Długość tytułu przelewu

Data: 2009-05-07 12:30:21
Autor: Tristan
Długość tytułu przelewu
Witam, zamawiałem coś u kontrahenta z bankiem BZWBK 1 O. w Poznaniu. Napisali, żeby
podać w tytule przelewu adres do wysyłki. Podałem:

/PN 16,17,18,19 I ML 9/ NA ADRES: xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxx? xxxxxx
xxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxx xx x? xxxxx xxxxxx? xxxxxxxxxxxx xx

i kontrahent napisał do mnie: ,,Proszę o podanie dokładnego adresu, na który
mamy wysłać przesyłkę- w tytule przelewu nie zmieścił się cały adres. Zbyt
dużą liczbę znaków Pan wpisał- pole tytuł wpłaty na określoną liczbę znaków.''

I zastanawiam się, czemu mBank przyjął taki przelew jak wyżej, a BZWBK
obciął? To nie jest standaryzowane?

--
Tristan

Data: 2009-05-07 13:29:47
Autor: K.K.
Długość tytułu przelewu
[...]

Jest standaryzowana ilość znaków - nie więcej jak 140 w opisie transakcji, ale podzielone na cztery pola z nie więcej jak 35 znaków każde.
Są banki, jak mBank, które w swych formatkach łączą cztery pola w sposób niewidoczny dla klienta, a są takie jak PKO BP, które w swych formatkach przelewu oddają do dyspozycji nie jedno pole opisowe z 140 znakami, lecz cztery oddzielne, do których można wpisać maksymalnie 35 znaków i jeśli opis jest dłuższy, to klient sam musi go podzielić. Może W BZ WBK jest jak w PKO BP i twój kontrahent próbował wkleić cały opis do jednego pola.

Data: 2009-05-07 18:45:20
Autor: Tristan
Długość tytułu przelewu
W odpowiedzi na pismo z czwartek 07 maj 2009 13:29 (autor K.K. publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <4a02c634@news.home.net.pl>):

opis jest dłuższy, to klient sam musi go podzielić. Może W BZ WBK jest jak
w PKO BP i twój kontrahent próbował wkleić cały opis do jednego pola.

Ale tu chodzi o to że JA przelałem z adresem do wysyłki w przelewie a WBK to
zjadł niby. --
Tristan

Data: 2009-05-08 02:14:43
Autor: p
Długość tytułu przelewu

Użytkownik "Tristan" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:gtv280$r3d$1news.interia.pl...
Ale tu chodzi o to że JA przelałem z adresem do wysyłki w przelewie a WBK to
zjadł niby.

Wyślij grosza sam do siebie z takim opisem w mbanku
Zobaczysz co dostaniesz

Data: 2009-05-07 13:57:06
Autor: Końrad N.S.
Długość tytułu przelewu