Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   D³ugi postój

D³ugi postój

Data: 2013-11-05 14:23:07
Autor: J.F
D³ugi postój
U¿ytkownik "Czes³aw Wi¶niak"  napisa³ w wiadomo¶ci
Mam w grudniu dwumiesieczny wyjazd zagranicê i chcia³bym jedno auto zostawiæ. Lepiej dac komu¶ do je¿dzenia czy zostawiæ w gara¿u w ktorym jest okolo 10C ?
W aucie z ty³u sa bebny i nie wiem czy dluzszy postoj bedzie mial na nie negatywny wplyw ?

Dwa miesiace przezyja.

Gorzej z akumulatorem - najlepiej byloby odlaczyc, naladowac i zostawic niepodlaczony, albo niech ktos co dwa tygodnie przejedzie sie tym kawalek.
Do Lidla znow rzucili ambitne ladowarki, maja tryb podtrzymania aku, ale zostawic na dwa miesiace ... troche strach.

J.

Data: 2013-11-05 14:25:40
Autor: AL
D�ugi post�j
W dniu 2013-11-05 14:23, J.F pisze:
Użytkownik "CzesÅ‚aw WiÅ›niak"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
Mam w grudniu dwumiesieczny wyjazd zagranicę i chciałbym jedno auto
zostawić. Lepiej dac komuś do jeżdzenia czy zostawić w garażu w ktorym
jest okolo 10C ?
W aucie z tyłu sa bebny i nie wiem czy dluzszy postoj bedzie mial na
nie negatywny wplyw ?

Dwa miesiace przezyja.

Gorzej z akumulatorem - najlepiej byloby odlaczyc, naladowac i zostawic
niepodlaczony, albo niech ktos co dwa tygodnie przejedzie sie tym kawalek.
Do Lidla znow rzucili ambitne ladowarki, maja tryb podtrzymania aku, ale
zostawic na dwa miesiace ... troche strach.

J.

co to sa dwa miesiace. Dwa lata - to rozumiem, ale dwa miesiace - przesadzacie panowie z tymi zabezpieczeniami.
Jesli auto sprawne, aku sprawny dodatkowo auto w zamknietym garazu - to nie zawracalbym sobie pierdolami glowy.

Data: 2013-11-05 16:37:56
Autor: BartekK
D�ugi post�j
Mam w grudniu dwumiesieczny wyjazd zagranicę i chciałbym jedno auto
zostawić. Lepiej dac komuś do jeżdzenia czy zostawić w garażu w ktorym
jest okolo 10C ?
Gorzej z akumulatorem - najlepiej byloby odlaczyc, naladowac i zostawic
niepodlaczony, albo niech ktos co dwa tygodnie przejedzie sie tym
kawalek.
Naładowany i odłączony akumulator spokojnie utrzyma te 2 miesiące. Strata będzie kilka procent naładowania, większa zmiana wynika z różnic temperatur niż z czasu.

Do Lidla znow rzucili ambitne ladowarki, maja tryb podtrzymania aku, ale
zostawic na dwa miesiace ... troche strach.
Nic nie strach, dobre te ładowarki są. Ale ich tryb podtrzymywania można sobie w skarpety wsadzić - zmierzony prąd podtrzymywania 10-30mA. To za mało na współczesny samochód, który więcej pobiera.

W dniu 2013-11-05 14:25, AL pisze:
co to sa dwa miesiace. Dwa lata - to rozumiem, ale dwa miesiace -
przesadzacie panowie z tymi zabezpieczeniami.
Jesli auto sprawne, aku sprawny dodatkowo auto w zamknietym garazu - to
nie zawracalbym sobie pierdolami glowy.
Jeśli to w miarę nowoczesny samochód - ZAPOMNIJ!. Pobór spoczynkowego prądu w współczesnych "lepiej wyposażonych" autach jest na poziomie 30-80mA i jest normalny, nie wynika z awarii, tylko czuwania iluśtam modułów elektronicznych. Np. około 80mA mam w mojej Vectrze C, a nie widziałem vectry która mniej niż 50mA bierze (długo po zamknięciu auta, i uśpieniu wszystkich systemów).
50mA = 0.05A
0.05A * 24h = 1,2Ah dziennie zużyte
Jeśli mamy akumulator przykładowo 60Ah, to nawet na 100% naładowany - po 50 dniach stania będzie całkowicie pusty.


--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2013-11-05 18:36:49
Autor: cef
D�ugi post�j
BartekK wrote:

Jesli auto sprawne, aku sprawny dodatkowo auto w zamknietym garazu -
to nie zawracalbym sobie pierdolami glowy.
Jeśli to w miarę nowoczesny samochód - ZAPOMNIJ!. Pobór spoczynkowego
prądu w współczesnych "lepiej wyposażonych" autach jest na poziomie
30-80mA i jest normalny, nie wynika z awarii, tylko czuwania iluśtam
modułów elektronicznych. Np. około 80mA mam w mojej Vectrze C, a nie
widziałem vectry która mniej niż 50mA bierze (długo po zamknięciu
auta, i uśpieniu wszystkich systemów).
50mA = 0.05A
0.05A * 24h = 1,2Ah dziennie zużyte
Jeśli mamy akumulator przykładowo 60Ah, to nawet na 100% naładowany -
po 50 dniach stania będzie całkowicie pusty.

Jakim cudem takie auta po miesiÄ…cu stania zapalajÄ… bez problemu?
Dwa miesiÄ…ce to jest nic - o ile jest teraz sprawne.

Data: 2013-11-05 21:27:24
Autor: BartekK
D�ugi post�j
W dniu 2013-11-05 18:36, cef pisze:
BartekK wrote:

Jesli auto sprawne, aku sprawny dodatkowo auto w zamknietym garazu -
to nie zawracalbym sobie pierdolami glowy.
Jeśli to w miarę nowoczesny samochód - ZAPOMNIJ!. Pobór spoczynkowego
prądu w współczesnych "lepiej wyposażonych" autach jest na poziomie
30-80mA i jest normalny, nie wynika z awarii, tylko czuwania iluśtam
modułów elektronicznych. Np. około 80mA mam w mojej Vectrze C, a nie
widziałem vectry która mniej niż 50mA bierze (długo po zamknięciu
auta, i uśpieniu wszystkich systemów).
50mA = 0.05A
0.05A * 24h = 1,2Ah dziennie zużyte
Jeśli mamy akumulator przykładowo 60Ah, to nawet na 100% naładowany -
po 50 dniach stania będzie całkowicie pusty.

Jakim cudem takie auta po miesiÄ…cu stania zapalajÄ… bez problemu?
Dwa miesiÄ…ce to jest nic - o ile jest teraz sprawne.
Nie wiem, ale z tego co widzę (wożę kable w aucie i pomagam ludziom odpalić)- to jednak często nie zapalają po dłuższym postoju, a właściciele są mocno zdziwieni "no przecież ledwo dwa miesiące stał".

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2013-11-06 10:34:57
Autor: Michał Jankowski
Długi postój
W dniu 05.11.2013 21:27, BartekK pisze:

Jakim cudem takie auta po miesiÄ…cu stania zapalajÄ… bez problemu?
Dwa miesiÄ…ce to jest nic - o ile jest teraz sprawne.
Nie wiem, ale z tego co widzę (wożę kable w aucie i pomagam ludziom
odpalić)- to jednak często nie zapalają po dłuższym postoju, a
właściciele są mocno zdziwieni "no przecież ledwo dwa miesiące stał".

Po 3-4 tygodniach zapalać powinno bez problemu. Ale po 3 miesiącach to już nie ma szans. Po 2 miesiącach - może tak, może nie, ze wskazaniem na nie.

   MJ

Data: 2013-11-05 21:46:43
Autor: J.F.
D�ugi post�j
Dnia Tue, 5 Nov 2013 18:36:49 +0100, cef napisa³(a):
BartekK wrote:
0.05A * 24h = 1,2Ah dziennie zu¿yte
Je¶li mamy akumulator przyk³adowo 60Ah, to nawet na 100% na³adowany -
po 50 dniach stania bêdzie ca³kowicie pusty.

Jakim cudem takie auta po miesi±cu stania zapalaj± bez problemu?

No bo po miesiacu troche Ah jeszcze pozostaje, a to wystarczy do
zapalenia.

J.

Data: 2013-11-05 23:18:52
Autor: cef
D?ugi post?j
J.F. wrote:
Dnia Tue, 5 Nov 2013 18:36:49 +0100, cef napisa³(a):
BartekK wrote:
0.05A * 24h = 1,2Ah dziennie zu¿yte
Je¶li mamy akumulator przyk³adowo 60Ah, to nawet na 100% na³adowany
- po 50 dniach stania bêdzie ca³kowicie pusty.

Jakim cudem takie auta po miesi±cu stania zapalaj± bez problemu?

No bo po miesiacu troche Ah jeszcze pozostaje, a to wystarczy do
zapalenia.

Odpala³em czêsto po ponad miesi±cu nieu¿ywania
ma³e auta typu micra czy fabia - bez problemu.
Podobnie  astra i toyota verso.
Niech kolega inicjator w±tku postawi to auto (nawet nie wiem co to jest)
 i nic nie robi.
Je¶li wcze¶niej by³o regularnie je¿d¿one, to nic siê nie bêdzie dzia³o.
Jak nie zapali po dwóch miesi±cach, to ja stawiam wódkê.
Autorowi, to mo¿e nawet wi¶niówkê ;-)

Data: 2013-11-05 15:41:52
Autor: sqlwiel
D³ugi postój
W dniu 2013-11-05 14:23, J.F pisze:

Gorzej z akumulatorem - najlepiej byloby odlaczyc, naladowac i zostawic
niepodlaczony, albo niech ktos co dwa tygodnie przejedzie sie tym kawalek.
Do Lidla znow rzucili ambitne ladowarki, maja tryb podtrzymania aku, ale
zostawic na dwa miesiace ... troche strach.

Je¿d¿±c bardzo ma³o i rzadko, stale w gara¿u mam podpiêty ma³y (gówniany) zasilacz, który do³adowuje pr±dem ok. 100mA. Jako¶ ¶piê spokojnie. Rzecz gustu i usposobienia.




--

Dziêkujê. Pozdrawiam.   sqlwiel.

D³ugi postój

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona