Długi postój

Data: 2013-11-05 14:04:51
Autor: Czesław Wi¶niak
Długi postój
Mam w grudniu dwumiesieczny wyjazd zagranicę i chciałbym jedno auto zostawić. Lepiej dac komu¶ do jeżdzenia czy zostawić w garażu w ktorym jest okolo 10C ?
W aucie z tyłu sa bebny i nie wiem czy dluzszy postoj bedzie mial na nie negatywny wplyw ?

Data: 2013-11-05 14:06:56
Autor: yabba
Długi postój
Użytkownik "Czesław Wi¶niak" <czewi@nima.pl> napisał w wiadomo¶ci news:l5aqgd$75k$1node1.news.atman.pl...
[...]

Wersja minimalna: nic nie robić. Samochody na placach importerów stoj± po kilka miesięcy i nic się z nimi nie dzieje.
Wersja dla rozs±dnych: odł±czyć akumulator, nie zaci±gać ręcznego, podłożyć klocki pod koła. Opony nie powinny się zdeformować w tak krótkim czasie.

--
Pozdrawiam,

yabba

-- -
Ta wiadomo¶ć e-mail jest wolna od wirusów i zło¶liwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2013-11-07 05:00:08
Autor: John Kołalsky
Długi postój

Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

yabba

-- -
Ta wiadomo¶ć e-mail ..

Wył±cz ten syf

Data: 2013-11-05 14:23:07
Autor: J.F
Długi postój
Użytkownik "Czesław Wi¶niak"  napisał w wiadomo¶ci
[...]

Dwa miesiace przezyja.

Gorzej z akumulatorem - najlepiej byloby odlaczyc, naladowac i zostawic niepodlaczony, albo niech ktos co dwa tygodnie przejedzie sie tym kawalek.
Do Lidla znow rzucili ambitne ladowarki, maja tryb podtrzymania aku, ale zostawic na dwa miesiace ... troche strach.

J.

Data: 2013-11-05 14:25:40
Autor: AL
D�ugi post�j
W dniu 2013-11-05 14:23, J.F pisze:
Mam w grudniu dwumiesieczny wyjazd zagranicę i chciałbym jedno auto
zostawić. Lepiej dac komuś do jeżdzenia czy zostawić w garażu w ktorym
[...]

co to sa dwa miesiace. Dwa lata - to rozumiem, ale dwa miesiace - przesadzacie panowie z tymi zabezpieczeniami.
Jesli auto sprawne, aku sprawny dodatkowo auto w zamknietym garazu - to nie zawracalbym sobie pierdolami glowy.

Data: 2013-11-05 16:37:56
Autor: BartekK
D�ugi post�j
[...]
Naładowany i odłączony akumulator spokojnie utrzyma te 2 miesiące. Strata będzie kilka procent naładowania, większa zmiana wynika z różnic temperatur niż z czasu.

Do Lidla znow rzucili ambitne ladowarki, maja tryb podtrzymania aku, ale
zostawic na dwa miesiace ... troche strach.
Nic nie strach, dobre te ładowarki są. Ale ich tryb podtrzymywania można sobie w skarpety wsadzić - zmierzony prąd podtrzymywania 10-30mA. To za mało na współczesny samochód, który więcej pobiera.

W dniu 2013-11-05 14:25, AL pisze:
[...]
Jeśli to w miarę nowoczesny samochód - ZAPOMNIJ!. Pobór spoczynkowego prądu w współczesnych "lepiej wyposażonych" autach jest na poziomie 30-80mA i jest normalny, nie wynika z awarii, tylko czuwania iluśtam modułów elektronicznych. Np. około 80mA mam w mojej Vectrze C, a nie widziałem vectry która mniej niż 50mA bierze (długo po zamknięciu auta, i uśpieniu wszystkich systemów).
50mA = 0.05A
0.05A * 24h = 1,2Ah dziennie zuĹĽyte
Jeśli mamy akumulator przykładowo 60Ah, to nawet na 100% naładowany - po 50 dniach stania będzie całkowicie pusty.

Data: 2013-11-05 18:36:49
Autor: cef
D�ugi post�j
BartekK wrote:

[...]

Jakim cudem takie auta po miesiÄ…cu stania zapalajÄ… bez problemu?
Dwa miesiÄ…ce to jest nic - o ile jest teraz sprawne.

Data: 2013-11-05 21:27:24
Autor: BartekK
D�ugi post�j
W dniu 2013-11-05 18:36, cef pisze:
BartekK wrote:

[...]

Nie wiem, ale z tego co widzę (wożę kable w aucie i pomagam ludziom odpalić)- to jednak często nie zapalają po dłuższym postoju, a właściciele są mocno zdziwieni "no przecież ledwo dwa miesiące stał".

Data: 2013-11-06 10:34:57
Autor: Michał Jankowski
DĹ‚ugi postĂłj
W dniu 05.11.2013 21:27, BartekK pisze:

Jakim cudem takie auta po miesiÄ…cu stania zapalajÄ… bez problemu?
Dwa miesiÄ…ce to jest nic - o ile jest teraz sprawne.
Nie wiem, ale z tego co widzÄ™ (woĹĽÄ™ kable w aucie i pomagam ludziom
odpalić)- to jednak często nie zapalają po dłuższym postoju, a
właściciele są mocno zdziwieni "no przecież ledwo dwa miesiące stał".

Po 3-4 tygodniach zapalać powinno bez problemu. Ale po 3 miesiącach to już nie ma szans. Po 2 miesiącach - może tak, może nie, ze wskazaniem na nie.

   MJ

Data: 2013-11-05 21:46:43
Autor: J.F.
D�ugi post�j
Dnia Tue, 5 Nov 2013 18:36:49 +0100, cef napisał(a):
BartekK wrote:
0.05A * 24h = 1,2Ah dziennie zużyte
Je¶li mamy akumulator przykładowo 60Ah, to nawet na 100% naładowany -
po 50 dniach stania będzie całkowicie pusty.

Jakim cudem takie auta po miesi±cu stania zapalaj± bez problemu?

No bo po miesiacu troche Ah jeszcze pozostaje, a to wystarczy do
zapalenia.

J.

Data: 2013-11-05 23:18:52
Autor: cef
D?ugi post?j
BartekK wrote:
[...]

Odpalałem często po ponad miesi±cu nieużywania
małe auta typu micra czy fabia - bez problemu.
Podobnie  astra i toyota verso.
Niech kolega inicjator w±tku postawi to auto (nawet nie wiem co to jest)
 i nic nie robi.
Je¶li wcze¶niej było regularnie jeżdżone, to nic się nie będzie działo.
Jak nie zapali po dwóch miesi±cach, to ja stawiam wódkę.
Autorowi, to może nawet wi¶niówkę ;-)

Data: 2013-11-05 15:41:52
Autor: sqlwiel
Długi postój
[...]

Jeżdż±c bardzo mało i rzadko, stale w garażu mam podpięty mały (gówniany) zasilacz, który doładowuje pr±dem ok. 100mA. Jako¶ ¶pię spokojnie. Rzecz gustu i usposobienia.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-05 15:39:15
Autor: sqlwiel
Długi postój
W dniu 2013-11-05 14:04, Czesław Wi¶niak pisze:
Mam w grudniu dwumiesieczny wyjazd zagranicę i chciałbym jedno auto
zostawić. Lepiej dac komu¶ do jeżdzenia czy zostawić w garażu w ktorym
jest okolo 10C ?
Komfortowe warunki!
W aucie z tyłu sa bebny i nie wiem czy dluzszy postoj bedzie mial na nie
negatywny wplyw ?

Nie powinien. Nie zaszkodziłoby, gdyby kto¶ co 2 tyg. przepchn±ł auto o pół metra (w końcu garażu braknie), żeby się opony nie zdeformowały, chociaż też nie s±dzę.
Nie zostawiaj na ręcznym!

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-05 14:42:22
Autor: masti
Długi postój
Dnia pięknego Tue, 05 Nov 2013 15:39:15 +0100 osobnik zwany sqlwiel
napisał:

W dniu 2013-11-05 14:04, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

Nie powinien. Nie zaszkodziłoby, gdyby ktoś co 2 tyg. przepchnął auto o
pół metra (w końcu garażu braknie), żeby się opony nie zdeformowały,

ĹĽe co? przez 2 miesiÄ…ce? --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-11-05 17:31:31
Autor: Marek Dyjor
Długi postój
sqlwiel" <"nick wrote:
[...]

jezu...

moze jeszcze olej wymianić po postoaju i paliwo zlać

Data: 2013-11-05 12:51:00
Autor: kogutek444
Długi postój
W dniu wtorek, 5 listopada 2013 17:31:31 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:
sqlwiel" <"nick wrote:

> [...]

> Nie zostawiaj na ręcznym!

jezu...

moze jeszcze olej wymianić po postoaju i paliwo zlać

Koniecznie płyn hamulcowy trzeba wymienić jak się będzie auto potem odpalało. Oleje a nie olej. Ze skrzyni też trzeba spu¶cić i zalać na czas postoju olejem maszynowym. Silnik oczywi¶cie też maszynowym trzeba zalać. Popu¶cić wszystkie paski jakie s±. Bo się odgniataj±. Pasy talkiem trzeba przesypać. Auto potem trzeba zapakować w w folię i napu¶cić do folii dwutlenku węgla, azot lepszy ale droższy może być. Idealny byłby argon albo hel.

Data: 2013-11-05 22:02:07
Autor: Rafał Grzelak
Długi postój
kogutek444@gmail.com wrote:

[...]

I zawinac auto w folie, zeby sie nie zakurzylo.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2013-11-06 00:42:03
Autor: Maciek
Długi postój
W dniu 2013-11-05 17:31, Marek Dyjor pisze:
jezu...
moze jeszcze olej wymianić po postoaju i paliwo zlać
Żeby nie wymieniać, to dobrze jest go co tydzień zamieszać. Najlepiej
łyżk± :->

Maciek

Data: 2013-11-05 15:51:17
Autor: kogutek444
Długi postój
W dniu ¶roda, 6 listopada 2013 00:42:03 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
W dniu 2013-11-05 17:31, Marek Dyjor pisze:

> jezu...

> moze jeszcze olej wymianić po postoaju i paliwo zlać Żeby nie wymieniać, to dobrze jest go co tydzień zamieszać. Najlepiej

łyżk± :->

-- Pozdrawiam

Maciek

Nie wolno zapomnieć o wł±czaniu co 3 dni żarówek. Żeby się nie zastały.

Długi postój