Długość ramienia korby 170 vs 175

Data: 2016-08-21 14:59:47
Autor: PeJot
Długość ramienia korby 170 vs 175
W dniu 2016-08-21 o 14:56, DeK pisze:
Mam pewną zagwozdkę związaną z długością ramion korby.
Od kilku lat funkcjonuje zasada by dobierać długość ramion korby pod
swój wzrost.

Nie od kilku lat tylko od zawsze. Dopiero od niedawna wiąże się długość korby z długością nóg:

http://porady.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,dobor-dlugosci-korb-podstawy

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-08-21 15:22:02
Autor: DeK
PeJot pisze:
Nie od kilku lat tylko od zawsze. Dopiero od niedawna wiąże się długość
korby z długością nóg:

http://porady.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,dobor-dlugosci-korb-podstawy

Czyli mieszczę się w przedziale 736-810 mm, a dokładniej 750mm. Co
oznacza korbę 170mm.
Piszę od kilku lat gdyż na rynku kilka sporych lat temu praktycznie były
dostępne głównie korby o długości 175mm. Obecnie jest na to zwracana
większa uwaga.Wcześniej zdaje się parametrem na bazie którego dobierało
się korby był wzrost ale faktycznie przecież długość nóg może być różna
przy tym samym wzroście.

DeK

Data: 2016-08-21 15:30:23
Autor: PeJot
W dniu 2016-08-21 o 15:22, DeK pisze:
PeJot pisze:
[...]

Dokładnie tak. Producenci nie mają żadnego interesu w dostarczaniu na rynek pełnego asortymentu długości, stąd najpopularniejszy wymiar 170 mm, a odchylenia od tego tylko w droższych grupach. Nawet korbę dziecinną 152 mm jest trudno zdobyć.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-08-21 18:01:30
Autor: Yerine Ictimai
PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> Wrote in message:
W dniu 2016-08-21 o 14:56, DeK pisze:
Mam pewną zagwozdkę związaną z długością ramion korby.
Od kilku lat funkcjonuje zasada by dobierać długość ramion korby pod
swój wzrost.

Wyznam, że pomimo wzrostu wysokiego preferuję korbę krótszą,
 zwłaszcza w rowerze takim bardziej terenowym,a nawet
 trekkingowym, z prostego powodu żeby nie zawadzać
 pedałami/stopami o nierówności terenu, o pochyły trawnik, że nie
 wspomnę że raz paluch w mojej stopie boleśnie oberwał o wystający
 korzeń (półtora tygodnia utykania), brr!!!

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-08-21 18:11:22
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Sun, 21 Aug 2016 18:01:30 +0200, Yerine Ictimai napisał(a):

[...]
Ale to tylko 5mm.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2016-08-21 20:22:01
Autor: PeJot
W dniu 2016-08-21 o 18:01, Yerine Ictimai pisze:

[...]

Coś mi tu nie pasuje - zwykle suport projektowany jest dostatecznie wysoko. Chyba że ktoś pożeni ramę zaprojektowaną do widelca ze skokiem 100 mm z widelcem sztywnym.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-08-21 21:34:07
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Sun, 21 Aug 2016 20:22:01 +0200, PeJot napisał(a):

Coś mi tu nie pasuje - zwykle suport projektowany jest dostatecznie
wysoko. Chyba że ktoś pożeni ramę zaprojektowaną do widelca ze skokiem
100 mm z widelcem sztywnym.
Z tym się zgodzę, rama Accent Nordkap na zakrętach haczę pedałami o asfalt. Na szczęście nawyk już wyrobiony i lepiej wchodzę w zakręty.

Data: 2016-08-21 23:41:47
Autor: Rowerex
W dniu niedziela, 21 sierpnia 2016 14:59:49 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
> [...]
> swój wzrost.

Nie od kilku lat tylko od zawsze. Dopiero od niedawna wiąże się długość korby z długością nóg:

Od niedawna? Chyba od bardzo dawna. No i dlaczego tylko długość nóg? Czy osoba nosząca obuwie w rozmiarze 41 i osoba nosząca obuwie r. 46 przy tej samej długości nóg mają mieć te same długości korby? Bo...?

Pozdr-
-Rowerex

Długość ramienia korby 170 vs 175