Dmuch Marszu Niepodległości

Data: 2014-11-15 06:56:02
Autor: stevep
Dmuch Marszu Niepodległości
# W tytule wykorzystałam symptomatyczne przejęzyczenie jednego z  komentatorów Marszu Niepodległości. Czemu niepodległości? Bóg jeden raczy  wiedzieć. Ja w każdym razie nie wiem i cały czas tkwię, być może w błędnym  przekonaniu, że żyję w niepodległym kraju. W ogóle to nie bardzo wiem, o  co w tej całej awanturze chodzi? Organizatorzy marszu głosem kibolskiego  zaśpiewajły nawoływał uczestników marszu, żeby się nie dać sprowokować, bo  to "są siły wrogiego systemu". Jeśli miał na myśli chuliganów, to znacznie  przegiął z tym systemem, ale obawiam się, że to nie o nich mu chodziło, bo  przecież mógł ich nazwać po imieniu, a nie nazwał, znaczy - wróg słucha i  czai się. Tylko gdzie? W zeszłym roku w ambasadzie rosyjskiej i squatach.  Jakby nie było duch Dmowskiego znowu straszy.

  Artur Zawisza i Bosak, imienia nie pamiętam, niesłyszalni przez syreny  policyjne, zarzucają telewizji, że kłamie, bo marsz jest spokojny i  pokojowy. Ja pierniczę :) Jeśli tak sobie narodowcy wyobrażają pokój, to  strach pomyśleć, jak mogłyby w ich wykonaniu wyglądać zamieszki. Zawisza  zapytany o rzucanie racami w policję mówi, że to takie radosne obchodzenie  Święta Niepodległości. Jeśli tak, to ja się zastanawiam, czemu do grzyba  policja im w tym przeszkadza? Po co ta cała ochrona ze strony "wrogiego  systemu", jeśli mają swoją? Osłanianie kordonami policji faszystów od  dawna mnie bulwersuje. Czemu nie pozostawić kiboli i narodowców samym  sobie? Niechby się patriotycznie wytłukli z pożytkiem dla narodu. Normalni  ludzie i tak tego dnia i w tamtej okolicy (z Saską Kempą łączy mnie  szczególny sentyment) nie wychodzą z domów.

Można na tą całą sytuacje spojrzeć jako na coroczne manewry odreagowujące  dla policji i chuliganów i to by była ta pełna połowa szklanki. Byle nie  pod biało-czerwonymi sztandarami. #
Ze strony:
http://tnij.org/6xsszn3

--
stevep