Długi - znowu

Data: 2011-04-27 22:29:43
Autor: Smok Eustachy
Długi - znowu
Oszuści wpadli na pomysł, by zastraszać niewinnych ludzi widmem niezapłaconych rat. Liczą na to, że znajdą się osoby, które bojąc się domniemanych konsekwencji związanych z fikcyjnym długiem, dla świętego spokoju zgodzą się jednak cokolwiek zapłacić.

Firma zastrasza niewinnych ludzi »

Pani Zofia otrzymała wezwanie do zapłaty za zaległe czesne, które opłacała synowi za studia… sześć lat temu. Dług wynosił prawie 2000 złotych. List wysłała firma windykacyjna, która kupiła dług od szkoły i żąda teraz spłaty wierzytelności. W umowie znajduje się również inna opcja – ugoda. Dłużnik może zapłacić jednorazowo 300 złotych. Podobne pisma dostały setki innych studentów.

Domniemani dłużnicy mogą się kontaktować z firmą tylko za pomocą SMS-ów. W dodatku pod wskazanym w wezwaniach adresem znajduje się remontowany lokal. Śledztwo w tej sprawie wszczęła prokuratura rejonowa w Gdyni.

http://wiadomosci.onet.pl/kraj/sytuacja-jak-w-dlugu-studenci-na-
celowniku,1,4255289,wiadomosc.html

Data: 2011-04-28 10:04:08
Autor: Konrad
DĹ‚ugi - znowu

Użytkownik "Smok Eustachy" <smok.eustachy@wurg.pl> napisał w wiadomości news:ipa5cn$j8t$4news.onet.pl...

List wysłała firma windykacyjna, która kupiła dług od szkoły i
żąda teraz spłaty wierzytelności.

Przeprasza, ale gdzie tu jest jakies oszustwo ze strony firmy windykacyjnej - bo jak rozumiem ich nazywasz oszustami?

Kon

Data: 2011-04-28 09:46:19
Autor: Smok Eustachy
Długi - znowu
Dnia Thu, 28 Apr 2011 10:04:08 +0200, Konrad napisał(a):
/.../
Przeprasza, ale gdzie tu jest jakies oszustwo ze strony firmy
windykacyjnej - bo jak rozumiem ich nazywasz oszustami?

Domniemani dłużnicy mogą się kontaktować z firmą tylko za pomocą SMS-ów. W
dodatku pod wskazanym w wezwaniach adresem znajduje siÄ™ remontowany lokal.
Śledztwo w tej sprawie wszczęła prokuratura rejonowa w Gdyni.

Data: 2011-04-28 11:52:31
Autor: Liwiusz
DĹ‚ugi - znowu
W dniu 2011-04-28 11:46, Smok Eustachy pisze:
[...]

Za remont lokalu idzie się już siedzieć?

--
Liwiusz

Data: 2011-04-28 10:18:31
Autor: Smok Eustachy
Długi - znowu
Dnia Thu, 28 Apr 2011 11:52:31 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

SMS-Ăłw. W dodatku pod wskazanym w wezwaniach adresem znajduje siÄ™
remontowany lokal. Śledztwo w tej sprawie wszczęła prokuratura rejonowa
w Gdyni.

Za remont lokalu idzie się już siedzieć?

Ty mnie powiedz, gdzie one urzędują?

Data: 2011-04-28 12:24:28
Autor: Leszek
Dlugi - znowu
In article <ipbetn$t95$3@news.onet.pl>, smok.eustachy@wurg.pl says...>
Dnia Thu, 28 Apr 2011 11:52:31 +0200, Liwiusz napisal(a):

> [...]

Ty mnie powiedz, gdzie one urzeduja?

Moga nawet urzedowac w szwajcarii, nie ma to nic do rzeczy.

Data: 2011-04-28 10:49:34
Autor: Smok Eustachy
Dlugi - znowu
Dnia Thu, 28 Apr 2011 12:24:28 +0200, Leszek napisał(a):
/.../
Ty mnie powiedz, gdzie one urzeduja?

Moga nawet urzedowac w szwajcarii, nie ma to nic do rzeczy.

Ale gdzie urzędują?

Data: 2011-04-28 12:50:21
Autor: Liwiusz
Dlugi - znowu
W dniu 2011-04-28 12:49, Smok Eustachy pisze:
[...]

MogÄ… nigdzie.

--
Liwiusz

Data: 2011-04-28 14:46:45
Autor: Kamil
Dlugi - znowu
Dnia Thu, 28 Apr 2011 12:50:21 +0200, Liwiusz napisał(a):

Ty mnie powiedz, gdzie one urzeduja?

Moga nawet urzedowac w szwajcarii, nie ma to nic do rzeczy.

Ale gdzie urzęduj±?

Mog± nigdzie.

Lekkie przegięcie pałki ;)
MUSZˇ gdzie¶ funkcjonować :)
O ile funkcjonuj± :)
Zreszt± dana o siedzibie ma kluczowe znaczenie dla potrzeb zgłoszenia i
prowadzenia ewidencji DG lub rejestru przez S±d.
Mowa oczywi¶cie o SIEDZIBIE - żeby nie było :)

Data: 2011-04-28 14:13:58
Autor: Konrad
Dlugi - znowu

Użytkownik "Smok Eustachy" <smok.eustachy@wurg.pl> napisał w wiadomości news:ipbgnu$t95$5news.onet.pl...

Ale gdzie urzędują?

Mogą na Kajmanach w kontenerze razem z tysiącem innych firm pod tym samym adresem i to wcale nie czyni z nich oszustów - podobnie jak próba windykacji leganie kupionego długu. No chyba że każdy windykator to oszust, złodziej i pijak.

Kon

Data: 2011-04-28 14:51:25
Autor: Kamil
Dlugi - znowu
Dnia Thu, 28 Apr 2011 14:13:58 +0200, Konrad napisał(a):

to wcale nie czyni z nich oszustów - podobnie jak próba windykacji leganie kupionego długu.

Sęk w tym że dług nie istnieje. Więc jak go można było kupić?
Ta firma po prostu kupiła od "szkoły" marzenia w postaci rzekomego długu.
Za to powinna ponie¶ć odpowiedzialno¶ć osoba która w imieniu szkoły "to
sprzedała" i nabrała windykatorków i zrobiła ich w ci......a :))

Data: 2011-04-28 15:28:43
Autor: Konrad
Dlugi - znowu

Użytkownik "Kamil" <asdfg@asd.com> napisał w wiadomo¶ci news:9gfm6qkq5cf1$.ai7jm72jy9qr.dlg40tude.net...

Za to powinna ponie¶ć odpowiedzialno¶ć osoba która w imieniu szkoły "to
sprzedała" i nabrała windykatorków i zrobiła ich w ci......a :))

A gdzie jest napisanme że nie istnieje? W epitetach pismaka? Je¶li s± tak samo wiarygodne jak wobec windykatorów to wcale bym się nie zakładał.
No i rozumiem że policja w tej chwili siedzi w tej szkole - jako¶ chyba umkneło z notatki.

Kon

Data: 2011-04-28 13:31:07
Autor: Kamil
Długi - znowu
Dnia Wed, 27 Apr 2011 22:29:43 +0000 (UTC), Smok Eustachy napisał(a):

Oszu¶ci wpadli na pomysł,
[...]
List wysłała firma windykacyjna, która kupiła dług od szkoły

To dług istnieje czy nie?
Bo jak można kupić co¶ czego nie ma?

¦ledztwo w tej sprawie wszczęła prokuratura rejonowa w Gdyni.

Ja to bym ¶cigał nie tych co wzywaj± "do zapłaty", tylko tych którzy
"sprzedali" co¶ co nie istnieje - mówię o rzekomym długu.
Czyli w tym przypadku - szkoła/dziekanat powinien już witać się z
prokuratorem.
A potem pozwy cywilne od rzekomych "dłużników".

Data: 2011-04-28 14:30:59
Autor: mi
Długi - znowu
On 28.04.2011 13:31, Kamil wrote:
A potem pozwy cywilne od rzekomych "dłużników".

To nic osobistego... ale¶ mnie roz¶mieszył.

W naszym post-totalitarnym ustroju poszkodowany może co najwyżej się poużalać nad swoim losem. Gdy przyjdzie do sprawy to może uzyskać odszkodowanie za znaczki i telefony, nawet nie odszkodowania za stracony czas i żadnego zado¶ćuczynienia. I tak będzie szczę¶liwy je¶li sprawę uda mu się naprostować.

Data: 2011-04-28 13:49:01
Autor: mecenas
DĹ‚ugi - znowu

[...]

W dodatku pod wskazanym w wezwaniach adresem znajduje siÄ™ remontowany
lokal. Śledztwo w tej sprawie wszczęła prokuratura rejonowa w Gdyni.

Zapłata jkiejkolwiek kwoty to uznanie długu i będzie po obiedzie.

Pozdrawiam

Michal

Data: 2011-04-28 14:11:49
Autor: Leszek
Dlugi - znowu
In article <ipbkdl$ur4$1@news.onet.pl>, lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl says...>

> Zaplata jkiejkolwiek kwoty to uznanie dlugu i bedzie po obiedzie.

Podstawa?

Tzw. niewlasciwe uznanie dlugu, ktore ma juz dosc bogaty dorobek orzeczniczy na tle dosc watlej podstawy materialnej. W zaleznosci od sadu i przypadku uznanie niewlasciwe traktowane jest jako uznanie dlugu w calosci, poprzez uznanie tylko co do wysokosci zaplaconej czesci, az do calkowitego braku skutkow prawnych.

Długi - znowu