Dlugowiecznosc - ilosc cykli ladowania - baterii w smartfonach ?

Data: 2013-08-13 14:07:55
Autor: krzysztofsf
Dlugowiecznosc - ilosc cykli ladowania - baterii w smartfonach ?
Po ilu przecietnie cyklach ladowania spadaja dostrzegalnie parametry baterii, jej pojemnosc czy zwiekszenie szybkosci rozladowywania?

Pytam w kontekscie niektorych nierozbieralnych modeli (np. LG G2 ), ktore moga sie niezestarzec technicznie przez  (jak zakladam) 4-5 lat, natomiast czy dlugosc zycia baterii zapewnilaby poprawne funkcjonowanie przez ten okres?

Pozdrawiam
Krzysztof

Data: 2013-08-13 18:03:32
Autor: Pszemol
"krzysztofsf" <krzysztofsf@wp.pl> wrote in message news:40ae8b64-f120-4608-8029-fec4b237632bgooglegroups.com...
Po ilu przecietnie cyklach ladowania spadaja dostrzegalnie parametry
baterii, jej pojemnosc czy zwiekszenie szybkosci rozladowywania?

To zalezy czy to jest Twój pierwszy smartfon czy nastepne :-)))
Jak pierwszy to na poczatku bateria wytrzymuje bardzo krótko,
a potem coraz dluzej, jak Ci sie zabawka juz znudzi...
Potem, gdy juz poznasz do czego tak naprawde sluzy smartfon
to znowu zuzycie baterii Ci sie zwieksza...
Ja mam iPhone4 juz jakies 3 lata (tak na oko) i bateria trzyma dalej
jak trzymala... nie narzekam.

[...]

Robisz blad zakladajac ze jesli smartfon nie ma klapki otwieralnej
przez uzytkownika to nie mozna mu wymienic akumulatora... mozna.
I czesto jest to latwiejsze i tansze niz sie komus moze wydawac.

Data: 2013-08-14 11:21:16
Autor: krzysztofsf
W dniu środa, 14 sierpnia 2013 01:03:32 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
"krzysztofsf" <krzysztofsf@wp.pl> wrote in message news:40ae8b64-f120-4608-8029-fec4b237632bgooglegroups.com...

Potem, gdy juz poznasz do czego tak naprawde sluzy smartfon

to znowu zuzycie baterii Ci sie zwieksza...

Jestem na tym etapie......

Przegladajac informacje o nowych modelach patrze na pojemnosc baterii i przestaja mnie wtedy zachwycac pozostale parametry.

Ja mam iPhone4 juz jakies 3 lata (tak na oko) i bateria trzyma dalej

jak trzymala... nie narzekam.

Przy codziennym ladowaniu?

> [...]

przez uzytkownika to nie mozna mu wymienic akumulatora... mozna.

I czesto jest to latwiejsze i tansze niz sie komus moze wydawac.

Zadzwonilem do LG Polska (bo wlasnie LG G2 w wersji 32GB zaczal mi sie marzyc jako przyszloroczny zakup) i podobno mozna pogwarancyjnie  w koszcie okolo 100 zl wyslac telefon do ich serwisu na wymiane baterii. Luzem (sprawdzalem dla LG swift G E975) nie znalazlem w sprzedazy baterii dla samodzielnej wymiany.

Data: 2013-08-14 19:28:10
Autor: Pszemol
"krzysztofsf" <krzysztofsf@wp.pl> wrote in message news:37bebc1b-d6cb-423d-ae04-4b16d003ac14googlegroups.com...
Ja mam iPhone4 juz jakies 3 lata (tak na oko) i bateria trzyma dalej
jak trzymala... nie narzekam.

Przy codziennym ladowaniu?

Tak jest. Wieczór przed spaniem zawsze podłączam do ładowarki
i zostawiam podłączony tak na noc. Staram się nie wyładowywać
nigdy do końca, więc jak jest długa sesja na Skype to czasem ładuje
go w czasie dnia np. w samochodzie.

[...]

No to chyba te 100zł raz w czasie życia telefonu warto, skoro
masz zamiar 4-5 lat używać? Zapłacisz raz 100zł po 2-2.5 roku i już.
Nie widzę problemu.

Data: 2013-08-15 00:31:39
Autor: krzysztofsf
W dniu czwartek, 15 sierpnia 2013 02:28:10 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

No to chyba te 100zł raz w czasie życia telefonu warto, skoro

masz zamiar 4-5 lat używać? Zapłacisz raz 100zł po 2-2.5 roku i już.

Nie widzę problemu.

Ja widze dwa.

1. serwis wysylkowy - dwa na Polske) Lg ma kiepska opinie (podmiany czesci itp)
2. telefon o  ktorym mysle korzysta z najmniejszej wersji sim - bodajze nano.Nie mam innego aparatu na takie karty na czas realizacji wymiany. Nie wiem, czy uda sie jakos uruchomic karte w innym aparacie.

No ale czas leci i za te kilka lat sytuacja moze wygladac inaczej - najwazniejsze, ze technicznie wymiana powinna byc mozliwa.

Data: 2013-08-16 19:22:57
Autor: Pszemol
"krzysztofsf" <krzysztofsf@wp.pl> wrote in message news:369f04d4-0531-4e1d-9282-5d2e31181760googlegroups.com...
[...]

Słuchasz za dużo plotek od ludzi, którzy nie wiedzą za bardzo co mówią.
Rzucają oskarżeniami bez pokrycia...
Wymiana baterii to dla serwisu 5 minut - nie opłaca się grzebać w telefonie
zbyt wiele, zbyt długo. Serwisant ma dostęp do tanich (w hurtowych cenach)
nowych części - po co mu Twoje stare, 2-2.5 letnie części które jeszcze musi
się fatygować aby je wymontować z Twojego telefonu i włożyć jakieś stare?
Robota taka to czas, coś się po drodze może spie... po co tak kombinować?
Nie słuchaj plotek.

Z drugiej strony jak im nie ufasz, to zamów nową baterię akumulatorów
i wymień ją sobie samemu w domu. Jak znasz dokładny numer/model
telefonu to napewno znajdziesz dokładną instrukcję wymiany w sieci.
Ja do iPhone4 znalazłem i robota to pięć minut, nie dłużej.

2. telefon o  ktorym mysle korzysta z najmniejszej wersji sim - bodajze
nano.Nie mam innego aparatu na takie karty na czas realizacji wymiany.
Nie wiem, czy uda sie jakos uruchomic karte w innym aparacie.

To jest ten sam sim, ten sam chip, te same kontakty.
Po prostu plastik znowu przycięty.

Po zniszczeniu swojego iPhone5 przełożyłem z niego kartę SIM nano
do iPhone4 który chce SIMa mini po prostu przyklejając trochę papieru
z tyłu karty aby ją nieco zwiększyć. Telefon działa bez problemów z takim
SIMem.

No ale czas leci i za te kilka lat sytuacja moze wygladac inaczej
- najwazniejsze, ze technicznie wymiana powinna byc mozliwa.

I na 100% jest.
Wymiana ekranu LCD czy wibratora jest to baterii nie można?
No daj spokój... nie takie rzeczy ludzie muszą wymieniać bo im
się po gwarancji coś schrzaniło.

Data: 2013-08-17 14:15:38
Autor: J.F.
Dnia Fri, 16 Aug 2013 19:22:57 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

no coz, doswiadczenie mi podpowiada ze jest odwrotnie.
Serwisant musi sie z czesci rozliczyc. Moze tam jedna da rade, ale
porzadek musi byc, bo inaczej caly magazyn wyniosa i sprzedadza na
allegro.

Czesci wcale nie sa tanie, bo to niepolitycznie kupic cos za 20zl i
sprzedac za 100zl. Wiec serwis kupuje za 80, albo nawet za 100 -
zarabia centrala i doplaca do serwisu :-)
Ale serwisantom placi grosze, bo i tak za duzo doplaca, wiec trzeba
kombinowac :-)

A jak juz czlowiek ma rozebrany telefon to wymiana czesci niedlugo
trwa ... zreszta za czas pracy placi pracodawca.

Czesci nie musza byc 2-letnie, skoro trafiaja do serwisu glownie nowe
na gwarancji. Z tym ze owszem - czesci w telefonie malo, po co je
podmieniac, skoro mozna napisac ze wymieniono, a sobie zatrzymac nowa
z magazynu. No ale czasem sie nie da - np masz dwie rysy na wyswietlaczu, a tu
klient zglasza inne uszkodzenie, ale wyswietlacz ma idealny ...

[...]

No i wlasnie od poszukania instrukcji trzeba zaczac.
Ale jak to nowy model, to ani baterii ani instrukcji jeszcze nie ma.
Bezpieczniej kupic taki z klapka :-)

P.S. a jak sie przydaje klapka gdy telefon wpadnie do wody ..

[...]

Nie musza. Uslysza ile to kosztuje i kupuja nowe.

J.

Data: 2013-08-14 20:26:23
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-08-14 20:21, krzysztofsf pisze:

[...]

Na chińskich ibejach od paru miesięcy brylują zewnętrzne akumulatory:
http://www.gadgetsdealer.com/wholesale/power-bank.html

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-14 11:41:39
Autor: krzysztofsf
W dniu środa, 14 sierpnia 2013 20:26:23 UTC+2 użytkownik sqlwiel napisał:

Na chińskich ibejach od paru miesięcy brylują zewnętrzne akumulatory:

http://www.gadgetsdealer.com/wholesale/power-bank.html

Na Allegro tez.

Ale nie o to mi chodzi, przynajmniej w normalnym codziennym korzystaniu, w ktorym rozmow telefonicznych jest najmniej.

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-14 20:53:10
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-14 20:26, sqlwiel pisze:
[...]

Znane od lat - szczególnie przydatne na rowerze i na pieszych
wyprawach :)

Data: 2013-08-14 15:46:04
Autor: atm
[...]

Tutaj "czesto" robi ogromna roznice i coraz czesciej jest mocno pod gorke zahaczajac o jednorazowosc.

Data: 2013-08-14 01:09:50
Autor: Marek
On Tue, 13 Aug 2013 14:07:55 -0700 (PDT), krzysztofsf <krzysztofsf@wp.pl> wrote:
Po ilu przecietnie cyklach ladowania spadaja dostrzegalnie
parametry baterii, jej pojemnosc czy zwiekszenie szybkosci rozladowywania?

Baterię degraduje rozładowanie, więc żywotność określa się liczbą cykli rozładowań przy których pojemnosc baterii (po kolejnym naładowaniu i rozładowaniu) zmniejsza się do określonego poziomu.
Przy ok 250 cykli pełnych rozladowan pojemnosc spada do ok 70% pojemności początkowej.
Dobre baterie mogą wytrzymać nawet 1000 cykli, pod warunkiem, Ĺźe rozładowywanie nie będzie głębsze niĹź 50%. Przy codziennym  korzystaniu (często głębokie rozladowania poniĹźej 50%)  bateria wytrzymuje ok 400-500 cykli.

--
Marek

Data: 2013-08-14 11:26:10
Autor: krzysztofsf
W dniu środa, 14 sierpnia 2013 01:09:50 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]

Przy ok 250 cykli pełnych rozladowan pojemnosc spada do ok 70% pojemności początkowej.

Dobre baterie mogą wytrzymać nawet 1000 cykli, pod warunkiem, że rozładowywanie nie będzie głębsze niż 50%. Przy codziennym  korzystaniu (często głębokie rozladowania poniżej 50%)  bateria wytrzymuje ok 400-500 cykli.

Znalazlem gdzies na jakims forum notke, ze LG ma baterie litowo-polimerowe wspomagane jakimis wlasnymi rozwiazaniami polepszajacymi osiagi.

Czy baterie lit-pol rowniez wytrzymuja tam malo cykli? Obecnie laduje praktycznie codziennie, z tym, ze mam smartfona okolo 10 miesiecy - tak wiec jeszcze ponizej podanych cykli.

Data: 2013-08-15 00:14:20
Autor: Marek
On Wed, 14 Aug 2013 11:26:10 -0700 (PDT), krzysztofsf <krzysztofsf@wp.pl> wrote:
[...]

Bardzo podobnie, praktycznie ta sama ilość cykli. Lipole to bardziej nowoczesna konstrukcja liona (pierwsze liony powstaly w 1912r) , gdzie elektrolit jest trwale umieszczony w warstwie polimerowej taśmy "owinientej" wokół litowej elektrody (nie grozi wyciek elektrolitu przy uszkodzeniach mechanicznych). Dzięki takiej zwartej konstrukcji lipole można łatwiej formować w dowolne kształty i są bardziej bezpieczne w użytkowaniu.

--
Marek

Data: 2013-08-14 08:57:45
Autor: J.F.
Dnia Tue, 13 Aug 2013 14:07:55 -0700 (PDT), krzysztofsf napisał(a):
Po ilu przecietnie cyklach ladowania spadaja dostrzegalnie parametry baterii, jej pojemnosc czy zwiekszenie szybkosci rozladowywania?

W Siemensa batetyjka po ~poltora roku byla juz nie pierwszej
swiezosci. Ale oni uzywali ogniw Panosonica, a on nie umial ich robic.
No i telefon sie wtedy ladowalo co tydzien, no powiedzmy co 5 dni.

W SE wytrzymalem z bateria ~3 lata. co oznacza ok 300 ladowan.

A o Nokiach niektorzy pisali ze 5 lat i bateria jak nowa.

[...]

Poprawne byc moze, ale licz sie z tym ze bateria traci tez na
pojemosci - polowa cie zadowoli ? Tak czy inaczej ... unikalbym.

J.

Data: 2013-08-14 09:17:55
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-08-14 08:57, J.F. pisze:

[...]

Nnno nie wiem...
Plącze mi się gdzieś pod nogami palmtop, Palm Vx. Rok produkcji chyba coś rzędu 1996 (nie chce mi się schylać, żeby sprawdzać). Bateria ("niewymienialna", pod "nierozbieralną" obudową) wytrzymuje parę tygodni łagodnego używania (tylko doraźnie, średnio raz na dobę jest wybudzany, żeby odszukać w nim jakieś dawno zapisane dane).

Swoją drogą... ma to 8MB RAM, a chodziło w tym parę słowników i jakoś ciągle było miejsce. I precyzyjnie działające gierki. Brydż, poker, Space Traders... Jakieś "Jewelery", którego reklama na smarfony mignęła mi niedawno w tv.
Że nie wspomnę o Spektrusiu - Z80, 48kB pamięci i Fight Simulator, albo Knight Lore...
Cofamy się w tej ewolucji.

J.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-14 10:36:18
Autor: J.F.
Dnia Wed, 14 Aug 2013 09:17:55 +0200, sqlwiel napisał(a):
[...]

Ale to bylo, minelo, zapomnij.

Zapewnisz ze bateria w jakimkolwiek nowym wyrobie wytrzyma 5 lat?
A choc 4 ? To lepiej zeby byla wymienna. No chyba ze ma te 4 lata
gwarancji.

Apple juz sie raz na baterii przejechal, ale tam konsument ma wiecej
praw :-)

[...]

Idziemy do przodu. Ewoluje konsumpcjonizm :-)

J.

Data: 2013-08-14 19:22:15
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-14 10:36, J.F. pisze:
[...]

A co tutaj zapominać?

Zapewnisz ze bateria w jakimkolwiek nowym wyrobie wytrzyma 5 lat?
A choc 4 ? To lepiej zeby byla wymienna.

Dlaczego miałby cokolwiek zapewniać? No i co to znaczy nowy?
W telefonach da radę, w smartfonach w zależności od eksploatacji.
Pisałeś o SE:
"W SE wytrzymalem z bateria ~3 lata. co oznacza ok 300 ladowan."
W C702 5 lat i dalej żyją. Xperie X8 - ponad 3 lata i jest dobrze.
Faktem jest, że jedna padła po niecałym roku, ale to różnie bywa.

No chyba ze ma te 4 lata gwarancji.

A ktoś taką gwarancję daje?

Data: 2013-08-14 20:41:04
Autor: J.F.
Dnia Wed, 14 Aug 2013 19:22:15 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

Ze takie produkty moga byc.
Moga, ale juz ich nikt nie zrobi.

I tak prawde mowiac ... swoj "elektroniczny notatnik" przestalem nosic
odkad telefon moze go zastapic.
Zapewnisz ze bateria w jakimkolwiek nowym wyrobie wytrzyma 5 lat?
A choc 4 ? To lepiej zeby byla wymienna.
Dlaczego miałby cokolwiek zapewniać? No i co to znaczy nowy?

Nowy. Idziesz do sklepu, kupujesz, i nie masz ochoty wyrzucac po 2
latach, bo bateryjka padla.

[...]

I o to chodzi. Jedna padla i co zrobiles ? A co bys zrobil jakby byla niewymienna ?
No chyba ze ma te 4 lata gwarancji.
A ktoś taką gwarancję daje?

Nie daje i nie ma wymiennych baterii ? A to niech sp*.
Albo obnizy cene do polowy :-)

Trzeba byc swiadomym klientem, a nie baranem do strzyzenia.

J.

Data: 2013-08-14 21:03:46
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-14 20:41, J.F. pisze:
[...]

To raczej nie tak...

I tak prawde mowiac ... swoj "elektroniczny notatnik" przestalem nosic
odkad telefon moze go zastapic.

No właśnie - wybrałeś taką formę ewolucji. Tak naprawdę nieświadomie :>

[...]

Zależy od ceny. Zresztą te "niewymienne" serwis wymienić potrafi.
Ja wiem, że to nie to samo co zakup chinola na allegrogo
i własnoręczne  przełożenie, ale jak najbardziej można.

[...]

Oddałem telefon do serwisu.

A co bys zrobil jakby byla niewymienna ?

Oddałbym do serwisu. Dziwnym trafem "niewymienne" najczęściej są
wymienne, tylko niekoniecznie zgodnie z Twoim wyobrażeniem.
Podobnie zrobiłem z laptopem...

No chyba ze ma te 4 lata gwarancji.
A ktoś taką gwarancję daje?

Nie daje i nie ma wymiennych baterii ? A to niech sp*.

Baterie są wymienne i serwisy to robią. To że sam tego zrobić
nie potrafisz to inna kwestia.

Albo obnizy cene do polowy :-)

Bo ponieważ?

Trzeba byc swiadomym klientem, a nie baranem do strzyzenia.

W tym jest sporo prawdy, tylko przekonanie o "świadomości"
nie zawsze znaczy to samo :>

Data: 2013-08-14 12:13:25
Autor: Piotr Karocki
sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:
Że nie wspomnę o Spektrusiu - Z80, 48kB pamięci i Fight Simulator, albo Knight Lore...
Cofamy się w tej ewolucji.
 Taniej kupic kolejny gigibajt pamieci niz zaplacic programiscie za optymalizacje kodu. Zwlaszcza ze za pamiec zaplaci end user, a za programiste musialaby zaplacic firma ktorej celem jest zysk.

 Chcesz oszczednego programowania? Zerknij do NASA.
* lšdowanie na Księżycu
zegar 1 MHz, 4 KiB RAM, 74 KiB ROM
* marsjański Sojourner
100 kHz Intel 80C85, 512 KiB RAM / 176 KiB flash
* Spirit i Opportunity
20 MHz RAD6000, 128 MiB / 256 MiB
* Mars Science Labolatory (Curiosity)
200 MHz RAD750, 256 MiB / 512 MiB

 Tyle ze to ani Linux, ani OS/2, ani Windows :)

Data: 2013-08-14 21:56:38
Autor: J.F.
Dnia 14 Aug 2013 12:13:25 GMT, Piotr Karocki napisał(a):
[...]

* lšdowanie na KsiꞚcu
zegar 1 MHz, 4 KiB RAM, 74 KiB ROM

z tym ze wiesz - wtedy wiecej sie nie dalo.
No i troche brakowalo.

No i zdjec nie musial kompresowac itd.

* marsja𲪩 Sojourner
100 kHz Intel 80C85, 512 KiB RAM / 176 KiB flash

Co jest o tyle smieszne ze procesor obsluguje 64KB pamieci.
I byl juz mocno przestarzaly w chwili projektu :-)

* Spirit i Opportunity
20 MHz RAD6000, 128 MiB / 256 MiB
* Mars Science Labolatory (Curiosity)
200 MHz RAD750, 256 MiB / 512 MiB
 Tyle ze to ani Linux, ani OS/2, ani Windows :)

Tylko VxWorks.

Kiedys mial chyba ambitne plany, ale zszedl na kosmos :-)

J.

Data: 2013-08-14 22:16:47
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-14 21:56, J.F. pisze:
Dnia 14 Aug 2013 12:13:25 GMT, Piotr Karocki napisał(a):
(...)
* marsja�� Sojourner
100 kHz Intel 80C85, 512 KiB RAM / 176 KiB flash

Co jest o tyle smieszne ze procesor obsluguje 64KB pamieci.

A co w tym śmiesznego? Sugerujesz, że nie potrafił z tej pamięci
skorzystać?

I byl juz mocno przestarzaly w chwili projektu :-)

Z Twojego punktu widzenia? Odporny na promieniowanie kosmiczne,
temperatury itd.

Data: 2013-08-15 19:13:04
Autor: J.F.
Dnia Wed, 14 Aug 2013 22:16:47 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

Sugeruje ze z trudnoscia ;-)

Chociaz ... tutaj to w sumie zaleta gdy jeden proces nie moze zmienic
pamieci innemu procesowi, bo jest na innych stronach ...

I byl juz mocno przestarzaly w chwili projektu :-)
Z Twojego punktu widzenia? Odporny na promieniowanie kosmiczne,
temperatury itd.

tak z natury to podobnie odporny jak inne, chyba ze cos specjalnego
uzyli.

J.

Data: 2013-08-15 11:08:27
Autor: Piotr Karocki
Dlugowiecznosc - ilosc cykli ladowania - baterii w smartfonach ?
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
* marsjanski Sojourner
100 kHz Intel 80C85, 512 KiB RAM / 176 KiB flash
Co jest o tyle smieszne ze procesor obsluguje 64KB pamieci.
 Zaden problem wlaczyc stronicowanie pamieci...

I byl juz mocno przestarzaly w chwili projektu :-)
 "w chwili projektu", czyli kiedy?
 Np. sa mniej samo-zapalne ogniwa (litowo zelazowe, a dokladniej lithium iron phosphate), ale w Boeing 787 sa stosowane starsze (katoda to tlenek kobaltu). Tyle ze tych mniej samo-zapalnych nie bylo dostepnych w 2005 roku gdy zatwierdzano projekt.
 Inna rzecz, ze tenze samolocik ma na pokladzie generatory na 1.5 MW :)

http://spectrum.ieee.org/aerospace/aviation/boeings-battery-blues

Data: 2013-08-14 18:38:38
Autor: Akarm
W dniu 2013-08-14 09:17, sqlwiel pisze:
[...]

To na ile dni używania wystarczała bateria w Spectrum? Twierdzisz, że była bardziej długowieczna od produkowanych dzisiaj?

--
                    Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2013-08-14 19:00:25
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-14 18:38, Akarm pisze:
[...]

Manipulant - zatrudnij się jako spin doktor :>

Data: 2013-08-14 19:57:33
Autor: sqlwiel
[...]

Nie zanotowano przypadku, żeby Spectrum padł z powodu wyczerpania się baterii :)