Dłuższa wyprawa - jak się przygotować?

Data: 2010-10-28 09:08:46
Autor: Marcin N
Dłuższa wyprawa - jak się przygotować?
Witam,

Szykuję się na przyszłoroczn± wyprawę motocyklami w Alpy. Planujemy wyjechać, gdy będzie ciepło (czerwiec - wrzesień).

Zastanawia mnie, jak należy do takiego wyjazdu się przygotować. Wierzę, że wielu z Was ma duże do¶wiadczenie w tych sprawach.

Jakie ubranie?
Czy konieczny jest zestaw przeciwdeszczowy?
Czy zimowa podpinka do spodni może zostać w domu?
Czy buty (które planuję kupić) powinny mieć goretex, czy może praktyczniej jest, gdy nie będ± miały membrany (lepszy komfort latem, niższa cena) a dodatkowo kupię ochraniacze/nakładki na buty przeciwdeszczowe?

Jakie¶ praktyczne podpowiedzi? Chętnie posłucham.

Data: 2010-10-28 09:17:05
Autor: Johnny
Dłuższa wyprawa - jak się przygotować?
Użytkownik "Marcin N" przygotowania czyni:

Szykuję się na przyszłoroczn± wyprawę motocyklami w Alpy. Planujemy wyjechać, gdy będzie ciepło (czerwiec - wrzesień).

Zastanawia mnie, jak należy do takiego wyjazdu się przygotować

Tu masz wsio co trzeba, by nie dać się zaskoczyć ;-) http://jarekspychala.com/

Pozdrawiam Johnny

Data: 2010-10-28 09:23:59
Autor: Vir
Dłuższa wyprawa - jak się przygotować?

Szykuję się na przyszłoroczn± wyprawę motocyklami w Alpy. Planujemy
  > Jakie¶ praktyczne podpowiedzi? Chętnie posłucham.

Co do stroju, to prognozy na przyszły rok s± jeszcze mało dokładne ;-)
Natomiast mój wypadowy niezbędnik to:

- Kanister z 2 litrami benzyny
- 1 litr oleju do silnika
- Linka gazu i sprzęgła (dla tycz, co używaj±)
- Zestaw do odmuszania kasku (płyn i papier toaletowy)
- Zestaw do kołkowania opon
- Apteczka
- Multitool

--
Vir
Duża czarna bawarka, ¶rednia srebrna cebulka i mała czarna japonka

Data: 2010-10-28 08:05:24
Autor: Piotr Klimek
Dłuższa wyprawa - jak się przygotować?
Dnia (Thu, 28 Oct 2010 09:23:59 +0200) ktos podajacy sie za Vir
wyklawiaturowal co nastepuje:

> [...]

- Kanister z 2 litrami benzyny
- 1 litr oleju do silnika
- Linka gazu i sprzęgła (dla tycz, co używaj±)

Ja jeszcze biore klamke hamulca i sprzegla zapasowa. Przy byle glebie
mozna te elementy polamac a bez nich ciezko sie jezdzi. Raz mi to
uratowalo dupe.

Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2010-10-30 22:45:54
Autor: Tomek Wozniakowski
Dłuższa wyprawa - jak się przygotować?
   Czesc :)

W dniu 2010-10-28 10:05, Piotr Klimek pisze:
> [...]

  >  Jakie¶ praktyczne podpowiedzi? Chętnie posłucham.

Co do stroju, to prognozy na przyszły rok s± jeszcze mało dokładne ;-)

W tym roku w Alpach na 2500 mnpm bylo 25-28C. W tshircie i kurtce bylo momentami na goraco. Wszystko zalezy od pogody, ale jak to w gorach - musisz sie liczyc z konkretnym deszczem w najmniej spodziewanym momencie - gore i przeciwdeszczowka na pewno nie zaszkodzi. Nas o maly wlos zloiloby gradem. Na szczescie zaczelo na przeleczy, gdzie zwykle jest od metra roznych lokali.

Natomiast mój wypadowy niezbędnik to:

- Kanister z 2 litrami benzyny

Nigdy nie bralem - moze lepiej poznac spalanie i zasieg swojego moto? Tam, po stronie wloskiej, warto jedynie pamietac o tym, ze maja sjeste.

- 1 litr oleju do silnika

Zalezy od moto. Jak bierze olej, to wziac.

- Linka gazu i sprzęgła (dla tycz, co używaj±)
Ja jeszcze biore klamke hamulca i sprzegla zapasowa. Przy byle glebie
mozna te elementy polamac a bez nich ciezko sie jezdzi.

A to akurat nieglupie jest, szczegolnie, jak zalega w garazu.

--
   Pozdrawiam :)
     Tomek

Data: 2010-10-28 10:13:16
Autor: Hinek
Dłuższa wyprawa - jak się przygotować?

Użytkownik "Vir" <agentmarek@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iab8eb$749$1news.onet.pl...

[...]

W Alpy...? No be z przesady.
Pozdr

--
Hinek

Data: 2010-10-28 10:22:54
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2010-10-28 09:23, Vir pisze:

- Kanister z 2 litrami benzyny

1L/2L butelka PET.

- 1 litr oleju do silnika

A po co Ci to ? Kupisz na wiekszosci cepeenow.

- Linka gazu i sprzęgła (dla tycz, co używaj±)

Siur. Piersiowka do tego jeszcze.

pozdr
newrom
--
Estrella - Dominiki http://otomoto.pl/kawasaki-estrella-bj250a-M2281543.html
DT 125r - do sprzedania

Data: 2010-10-28 08:57:17
Autor: AZ
On 2010-10-28, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> wrote:

A po co Ci to ? Kupisz na wiekszosci cepeenow.

Pytanie jest co sie stanie jak wymieszasz olej motocyklowy z samochodowym?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-10-28 11:24:28
Autor: Piotr Klimek
Dłuższa wyprawa - jak się przygotować?
Dnia (Thu, 28 Oct 2010 08:57:17 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za AZ

On 2010-10-28, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> wrote:

A po co Ci to ? Kupisz na wiekszosci cepeenow.

Pytanie jest co sie stanie jak wymieszasz olej motocyklowy z samochodowym?

Spytaj mojej SV, ktora w nowodworze nakarmilem mieszanka samochodowego
shella, czegos czego nie pamietam i castrola, ktory juz byl w silniku.
Sprzeglo sie nie slizgalo, silnik nie wybuchl.

Data: 2010-10-28 11:30:58
Autor: AZ
On 2010-10-28, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:

Spytaj mojej SV, ktora w nowodworze nakarmilem mieszanka samochodowego
shella, czegos czego nie pamietam i castrola, ktory juz byl w silniku.
Sprzeglo sie nie slizgalo, silnik nie wybuchl.

Przeca zartuje :-) Sam w Nowodworze tankowalem olej na Orlenie, ten ichni
samochodowy full syntetyk ale niestety w biegu kontrolnym nie dalo rady
sensownie jechac bo slizgalo sie sprzeglo...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-10-28 11:41:08
Autor: Hinek
DĹ?uĹĽsza wyprawa - jak siÄ? przygotowaÄ??

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał

Pytanie jest co sie stanie jak wymieszasz olej motocyklowy z samochodowym?

Nastapi potezny wybuch i caly motocykl rozerwie w pizdu..
Pozdr

--
Hinek

Data: 2010-10-28 09:44:23
Autor: AZ
DĹ?uĹźsza wyprawa - jak siÄ? przygotowaÄ??
On 2010-10-28, Hinek <hinek@autograf.pl.invalid> wrote:

Pytanie jest co sie stanie jak wymieszasz olej motocyklowy z samochodowym?

Nastapi potezny wybuch i caly motocykl rozerwie w pizdu..

Czy ironia kopnela Cie kiedys w dupe? :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-10-28 12:03:42
Autor: Hinek
DĹ?uĹźsza wyprawa - jak si�? przygotowa�??

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał

Czy ironia kopnela Cie kiedys w dupe? :-)

Licze na to ze rozpocznie sie dyskusja o stosowaniu
samochodowych olejow w motocykach :))
Pozdr

--
Hinek

Data: 2010-10-28 15:42:02
Autor: []v[]artec
AZ pisze:
Nastapi potezny wybuch i caly motocykl rozerwie w pizdu..

Czy ironia kopnela Cie kiedys w dupe? :-)

Idzie dupa z gĂłwnem przez ciemny tunel...

GĂłwno mĂłwi do dupy:
- Ciemno tu jak w dupie !

Dupa na to:
- I gówno widać !

--
Martec - Jelenia GĂłra
..:: CB 900F Hornet owns the road - it really does !

Data: 2010-10-28 10:38:16
Autor: Vir
Dłuższa wyprawa - jak się przygotować?
1L/2L butelka PET.

Do PET-a nie nalejesz na stacji, a poza tym to niezbyt rozs±dne rozwi±zanie. Mam taki kanisterek z Louisa za 60 zł

A po co Ci to ? Kupisz na wiekszosci cepeenow.

Czy na pewno każdy olej?

Siur. Piersiowka do tego jeszcze.

Piersiówka to taki plecaczek z biustem ;-0 ?

Data: 2010-10-28 08:59:21
Autor: AZ
On 2010-10-28, Vir <agentmarek@onet.pl> wrote:
1L/2L butelka PET.

Do PET-a nie nalejesz na stacji, a poza tym to niezbyt rozsądne rozwiązanie. Mam taki kanisterek z Louisa za 60 zł

A czemu nie nalejesz? No i czemu nie rozsadne? 60 zl za kanisterek
2L? No coz, bogatemu wolno :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-10-28 11:07:33
Autor: Vir
Dłuższa wyprawa - jak się przygotow ać?
A czemu nie nalejesz? No i czemu nie rozsadne? 60 zl za kanisterek
2L? No coz, bogatemu wolno :-)

Temu, że dziura zwana fachowo otworem jest za mała dla pistoletu. A nierozsądne? Przychodzą mi do głowy różna wizje, ale najgorsza jest ta, że pomylisz się i napijesz się żółtej

--
Vir
Duża czarna bawarka, średnia srebrna cebulka i mała czarna japonka

Data: 2010-10-28 09:16:35
Autor: AZ
On 2010-10-28, Vir <agentmarek@onet.pl> wrote:

Temu, że dziura zwana fachowo otworem jest za mała dla pistoletu.
Pasuje idealnie - sprawdzone.
A nierozsądne? Przychodzą mi do głowy różna wizje, ale najgorsza jest ta, że pomylisz się i napijesz się żółtej

No to trzeba byc ogromna sierota zeby napic sie wachy z butelki :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-10-28 11:13:02
Autor: Marcin N

Użytkownik "Vir" <agentmarek@onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iabegh$pbf$1@news.onet.pl...
[...]

Planujemy wyjazd z 3 motocykle, myślę, że wystarczy wężyk, żeby w razie braku paliwa - przelać trochę z jednego baku do drugiego.

Ponawiam pytanie o buty: lepiej drogie goretexowe, czy bez membrany 2x tańsze, ale dodatkowo ochraniacze przeciwdeszczowe. W końcu 90% czasu jeździ się w ładną pogodę (znaczy ja tak jeżdżę) i membrana może pogorszyć komfort.

Data: 2010-10-28 09:48:44
Autor: kakmar
Dnia 28.10.2010 Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał/a:

[...]
Sam preferuję, buty z gore, nie są specjalnie "gorące" a ochraniacze są delikatnie mówiąc upierdliwe w użyciu. Za to spodnie bez membrany, wożę i zakładam takie przeciwdeszczowe, bo mokre gacie są mokre i nawet jak tylko z wierzchu to i tak są mokre. Zresztą i tak zawsze puszczą na dupie.
Spodni przeciwdeszczowych warto poszukać wygodnych do zakładania, długi suwak/rzep w nogawce. Co najmniej 2 pary rękawic. Kurtka z membraną, bo nie sprawia takiego dyskomfortu jak mokre gacie. Wtedy jak masz dosyć i siadasz w knajpce przy stacji na kawę, popatrzeć jak pada, to trzeba tylko sprawdzić, czy na tym miejscu nie siedział niedawno jakiś motocyklista w mokrych gaciach. Z 2 strony jak miało by lać tydzień non stop, to tylko pełny kondon, jednoczęściowy i pokrowce na buty i rękawice przyczepione na power tape.

--
kmaratgmaildotcom

Data: 2010-10-28 13:21:31
Autor: ErgoSum
Dłuższa wyprawa - jak się przygotować?

Użytkownik "kakmar" <kakmar+sp@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:iabgts$1kb$1news.onet.pl...
Dnia 28.10.2010 Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał/a:

Ponawiam pytanie o buty: lepiej drogie goretexowe, czy bez membrany 2x
tańsze, ale dodatkowo ochraniacze przeciwdeszczowe. W końcu 90% czasu jeĽdzi
się w ładn± pogodę (znaczy ja tak jeżdżę) i membrana może pogorszyć komfort.

Sam preferuję, buty z gore, nie s± specjalnie "gor±ce" a ochraniacze s±
delikatnie mówi±c upierdliwe w użyciu. Za to spodnie bez membrany, wożę
i zakładam takie przeciwdeszczowe, bo mokre gacie s± mokre i nawet jak
tylko z wierzchu to i tak s± mokre. Zreszt± i tak zawsze puszcz± na dupie.
Spodni przeciwdeszczowych warto poszukać wygodnych do zakładania, długi
suwak/rzep w nogawce. Co najmniej 2 pary rękawic. Kurtka z membran±, bo
[...]

W kwestii ciuchow zdecydowanie popieram to co powyzej i robie dokladnie tak samo jak kakmar (w tym roku caly powrot do domu to byl nieustajacy deszcz na polnocy Wloch, Szwajcaria i Niemcy i twierdze nadal ze to dobra kombinacja).
Olalbym natomiast sugestie z kanistrami, butelkami, linkami itp. - chyba ze masz mocno stare moto albo jedziesz np. do Afryki.
Mam za soba kilka dlugich tras po Europie (wszystkie w pojedynke) i nigdy nie mialem problemu z zakupem paliwa, wody do picia, oleju itp.
Z zasady nie zabieram wielu narzedzi (mam tylko na wszelki wypadek: male kombinerki, wkrteak -/x, probnik z zarowka 12v, i malutki zestaw kl. nasadowych 8,10,13,14,17 oraz bezpiecznik, kawalek przewodu, kilka plastikowych tryktrykow i kawalek tasmy izolacyjnej - wszystko miesci sie w malym plaskim plastikowym pudeleczku i ma swoje miejsce na dole w sakwie). Przy zalozeniu ze wspolczesne silniki sa trwale powiazane z elektornika i tak nic samemu nie zrobie. Mozesz tylko wydrukowac sobie w domu liste nr tel ASO twojej marki ktore bede w okolicach zeby nie szukac jak cos ci padnie na trasie.
Dobra wskazowka jest zabranie klamek h+s (ja tez tak robie). Przydac sie poza tym moga: dodatkowa guma (pajak), zamkniecie do motocykla, kolki do opon, latarka i inne ogolnie znane akcesoria. Generalnie nie przesadzal bym z zabieraniem rzeczy bo pozniej wozi sie je ze soba, a w zasadzie wszystko mozna kupic na miejscu.

Erg

Erg

Data: 2010-10-28 11:19:25
Autor: J_K_K
Użytkownik "Vir" <agentmarek@onet.pl> napisał w wiadomości news:iabegh$pbf$1news.onet.pl...
A czemu nie nalejesz? No i czemu nie rozsadne? 60 zl za kanisterek
2L? No coz, bogatemu wolno :-)

Temu, że dziura zwana fachowo otworem jest za mała dla pistoletu.

ZaleĹĽy w jakiej butelce - w 5 l na 100% nie :-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-10-28 11:55:36
Autor: Hinek
Dłuższa wyprawa - jak się przygotować?

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał

60 zl za kanisterek
2L? No coz, bogatemu wolno :-)

Taki kanisterek doskonale prezentuje sie na alukufrze.
Pod warunkiem zastosowania oryginalnego mocowania
wartego stokilkadziesiat zl :))
Pozdr

--
Hinek

Data: 2010-10-28 10:12:46
Autor: AZ
On 2010-10-28, Hinek <hinek@autograf.pl.invalid> wrote:

60 zl za kanisterek
2L? No coz, bogatemu wolno :-)

Taki kanisterek doskonale prezentuje sie na alukufrze.
Pod warunkiem zastosowania oryginalnego mocowania
wartego stokilkadziesiat zl :))

No. Ale niektorzy lubia dziadowac i wiezc 2L benzyny w butelce
po Hoop Coli przypietej pajakiem.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-10-28 15:04:28
Autor: Glub
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

No. Ale niektorzy lubia dziadowac i wiezc 2L benzyny w butelce
po Hoop Coli przypietej pajakiem.

Aż poczułem zapach benzyny:)

--
Glub

Data: 2010-10-28 11:18:18
Autor: J_K_K
Dłuższa wyprawa - jak się przygotować?
Użytkownik "Vir" <agentmarek@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iabcpk$kpe$1news.onet.pl...
1L/2L butelka PET.

Do PET-a nie nalejesz na stacji, a poza tym to niezbyt rozs±dne rozwi±zanie. Mam taki kanisterek z Louisa za 60 zł

Ee tam, jak kiedy¶ zabrakło benzyny, a na stacji akurat nikt nie zostawił baniaczka
po płynie do spryskiwaczy ;-),
to kupiłem najtańsz± wodę w butelce 5 L (co¶ 2 PLN),
wylałem, wysuszyłem pod suszark± do r±k i nie  mieli obiekcji ;-)

A póĽniej kupiłem sobie za ~10 PLN "awaryjny"
włoski "worek" z plastiku, który zwinięty nie zajmuje więcej miejsca
jak reklamówka, ma atest do benzyny i mie¶ci jej 5 L :-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-10-28 12:09:55
Autor: sowa
Dłuższa wyprawa - jak się przygotować?
Użytkownik "J_K_K" <J_K_Kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:iabf4p$8gd$1speranza.aioe.org...
A póĽniej kupiłem sobie za ~10 PLN "awaryjny"
włoski "worek" z plastiku, który zwinięty nie zajmuje więcej miejsca
jak reklamówka, ma atest do benzyny i mie¶ci jej 5 L :-)

podrzuc sznurka ;]
dzieki

--
pozdrawiam,
sowa

Data: 2010-10-28 12:31:23
Autor: J_K_K
Dłuższa wyprawa - jak się przygotować?
Użytkownik "sowa" <mojmailfiifka@pocztana.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iabi5j$5lk$1news.onet.pl...
[...]

Sznurka nie posiadam, gdyż było to w jakim¶ supermarkecie,
jaki¶ czas temu :-)

Wydaje mi się, że widziałem co¶ podobnego
w Tesco na wiosnę.

Pzdr

JKK

Data: 2010-10-28 15:38:11
Autor: []v[]artec
Roman Niewiarowski pisze:

A po co Ci to ? Kupisz na wiekszosci cepeenow.

Sorry, że się czepiam ale czy na VAN'y albo BUS'y mówisz NYSA :D ?

--
Martec - Jelenia Góra

Data: 2010-10-28 16:27:30
Autor: Lenny
[]v[]artec pisze:
Roman Niewiarowski pisze:

A po co Ci to ? Kupisz na wiekszosci cepeenow.

Sorry, że się czepiam ale czy na VAN'y albo BUS'y mówisz NYSA :D ?

Sorry, że się czepia'm, ale czy mógłby'¶ popracowa'ć nad stosowanie'm apostrof'ów?

L.

Data: 2010-10-28 18:33:24
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2010-10-28 15:38, []v[]artec pisze:
Roman Niewiarowski pisze:

A po co Ci to ? Kupisz na wiekszosci cepeenow.

Sorry, że się czepiam ale czy na VAN'y albo BUS'y mówisz NYSA :D ?

na vana i busa mowie nysa, ale juz na transportera i inne takie mowie zuk.
A czemu pytasz ?

PS. jesli wolisz to zamien se cepeen na tanksztyle.

Data: 2010-10-28 23:33:11
Autor: J_K_K
Dłuższa wyprawa - jak się przygotować?
Użytkownik "[]v[]artec" <mb2@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iabue5$31i$1news.dialog.net.pl...
Roman Niewiarowski pisze:

A po co Ci to ? Kupisz na wiekszosci cepeenow.

Sorry, że się czepiam ale czy na VAN'y albo BUS'y mówisz NYSA :D ?

"aidasy, "rower", "bendix" też nie używasz ?

Pzdr

JKK

Data: 2010-10-29 08:05:55
Autor: Marcin N
Dłuższa wyprawa - jak się przygotować?

Użytkownik "J_K_K" <J_K_Kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:iacq6j$fqt$1@speranza.aioe.org...
Roman Niewiarowski pisze:

A po co Ci to ? Kupisz na wiekszosci cepeenow.

Sorry, że się czepiam ale czy na VAN'y albo BUS'y mówisz NYSA :D ?

"aidasy, "rower", "bendix" też nie używasz ?

Rower? A co z nim?

Data: 2010-10-29 09:19:25
Autor: Monster
W dniu 2010-10-29 08:05, Marcin N pisze:

"aidasy, "rower", "bendix" też nie używasz ?

Rower? A co z nim?
Rower to nazwa potoczna od firmy sprowadzajacej-Rovera,a co do aidasów to nie wiem co to:-)

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2010-10-29 09:28:20
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Monster napisał(a):
a co do aidasów to nie wiem co to:-)

choroba taka smiertelna, zabija pedalow i innych zboczencow

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2010-10-29 09:43:45
Autor: Roman Niewiarowski
Dłuższa wyprawa - jak się przygotować?

choroba taka smiertelna, zabija pedalow i innych zboczencow

Kara Boska dwoma slowami.

rocker's not dead

But i heard they sold themselves.

:P

pozdr
newrom

Data: 2010-10-29 10:10:41
Autor: J_K_K
Dłuższa wyprawa - jak się przygotować?
Użytkownik "Monster" <alpy2@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4cca7578$0$22811$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-10-29 08:05, Marcin N pisze:

"aidasy, "rower", "bendix" też nie używasz ?

Rower? A co z nim?
Rower to nazwa potoczna od firmy sprowadzajacej-Rovera,
Producenta raczej.

a co do aidasów to nie wiem co to:-)

A taki but sportowy, z którego w ramach programu oszczędno¶ciowego
usunięto literkę "d" ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-10-29 11:47:23
Autor: Marcin N
Dłuższa wyprawa - jak się przygotować?

Użytkownik "Monster" <alpy2@op.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4cca7578$0$22811$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2010-10-29 08:05, Marcin N pisze:

"aidasy, "rower", "bendix" też nie używasz ?

Rower? A co z nim?
Rower to nazwa potoczna od firmy sprowadzajacej-Rovera,a co do aidasów to nie wiem co to:-)

"Rower" nie jest żadn± nazw± potoczn±. To fachowe okre¶lenie, a że przypadkiem podobne do Rover'a - o niczym nie ¶wiadczy.

Data: 2010-10-29 12:05:16
Autor: Mariusz Kruk
Dłuższa wyprawa - jak się przygotować?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Marcin N"
[...]

Po pierwsze - odłóż ten apostrof, bo sobie krzywdę zrobisz.
Po drugie - oczywi¶cie, a to, że starsi ludzie używali elektroluksów,
a nie odkurzaczy to też zwykły zbieg okoliczno¶ci.
Fachowcu ty.

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2010-10-29 12:12:16
Autor: Marcin N
Dłuższa wyprawa - jak się przygotować?

Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:slrnicl72s.ppk.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl...
[...]

To czym zastępujesz słowo rower? Chętnie się dowiem.

Data: 2010-10-29 10:17:54
Autor: AZ
On 2010-10-29, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

To czym zastępujesz słowo rower? Chętnie się dowiem.
Bicykl.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-10-29 12:18:02
Autor: duddits
W dniu 2010-10-29 12:12, Marcin N pisze:
To czym zastępujesz słowo rower? Chętnie się dowiem.

Mój dziadek mówił: bicykl.
Teraz też czasem zdarza mi się to okre¶lenie słyszeć.

O, jeszcze welocyped:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Rower

--
duddits
FZ8N.pl

Data: 2010-10-29 12:33:57
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Łojezusmaria. Umiesz czytać? Podaj jak±¶ wiarygodn± genezę słowa rower.
Napieraj. Fachowcu.

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] [  Kruk@epsilon.eu.org   ] [ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ]

Data: 2010-10-29 12:48:59
Autor: Marcin N
Dłuższa wyprawa - jak się przygotować?

Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:slrnicl8ol.ppk.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl...
[...]

Odwracasz kota ogonem. Przyczepiłem się do tego, że "rower" uznałe¶ za OKRE¦LENIE POTOCZNE. Pytam więc, jakie Twoim zdaniem jest OKRE¦LENIE FACHOWE.

Data: 2010-10-29 10:50:51
Autor: AZ
On 2010-10-29, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

Odwracasz kota ogonem. Przyczepiłem się do tego, że "rower" uznałeś za OKREŚLENIE POTOCZNE. Pytam więc, jakie Twoim zdaniem jest OKREŚLENIE FACHOWE.
Mozecie sobie isc na pl.hum.polszczyzna? Albo przynajmniej rozstrzygajcie
czy mowi sie motor/motocykl.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-10-29 16:03:50
Autor: Hinek
Dłuższa wyprawa - jak się przygotować?

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał

Albo przynajmniej rozstrzygajcie
czy mowi sie motor/motocykl.

Poprawnie to jest motur :P

--
Hinek

Data: 2010-10-29 13:01:04
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Pokaż gdzie, fachowcu.

Data: 2010-10-29 13:03:49
Autor: ErgoSum
Dłuższa wyprawa - jak się przygotować?

Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iae8qb$ufs$1news.onet.pl...

[...]

Daj spokój temu krukowi - widzisz przecież że to oszołom...

Erg

Data: 2010-10-29 15:59:18
Autor: Hinek
[...]

Sprawdz  chocby w wikipedii jaka jest etiologia slowa rower i
juz nie marudz
Pozdr

--
Hinek

Data: 2010-10-29 16:22:51
Autor: Arni
Hinek pisze:

[...]

sprawdz sobie znaczenie slowa etiologia :)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Etiologia

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Data: 2010-10-29 16:35:32
Autor: Hinek
Dłuższa wyprawa - jak się przygotować?

Użytkownik "Arni" <arni@no.spam.pl> napisał

sprawdz sobie znaczenie slowa etiologia :)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Etiologia

Ale bylem blisko..
:)
Pozdr

--
Hinek

Data: 2010-10-29 16:39:43
Autor: gildor
Marcin N pisze:
Odwracasz kota ogonem. Przyczepiłem się do tego, że "rower" uznałe¶ za OKRE¦LENIE POTOCZNE. Pytam więc, jakie Twoim zdaniem jest OKRE¦LENIE FACHOWE.

bicykl

--
gildor
czarny grzechotnik w litrze k5

Data: 2010-10-29 14:57:36
Autor: Monster
W dniu 2010-10-29 11:47, Marcin N pisze:

"Rower" nie jest żadn± nazw± potoczn±. To fachowe okre¶lenie, a że
przypadkiem podobne do Rover'a - o niczym nie ¶wiadczy.

Kiedy¶ było,łopatologicznie-bicyklami/welocypedami przed wojn± handlowała firma Rover.

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2010-10-28 11:50:57
Autor: Grzegorz Rogala
Dłuższa wyprawa - jak się przygotować?
Marcin N pisze:

[cut]
Jakie¶ praktyczne podpowiedzi? Chętnie posłucham.

Jak w Alpy to tylko zapas gotowki lub karta.
Z ciuchow to cos cieplego awaryjnego zabrac, latem potrafi na niektorych przeleczach byc kolo 5 stopni, lecac w letnich ciuchach mozna przepizdziec konkretnie.

--
pozdr
Rogal

Data: 2010-10-28 14:03:55
Autor: Don Pedro
Dłuższa wyprawa - jak się przygotować?
W dniu 2010-10-28 11:50, Grzegorz Rogala pisze:
Marcin N pisze:

[cut]
Jakie¶ praktyczne podpowiedzi? Chętnie posłucham.

Jak w Alpy to tylko zapas gotowki lub karta.

Ja bym dorzucił powertape, kilka trytytek, multitoola i smar do łańcucha. Wszystko wejdzie do przegródki w tankbagu.

pozdr
DP
TL-S

Dłuższa wyprawa - jak się przygotować?