Długość parkowania a nowy parkometr

Data: 2013-06-10 17:02:40
Autor: Irena
Długość parkowania a nowy parkometr
Witam

Dzisiaj po raz pierwszy przyszło mi skorzystać
z nowego parkometru.
Po wprowadzeniu numeru rejestracyjnego
nie znalazłam sposobu by podać na jak długo
chcę zostawić samochód w przypadku płacenia
kartą miejską.
Na szczęście miałam trochę bilonu i wartość
wrzuconych monet określiła długość parkowania.
Jak to jednak zrobić w przypadku karty miejskiej?

Pozdrawiam
Irena

Data: 2013-06-10 17:24:44
Autor: RoMan Mandziejewicz
Długość parkowania a nowy parkometr
Hello Irena,

Monday, June 10, 2013, 5:02:40 PM, you wrote:

[...]

Domyślam się, że chodzi o Washington, DC.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-06-10 17:31:37
Autor: Irena
[...]

Tak, chodzi o Warszawę. Ale to nie jest ważne. Dotyczy
nowych parkometrów gdziekolwiek są. Jeśli w tej chwili
są tylko w Warszawie, to pewnie wkrótce będą także
i w innych miejscach.
Przy okazji, znalazłam w Internecie film instruktażowy:
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,nowe-parkomaty-tylko-dla-polakow,65162.html
ale pokazuje oczywiście tylko wariant z bilonem. :-(

Pozdrawiam
Irena

Data: 2013-06-10 18:34:52
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-06-10 17:31, Irena pisze:
[...]

Pewnie nie widział takiego parkomatu i myśli, że tylko
w stolicy takie cuda :) Zwiększenie czasy/opłaty to
się jakoś robiło +/-

Dotyczy
nowych parkometrów gdziekolwiek są. Jeśli w tej chwili
są tylko w Warszawie, to pewnie wkrótce będą także
i w innych miejscach.

Pierwsza była chyba Łódź z tymi wynalazkami. Osobiście
wolę korzystać np. ze SkyCash czy z mPay.

Data: 2013-06-10 14:02:51
Autor: kogutek444
W dniu poniedziałek, 10 czerwca 2013 18:34:52 UTC+2 użytkownik Artur Maśląg napisał:

> [...]

> i w innych miejscach.

Pierwsza była chyba Łódź z tymi wynalazkami. Osobiście

wolę korzystać np. ze SkyCash czy z mPay.

Łódź odpowiada. Pies ich jebał z tymi nowymi parkomatami. W stary się wrzucało kasę i wyskakiwała kartka. W nowym trzeba wpisać numer rejestracyjny. No żesz kurwa jego mać. Do tej pory nie nauczyłem się wpisywania numeru. Wyświetlanie tego co się wpisuje działa z opóźnieniem. Klawisz ciśnę do momentu aż się pojawi na wyświetlaczu i mam 10 takich samych liter. Do tego jakiś debil, powtarzam debil, jeszcze raz debil, zrobił klawiaturę abcde a nie qwerty. Do tego są miejsca w których z reguły nie ma papieru na kwitki. Kasę łyka kwitka nie ma a numer wpisany nijak się ma do prawdziwego. W zwyczaju mam jak nie wykorzystałem calego czasu oddawanie kwitka takiemu co akurat podjeżdża. Takie zachowanie powinno stać się dobrym obyczajem.

Data: 2013-06-10 23:42:32
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **   pisze tak:

W nowym trzeba wpisać numer rejestracyjny. No żesz kurwa jego mać.

ale zryty beret wymyślał ten numer rejestracyjny.

Jak to dobrze że mieszkam w regionie zapóźnionym gospodarczo ;)

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2013-06-10 15:57:41
Autor: kogutek444
W dniu poniedziałek, 10 czerwca 2013 23:42:32 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:
na  ** p.m.s **   pisze tak:

> [...]

ale zryty beret wymyślał ten numer rejestracyjny.

Jak to dobrze że mieszkam w regionie zapóźnionym gospodarczo ;)

Nie bój. U Ciebie też jakiegoś kfiatka posadzą w materii opłat za parkowanie. W Łodzi są przebiegli bo cały czas łażą ludki z aparatami fotograficznymi i cykają zdjecia jak się czas skończy albo nie ma kwita za szybą. Ale i na to jest sposób. Jest z tym trochę zabawy. Zgodnie z prawem jeśli do naliczania opłat i kar też używa się urządzeń na przykład wagi w sklepie spożywczym. To takie urządzenie musi mieć co jakiś czas robione badanie i legalizację w Urzędzie Miar. Nawet metrowy kijek w sklepie z tasiemkami legalizację musi mieć. Trafiło na znajomego. Zapłacił ale numer przez zjebany sposób wpisywania nie był jego. Parkomat kartki nie wydał bo zabrakło papieru. Dostał kwit że ma karę zapłacić. Znajomemu łatwiej bo to papuga i się zna. Od razu tamtych od parkomatów poinformował że maja oddać sprawę do sądu bo nie zapłaci. I oddali. A on w sądzie poprosił, opierając się na stosownych przepisach, o pokazanie legalizacji zegarka w aparacie fotograficznym. Oczywiście nie mieli. Sędzia mógł jedynie rozłożyć ręce i umorzyć sprawę.

Data: 2013-06-10 23:03:16
Autor: Marcin Kiciński
na  ** p.m.s **   pisze tak:

Jak to dobrze że mieszkam w regionie zapóźnionym gospodarczo ;)

W Katowicach też takich nie ma, ale to chyba nie efekt gospodarczego zapóźnienia tylko zdrowego rozsądku ;) Po prostu takie parkomaty już tu kiedyś były i zostały zlikwidowane...

Pozdrawiam
MK

Data: 2013-06-11 17:26:34
Autor: Artur Maśląg
Długość parkowania a nowy parkometr
W dniu 2013-06-11 08:03, Marcin Kiciński pisze:
(...)
W Katowicach też takich nie ma, ale to chyba nie efekt gospodarczego
zapóźnienia tylko zdrowego rozsądku ;) Po prostu takie parkomaty już
tu kiedyś były i zostały zlikwidowane...

Były takie? Wiem, że jakieś podobne były (a może i są nadal) w
Częstochowie i po skargach mieszkańców zmienili oprogramowanie
i nie trzeba wprowadzać numeru rejestracyjnego.

Data: 2013-06-11 13:12:19
Autor: Marcin Kiciński
W dniu wtorek, 11 czerwca 2013 17:26:34 UTC+2 użytkownik Artur Maśląg napisał:
[...]

Były. Wpisywało się część numeru - cały się nie mieścił (ciekawe, jak się trafiły dwa podobne ;)). Opłata była ściągana z karty czipowej, którą kupowało się lub doładowywało w wybranych kioskach.
Ten sam system działał w Bielsku-Białej (nie wiem czy jeszcze jest), zatem może w Częstochowie też?

Pozdrawiam
MK

Data: 2013-06-11 14:19:21
Autor: kogutek444
W dniu wtorek, 11 czerwca 2013 22:12:19 UTC+2 użytkownik Marcin Kiciński napisał:

> [...]

Ten sam system działał w Bielsku-Białej (nie wiem czy jeszcze jest), zatem może w Częstochowie też?

Ten co wymyśla takie bzdury jak wpisywanie numeru to wymyśli i od razu ucieka, żeby mu ludzie parasola w dupie nie otworzyli. W Łodzi kiedyś było tak. Stali ludzie i zbierali kasę. Wychodziło że dostają jakiś odcinek i z niego mają przynieść określoną ilość pieniędzy. Co było górką było ich. Dobry system. Sporo miejsc pracy. Co prawda byle jakich ale jednak jakieś były. Pamiętam jak pani co zbierała w miejscu gdzie często stawiałem samochód popłakała się jak zaczęli stawiać pierwsze parkomaty. Nie ze szczęścia płakała tylko dlatego że straci gównianą pracę i nie będzie miała pieniędzy. Pierwsze parkomaty były dobre. Wrzucało się kasę i wypluwały kartkę z godzinami. To zmienili na takie gówno że stoją przed nimi ludzie i się doktoryzują z obsługi. No żesz kurwa jego mać. Trzeba szukać dziury do której kasę się wrzuca. Daję sobie fiuta pociąć w talarki że firmę od parkomatów prowadzi firma założona przez ludzi królika. Wymiana dobrych na gorsze na bank była spowodowana tym żeby przekręcić kasę na darowizny. Kupili w Chinach po 3 tysiące złotych a na kwicie mieli że po 15 tysięcy dolarów. Chińczycy są bardzo elastyczni. Wystawią każdy papier o jaki się ich poprosi. I tak Urząd Skarbowy z Łomży tego nie sprawdzi.

Data: 2013-06-10 23:13:08
Autor: J.F.
Dnia Mon, 10 Jun 2013 17:31:37 +0200, Irena napisał(a):
Tak, chodzi o Warszawę. Ale to nie jest ważne. Dotyczy
nowych parkometrów gdziekolwiek są. Jeśli w tej chwili
są tylko w Warszawie, to pewnie wkrótce będą także
i w innych miejscach.

W innych miejscach beda takie, jakie przetarg wygraja :-)

J.

Data: 2013-06-12 14:02:32
Autor: Jaroslaw Postawa
W dniu 2013-06-10 23:13, J.F. pisze:
[...]

To się w przetargu wpisze "firma musi mieć zrealizowane wdrożenie systemu w minimum 3 miastach". Proste. Łódź i Wrocław obsługuje ta sama firma. Ciekawe, gdzie jeszcze.

Pozdrawiam,
Jarek

Data: 2013-06-10 17:50:07
Autor: spider

http://www.youtube.com/watch?v=32Uo2bTgv58

Data: 2013-06-10 17:57:25
Autor: Irena
[...]

Dziękuję. To co najbardziej mnie interesuje nie  jest
pokazane zbyt wyraźnie, ale chodzi chyba o to, że każde
naciśnięcie "+" powoduje zwiększenie sumy o 1 zł.
Jeśli źle to odczytałam, to proszę o korektę.
Szkoda, że na samym parkometrze nie jest to jasno
opisane.

Pozdrawiam
Irena

Data: 2013-06-10 18:02:28
Autor: Irena
[...]

I jeszcze jedno, ten film nie pokazuje płacenia kartą
miejską jak sugerowałby tytuł lecz kartą zbliżeniową.
Kartę miejską trzeba chyba włożyć w szczelinę, tak
jak przy starych parkometrach.

Pozdrawiam
Irena

Data: 2013-06-10 18:12:17
Autor: spider
> [...]
> miejską jak sugerowałby tytuł lecz kartą zbliżeniową.
> Kartę miejską trzeba chyba włożyć w szczelinę, tak

Szczelina jest do kart bankomatowych, do miejskich jest miejsce do którego się przykłada.

Data: 2013-06-10 18:14:55
Autor: Irena
> [...]
> jak przy starych parkometrach.

Szczelina jest do kart bankomatowych, do miejskich jest miejsce do którego się przykłada.

Tak, tak. Właśnie znalazłam w Internecie. Dzięki.

Pozdrawiam
Irena

Długość parkowania a nowy parkometr