Dłuższe PIN-y za granic±

Data: 2010-09-03 19:56:29
Autor: Borys Pogoreło
Dłuższe PIN-y za granic±
Cze¶ć,

Podczas pobytu w Bułgarii kilkukrotnie zdarzyło mi się korzystać z
bankomatu (CCB). I jedna rzecz mnie zastanowiła - miejsce na wpisanie PIN-u
było sze¶ciocyfrowe. Rzecz jasna transakcja normalnie przeszła z posiadanym
czterocyfrowym PIN-em, ale czy te 6 cyfr może gdzie¶ być reguł± b±dĽ tylko
wyj±tkiem?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-09-03 20:42:14
Autor: AW
Dłuższe PIN-y za granic±
W dniu 2010-09-03 19:56, Borys Pogoreło pisze:
[...]

Kilka lat temu ( chyba 4 ) spotkałem się z takim bankomatem we Włoszech.
Nawet mnie to zaskoczyło bo chciał 6 cyfr i za pierwszym razem zrezygnowałem z wypłaty :)
Dopiero drugie podej¶cie i zatwierdzenie 4 cyfr poszło OK.
Nie mam jednak pojęcia czy s± karty na 6 cyfr PIN-u.

Data: 2010-09-03 20:49:29
Autor: XYZ
DĹ‚uĹĽsze PIN-y za granicÄ…
On 03.09.2010 20:42, AW wrote:
W dniu 2010-09-03 19:56, Borys Pogoreło pisze:
Cześć,

Podczas pobytu w Bułgarii kilkukrotnie zdarzyło mi się korzystać z
bankomatu (CCB). I jedna rzecz mnie zastanowiła - miejsce na wpisanie
PIN-u
było sześciocyfrowe. Rzecz jasna transakcja normalnie przeszła z
posiadanym
czterocyfrowym PIN-em, ale czy te 6 cyfr może gdzieś być regułą bądź
tylko
wyjÄ…tkiem?

Kilka lat temu ( chyba 4 ) spotkałem się z takim bankomatem we Włoszech.
Nawet mnie to zaskoczyło bo chciał 6 cyfr i za pierwszym razem
zrezygnowałem z wypłaty :)
Dopiero drugie podejście i zatwierdzenie 4 cyfr poszło OK.
Nie mam jednak pojęcia czy są karty na 6 cyfr PIN-u.
NajwyraĹşniej we WĹ‚oszech istniejÄ… PIN-y 4, 5 i 6-cyfrowe.
http://slowtalk.com/groupee/forums/a/tpc/f/862600685/m/1841029374

Data: 2010-09-03 20:59:56
Autor: Michał 'Amra' Macierzyński
DĹ‚uĹĽsze PIN-y za granicÄ…
On 10-09-03 19:56, Borys Pogoreło wrote:
Cześć,

[...]

W niektorych krajach sa wykorzystywane 6 cyfrowe PINy. Wpisujesz normalnie swoj - potem albo nic (gwiazdki), albo dwa zera.

Swoja droga w USA byla (a moze dalej jest) usluga "jednorazowych" PINow - ktore podaje sie np. przestepcom przy rabunku - pozwala na wyplate minimalnej kwoty i pozniej sygnalizuje brak srodkow na rachunku. 6 cyfrwe PINy oczywiscie to kwestia bezpieczenstwa, chociaz nie wiem, czy wygody.

--
http://macierzynski.blip.pl/

Data: 2010-09-03 23:31:55
Autor: Borys Pogoreło
DĹ‚uĹĽsze PIN-y za granicÄ…
Dnia Fri, 03 Sep 2010 20:59:56 +0200, Michał 'Amra' Macierzyński
napisał(a):

Swoja droga w USA byla (a moze dalej jest) usluga "jednorazowych" PINow - ktore podaje sie np. przestepcom przy rabunku - pozwala na wyplate minimalnej kwoty i pozniej sygnalizuje brak srodkow na rachunku.

 To jest dobre, niczym podwójna partycja w TrueCrypcie ;)

 U nas nikt na to nie wpadł? Czy trzeba by modyfikować każdy bankomat i się
nie opłaca? Choć w sumie to chyba tylko kwestia odpowiedniej odpowiedzi ze
strony banku?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-09-03 23:34:18
Autor: Grejon
Dłuższe PIN-y za granic±
W dniu 2010-09-03 23:31, Borys Pogoreło pisze:

  U nas nikt na to nie wpadł? Czy trzeba by modyfikować każdy bankomat i się
nie opłaca? Choć w sumie to chyba tylko kwestia odpowiedniej odpowiedzi ze
strony banku?

Raczej to drugie. Bankomat tylko sczytuje dane z karty + to co user wklepał i wysyła do banku, a potem userowi wy¶wietla odpowiedĽ tegoż (np. poprzez poczet władców Polski ;) ).

Data: 2010-09-04 10:32:19
Autor: mvoicem
Dłuższe PIN-y za granic±
napisał(a):

[...]

Chyba że przestępca o takiej usłudze wie, więc cię będzie męczył aż mu podasz drugi PIN. I nie ma znaczenia że akurat masz tylko jeden ;).

p. m.

Data: 2010-09-04 15:22:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dłuższe PIN-y za granic±

"mvoicem" 4c820413$0$27046$65785112@news.neostrada.pl

Chyba że przestępca o takiej usłudze wie, więc cię będzie męczył aż mu podasz drugi PIN. I nie ma znaczenia że akurat masz tylko jeden ;).

Jeden palec po tych męczarniach? ;)
(jeden przytwierdzony do reszty, a pozostałe ,,piętro'' niżej)

-=-

Już naszego Warneńczyka zamordowano w Bułgarii...
Trzeba uważać na tych Bułgarów...
I na Jana Pawła II też oni nasłali zbira...

-=-

W Grecji niepewnie gospodarczo, w Bułgarii odcinaj± palce, a w Polsce zimno jak w piekle!!!
Co pozostaje z europejskich miejsc? Hiszpania i Włochy? :) Sycylia? ;)

-=-

Aby było jasne (bo na tej grupie wszystko inaczej wygl±da) nie my¶lę
o ulokowaniu swoich złotówek w jakim¶ kurorcie, ;) ale o wyjeĽdzie
gdzie¶ st±d do ciepłego kraju -- na wakacje...
Niby efekt podobny -- też gdzie¶ ulokuję pieni±dze...

Co do odzyskania... Hm... W ciepłym kraju odzyskam automagicznie,
gdyż wyzdrowieję, za¶ odzysk z Eurobanku może okazać się trudny... :)

Data: 2010-09-05 10:07:30
Autor: pmlb
Dłuższe PIN-y za granic±

napisał(a):

[...]

Ukryte cyfry stosowalo sie glownie w szyfrach do zamkow. Ale mozna tez i w pin-ie.
Poloega to na tym, ze nie ma "2" pinu tylko jest inna ostatnia cyfra. Np, zdefinowane 5 by zamarkowac brak kasy i zaalarmowac o probie wlamaia.
Stosowalo i nadal sotsuje sie jak npaislem w roznego rodzaju zamkach. Przykladow, ktos przyklada bron do glowy pracownika banku, instytucji rzadowej itp. Ten wchodzi do budynku podajac prawidlowy kod ze zmieniona ostatnia cyfra lub cyfra w srodku szyfru. Zamki sie otwieraja jak nigdy nic, ale ta inna cyfra od razu alarmuje osrodki ochrony i wiadomo, ze top wtargniecie. Napastnik o niczmy nie ma pojecia.

Data: 2010-09-06 21:22:20
Autor: MG
Dłuższe PIN-y za granic±
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał:

czy te 6 cyfr może gdzie¶ być reguł± b±dĽ tylko wyj±tkiem?

PIN według normy ISO/IEC 9564 może mieć od 4 do 12 cyfr. Pewne metody weryfikacji PIN maj± jednak ograniczenie do 6 cyfr i czę¶ć systemów także. Dłuższych niż 6 raczej się nie spotyka, ale podczas procesów certyfikacji urz±dzeń przeprowadza się test na PIN o tej długo¶ci, więc można powiedzieć, że takie zachowanie bankomatu jest spodziewane.

--
MG

Dłuższe PIN-y za granic±