Data: 2016-08-21 12:57:58 | |
Autor: rzymo | |
Długość ramienia korby 170 vs 175 | |
W dniu niedziela, 21 sierpnia 2016 14:56:41 UTC+2 użytkownik DeK napisał:
Mam pewną zagwozdkę związaną z długością ramion korby. Obciążenie kolan wzrosło tak bardzo, ze czuć ból? Kadencja za mała? Siodło zbyt nisko? Co zatem sądzicie, czy kupić korbę SLX 170mm czy zostać zakupić 175mm? To już zależy jak mocno jesteś wyczulony na takie zmiany, u mnie przy 175 muszę dokładniej ustawiać siodło na wysokość, żeby kolano jednak nie bolało... |
|
Data: 2016-08-21 22:45:39 | |
Autor: DeK | |
DĹugoĹÄ ramienia korby 170 vs 175 | |
rzymo pisze:
Obciążenie kolan wzrosło tak bardzo, ze czuć ból? Kadencja za mała? Siodło zbyt nisko? Dość znacznie bo jeżdżę trochę siłowo gdyż lubię jeździć szybko :) Aż prosi się by posiadać rower szosowy. to bym zakrzywiał czasoprzestrzeń. Wydaje mi się też, że mam trochę za dużą ramę jak na swój wzrost. Docelowo pewnie ją zmienię choć mam do niej sentyment. Stawiając nogę na pedale mam ją minimalnie ugiętą, więc wysokość siodełka raczej jest ok. Kilka dni temu przesunąłem trochę siodełko do przodu zgodnie z zasadą sznurka z rzepki do osi pedała. To już zależy jak mocno jesteś wyczulony na takie zmiany, u mnie przy 175 muszę dokładniej ustawiać siodło na wysokość, żeby kolano jednak nie bolało... Właśnie obawiam się tej zmiany żeby nie było tak, że mi ta zmiana nie będzie odpowiadać. Niestety nie mam jak tego sprawdzić bo takie sprawy wychodzą dopiero po jakimś dystansie. Na razie usiłuję dobrze wszystko ustawić gdyż w przeszłości nie jeździłem na takich dystansach. Może po prostu przeforsowałem. Ale jak pedałuję to w pewnym momencie trasy czuję, że przy naciskaniu na pedały wysiłek idzie na kolana, takie wrażenie jakby kolana puchły :) Kilka dni temu zrobiłem 65km, wieczorem mnie napieprzały kolana, po dwóch dniach przeszło, no to dup, zrobiłem trasę 63km, kolana nie bolały, ale jechałem już delikatniej, na następny dzień skoczyłem coś załatwić i wracałem dość ostro całkowity dystans 15km ale już czułem kolana. |
|