Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Długich śrub do koronek korby poszukuję.

Długich śrub do koronek korby poszukuję.

Data: 2012-02-17 10:04:15
Autor: Rowerex
Długich śrub do koronek korby poszukuję.
Poszukuję długich śrub do mocowania najmniejszej zębatki w starszych
korbach np. RaceFace itp. Mocowało się w nich młynek poprzez podkładki
dystansowe. Śruby koniecznie stalowe, najlepiej 4 sztuki, choć mogą
być też tylko 2.  Może komuś się gdzieś walają w gratach i mógłby
odsprzedać?

Mam wprawdzie długie śruby aluminiowe, ale mam też spore obawy czy
wytrzymają, bo ich przeznaczeniem jest mocowanie średniej lub dużej
tarczy z rockringiem na większej średnicy niż młynek, gdzie siły są
też mniejsze.

No chyba, że ktoś używa _długich_ aluminiowych do mocowania młynka i
nie ma z tym problemów...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-02-17 19:18:35
Autor: kamil/Endurorider.pl
Długich śrub do koronek korby poszukuję.
Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości news:50afcb04-f678-4eaa-8eab-0e8934fcdf5edb5g2000vbb.googlegroups.com...
Poszukuję długich śrub do mocowania najmniejszej zębatki w starszych
korbach np. RaceFace itp. Mocowało się w nich młynek poprzez podkładki
dystansowe. Śruby koniecznie stalowe, najlepiej 4 sztuki, choć mogą
być też tylko 2.  Może komuś się gdzieś walają w gratach i mógłby
odsprzedać?
==

Średnica, długość - to by było pomocne :)


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
Endurorider.pl 11/02/2012 Olej do łańcucha Avia Ecopilar

Data: 2012-02-17 11:23:17
Autor: Rowerex
Długich śrub do koronek korby poszukuję.
On 17 Lut, 19:18, "kamil/Endurorider.pl" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "Rowerex" <rowe...@op.pl> napisał w wiadomościnews:50afcb04-f678-4eaa-8eab-0e8934fcdf5edb5g2000vbb.googlegroups.com...
Poszukuję długich śrub do mocowania najmniejszej zębatki w starszych
korbach np. RaceFace itp. Mocowało się w nich młynek poprzez podkładki
dystansowe. Śruby koniecznie stalowe, najlepiej 4 sztuki, choć mogą
być też tylko 2.  Może komuś się gdzieś walają w gratach i mógłby
odsprzedać?
=>
Średnica, długość - to by było pomocne :)

Średnica standardowa jak każdej śrubki do blatów czyli koło 8mm,
długość gwintu 16mm,
coś takiego: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=35865

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-02-18 08:23:20
Autor: kamil/Endurorider.pl
Długich śrub do koronek korby poszukuję.
Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości news:b9b5ebaa-c22e-475d-bd9f-

Średnica standardowa jak każdej śrubki do blatów czyli koło 8mm,
długość gwintu 16mm,
coś takiego: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=35865
-- -

Nie da się tego dobrać w dobrym sklepie ze śrubami?


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
Endurorider.pl 11/02/2012 Olej do łańcucha Avia Ecopilar

Data: 2012-02-18 02:42:50
Autor: Rowerex
Długich śrub do koronek korby poszukuję.
On 18 Lut, 08:23, "kamil/Endurorider.pl" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "Rowerex" <rowe...@op.pl> napisał w wiadomości
news:b9b5ebaa-c22e-475d-bd9f-

Średnica standardowa jak każdej śrubki do blatów czyli koło 8mm,
długość gwintu 16mm,
coś takiego:http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=35865
-- -

Nie da się tego dobrać w dobrym sklepie ze śrubami?

Śrubki do blatów mają jakiś gwint drobnozwojowy, trzeba by sprawdzić
co to za rodzaj gwintu... Może coś wygooglam.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-02-18 03:01:08
Autor: Rowerex
Długich śrub do koronek korby poszukuję.
On 18 Lut, 11:42, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:

Śrubki do blatów mają jakiś gwint drobnozwojowy, trzeba by sprawdzić
co to za rodzaj gwintu... Może coś wygooglam.

Podobno to gwint M8x0.75 - niezbyt typowy.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-02-18 18:24:53
Autor: kamil/Endurorider.pl
Długich śrub do koronek korby poszukuję.
Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości news:300cfb92-032f-4817-bdfe-1fa7b7769ec7w19g2000vbe.googlegroups.com...

Podobno to gwint M8x0.75 - niezbyt typowy.
-- -

No to dupa blada :(


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
Endurorider.pl 18/02/2012 Sterwins bio olej do łańcucha

Data: 2012-02-19 11:47:17
Autor: kamil/Endurorider.pl
Długich śrub do koronek korby poszukuję.
Użytkownik "kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:jhomss$8fk$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości news:300cfb92-032f-4817-bdfe-1fa7b7769ec7w19g2000vbe.googlegroups.com...

Podobno to gwint M8x0.75 - niezbyt typowy.
-- -

Myślałem nad tym i po dłuższej chwili zastanowienia skłaniam się ku stwierdzeniu, że taniej, łatwiej, szybciej i pewniej będzie to kupić w crc niż walczyć z tematem samodzielnie. Przez moment chciałem Cię odesłać do jakiegoś tokarza żeby próbować przetoczyć jakąś inną śrubę, ale jednak to jest bez sensu ze względu na koszt oraz komplikacje :(


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
Newsletter 18/02/2012 Sterwins bio olej do łańcucha

Data: 2012-02-19 07:09:33
Autor: Rowerex
Długich śrub do koronek korby poszukuję.
On 19 Lut, 11:47, "kamil/Endurorider.pl" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "kamil/Endurorider.pl" <flyS...@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomościnews:jhomss$8fk$1inews.gazeta.pl...

> Użytkownik "Rowerex" <rowe...@op.pl> napisał w wiadomości
>news:300cfb92-032f-4817-bdfe-1fa7b7769ec7w19g2000vbe.googlegroups.com....

> Podobno to gwint M8x0.75 - niezbyt typowy.
> -- -

Myślałem nad tym i po dłuższej chwili zastanowienia skłaniam się ku
stwierdzeniu, że taniej, łatwiej, szybciej i pewniej będzie to kupić w crc
niż walczyć z tematem samodzielnie. Przez moment chciałem Cię odesłać do
jakiegoś tokarza żeby próbować przetoczyć jakąś inną śrubę, ale jednak to
jest bez sensu ze względu na koszt oraz komplikacje :(

Sens w kombinowaniu jest zawsze :) Po przeczytaniu Twojego posta i
fragmentu o toczeniu, trochę sobie pomierzyłem suwmiarką i wpadł mi do
głowy pewien pomysł - dosłownie "hard core" czyli "twardy rdzeń"

Otóż te długie śrubki aluminiowe o których wytrzymałość się obawiam są
puste w środku, a średnica tego otworu to jakieś 4,3mm. Przy takiej
średnicy, można ten otwór nagwintować gwintownikiem M5 i wkręcić do
środka wspomniany "twardy rdzeń" w postaci stalowej śruby M5...

Teoretycznie więc powstanie z tego "śruba hybrydowa" - na wierzchu
aluminium, wewnątrz stal, a może nawet tytan, bo i parę tytanowych
śrubek M5 posiadam. Tak więc dzięki za natchnienie :-) A co z tego
wyjdzie, zobaczymy...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-02-19 21:05:03
Autor: kamil/Endurorider.pl
Długich śrub do koronek korby poszukuję.
Rowerex wrote:

Sens w kombinowaniu jest zawsze :) Po przeczytaniu Twojego posta i
fragmentu o toczeniu, trochę sobie pomierzyłem suwmiarką i wpadł mi do
głowy pewien pomysł - dosłownie "hard core" czyli "twardy rdzeń"

Otóż te długie śrubki aluminiowe o których wytrzymałość się obawiam są
puste w środku, a średnica tego otworu to jakieś 4,3mm. Przy takiej
średnicy, można ten otwór nagwintować gwintownikiem M5 i wkręcić do
środka wspomniany "twardy rdzeń" w postaci stalowej śruby M5...

Teoretycznie więc powstanie z tego "śruba hybrydowa" - na wierzchu
aluminium, wewnątrz stal, a może nawet tytan, bo i parę tytanowych
śrubek M5 posiadam. Tak więc dzięki za natchnienie :-) A co z tego
wyjdzie, zobaczymy...

Fajne :) Ciesze się, że mogłem pomóc i daj znać jak Ci to wyszło :)


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
Newsletter 18/02/2012 Sterwins bio olej do łańcucha

Data: 2012-03-23 13:43:46
Autor: Rowerex
Długich śrub do koronek korby poszukuję.
On 19 Lut, 21:05, "kamil/Endurorider.pl" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Rowerex wrote:
> Sens w kombinowaniu jest zawsze :) Po przeczytaniu Twojego posta i
> fragmentu o toczeniu, trochę sobie pomierzyłem suwmiarką i wpadł mi do
> głowy pewien pomysł - dosłownie "hard core" czyli "twardy rdzeń"

> Otóż tedługieśrubki aluminiowe o których wytrzymałość się obawiam są
> puste w środku, a średnica tego otworu to jakieś 4,3mm. Przy takiej
> średnicy, można ten otwór nagwintować gwintownikiem M5 i wkręcić do
> środka wspomniany "twardy rdzeń" w postaci stalowejśrubyM5...

> Teoretycznie więc powstanie z tego "śruba hybrydowa" - na wierzchu
> aluminium, wewnątrz stal, a może nawet tytan, bo i parę tytanowych
> śrubek M5 posiadam. Tak więc dzięki za natchnienie :-) A co z tego
> wyjdzie, zobaczymy...

Fajne :) Ciesze się, że mogłem pomóc i daj znać jak Ci to wyszło :)

No i zrobiłem wersję "hard-core". Gwint wewnątrz śrub aluminiowych
wyszedł bardzo ładny, stalowe śruby 5mm ładnie się wkręciły i teraz
raczej nie ma się czego obawiać.

Przy okazji - czasem trzeba coś zepsuć, by się o czymś przekonać i być
może oszczędzić sobie jakiegoś wypadku. Prawdę mówiąc nie bardzo mi
się chciało gwintować i stwierdziłem, że może spróbuję zamontować
młynek tylko na śrubkach aluminiowych bez ich wzmacniania... - i
wyszło na to, że byłby to błąd i raczej miałem nosa wątpiąc w ich
wytrzymałość, choć problem tkwił w nieco innym miejscu niż się
spodziewałem.

Otóż przy próbie mocniejszego dokręcenia ostatniej aluminiowej śruby
(fuks, że ostatniej) odpadł jej łeb... A jaki z tego wniosek? Trochę
nietypowy - otóż należy unikać śrub aluminiowych do korb na klucz
imbusowy 5mm (no chyba, że do korb szosowych). Gniazdo pod klucz 5mm
bardzo mocno "cieniuje" ścianki śruby (zwłaszcza na kantach klucza)
przez co wytrzymałość jest mocno pogorszona. Łeb urwał się dokładnie
na tym pocieniowaniu... Na szczęście patent z wkręcaniem śrub
stalowych okazał się na tyle dobry, że nawet urwany łeb w niczym nie
przeszkodził (wkręcona do środka śruba dociska łeb więc nic się nie
dzieje)

Mam też komplet innych śrubek aluminiowych o "normalnej" długości, a
różnią się one tym, że są na imbusa 4mm przechodzącego na wylot, nie
są więc tak mocno pocieniowane jak te pod imbusa 5mm. Śruby te
wielokrotnie wkręcałem niemal na "chama" i żadnej łba nie urwałem....

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-03-24 19:17:00
Autor: Ignac
Długich śrub do koronek korby poszukuję.
Rowerex <rowerex@op.pl> ...no i jakie dzięki temu powsały te korby (jakieś szczegóły)...
może i my sobie takie zrobimy.

 Ignac
  --


Data: 2012-03-27 22:24:22
Autor: kamil/Endurorider.pl
Długich śrub do koronek korby poszukuję.
Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości news:327810f7-6677-464b-aaa0-a9e58c9a10ddeb6g2000vbb.googlegroups.com...
Fajne :) Ciesze się, że mogłem pomóc i daj znać jak Ci to wyszło :)

No i zrobiłem wersję "hard-core". Gwint wewnątrz śrub aluminiowych
wyszedł bardzo ładny, stalowe śruby 5mm ładnie się wkręciły i teraz
raczej nie ma się czego obawiać.
--

Najssss ;)


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
Newsletter 18/03/2012 wiosna ;)

Długich śrub do koronek korby poszukuję.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona