Do Frankfurtu dizlem nie wjedziesz

Data: 2018-12-29 20:23:29
Autor: z
Do Frankfurtu dizlem nie wjedziesz
W dniu 2018-12-29 o 19:20, Bok pisze:
Ale pojazdem na węgiel już tak:

https://youtu.be/_y5UMcK6thg?t=825

ciekawe zestawienie nowoczesnego miasta z takim widokiem :D

Właśnie w jakimś szmatławym tv oglądają mieszkania/domy i usłyszałem że kominek to nie truje. Przecież cały czas się nie pali.

Taki modny ostatnio unijny ekoterroryzm. Jak zapłacisz to nie trujesz i masz dyspensę. :-)

Data: 2018-12-29 21:55:46
Autor: Irek.N.
Do Frankfurtu dizlem nie wjedziesz
Taki modny ostatnio unijny ekoterroryzm. Jak zapłacisz to nie trujesz i masz dyspensę. :-)

Ale to głównie para wodna - toto białe. Zupełnie jak w chłodniach kominowych. Zabawnie jest, jak czasem ktoś pokoloruje w raporcie, żeby bardziej truły :)

Miłego.
Irek.N.

Data: 2018-12-30 02:38:20
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-12-29 o 21:55, Irek.N. pisze:

[...]

A do wytworzenia tej pary użyli węgla czy czystej energii uzyskanej
ze źródeł odnawialnych?

Pozdrawiam

Data: 2018-12-30 11:09:20
Autor: Irek.N.
Do Frankfurtu dizlem nie wjedziesz
A do wytworzenia tej pary użyli węgla czy czystej energii uzyskanej
ze źródeł odnawialnych?

Poszukaj podobnych filmów o parowozach. Jak zobaczysz taki dający na czarno, to znaczy że kocioł robuchany, a jak zobaczysz jak na wcześniejszym - na biało, to zdławiony.
No chyba że wierzysz w to, że wunglem można konwekcyjnie na biało palić :)

Może zrobili tak, że przed miastem rozbuchali, później zdławili i na "oparach" jechali w zakazanym mieście? Kto ich Panie wie ;)

Miłego.
Irek.N.

Data: 2018-12-30 11:17:37
Autor: z
W dniu 2018-12-30 o 11:09, Irek.N. pisze:
Może zrobili tak, że przed miastem rozbuchali, później zdławili i na "oparach" jechali w zakazanym mieście? Kto ich Panie wie ;)

Czy to coś zmienia na przestrzeni kilku/kilkunastu kilometrów?
Bo chyba nie liczymy w setkach.
A zresztą czy taka lokomotywa ma nowoczesne filtry i płaci za emisję CO2? ;-)

PS. Na końcu tego składu (nie jestem z branży) ale była zwykła niepozorna lokomotywa z silnikiem diesla. Ciekawe po co?

Data: 2018-12-30 16:13:03
Autor: Janusz
W dniu 2018-12-30 o 11:17, z pisze:
[...]

Bo ten pociąg w obie strony jeździ, a nie wolno jechać tyłem więc musi być
lokomotywa, a pewnie dwóch ciuchć nie mieli więc dali co mieli.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-12-30 20:21:14
Autor: z
W dniu 2018-12-30 o 16:13, Janusz pisze:
Bo ten pociąg w obie strony jeździ, a nie wolno jechać tyłem więc musi być
lokomotywa, a pewnie dwóch ciuchć nie mieli więc dali co mieli.

Ty to serio piszesz?

Data: 2018-12-31 00:06:02
Autor: Janusz
W dniu 2018-12-30 o 20:21, z pisze:
W dniu 2018-12-30 o 16:13, Janusz pisze:
Bo ten pociąg w obie strony jeździ, a nie wolno jechać tyłem więc musi być
lokomotywa, a pewnie dwóch ciuchć nie mieli więc dali co mieli.

Ty to serio piszesz?
A obejrzałeś cały film czy tylko fragment.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-12-31 01:13:18
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-12-31 o 00:06, Janusz pisze:

Bo ten pociąg w obie strony jeździ, a nie wolno jechać tyłem więc musi być
lokomotywa, a pewnie dwóch ciuchć nie mieli więc dali co mieli.

Ty to serio piszesz?
A obejrzałeś cały film czy tylko fragment.

A ty obejrzałeś?
Bo ta manewrówka na końcu nie wyglądała na taką co da radę cały skład pociągnąć.
O zakazie pchania zamiast ciągnięcia też nie doczytałem, ale fakt że
kolejarzem nigdy ne byłem.

Pozdrawiam

Data: 2018-12-31 10:55:04
Autor: T.
W dniu 2018-12-31 o 01:13, RadoslawF pisze:
[...]

To leciutki skład pasażerski - tyle to nawet traktorem byś pociągnął. Widać na filmie jak ciągnie cały ten skład...
T.

Data: 2018-12-31 12:02:38
Autor: z
Do Frankfurtu dizlem nie wjedziesz
W dniu 2018-12-31 o 01:13, RadoslawF pisze:

O zakazie pchania zamiast ciągnięcia też nie doczytałem, ale fakt że
kolejarzem nigdy ne byłem.

To tak edukacyjnie dla potomności bo się nie znam:
Lokomotywa jeździ tylko do przodu? ;-)

Data: 2019-01-01 13:06:29
Autor: Janusz
W dniu 2018-12-31 o 12:02, z pisze:
[...]

Sama lokomotywa może jeździć jak chce ale pociąg poza stacją i jazdą manewrową musi spełniać odpowiednie wymogi, dlatego z przodu musi być maszynista a że nie będzie siedział na wagonie :) to musi być lokomotywa.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2019-01-01 13:46:02
Autor: Cavallino
W dniu 01-01-2019 o 13:06, Janusz pisze:
[...]

I na pewno nie da się jej podpiąć z drugiej stromy pociągu? ;-)

Data: 2019-01-01 14:47:49
Autor: Shrek
W dniu 01.01.2019 o 13:46, Cavallino pisze:

[...]

Nie zawsze się da, nie zawsze warto. A tak wogole to pewnie dałoby się całość tym małym dislem pociągnąć... tylko chodziło o to, żeby parowozem pociągnąć - taka atrakcja.

Shrek

Data: 2019-01-01 14:30:52
Autor: z
W dniu 2019-01-01 o 13:06, Janusz pisze:

Sama lokomotywa może jeździć jak chce ale pociąg poza stacją i jazdą manewrową musi spełniać odpowiednie wymogi, dlatego z przodu musi być maszynista a że nie będzie siedział na wagonie :) to musi być lokomotywa.

Czyli wytłumaczeniem tej lokomotywy z tyłu jest miejsce dla człowieka?

Wyborne. I to u Niemców?

Przecież napisałem ze się pytam ;-)

Data: 2019-01-01 05:51:44
Autor: japanizer
On Tuesday, January 1, 2019 at 10:30:54 PM UTC+9, z wrote:
> [...]

Czyli wytłumaczeniem tej lokomotywy z tyłu jest miejsce dla człowieka?

Nawet Niemcy nie mają w każdym porcie ronda dla parowozów.

Data: 2019-01-01 23:02:31
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-01-01 o 14:51, japanizer@japanizer.org pisze:

[...]

I jeszcze nie doszli że wystarczy mijanka?

Pozdrawiam

Data: 2019-01-01 16:55:51
Autor: japanizer
On Wednesday, January 2, 2019 at 7:03:00 AM UTC+9, RadoslawF wrote:

I jeszcze nie doszli że wystarczy mijanka?

Mijanka do obrotu parowozu o 180 stopni? Niemcy też nie wynaleźli..

Data: 2019-01-02 01:23:53
Autor: japanizer
On Wednesday, January 2, 2019 at 5:50:37 PM UTC+9, Mateusz Viste wrote:
On Tue, 01 Jan 2019 16:55:51 -0800, japanizer wrote:
> Mijanka do obrotu parowozu o 180 stopni? Niemcy też nie wynaleźli.

Było że ciuchcia ma ciągnąć skład.

I "hop do wody", jak już świąteczny skład z pasażerami dojedzie do portu.

Data: 2019-01-02 08:50:36
Autor: Mateusz Viste
Do Frankfurtu dizlem nie wjedziesz
On Tue, 01 Jan 2019 16:55:51 -0800, japanizer wrote:
Mijanka do obrotu parowozu o 180 stopni? Niemcy też nie wynaleźli.

Było że ciuchcia ma ciągnąć skład. Nic nie było o tym że ma przodem jechać. Wprowadzasz nowe wymogi projektowe.

Mateusz

Data: 2019-01-01 18:45:02
Autor: Janusz
W dniu 2019-01-01 o 14:30, z pisze:
[...]

Przepisy bezpieczeństwa, czy nas czy u nich podobne, popatrz
że jak jedzie ona z tyłu to ma zapalone światła czerwone a jak z przodu
to białe, jak myślisz dlaczego?

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-12-31 12:08:38
Autor: RadoslawF
[...]

Nie znasz się to nie pisz.
Niżej masz specjalnie same parowe.
https://www.youtube.com/watch?v=DJChpXKskPw

Pozdrawiam

Data: 2019-01-01 10:59:26
Autor: Kris
W dniu niedziela, 30 grudnia 2018 16:13:05 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:
> [...]
Bo ten pociąg w obie strony jeździ, a nie wolno jechać tyłem więc musi być
lokomotywa, a pewnie dwóch ciuchć nie mieli więc dali co mieli.

Ojciec na parowozach kilkanaście lat jeździł, praktycznie do czasu wycofania z normalnej eksploatacji parówozów w Polsce
Wielokrotnie z nim jeżdziłem jako dzieciak i często jeździliśmy dłuższe trasy  "do tyłu" bo w promieniu 50km tylko jedna obrotnica była.

Data: 2019-01-01 21:20:24
Autor: Janusz
W dniu 2019-01-01 o 19:59, Kris pisze:
[...]

No jakby kogoś rozjechał na torach to byś zobaczył co by się działo.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2019-01-01 12:45:09
Autor: Zenek Kapelinder
Do Frankfurtu dizlem nie wjedziesz
Z tym gdzie jedzie to maszynista za duzo mozliwosci nie ma. W zasadzie pociag jedzie do przodu i do tylu.

Data: 2019-01-01 21:37:51
Autor: z
Do Frankfurtu dizlem nie wjedziesz
Dobra.
Już wiemy że lokomotywa technicznie może pchać ;-) o ile wie gdzie jedzie...

W nowym świetle stawia to omawiany przejazd :-)

Data: 2019-01-01 22:56:47
Autor: J.F.
Dnia Tue, 1 Jan 2019 21:37:51 +0100, z napisał(a):
Dobra.
Już wiemy że lokomotywa technicznie może pchać ;-) o ile wie gdzie jedzie...

W parowozie to "do przodu" widok kiepski, bo kociol przeszkadza
https://youtu.be/sUoP13hHAd4?t=990

Ciekawe ile bylo w tym widac https://www.youtube.com/watch?v=guuvdJhiRSE

J.

Data: 2018-12-30 14:33:18
Autor: Bok
Do Frankfurtu dizlem nie wjedziesz

Taki modny ostatnio unijny ekoterroryzm. Jak zapłacisz to nie trujesz i masz dyspensę. :-)

to tak jak segregacja śmieci, rezygnacja z plastiku, bo oceany toną w plastiku, tylko że 94% tego plastiku w oceanach to wina chin indii afryki

https://www.wykop.pl/wpis/37586261/z-jakich-kontynentow-pochodza-plastikowe-smieci-tr/

Data: 2018-12-30 15:41:51
Autor: Zenek Kapelinder
Do Frankfurtu dizlem nie wjedziesz
Nie chin, indii itd tylko rozwinietych bogatych panstw. Placa tanim armatorom za wywozke smieci do Azji i Afryki. Pakuja smieci na statki i statki sa oprozniane na srodku jakiejs duzej wody zeby wiecej kursow zrobic. Chca walczyc ze smieciami w oceanach to niech powstanie zakaz wywozenia smieci z kraju gdzie powstaly.

Data: 2018-12-30 16:14:36
Autor: Janusz
W dniu 2018-12-30 o 14:33, Bok pisze:

[...]

To jedno a dwa że najbardziej szkodzą rybom i pośrednio nam te najmniejsze cząsteczki
z wszelakich past do zębów, kremów itp.

--
Pozdr
Janusz