"Dni, które wstrząsnęły świa tem."

Data: 2009-05-25 23:52:07
Autor: Chiron
"Dni, które wstrząsnęły świa tem."

Użytkownik "matador" <matador@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:gvf2h0$hlv$1nemesis.news.neostrada.pl...
#
W 1989 roku w wyniku przewrotu Nicolae Ceauşescu został pojmany, osądzony przez naprędce zorganizowany przez zrewoltowanych oficerów samozwańczy sąd wojskowy, po krótkiej pokazowej "rozprawie" skazany na śmierć i natychmiast rozstrzelany wraz z żoną Eleną Ceaușescu; sąd i film pokazujący zwłoki pary Ceauşescu wyemitowano w telewizji.
#

Tego dnia mój ojciec wyciągnął z zakamarków szafy butelkę brandy, która była kupiona na tę okazję w 1966 lub 1967 roku.
Wypiliśmy ją z przyjemnością.

Nie zaniepokoiło was, że wyrok wydały takie same szuje, jak on? I nie zdzwiliście się, że ci, co objęli władzę po nim- dowódcy rewolty- to umazani w bratniej krwi jego współpracownicy?

Chiron

Data: 2009-05-26 02:26:20
Autor: Panslavista
"Dni, które wstrz±snê³y ¶wiatem."

U¿ytkownik "Chiron" <eleuzis@onet.eu> napisa³ w wiadomo¶ci

U¿ytkownik "matador" <matador@neostrada.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
> #
> W 1989 roku w wyniku przewrotu Nicolae Ceauºescu zosta³ pojmany,
os±dzony
> przez naprêdce zorganizowany przez zrewoltowanych oficerów samozwañczy
s±d
> wojskowy, po krótkiej pokazowej "rozprawie" skazany na ¶mieræ i
> natychmiast rozstrzelany wraz z ¿on± Elen± Ceau?escu; s±d i film
> pokazuj±cy zw³oki pary Ceauºescu wyemitowano w telewizji.
> #
>
> Tego dnia mój ojciec wyci±gn±³ z zakamarków szafy butelkê brandy, która
> [...]

Nie zaniepokoi³o was, ¿e wyrok wyda³y takie same szuje, jak on? I nie
zdzwili¶cie siê, ¿e ci, co objêli w³adzê po nim- dowódcy rewolty- to
umazani
w bratniej krwi jego wspó³pracownicy?

Chiron

Czas na Michnicescu.