Do Anatola - dług publiczny.

Data: 2010-08-03 22:31:47
Autor: Endriu
Do Anatola - dług publiczny.
Takie co¶ dzisiaj przeczytałem:

Co ma Polska do Grecji a Grecja do Polski?
http://prawica.net/opinie/22847

"[...] Przedstawiona tam tabela długu publicznego wszystkich państw UE w relacji do ich PKB, pokazuje, że na czele tej procesji zadłużonych państw jest bezapelacyjnie Polska, gdyż jej długofalowy dług publiczny wynosi 1550,4% PKB! [...]
[...] Tak więc, zdaniem wybitnych amerykańskich ekonomistów, dług publiczny państwa polskiego przekracza 15-krotnie wielko¶ć rocznego produktu krajowego brutto. [...]".

Czy kto¶ tu się nie pomylił ?:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Polska

"[...] PKB (2009) 430,2 mld USD (czyli około 1,2 biliona PLN) [...]".

Wysoko¶ć długu publicznego w Polsce
http://tiny.pl/h716m

"[...] W kwietniu 2010 roku dług skarbu państwa wynosił 644 mld zł. [...]".

Gdzie tu jest 15-tokrotne przekroczenie, może mi kto¶ wyja¶nić ?
Przecież w najgorszym wypadku w/w relacja jest w stosunku 1/1, więc sk±d 15/1 ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-08-03 22:53:23
Autor: Jan Werbiński
Do Anatola - dług publiczny.
To może być typowy objaw debilizmu dziennikarskiego.

Np w ostatnim tygodniu TVP, TVN i Polsat informowały że w Zakopanem czy w Tatrach spadnie deszcz:
60 litrów na m2,
60 mililitrów na m2,
6cm na m2 (to ostatnie to mogę się mylić).

Dziennikarze to idioci bez szkoły podstawowej, którzy nie odróżniają jednostek fizycznych, przedrostków, walut i liczb. Milionów od bilionów. Mylą amerykańskie biliony z polskimi. Zastanawiają się dlaczego śledztwo zgodnie z międzynarodową umową prowadzą Ruskie, a nie niezgodnie z prawem Polacy. Tacy z nich debile. A gorsi od nich są tylko odbiorcy ich wypocin, czyli tzw większość społeczeństwa.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-08-04 00:29:08
Autor: Rafi
Do Anatola - dług publiczny.

Użytkownik "Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> napisał w wiadomości news:4c5881df$0$2602$65785112news.neostrada.pl...
[...]

1mm wody na powierzchni 1m2 to dokładnie 1litr.

Stąd:

60l/1m2 = 6cm/1m2 = 60mm/1m2

W drugim przypadku zapewne pomylili milimetry z mililitrami, ale średnio rozgarnięty słuchacz zrozumie pomyłkę...

Pozdr.
Rafi

Data: 2010-08-04 04:14:35
Autor: maniana
Do Anatola - dług publiczny.
[...]

durniu, dług Polski wynosi grubo ponad 3 bilony zł. a 644 mld to tylko
kreatywna księgowo¶ci bakałarza z Londynu - łysej parówy ryżego ¶miecia - rostowskiego

czytaj durniu oderwany od zmywaka:
http://blogmedia24.pl/node/33854

Data: 2010-08-04 09:16:44
Autor: Endriu
Do Anatola - dług publiczny.
[...]

No to i tak byłby to stosunek 3/1. No ale możesz mi wyja¶nić sk±d się wzięło 15/1 ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-08-05 00:38:38
Autor: Anatol
Do Anatola - dług publiczny.

Użytkownik "Endriu" <nmp1WYTNIJTO@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i39uc1$r7r$1usenet.news.interia.pl...

[...]

Bo  podana 15-krotno¶ć PKB dotyczy bodaj prognozowanego długu w 2050 w odniesieniu do PKB z 2004 przy zalożeniu że będ± utrzymane m.in. dotychczasowe trendy demograficzne i system emerytalno-rentowy. Gdyby okres prognozy przedłużyć na okres nieskonczono¶ci to wg tej samej metodyki osi±gniemy  nieskonczone zadłużenie.

Tu jest napisane jak to oszacowano :

http://resources.rybinski.eu/resources/sendFile:d5b4b750-29e0-11df-bffe-001b24eff4d8:1

Wg innych szacunków :

http://www.rybinski.eu/?p=1052&lang=pl

"...opracowanie  Komitetu Polityki Gospodarczej Unii Europejskiej podaje
szacunki do 2060 roku, według których dług Grecji wynosi 884% PKB, a Polski
tylko 318%, i jest poniżej ¶redniej dla UE czyli 477%."

Anatol

Do Anatola - dług publiczny.