
Dluga sztyca - alu czy stal?
W dniu 2014-08-27 08:18, PeJot pisze:

lub aluminiową *pełną* sztycę pod zwykłe jarzemko.

czemu pełną? Ogólnie mówiąc pręty są cięższe i bardziej podatne na zginanie niż rury grubościenne.

--
pozdrawiam,
Paweł

Data: 2014-08-27 10:35:43
Autor: PeJot
Dluga sztyca - alu czy stal?
W dniu 2014-08-27 10:31, Paweł Olaszek pisze:

lub aluminiową *pełną* sztycę pod zwykłe jarzemko.

czemu pełną? Ogólnie mówiąc pręty są cięższe i bardziej podatne na
zginanie niż rury grubościenne.

Może być rura, tyle że wykonanie droższe - stąd pomysł aluminiowego pręta. Od razu zaznaczam, że zdobycie *calowej* rury w tym kraju jest co najmniej trudne.

--
P.Jankisz

Data: 2014-08-27 14:18:46
Autor: Piotr Kosewski
Dluga sztyca - alu czy stal?
On 2014-08-27 10:31, Paweł Olaszek wrote:
czemu pełną? Ogólnie mówiąc pręty są cięższe i bardziej podatne na
zginanie niż rury grubościenne.

Cięższe - tak. Podatne na zginanie - nie bardzo. :)

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-08-27 18:54:03
Autor: Gotfryd Smolik news
Dluga sztyca - alu czy stal?
On Wed, 27 Aug 2014, Paweł Olaszek wrote:

W dniu 2014-08-27 08:18, PeJot pisze:

lub aluminiow± *pełn±* sztycę pod zwykłe jarzemko.

czemu pełn±? Ogólnie mówi±c pręty s± cięższe

  Przy tej samej ¶rednicy to nie dziwne :)

i bardziej podatne na zginanie niż rury grubo¶cienne.

  Ale to już tylko przy tej samej wadze (ilo¶ci materiału).
  Obecno¶ć  "¶rodka" nie ma jak wpłyn±ć na zmniejszenie sztywno¶ci,
a na zwiększenie i owszem.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-09-30 17:00:12
Autor: ivo.andric
Dluga sztyca - alu czy stal?
PeJot wrote:

¦rednica 25.4 wskazuje raczej na sprzęt z niższej półki.

tak wlasnie jest. jest to max budzetowy rower.

Kombinowałbym raczej w kierunku usztywnienia fabrycznej sztycy aluminiowej wkładk± wewnętrzn±, ale to wymaga ¶lusarki na wyższym poziomie.

skonczylo sie wbiciem w srodek starek sztycy 22 mm. nie na pelnej
dlugosci (bo byla pod reka tylko krotka) ale za to w newralgicznym
miejscu. w org stalowej sztycy byl wewnatrz szew od laczenia, ktory sie
sprasowal przy wbijaniu. polaczenie jest trwale i juz zdalo egzamin w
boju.

Chyba żeby zamówić u tokarza stalow± *grubo¶cienn±* lub aluminiow± *pełn±* sztycę pod zwykłe jarzemko.

przymierzalem sie juz do dorobienia sztycy na tokarce ale rozbilo sie to
o dostep do alu odpowiedniej jakosci w sensownej cenie. patent z wkladka
okazal sie prostszy i szybszy w realizacji.
Tak jak koledzy podpowiadali, szukaj sensownej ramy.

na razie musi zostac ta. a nowa tez musialaby miec niski profil (dluga
rura podsiodlowa). mam rozwalone stawy biodrowe/kregoslup. na taka jest
mi zdecydowanie latwiej wsiasc. dzieki wszytskim za podpowiedzi.

ivo

Data: 2014-10-02 14:19:08
Autor: __Maciek
Dluga sztyca - alu czy stal?
Tue, 30 Sep 2014 17:00:12 +0200 "ivo.andric" <ivo.andric@spam.com>
napisał:

przymierzalem sie juz do dorobienia sztycy na tokarce ale rozbilo sie to
o dostep do alu odpowiedniej jakosci w sensownej cenie.

To dorób ze stali. Skoro to nie jaki¶ wyczynowy rower to te kilkaset
gramów nie zrobi wielkiej różnicy. Ja tak zrobiłem, a ¶rednica sztycy
to nietypowe dzi¶ 25mm. Podtoczyłem jak±¶ nieco grubsz± rurę na równe
25mm, wkleiłem jarzmo epoksydem (Distal), pomalowałem cało¶ć Unikorem
(miała być jeszcze nawierzchniówka, ale mi się już nie chciało) i
gotowe. Sztyca służy już chyba z rok i nic się z ni± nie dzieje, a
ważę 95-100kg, plus często plecak do 10-15kg.

Poprzednia, aluminiowa sztyca z Allegro pękła niespodziewanie w czasie
jazdy, na szczę¶cie nie spowodowało to wypadku. Odzyskane z niej
jarzmo (całkiem nieĽle zreszt± wykonane) wykorzystałem w swojej
sztycy.

Dluga sztyca - alu czy stal?