Długość życia silnika ze Skody Felicii

Data: 2012-11-16 20:44:23
Autor: nom
Długość życia silnika ze Skody Felicii

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:1n95gzxx9hmx1$.dlgpedaluje.ile.moze...
Witam!
Szybkie pytanie: jakie są wasze doświadczenia z silnikami benzynowymi 1,3 l
montowanymi w Skodach Feliciach w latach, powiedzmy, 1995-2000? Czy silnik,
który ma (ponoć) 140-170 tysięcy km przebiegu pożyje bez wielkiego wkładu
finansowego do 250 tysięcy?

To jest skodowski silnik z tzw. pływającymi tulejami, jak się zużyje (brak kompresji) to się wyciąga tuleje, wkłada nowe, wymienie pierścienie tłokowe i dalej jeździ. :-)
Ale przy dobrym traktowaniu spokojnie wytrzymuje 300 tys.km. Widziałem Fabię 1.4MPI (też ma ten sam silnik, ale rozwiercony do 1.4 l 60 i 68KM), która miał 500 tys. km na lpg.
Ja mam 1.4 60KM w Fabii i ma 174 tys. km na LPG.

Długość życia silnika ze Skody Felicii