Długoterminowa umowa praktyk.

Data: 2010-06-15 14:31:15
Autor: lexter
Długoterminowa umowa praktyk.
Witam,

Chciałbym podpisać umowę praktyk z pracodawcą. Praktyki nieodpłatne, a umowa
na co najmniej 2 lata. Nie wchodzi w rachubę umowa o dzieło ani umowa
zlecenie, nawet ze zrzeczeniem się wynagrodzenia.

Chciałbym maksymalnie iść pracodawcy na rękę, żeby miał minimum formalności. Z
tego co się zorientowałem będzie musiał mnie wysłać tylko na szkolenie BHP i
to tyle.
Umowa praktyk jest mi potrzebna, gdyż pracodawca wyśle mnie na specjalistyczne
kursy doszkalające a do tego muszę być "pracownikiem" jego zakładu pracy.

Moje pytanie brzmi:
Czy mogę zawrzeć umowę nieodpłatnych praktyk na tak długi okres ?
Czy pracodawca będzie musiał dopełnić jakichś formalności ?

Wiem, że teraz została sprecyzowana przez prawo umowa praktyk absolwenckich,
która chroni absolwentów poprzez zakaz odbywania praktyki dłużej niż w sumie 3
miesiące. Nie jestem absolwentem, nie jestem zainteresowany żadną ochroną,
jestem wdzięczny pracodawcy za to, że będzie chciał mnie doszkolić i chcę aby
nie musiał dopełniać żadnych dodatkowych formalności.

Pozdrawiam
LM

--

Długoterminowa umowa praktyk.